Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Verdictul șoferilor: Cele mai supraevaluate (și inutile) opțiuni la mașinile moderne

Publicat

in

Numărul opțiunilor la automobilele moderne a ajuns la niveluri nemaivăzute. Și nu toate sunt folositoare sau necesare. Unele pot fi deranjante pentru că sunt chiar sâcâitoare. Iar altele pot părea folositoare, dar își dezvăluie repde inutilitatea. Jalopnik și-a întrebat cititorii care sunt opțiunile cele mai supraevaluate. Răspunsurile nu au întârziat.

Tehnologia de asistență a șoferului

Oricare dintre funcții. Mai ales pierderea benzii de drum, versiunea care-ți ia controlul volanului și vrea să tragă mașina înapoi pe bandă. „Pe mai multe mașini închiriate a încercat să mă scoată de pe bandă pentru că sistemul a fost încurcat de o zonă în construcție sau de o bandă care se unea într-a mea. Și trebuie să treci prin multe meniuri ca să o dezactivezi – altfel este pregătită să-ți fure volanul fără avertizare”.

Sistemele de navigație

„De obicei, cele preinstalate sunt învechite. Actualizările pot costa bani mulți. Mai bine ar face Apple CarPlay și Android Auto caracteristici standard.”

Schimbător de viteze cu butoane

Nu numai că este contraintuitiv, dar îți mai și distrage atenția de la parbriz sau camera pentru mers înapoi. Un incident oribil a avut loc la New York acum câțiva ani, când un șofer a intrat în fața unui tren pe pasajul de nivel. O ipoteză a fost că omul a intrat în panică și a încurcat butoanele.

Ecranele

Ecranele tactile, mai ales cele mari. „Conduc, așa că mă puteți lăsa fără televizor pe panoul de bord. Și puneți din nou butoane, să le pot opera fără să mă uit la ele. Erau bune și nu mă distrăgeau de la celelalte mașini din trafic conduse de alți șoferi distrași.”

Foto: Mercedes

Conducere autonomă

Autopilot, sau supercruise, sau… „Tot trebuie să fii atent, să te uiți la drum, iar în unele cazuri să ții mâinile pe volan. Ce anume face sistemul pentru tine, în afară de a-ți provoca un stres de care n-ai nevoie? Poate că e un pas spre ceva mai bun, dar în stadiul actual e ridicol.”

Sistem audio de marcă

„Nu ai nevoie de un Bose/Bang & Olufsen/McIntosh scump ca naiba, ca să asculți cum trebuie în mașină. Toate sunt aranjamente ca producătorul de sisteme audio să aibă parte de publicitate (și poate va vinde unul pentru casă), iar cel al mașinii să pună ce preț vrea.”

„Sistemul meu are 36 de difuzoare! Poate că un audiofil îmi poate spune diferența față de 6 difuzoare, dar eu nu. E doar o chestie care îl face pe dealer să-ți poată spune să nu cumperi modlul cu doar 20 de difuzoare”.

Plafon transparent care nu se deschide

„Nu am nevoie de o fereastră închisă deasupra capului, care lasă lumina să treacă. Ori se deschide, ca să intre aer, ori e închisă și opacă. Prefer o trapă care se deschide, dar n-am nevoie de o placă de sticlă care stă închisă și nu oprește lumina!”

Sistem stop/start automat

„Pot să spun că nu are un efect prea mare în economia de combustibil și trebuie să-l dezactivez de fiecare dată când pornesc mașina, a devenit un reflex.”

Padele pentru schimbarea vitezelor

„Sunt o funcție prea puțin utilizată. O folosesc la munte ca să mențin mai bine viteza de drum, dar la drum întins este perfect inutilă.”

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

VIDEO – Dan Petrescu a revenit la CFR Cluj: ‘Gata cu vorba! Acum la treabă!’

Publicat

in

De

Clubul CFR Cluj a anunţat, marţi, revenirea antrenorului Dan Petrescu pe banca tehnică a echipei.

“Tehnicianul care a contribuit decisiv la câştigarea ultimelor noastre cinci titluri consecutive de campioană, dar şi a numeroaselor rezultate remarcabile în Europa, se întoarce acasă şi îşi va folosi toate abilităţile pentru a atinge din nou performanţele cu care familia alb-vişinie s-a obişnuit!”, se arată pe site-ul oficial al CFR Cluj, relatează News.ro.

“M-am întors acasă. Gata cu vorba! Acum la treabă!”, a spus Petrescu în videoclipul de prezentare de pe contul de Instgram al clubului.

Dan Petrescu, ultima dată tehnicianul echipei sud-coreene Jeonbuk, a mai antrenat CFR Cluj în perioadele 2017-2018, 2019-2020 şi 2021-2023. Cu echipa clujeană a câştigat de cinci ori campionatul.

Citeste mai mult

NATIONAL

Comisia Europeană deschide proceduri oficiale împotriva Facebook şi Instagram: Suspiciuni de încălcare a Actului legislativ privind serviciile digitale

Publicat

in

De

Comisia Europeană deschide proceduri oficiale împotriva Facebook şi Instagram: Suspiciuni de încălcare a Actului legislativ privind serviciile digitale

Comisia Europeană a iniţiat, marţi, proceduri oficiale pentru a evalua dacă este posibil ca Meta, furnizorul Facebook şi Instagram, să fi încălcat Actul legislativ privind serviciile digitale, scrie news.ro.

„Această Comisie a creat mijloace de protejare a cetăţenilor europeni împotriva dezinformării şi manipulărilor specifice din partea ţărilor terţe. Dacă suspectăm o încălcare a normelor, acţionăm. Acest lucru este valabil în orice moment, dar în special în perioadele de alegeri democratice. Marile platforme digitale trebuie să se ridice la înălţimea obligaţiilor lor de a aloca suficiente resurse în acest sens, iar decizia de astăzi arată că ne confruntăm cu seriozitate în ceea ce priveşte conformitatea. Protejarea democraţiilor noastre este o luptă comună cu statele noastre membre. Astăzi, la Praga, doresc să mulţumesc prim-ministrului Fiala pentru rolul său activ în abordarea problemei la nivel european, precum şi pentru declanşarea de către Belgia a mecanismului de urgenţă pentru schimbul de informaţii între statele membre”, a afirmat preşedinta CE Ursula von der Leyen, conform comunicatului de presă al Executivului european.

Încălcările suspectate se referă la politicile şi practicile Meta referitoare la publicitatea înşelătoare şi la conţinutul politic din serviciile sale

Acestea se referă, de asemenea, la indisponibilitatea unui instrument eficient de monitorizare a alegerilor şi a discursului civic al terţilor în timp real înainte de alegerile pentru Parlamentul European, pe fondul deprecierii de către Meta a instrumentului său de informaţii publice în timp real, CrowdTangle, fără un instrument adecvat care să îl înlocuiască.

În plus, Comisia suspectează că mecanismul de semnalare a conţinutului ilegal din cadrul serviciilor („notificare şi acţiune”), precum şi căile de atac ale utilizatorilor şi mecanismele interne de soluţionare a plângerilor nu respectă cerinţele Actului legislativ privind serviciile digitale şi că există deficienţe în ceea ce priveşte furnizarea de către Meta a accesului cercetătorilor la datele aflate la dispoziţia publicului. Deschiderea procedurii se bazează pe o analiză preliminară a raportului de evaluare a riscurilor trimis de Meta în septembrie 2023, pe răspunsurile Meta la solicitările oficiale de informaţii ale Comisiei (privind conţinutul ilegal şi dezinformarea, accesul la date, abonarea la politica privind interzicerea publicităţii şi IA generativă), pe rapoartele disponibile public şi pe analiza proprie a Comisiei.

Prezenta procedură se va concentra asupra următoarelor domenii:

Reclame înşelătoare şi dezinformare. Comisia suspectează că Meta nu respectă obligaţiile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale în ceea ce priveşte abordarea diseminării de reclame înşelătoare, a campaniilor de dezinformare şi a comportamentelor neautentice coordonate în UE. Proliferarea unui astfel de conţinut poate prezenta un risc pentru discursul civic, procesele electorale şi drepturile fundamentale, precum şi pentru protecţia consumatorilor.

Vizibilitatea conţinutului politic. Comisia suspectează că politica Meta legată de „abordarea conţinutului politic”, care demolează conţinutul politic în sistemele de recomandare ale Instagram şi Facebook, inclusiv fluxurile acestora, nu respectă obligaţiile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. Ancheta se va axa pe compatibilitatea acestei politici cu obligaţiile în materie de transparenţă şi de despăgubire a utilizatorilor, precum şi pe cerinţele de evaluare şi atenuare a riscurilor pentru discursul civic şi procesele electorale.

Indisponibilitatea unui discurs civic în timp real şi a unui instrument eficace de monitorizare a alegerilor de către terţi înainte de viitoarele alegeri pentru Parlamentul European şi de alte alegeri din diferite state membre. Meta se află în proces de defăimare a „CrowdTangle”, un instrument de informare publică care permite monitorizarea în timp real a alegerilor de către cercetători, jurnalişti şi societatea civilă, inclusiv prin tablouri de bord vizuale în direct, fără o înlocuire adecvată. Cu toate acestea, astfel cum se reflectă în Orientările recente ale Comisiei pentru furnizorii de platforme online foarte mari privind riscurile sistemice pentru procesele electorale, în perioada alegerilor, accesul la astfel de instrumente ar trebui extins.

Prin urmare, Comisia suspectează că, ţinând seama de deprecaţia Meta şi de întreruperea planificată a CrowdTangle, Meta nu a evaluat cu diligenţă şi nu a atenuat în mod adecvat riscurile legate de efectele Facebook şi Instagram asupra discursului civic şi a proceselor electorale, precum şi alte riscuri sistemice. Având în vedere raza de acţiune a platformelor Meta din UE (care reprezintă peste 250 de milioane de utilizatori activi lunar) şi în urma alegerilor europene care vor avea loc în perioada 6-9 iunie 2024 şi a unei serii de alte alegeri care vor avea loc în diferite state membre, o astfel de deprecaţie ar putea avea ca rezultat prejudicierea discursului civic şi a proceselor electorale în ceea ce priveşte capacităţile de urmărire a erorilor şi a dezinformării, identificarea ingerinţelor şi a suprimării alegătorilor, precum şi transparenţa generală în timp real asigurată verificatorilor veridicităţii informaţiilor, jurnaliştilor şi altor părţi interesate electorale relevante.

Comisia Europeană îşi rezervă evaluarea naturii şi a iminenţei daunelor şi se aşteaptă ca Meta să coopereze cu Comisia prin prezentarea fără întârziere a informaţiilor necesare pentru efectuarea unei astfel de evaluări. Comisia se aşteaptă, de asemenea, ca Meta să ia rapid toate măsurile necesare pentru a asigura un control public eficace în timp real al serviciului său, oferind cercetătorilor, jurnaliştilor şi funcţionarilor electorali acces adecvat la instrumente de monitorizare în timp real a conţinutului găzduit în serviciile sale. Meta este invitată, de asemenea, printr-o cerere de informaţii, să comunice, în termen de 5 zile lucrătoare, măsurile de remediere care au fost luate în acest scop. Comisia şi-a rezervat dreptul de a lua măsuri în cazul în care acţiunile respective sunt considerate insuficiente.

Mecanismul de semnalare a conţinutului ilegal. Comisia suspectează că mecanismul de notificare şi de acţiune al Meta, care le permite utilizatorilor să notifice prezenţa conţinutului ilegal în serviciile sale, nu respectă obligaţiile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. Aceasta include suspiciunea că nu sunt îndeplinite cerinţele prin care acest mecanism trebuie să fie uşor de accesat şi uşor de utilizat. În acelaşi timp, Comisia suspectează că Meta nu a instituit un sistem intern eficace de soluţionare a plângerilor pentru a depune plângeri împotriva deciziilor de moderare a conţinutului luate.

Conform sursei citate, dacă sunt dovedite, aceste deficienţe ar constitui încălcări ale articolului 14 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (5), ale articolului 16 alineatul (6), ale articolului 17 alineatul (1), ale articolului 20 alineatul (1), ale articolului 24 alineatul (5), ale articolului 25 alineatul (1), ale articolului 34 alineatul (1), ale articolului 34 alineatul (2), ale articolului 35 alineatul (1) şi ale articolului 40 alineatul (12) din Actul legislativ privind serviciile digitale. Comisia va efectua în mod prioritar o investigaţie aprofundată. Deschiderea procedurii oficiale nu aduce atingere rezultatului acesteia.

Actuala iniţiere a procedurii nu aduce atingere niciunei alte proceduri pe care Comisia ar putea decide să o iniţieze cu privire la orice alt comportament care ar putea constitui o încălcare în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale.

După deschiderea oficială a procedurilor, Comisia Europeană va continua să colecteze probe, de exemplu prin trimiterea de cereri suplimentare de informaţii, prin desfăşurarea de interviuri sau inspecţii.

Iniţierea procedurilor oficiale împuterniceşte Comisia să ia măsuri suplimentare de asigurare a respectării legislaţiei, cum ar fi măsuri provizorii şi decizii de neconformitate. De asemenea, Comisia este împuternicită să accepte angajamentele asumate de Meta pentru a remedia problemele ridicate în cadrul procedurilor. Actul legislativ privind serviciile digitale nu stabileşte niciun termen legal pentru încetarea procedurilor oficiale. Durata unei investigaţii aprofundate depinde de mai mulţi factori, inclusiv de complexitatea cazului, de măsura în care societatea în cauză cooperează cu Comisia şi de exercitarea dreptului la apărare.

Deschiderea procedurilor oficiale scuteşte coordonatorii serviciilor digitale sau orice altă autoritate competentă a statelor membre ale UE de competenţa lor de a supraveghea şi de a asigura respectarea Regulamentului privind serviciile digitale în ceea ce priveşte presupusele încălcări ale articolului 14 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (1), ale articolului 17 alineatul (5), ale articolului 16 alineatul (6), ale articolului 20 alineatul (1), ale articolului 20 alineatul (3), ale articolului 25 alineatul (1) şi ale articolului 40 alineatul (12).

Facebook şi Instagram au fost desemnate platforme online foarte mari (VLOP) la 25 aprilie 2023 în temeiul Actului legislativ al UE privind serviciile digitale, întrucât ambele au peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar în UE. În calitate de VLOP, la patru luni de la desemnarea lor, şi anume la sfârşitul lunii august 2023, Facebook şi Instagram au trebuit să înceapă să respecte o serie de obligaţii prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale.

Începând cu 17 februarie, Actul legislativ privind serviciile digitale se aplică tuturor intermediarilor online din UE.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend