Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Parlamentul a redus vârsta pentru permisele de categoria C și D

Publicat

in

Alina Gorghiu, preşedintele interimar al Senatului anunţă că s-a votat în Parlament un proiect de lege al PNL prin care scade vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 ani la 21 ani pentru categoriile D, DE.

Noi modificări în privința permiselor de conducereFoto: DRPCIV

„Veşti bune din Parlament pentru transportatori! Partidul Naţional Liberal are soluţia pentru combaterea deficitului de forţă de muncă al conducătorilor profesionişti din România. Am scăzut vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE si D, DE. Legea a fost aprobată astăzi de către Parlament prin proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, anunţă Alina Gorghiu.

Ea a afirmat că „Guvernul condus de PNL, ca iniţiator, şi-a propus să vină în ajutor cu o soluţie reală la actuala lipsă de pe piaţa de muncă a şoferilor profesionişti, răspunzând în acelaşi timp nevoilor urgente ale companiilor de transport rutier din România în conformitate şi cu cerinţele Uniunii Europene”.

Pentru ce sunt categoriile de permise vizate de lege:

  • categoria C – pentru vehiculele de marfă a căror masă depășește 3 500 kg și care sunt construite pentru transportul a maximum opt pasageri;
  • categoria CE – pentru autovehicule din categoria C care tractează o remorcă grea;
  • categoria D – pentru autovehicule construite pentru transportul a peste opt pasageri; (autobuze, autocare)
  • categoria DE – pentru autovehicule din categoria D care tractează o remorcă grea;

Gorghiu spune că atât ea, cât și vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, Florin Alexandru Alexe, au avut o serie de întâlniri cu reprezentanţi ai transportatorilor din România susţinând adoptarea proiectului legislativ depus încă din anul 2020. De asemenea, şi solicitările Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri au avut un rol important pe parcursul adoptării proiectului prin consultările care au avut loc cu preşedintele Senatului”, spune Gorghiu.

Noile modificări oferă cadrul legal necesar reducerii vârstei minime de obţinere a unui permis de conducere pentru categoria C, CE, de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 ani la 21 ani pentru categoriile D, DE, titularilor unui permis de conducere categoria B cu condiţia obţinerii unui „certificat de competenţă profesională” (CCP).

Industria Transporturilor Rutiere din România traversează de mulţi ani o criză a conducătorilor auto profesionişti. Aceasta s-a acutizat şi pe fondul instabilităţii provocate de pandemia COVID, războiul din Ucraina, dar şi de începerea aplicării Pachetului de Mobilitate 1.

România se află printre ţările cele mai afectate, deficitul estimat de şoferi profesionişti fiind de aproximativ 71.000 de posturi.

Noile prevederi legislative sunt în conformitate cu legislaţia europeană prin care au fost stabilite dispoziţii derogatorii de la vârstele minime pentru respectivele categorii de vehicule prin DIRECTIVA (UE) 2018/645 a Parlamentului European şi a Consiliului din 18 aprilie 2018.

Până la 23 mai 2020, statele membre ale Uniunii Europene au avut obligaţia să pună în aplicare actele cu putere de lege şi actele administrative necesare pentru a se conforma directivei”, mai arată senatoarea.

În prezent, 17 ţări din Europa au introdus deja astfel de modificări privind vârsta minimă pentru categoriile C, CE, respectiv D, DE. Printre aceste ţări se numără Austria, Germania, Danemarca, Estonia, Franţa, Grecia, Croaţia, Ungaria, Irlanda, Lituania Olanda, Polonia, Cehia, Portugalia, Slovenia, Suedia, Marea Britanie, mai scrie ea. (News.ro)

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

ONU: Prețurile mondiale ale alimentelor au crescut pentru a doua lună consecutiv

Publicat

in

De

Indicele global al preţurilor produselor alimentare a crescut şi în luna aprilie, pentru a doua lună consecutiv, ca urmare a majorării preţurilor la carne, uleiuri vegetale şi cereale, care au contracarat scăderile de preţuri la zahăr şi produse lactate, a anunţat, vineri, Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), transmite agenția Reuters, preluată de Agerpres.

Alimente la supermarketFoto: Anthony Aneese Totah Jr | Dreamstime.com

FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înregistrate la un coş de alimente format din: cereale, uleiuri vegetale, lactate, carne şi zahăr.

În luna aprilie a acestui an, acest indice s-a situat la o medie de 119,1 puncte, în creştere cu 0,3% faţă de nivelul de 118,8 puncte înregistrat în luna martie. Totuşi, valoarea din luna aprilie 2024 este mai mică cu 9,6% comparativ cu valoarea înregistrată în luna aprilie a anului trecut.

Creşterea din luna aprilie s-a datorat în primul rând unui avans de 1,6% al preţurilor la carne. Potrivit FAO, preţurile mai mari la carnea de pasăre, carnea de vită şi oaie au compensat pentru scăderea uşoară a preţurilor la carnea de porc, datorată cererii slabe în Europa Occidentală şi China.

Preţurile la cereale au crescut şi ele cu 0,3%, după trei luni de declin, susţinute de preţuri mai mari de export la porumb. O creştere similară a fost înregistrată în cazul preţurilor la uleiurile vegetale.

În schimb, preţurile la zahăr au scăzut cu 4,4% în aprilie comparativ cu luna martie şi cu 14,7% comparativ cu luna aprilie a anului trecut, pe fondul îmbunătăţirii prognozelor privind oferta mondială.

Producţia de zahăr se anunţă a fi una peste aşteptări în India şi Thailanda, în timp ce îmbunătăţirea condiţiilor meteo în Brazilia a atenuat temerile referitoare la următoarea recoltă de trestie de zahăr, a explicat FAO.

De asemenea, preţurile la produse lactate au scăzut cu 0,3% per total, după şase luni consecutive de declin, chiar dacă preţul untului a continuat să crească şi în luna aprilie din cauza diminuării stocurilor în Europa Occidentală.

Citeste mai mult

NATIONAL

Avertisment ONU: Operațiunea Rafah ar putea fi un „măcel”

Publicat

in

De

Operațiunea Rafah ar putea fi un „măcel”, susține un oficial ONU. În oraș se adăpostesc sute de mii de palestinieni. Operațiune militară în zonă ar opri și ajutorul umanitar pentru întreaga Fâșie Gaza, mai spune oficialul.

O incursiune israeliană în Rafah ar pune în pericol viețile a sute de mii de locuitori din Gaza și ar fi o lovitură incredibilă pentru operațiunile umanitare din întreaga enclavă, a declarat, vineri, Jens Laerke, un purtător de cuvânt al biroului umanitar al ONU.

„Ar putea fi un măcel de civili și o lovitură incredibilă pentru operațiunea umanitară din întreaga fâșie, deoarece aceasta se desfășoară în principal din Rafah”, a spus Jens Laerke, la un briefing de presă la Geneva, potrivit Reuters, titrează Mesiafax.

Israelul a anunțat că pregătește o operațiune împotriva Hamas în orașul Rafah din sudul Fâșiei Gaza. Membrii comunității internaționale, inclusiv aliații Israelului, au criticat operațiunea care ar putea provoca o criză umanitară de proporții.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend