Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Fosta șefă a ITM Bihor a fost trimisă în judecată de DNA: E acuzată că a luat mii de euro mită de la afaceriști

Publicat

in

DNA a dispus trimiterea în judecată a unei femei, la data faptelor inspector-şef adjunct al ITM Bihor, pentru luare de mită. Ar fi cerut între 2.000 şi 4.000 de euro de la oameni de afaceri pentru a nu aplica sancţiuni la firmele controlate. De asemenea, ar fi anunţat controale la firme de construcţii. Trei inspectori ITM au încheiar anterior acorduri de recunoaştere a vinovăţiei cu procurorii.

DNA anunţă, marţi, trimiterea în judecată, sub control judiciar, a inculpatei RACZ NADIA FLORENTINA, la data faptelor inspector-şef adjunct al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Bihor.

Aceasta este acuzată de:

– luare de mită,

– permiterea accesului unor persoane neautorizate la informaţii ce nu sunt destinate publicităţii, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite (două fapte).

”În perioada 14 februarie 2022 – 17 octombrie 2023, în contextul efectuării unor controale la mai multe societăţi comerciale, inculpata Racz Nadia Florentina şi trei dintre subalternele sale respectiv Buhaş Aurica, Hriscu Daniela Viorica şi Floruţa Natalia Mărioara, în calitate de inspectori de muncă, acţionând în echipe diferite, ar fi pretins şi primit, în repetate rânduri, de la mai mulţi oameni de afaceri diferite sume de bani, cuprinse între 2.000 lei şi 4.000 lei”, a transmis DNA.

Procurorii precizează că sumele de bani respective ar fi fost pretinse şi primite de funcţionare pentru a nu le aplica oamenilor de afaceri sancţiuni contravenţionale, prevăzute de Codul Muncii, pentru diverse nereguli constatate, printre care şi pentru “munca la negru”.

”La data de 13 iunie 2023, inculpata Racz Nadia Florentina ar fi transmis unor oameni de afaceri informaţii cu caracter nepublic în sensul că i-ar fi anunţat pe aceştia despre faptul că, în aceeaşi zi, angajaţii ITM vor desfăşura mai multe controale în domeniul construcţiilor”, a mai transmis sursa citată.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bihor.

Anterior, procurorii anticorupţie au încheiat acorduri de recunoaştere a vinovăţiei cu inculpatele Buhaş Aurica, Hriscu Daniela Viorica şi Floruţa Natalia Mărioara, în sarcina cărora s-a reţinut săvârşirea unei infracţiuni de luare de mită, în formă continuată.

”În prezenţa apărătorilor aleşi, inculpatele au declarat expres că recunosc comiterea faptelor reţinute în sarcina lor, au acceptat încadrarea juridică pentru care a fost pusă în mişcare acţiunea penală şi au fost de acord cu felul şi cuantumul pedepselor aplicate, cuprinse între 1 (un) an şi 10 luni şi 3 (trei) ani închisoare cu suspendare şi interzicerea unor drepturi”, a mai transmis DNA.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

VIDEO| Începe construcția celui mai mare și mai complex proiect de infrastructură din istoria României

Publicat

in

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, anunță faptul că, în anul 2024, se va semna cel mai mare contract de infrastructură din istoria României. Acest proiect face parte din Autostrada Transilvaniei și va cuprinde cel mai lung tunel la nivel de autostradă din România, tunelul Meseș, care va avea 2,89 de kilometri și va străpunge Muntele Meseș, între Ciumărna și Crasna.

”Anul acesta estimăm că vom semna și cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria României, între Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv tunelul Meseș, în lungime de 41 km.

Valoarea estimată a acestui contract, ultimul din Autostrada Transilvania, este se 7, 48 miliarde lei fără TVA.

Vorbim de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.

Tot anul acesta vor fi dați în trafic și primii kilometri din A7 (Autostrada Moldovei) finanțați prin PNRR și începere proiectarea primelor loturi din A8 (Autostrada Unirii).

Pe autostrada Unirii, care leagă regiunile istorice ale Moldovei și Transilvaniei (denumită A8), avem contracte deja semnate pentru capetele acestei autostrăzi (secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km.).”, a declarat Cristian Pistol, într-un interviu pentru Capital.

Tunelul Meseș, cea mai mare lucrare de infrastructură din istoria României

Tunelul Meseș este un tunel rutier la profil de autostradă care are prevăzută o lungime de 2,8 kilometri și două tuburi cu câte doua benzi pe sensul de circulație. Viteza de proiectare este de 120 km/h. Proiectul face parte din tronsonul 3B al autostrăzii Transilvania. Primul portal al tunelului va fi la km 34+260,00 cu o platformă betonată și asfaltată până la intrarea în tunel care va continua cu cele două tuburi până la km 37+146,50 unde se termină cu portalul 2, de unde se va continua cu platforma betonată/asfaltată.

Caracteristici principale:

  • lungime tub dreapta: 2833,54 m; km 34+303,24 – km 37+136,78;
  • lungime tub stânga: 2777 m; km 34+314,50 – km 37+091,50;
  • distanța între axele tuburilor: 30 – 38 m;
  • ambele tuburi vor fi protejate cu o cămășuială din beton armat;
  • acoperire maximă. 233 m;
  • declivitate 1,03 %;
  • două tuburi cu câte două benzi de circulație (2 x 3,75 m) pe sens;
  • viteză de proiectare 120 km/h.[1][2]

Zona și amplasamentul tunelului

Tunelul va asigura traversarea munților Meseș în partea de sud-vest a municipiului Zalău (Județul Sălaj), UAT Zalău și UAT Românași de către tronsonul 3B al autostrăzii Brașov–Borș. În plan orizontal, traseul tunelului se compune dintr-o curbă la stânga cu raza de 1330,00 m, un aliniament, încă o curbă la stânga cu raza de 48000 m, tunelul având o declivitate constantă de 1,03 %.

Citeste mai mult

NATIONAL

fanatik.ro: Cine e „proletarul” din Partidul Socialist Român, candidat la europarlamentare, cu o avere uriașă. Are șapte terenuri, patru case și două apartamente

Publicat

in

Alianța Politică România Socialistă (APRS) este formată din Partidul Socialist Român, al cărui președinte este Constantin Rotaru, și Partidul Social Democrat al Muncitorilor, formațiunea în fruntea căreia se află Constantin Ionescu. APRS are o listă comună pentru alegerile europarlamentare, care conținele numele a 43 de candidați.

Alegeri europarlamentareFoto: Inquam Photos / Bogdan Danescu

Pe poziția a treia se regăsește numele lui Remus Mănoiu, un administrator de profesie economist, președinte al organizației Vâlcea a Partidului Socialist Român (PSR). Remus Mănoiu deține o avere impresionantă, deși doctrina socialistă este una care a susținut, la începuturi, că toți oamenii sunt egali și că averile trebuie împărțite, deviza fiind „Proletari din toate țările, uniți-vă!” Citește mai mult pe fanatik.ro

Articol susținut de fanatik.ro

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend