Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Soția liderului PNL Argeș încasează lunar 400 euro indemnizație de la stat în baza unei legi speciale – DE CE, întreabă argeșenii ?

Publicat

in

Conform propriei declarații de avere, Adrian Miuțescu confirmă prin semnatura că soția sa primeste lunar de la stat o suma frumoasa bani, cam cat un salariu muncit la firmele private. Mai exat 5000 euro/an, adica undeva la 405 euro pe luna. Potrivit aceleiasi declaratii de avere, suma provine in baza unei legi cu caracter special, Legea 118/1990. Curios este ca aceasta suma apare in declaratiile de avere ale liderului PNL Arges doar de doi ani, pana atunci Adrian Miutescu declarand ca nu mai sunt alte surse de venit. Firesc argesenii, cei care muncesc pe rupte si nu castiga 400 euro lunar, s-au intrebat de ce doar de doi ani primeste aceasta indemnizatie sotia sa, nu si inainte, si de ce aceasta suma maricica din banii de la stat. Sa spunem ca actul normatic in baza caruia sotia lui Adrian Miutescu castiga lunar 5000 Euro este legea nr. 118/1990privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat. Nu contestam, desi indemnizatia a fost stabilita la Pitesti, poate doamna chiar are tot dreptul sa ia acesti bani de la stat si chiar ar iesi un super reportaj pe aceasta tema daca domnul Miutescu ne da detalii. Dar, cum la ultima conferinta de presa Miutescu, nervos, a indemnat o jurnalistă sa nu mai participe la conferințele sale de presa, nu vom risca sa mergem la urmatoarea conferinta de presa a PNL pentru a adresa aceasta intrebare a argesenilor, și o facem aici, poate va raspunde celor care l-au votat si vor sa stie acest amanunt: De ce soția liderului PNL Argeș încasează lunar de la stat 400 euro indemnizație în baza unei legi speciale !

Decretul-Lege nr. 118/1990privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat

Categorii de beneficiari:

Persoana cetăţean român, după data de 6 martie 1945 a fost persecutată din motive politice, după cum urmează:

  • a executat o pedeapsă privativă de libertate în baza unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă sau a fost lipsită de libertate în baza unui mandat de arestare preventivă pentru infracţiuni politice;
  • a fost privată de libertate în locuri de deţinere în baza unor măsuri administrative sau pentru cercetări de către organele de represiune;
  • a fost internată în spitale de psihiatrie;
  • a avut stabilit domiciliu obligatoriu;
  • a fost strămutată într-o altă localitate;
  • a fost deportată în străinătate după 23 august 1944;
  • a fost constituită în prizonier de către partea sovietică după data de 23 august 1944 ori, fiind constituită ca atare, înainte de această dată, a fost reţinută în captivitate după încheierea armistiţiului.

Soţul (soţia) celui decedat, din categoria celor dispăruţi sau exterminaţi în timpul detenţiei, internaţi abuziv în spitale de psihiatrie, deportaţi, prizonieri sau cărora li s-a stabilit domiciliu obligatoriu, dacă ulterior nu s-a recăsătorit.

Soțul/soția celui decedat după ieşirea din închisoare, din spitalul de psihiatrie, după întoarcerea din strămutare, din deportare, din prizonierat sau după încetarea măsurii de stabilire a domiciliului obligatoriu, dacă ulterior nu s-a recăsătorit;

Soţul (soţia) celui decedat în condiţiile de mai sus şi care, din motive de supravieţuire, a fost nevoit (nevoită) să divorţeze de cel închis, internat abuziv în spitale de psihiatrie.

Dovedirea situaţiilor prevăzute de lege se face de către persoanele interesate, cu acte oficiale eliberate de organele competente, iar în cazul în care nu este posibil, prin orice mijloc de probă prevăzut de lege.

Drepturi acordate:

  • indemnizație lunară acordată titularului în funcție de perioada de persecuție din motive politice (ani, luni, zile sau, după caz, sumă fixă);
  • indemnizație în sumă fixă stabilită prin lege, pentru urmași (soțul /soția);
  •  alte facilități:
    • scutire de la plata impozitelor și a taxelor locale;
    • transport urban gratuit cu mijloacele de transport în comun aparţinând societăţilor cu capital de stat sau privat (autobuz, troleibuz, tramvai, metrou); în cazul societăţilor cu capital privat, costul abonamentelor de transport se decontează integral de la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază domiciliază beneficiarul;
    • 12 călătorii gratuite, anual, pe calea ferată română, cu clasa I, pe toate categoriile de trenuri de persoane, cu mijloace de transport auto sau cu mijloace de transport fluviale, după caz, la alegere, folosirea acestora fiind posibilă şi de către însoţitori, membri de familie, în cadrul numărului de călători stabilit pentru titular. Tichetele de călătorie gratuite pot fi ridicate şi utilizate şi de către soţul/soţia sau de către alte persoane mandatate de titulari să le reprezinte interesele, pe bază de împuternicire cu dată certă.
    • un billet pe an, gratuit, pentru tratament într-o staţiune balneoclimaterică;
    • scutire de plata taxelor de abonament pentru radio şi televizor;
    • prioritate  la instalarea unui post telefonic, precum şi scut;
    • asistență  medicală şi medicamente, în mod gratuit şi prioritar, atât în tratament ambulatoriu, cât şi pe timpul spitalizărilor.

Fiecare an de detenţie sau internare  se consideră ca vechime în muncă un an şi şase luni. Perioadele de strămutare și domiciliu obligatoriu constituie vechime în muncă, dacă persoanele în cauză fac dovada că nu au putut să se încadreze în muncă în funcţii pentru care aveau pregătirea profesională. Se consideră vechime în muncă şi perioada în care o persoană aflată într-una dintre situaţiile susmenționate nu s-a putut încadra ca urmare a unei invalidităţi de gradul I sau II survenite în timpul în care s-a aflat în acea situaţie sau, ulterior, dacă dovedeşte că aceasta s-a produs din cauza ori în legătură cu persecuţia la care a fost supusă. Persoanele care fac dovada, prin hotărâre judecătorească de constatare, că nu au putut   să-şi exercite profesia sau, după caz, ocupaţia pe perioada în care au fost persecutate sau urmărite din motive politice beneficiază de vechime în muncă pe perioada în care s-au aflat în atare situaţie.

Stabilirea şi plata drepturilor:

Stabilirea calității de beneficiar al legii se face de către Comisiile ce funcționează în cadrul Agențiilor Teritoriale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, care se pronunță prin Decizie. Stabilirea şi plata indemnizației lunare se fac prin Decizie emisă de către casele teritoriale de pensii din raza de domiciliu a solicitantului, pe baza deciziilor emise de Agențiile Teritoriale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială cu consultarea, după caz, a filialelor judeţene ale Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici din România. Drepturile se acordă de la data de 1 a lunii următoare depunerii cererii și se  plătesc titularului sau mandatarului desemnat de acesta prin procură specială pentru încasarea drepturilor respective sau, la cererea titularului, se plătesc în contul curent sau contul de card sau contul de card personal deschis la o altă instituţie bancară cu care CNPP are în acest sens convenţie.

Beneficiază de prevederile legii și persoanele care nu mai au cetăţenia română, indiferent de domiciliul acestora.

Citeste mai mult

ACTUAL

DOCUMENT BOMBĂ! ASFALTĂRI ILEGALE CONTRA VOTURI, la Curtea de Argeș – ISC a dispus oprirea lucrărilor pe Cuza Vodă, primăria PSD ignoră actul și riscă dosar penal

Publicat

in

Sursele noastre din Primăria Curtea de Argeș ne-au pus la dispoziție zilele trecute un document oficial care demonstreaza ceea ce scriam inca de acum doua saptamani, anume faptul ca la Curtea de Argeș, în plină campanie electorală, echipa primarului Panțurescu a demarat actiunea ASFALTARI CONTRA VOTURI. Documentul obținut de redactorii noștri chiar dn interiorul primăriei PSD este un Proces Verbal de Control întocmit de Inspectoratul de Stat în Construcții cu ocazia controlului efectuat joi, 9 mai, chiar pe strada Ciza Vodă unde se efectueaza lucrari de asfaltare. Sursele noastre din primărie susțin ca acțiunea de control a fost generata tocmai de articolul publicat de noi și in care relatam ca asfaltarile la foc automat nu sunt executate conform legii si au dus la blocarea totala a traficului in oraș.

ISC A DISPUS OPRIREA IMEDIATĂ A LUCRĂRILOR PE STRADA CUZA VODĂ

Așadar documentul pe care vi-l prezentam integral emis de ISC Arges (VEZI MAI JOS), tocmai asta stabilește: Primăria Curtea de Arges a efectuat ilegal aceste lucrari de asfaltare. Mai mult, ISC a dispus oprirea lucrărilor inca din data de joi 9 mai, cu ocazia controlului, dar, incredibil, primăria Curtea de Argeș a continuat aceste lucrarile care au generat blocajele inerente din trafic.

MASURI DISPUSE DE ISC și IGNORATE DE PRIMĂRIE

1. Se dispune oprirea lucrărilor de construcții până la efectuarea expertizel tehnice de calitate de către un expert tehnic atestat M.L.P.Α.Τ. (M.D.R.A.P.), prin întocmirea raportulul de expertiză tehnică de calitate, pe sectorul de drum pe str. Cuza Vodă între km 2+187-km 1+240. Reluarea lucrărilor de construcţii, se va face în condițile cumulative ale Legli nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcțil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Legil 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificarile şi completările ulterioare.

2. Avînd în vedere că investitorul, nu poate atesta calitatea lucrarilor executate până în prezent, prin documente existente la Cartea tehnica, se dispune, în baza prevederilor art. 9 si art. 10 din H.G.R. nr. 742/2018 pentru modificarea H.G. nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a execuţiel lucrărilor şi a construcţiilor, efectuarea unei expertize tehnice asupra lucrărilor executate, la stadiul fizic actual (str. Cuza Voda intre km 2+187-km 1+240), privind asigurarea cerinţelor fundamenale, aşa cum sunt prevăzute la art. 5 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Expertul tehnic va analiza şi concordanţa lucrărilor executate cu proiectul tehnic, cu reglementările tehnice în vigoare, precum și condițile în care se poate relua execuția lucrărilor de construcţii

Potrivit legii, neîndeplinirea măsurilor dispuse prin Procesul Verbal întocmit, mai exact oprirea imediată a lucrărilor, atrage răspunderea penală a factorilor responsabili. Deci, se sesizeaza cineva?

Întrebăm, deoarece asfaltarile pe strada Cuza Vodă erau făcute ilegal ilegale de primăria PSD sub supravegherea directa a primarului Panțurescu și, DA, a unui secretar de stat numit de PSD în Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Este vorba de domnul Vlad Ștefan Niculae.

Reamintim că străzile Cuza Vodă, Râmnicu Vâlcea și Albești trebuiesc reabilitate printr-un proiect finanțat prin cadrul Programului Național de investiții „Anghel Saligny”.

CLICK AICI SĂ VEZI SI SA DESCARCI PROCESUL VERBAL DE OPRIRE A LUCRARILOR ÎNTOCMIT DE ISC

Citeste mai mult

ACTUAL

NU PIERDE OCAZIA! Supermarket AMD din Curtea de Argeș face angajări!

Publicat

in

Supermarketul AMD din Curtea de Argeș angajează LUCRĂTOR COMERCIAL!

Mai multe informații și detalii veți obține în incinta magazinului din Curtea de Argeș, complex Sf Gheorghe!

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend