Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a crescut în primele 11 luni ale anului cu 13%, o valoare record pentru România

Publicat

in

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a crescut în primele 11 luni ale anului cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar specialiştii estimează că, la sfârşitul anului, acesta ar putea ajunge la 68 de milioane de tone, o valoare record pentru porturile maritime din ţara noastră, conform news.ro

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa ( CN APM) a anunţat, miercuri, printr-un comunicat de presă, că traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti se îndreaptă, în acest an, spre un nou record absolut, peste valoarea înregistrată în anul 2019, cel mai mare trafic din istoria porturilor maritime româneşti.

“Conform datelor preliminare ale CN APM SA, traficul total de mărfuri este de 62,85 milioane tone în primele 11 luni ale anului 2021, faţă de 55,40 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o creştere de 13,46%. Estimând, pe baza unei medii a traficului de mărfuri înregistrat în lunile decembrie din ultimii 5 ani, la sfârşitul anului 2021, traficul total ar putea atinge 68 milioane tone”, se arată în comunicat.

Sursa citată menţionează că traficul de cereale atinge 23,78 milioane tone, care raportat la cele 20 milioane de tone înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, înseamnă o creştere de aproximativ 18,9%, cel mai mare trafic de cereale din istoria Portului Constanţa.

De asemenea, din traficul total, 48,06 milioane tone reprezintă trafic maritim şi 14,78 milioane tone reprezintă traficul fluvial. Atât traficul maritim, cât şi cel fluvial au înregistrat creşteri faţă de perioada similară a anului trecut, a menţionat CN APM.

“Astfel, traficul maritim a crescut cu cca. 15,01%, adică 48,06 milioane tone faţă de 41,8 milioane tone în primele 11 luni ale anului 2020, iar cel fluvial a înregistrat o creştere cu cca. 8,7 %, însemnând 14,78 milioane tone, faţă de 13,6 milioane tone, cantitate înregistrată în perioada ianuarie-noiembrie 2020”, mai precizează comunicatul.

Totodată, s-au înregistrat creşteri la următoarele grupe de mărfuri: petrol brut, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, seminţe uleioase şi fructe oleaginoase, iar scăderi la îngrăşăminte, produse chimice şi celuloză şi deşeuri de hârtie.

“O uşoară scădere se observă şi în traficul de containere şi anume cca. 5,7 milioane tone faţă de 5,8 milioane tone înregistrate în aceeaşi perioadă  a anului trecut, aceasta însemnând un procent de -1,72%. Acelaşi lucru se reflectă şi în numărul de TEU-uri, respectiv 584.454 la sfârşitul lunii noiembrie 2021, comparativ cu 592.486 în 2020 (-1,36%)”, a mai transmis sursa citată.

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a menţionat că deşi numărul navelor maritime care au acostat în porturile maritime româneşti este în uşoară scădere – 3.681 de nave faţă de 3.701 câte au sosit în perioada similară a anului trecut, se poate observa o tendinţă de creştere în capacitatea medie de încărcare a acestora, dacă ne raportăm la creşterea totală de mărfuri transportate.

În ceea ce priveşte numărul navelor fluviale, în primele 11 luni ale acestui an s-au înregistrat circa 9.900 de unităţi care, raportate la cele 9466 de unităţi sosite în perioada similară a anului trecut, reprezintă o creştere cu circa 4,57%, a mai afirmat CN APM Constanţa.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

fanatik.ro: Ce document trebuie să ai ca să-ți deconteze statul cei 20.000 de lei pentru montarea panourilor fotovoltaice. E obligatoriu în Programul Casa Verde Fotovoltaice

Publicat

in

De

Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost deblocat, astfel că Laurențiu Neculaescu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, a oferit mai multe detalii.

Panouri fotovoltaiceFoto: Inquam Photos / George Călin

Cel mai important, Neculaescu a anunțat care e documentul pe care oamenii trebuie să-l aibă obligatoriu la decontarea celor 20.000 de lei promiți de stat pentru montarea panourilor fotovoltaice. Important de reținut, perioada de înscriere a persoanelor fizice către instalatori s-a încheiat, astfel că aceștia au început deja să monteze sistemele. Citește mai mult pe fanatik.ro

Articol susținut de fanatik.ro

Citeste mai mult

NATIONAL

Formula 1: Motivele pentru care Max Verstappen ar urma să negocieze cu Mercedes

Publicat

in

De

Bun cunoscător al lumii automobilistice și un pilot cu experiență, olandezul Tom Coronel vorbește într-un podcast pentru RacingNews365 despre motivele pentru care compatriotul Max Verstappen ar urma să negocieze cu ocazia Marelui Premiu din Miami un contract cu Mercedes.

Max VerstappenFoto: action press / – / Profimedia

>> Formula 1: Audi a anunțat numele primului său pilot pentru sezonul 2026

Pilotul olandez Tom Coronel spune că Max Verstappen va pleca de la RedBull la Mercedes

Lui Max îi merge de minune la RedBull: a câștigat ultimele trei titluri mondiale din Formula 1, iar al patrulea este pe drum.

Monopostul echipei austriece nu pare să aibă rival nici în actualul sezon al Marelui Circ, iar dacă totul merge conform calculelor atunci la finalul anului Vestappen va avea patru titluri mondiale în CV (ar urma să-l egaleze pe Sebastian Vettel).

În vârstă de 52 de ani, Tom Coronel este un pilot olandez cu legături importante în lumea sporturilor cu motor.

Născut la Naarden, Tom oferă unele detalii de culise despre viitorul lui Verstappen.

Recent, mai multe surse din paddock au prezentat mega contractul pe care Mercedes este pregătită să-l ofere unui pilot de talia lui Verstappen: €150 de milioane pe sezon.

Primele negocieri vor avea loc, conform spuselor lui Tom Coronel, cu ocazia Marelui Premiu de Formula 1 din acest weekend, de la Miami.

„Pentru moment, da, RedBull are în continuare cel mai rapid monopost. Verstappen lucrează acum cu Pierre Wache (n.r. inginer francez – directorul tehnic al echipei), deci Adrian Newey nu mai e prin preajmă.

Când am fost la RedBull am observat că Pierre era nelipsit de lângă Max, iar ei vorbeau constant”, spune Tom Coronel, conform sursei citate.

>> FOTO Pilot de Formula 1, tăiat pe față după ce a participat la o petrecere la Amsterdam

Mai mult decât atât, Coronel spune că Adrian Newey (genialul inginer de aerodinamică) ar trebui să-și vadă de viața sa și să plece din Formula 1.

„Mulțumesc! Ai 65 de ani, ai făcut lucruri minunate de-a lungul vieții. Bun, vei primi un contract de 100 de milioane, așa, și după ce? Muncești până la 70…

Ar trebui să se bucure de viață”, spune Coronel, pilot veteran la Dakar, atunci când comentează în legătură cu o eventuală plecare a lui Adrian Newey de la RedBull la finalul acestuia an.

Tom crede cu tărie că Max nu-și va duce la bun sfârșit contractul cu RedBull (valabil până la finalul sezonului 2028).

„Există multe speculații că motorul celor de la RedBull pentru 2026 (atunci când vor avea loc mai multe modificări de regulament în Formula 1) este mult în urma rivalelor”, spune Coronel, cel care subliniază că Verstappen nu ar trebui să aștepte până în 2026 pentru a cădea de pe un cal atât de frumos.

„În plus, ar deveni ambasador al brandului Mercedes (după modelul Lewis Hamilton), ceea ce este total diferit față de a fi ambasador al unui producător de băuturi energizante (n.r. Red Bull).

Trebuie să te gândești din timp la viitor, iar lucrurile se adună. Va câștiga titlul mondial în următorii doi ani, iar apoi va face trecerea în monopostul argintiu. Cu greu îmi pot imagina că ar putea fi altfel.

A dispărut și factorul distracție la RedBull. Max își face treaba și cam atât. Pur și simplu nu se mai distrează la echipă”, a conchis Coronel.

Marele Premiu de Formula 1 de la Miami va avea loc duminică, 5 mai, de la ora 23:00 (ora României). Cursa va putea fi urmărită în direct pe Antena 3 CNN.

Formula 1, clasamentul piloților

1. Max Verstappen (Red Bull) 110 puncte

2. Sergio Perez (Red Bull) 85

3. Charles Leclerc (Ferrari) 76

4. Carlos Sainz (Ferrari) 69

5. Lando Norris (McLaren) 58 etc.

Cum arată sezonul 2024 din Formula 1

1) MP din Bahrain / 2 martie / Câștigător Max Verstappen

2) MP din Arabia Saudită / 9 martie / Câștigător Max Verstappen

3) MP din Australia / 24 martie /Câștigător Carlos Sainz

4) MP din Japonia / 7 aprilie / Câștigător Max Verstappen

5) MP din China / 21 aprilie / Câștigător Max Verstappen

6) MP din Miami / 5 mai / Miami International Autodrome

7) MP din Emilia Romagna / 19 mai / Imola

8) MP din Monaco / 26 mai / Monaco

9) MP din Canada / 9 iunie / Gilles Villeneuve, Monteal

10) MP din Spania / 23 iunie / Barcelona, Montmelo

11) MP din Austria / 30 iunie / Spielberg

12) MP din Marea Britanie / 7 iulie / Silverstone

13) MP din Ungaria / 21 iulie / Hungaroring

14) MP din Belgia / 28 iulie / Spa-Francorchamps

15) MP din Olanda / 25 august / Zandvoort

16) MP din Italia / 1 septembrie / Monza

17) MP din Azerbaidjan / 15 septembrie / Baku

18) MP din Singapore / 22 septembrie / Marina Bay

19) MP din SUA / 20 octombrie / Texas, Austin

20) MP din Mexic / 27 octombrie / Autodromo Hermanos Rodriguez

21) MP din Sao Paulo / 3 noiembrie / Interlagos

22) MP din Las Vegas / 23 noiembrie / Las Vegas Strip Circuit

23) MP din Qatar / 1 decembrie / Lusail

24) MP din Abu Dhabi / 8 decembrie / Yas Marina.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend