Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Sportivii de la Jocurile Olimpice au dat piept cu dictatura Chinei: nu se respectă drepturile omului

Publicat

in

China este acuzată că nu respectă drepturile omului în cazul sportivilor izolați din cauza COVID 19. Este vorba despre sportivii care participă la Jocurile Olimpice de Iarnă de la Beijing.

Se înmulțesc plângerile în ceea ce privește condițiile pe care le găsesc sportivii în spațiile de izolare COVID pregătite de organizatorii competiției. Antrenorul echipei de hochei masculin a Finlandei a acuzat China că nu respectă drepturile omului, anunță Reuters. Duminică, antrenorul Jukka Jalonen a spus că sportivul Marko Anttila „nu a primit mâncare bună” și este foarte stresat.

„Știm că este complet refăcut și pregătit să plece și, de aceea, ne gândim că dintr-un anume motiv, China nu-i respectă drepturile esențiale și nu este o situație plăcută”, a spus antrenorul prin intermediul unei conferințe online, informează Mediafax.

Antilla nu mai este infectat, dar este ținut în continuare în izolare după ce a fost testat pozitiv COVID în urmă cu 18 zile, a explicat și medicul echipei.

Reprezentanții Federației Internaționale de Hochei se vor întâlni cu membrii Comitetului Olimpic pentru a discuta despre Anttila și alte cazuri asemănătoare.

Peste 350 de participanți la Jocurile Olimpice, inclusiv zeci de sportivi, au fost testați pozitiv după ce au ajuns în China. Ei pot părăsi hotelurile folosite pentru carantină doar dacă nu mai au simptome și au rezultate negative la două teste PCR făcute în 24 de ore.

Mai mulți participanți s-au plâns de condițiile din izolare, dar și de procedurile confuze stabilite de chinezi. Organizatorii au anunțat că analizează plângerile formulate.

„Suntem în curs de a răspunde acestor plângeri”, a declarat Zhao Weidong, purtătorul de cuvânt al JO 2002.

El a adăugat că organizatorii nu le vor permite sportivilor aflați în carantină să comande mâncare din alte părți.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

fanatik.ro: Doi mari șefi din conducerea AUR, dați în judecată pentru că nu și-au plătit facturile. Motivul pentru care Marius Lulea și George Axinia nu și-au achitat datoriile

Publicat

in

Marius Lulea, unul dintre fondatorii AUR, și George Axinia, deputat și candidat la europarlamentare, au probleme în instanță.

AURFoto: Inquam Photos / George Călin

În structura de conducere a Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) se află prim-vicepreședintele Marius Lulea, dar și George Axinia, vicepreședinte al formațiunii politice conduse de George Simion. Afaceristul Marius Lulea este unul dintre fondatorii AUR, precum și unul dintre sponsorii importanți ai partidului. În iunie 2023, George Simion a declarat că Marius Lulea va fi candidatul AUR pentru funcția de premier. Citește mai mult pe fanatik.ro

Articol susținut de fanatik.ro

Citeste mai mult

NATIONAL

Statele Unite introduc taxe vamale de 100% pentru importurile de mașini electrice din China / Creșteri puternice și pentru alte importuri chinezești

Publicat

in

Administrația președintelui Joe Biden a dezvăluit marți un pachet de noi taxe vamale pentru o serie de importuri din China, taxa pentru mașinile electrice chineze urmând să crească la 100%, relatează Reuters și The Guardian.

Producătorul auto chinez BYD a devenit sponsor oficial al EURO 2024, competiție care se ține chiar în GermaniaFoto: STR / AFP / Profimedia

Biden a decis să păstreze unele dintre taxele impuse de predecesorul său republican Donald Trump, în timp ce altele vor fi crescut în condițiile în care Casa Albă afirmă într-un comunicat de presă că practicile neconcurențiale ale Chinei creează „riscuri inacceptabile” pentru „securitatea economică” a Statelor Unite.

Noile măsuri urmează să afecteze importuri din China în valoare de 18 miliarde de dolari, printre cele vizate numărându-se importurile de oțel și aluminiu, semiconductoare, baterii, minerale critice, panouri solare și mașini electrice.

Statele Unite au importat anul trecut din China produse în valoare de 427 miliarde de dolari și au avut exporturi ce s-au ridicat la 148 de miliarde de dolari către a doua cea mai mare economie a lumii, potrivit Biroului de Statistică de la Washington.

Șefa Trezoreriei americane a avertizat că SUA nu vor permite Chinei să îi decimeze noile industrii

Deficitul comercial al SUA în relațiile cu China datează de decenii și a devenit un subiect tot mai sensibil la Washington în condițiile deteriorării relațiilor dintre cele două țări. Acesta a fost unul dintre principalele subiecte pe care fostul președinte republican Donald Trump a făcut campanie la alegerile prezidențiale din 2016.

„China folosește același manual pe care l-a folosit înainte pentru a-și alimenta propria creștere în detrimentul altora”, a acuzat Lael Brainard, consilierul pe probleme economice al președintelui Joe Biden, într-o conferință video.

El a reiterat din nou o poziție exprimată de mai multe ori și de Janet Yellen, șefa Trezoreriei americane, potrivit căreia China are o „supracapacitate industrială” în virtutea căreia inundă piețele globale cu bunuri și produse ieftine, sub costurile reale de producție. Washingtonul și alte țări acuză că acest lucru este posibil datorită subvențiilor masive oferite de statul chinez mai multor sectoare, inclusiv pentru producătorii săi de mașini electrice.

„Am mai văzut această poveste. În urmă cu un deceniu susținerea guvernamentală masivă oferită de Partidul Comunist Chinez a produs oțel chinezesc sub costurile reale, care a inundat piața globală și a decimat industrii din întreaga lume și din Statele Unite”, a declarat Janet Yellen la începutul lunii trecute.

„I-am transmis clar președintelui Biden că nu voi accepta această realitate din nou”, a relatat Yellen în cadrul unei conferințe de presă organizate tocmai în China, în timpul celei de-a doua vizite pe care a efectuat-o în țara asiatică în mai puțin de un an.

Taxe vamale de 100% pentru importurile de mașini electrice din China și de 50% pentru semiconductoare și celulele fotovoltaice

Pe lângă creșterea taxelor vamale de la 25% la 100% pentru mașinile electrice chineze, administrația Biden a anunțat acum majorări de la 7,5% la 25% pentru importurile de baterii electrice, de la 25% la 50% pentru celulele fotovoltaice folosite de panourile solare, și de 25% la 50% pentru semiconductoare.

Statele Unite vor introduce de asemenea o nouă taxă vamală de 25% asupra importurilor de minerale rare din China.

Taxele asupra importurilor de aluminiu, oțel și echipamente de protecție personale – care în prezent sunt între 0 și 7,5% – vor fi majorate la rândul lor la 25%.

Cu referire la taxa pentru importurile de mașini electrice, administrația Biden afirmă că aceste ea este un răspuns proporționat față de supracapacitatea Chinei în acest domeniu. Surse din industrie afirmă că producătorii auto chinezi fabrică 30 de milioane de autoturisme electrice în fiecare an, dar că pot vinde doar în jur de 22-23 de milioane pe plan intern.

Producătorii auto americani sunt îngrijorați de perspectiva creșterii importurilor de autoturisme din China

Administrația de la Casa Albă anunțase la sfârșitul lunii februarie că va deschide o investigație pentru a vedea dacă importurile de mașini electrice din China reprezintă un pericol pentru siguranța națională a SUA.

Agenția Reuters nota la momentul respectiv că în SUA există nu număr relativ redus de mașini produse în China. Acest lucru se datorează în mare parte taxelor vamale impuse de fostul președinte Donald Trump în timpul mandatului său.

Însă Gina Raimondo, secretarul american al comerțului, a declarat pe 29 februarie că administrația de la Casa Albă declanșează investigația înainte ca numărul lor să crească și „să aibă potențialul de a ne amenința datele personale și securitatea națională”.

Alianța pentru Manufactură Americană a declarat la rândul ei că introducerea pe scară largă a mașinilor chinezești în Statele Unite ar reprezenta un „eveniment la nivel de extincție” pentru producătorii auto americani.

Producătorii chinezi de mașini electrice își direcționează majoritatea exporturilor către Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu și Europa. UE a declanșat propria investigație anul trecut, una care vizează modul în care subvențiile acordate de China producătorilor săi auto afectează concurența pe piața europeană.

Compania chineză BYD, care anul trecut a depășit Tesla pentru a deveni producătorul auto cu cele mai mari vânzări din lume, a declarat în mod repetat că nu intenționează să intre pe piața din Statele Unite, dar a anunțat planuri ambițioase pentru Europa.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend