Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

România, septembrie 2021: radiografia unui impas

Publicat

in

Septembrie 2021 este, în România, momentul unui alt impas istoric. Scenele de pugilat din Parlament, isteria mediatică, confuzia guvernamentală, toate acestea sunt simptomele unei crize dramatice, ce pune în chestiune viabilitatea unui întreg regim politic. Succesiunea de eşecuri din România devine cu adevărat neliniştitoare.

Dispărută de jure, ca şi de facto, coaliţia din România este înlocuită de un peisaj al confuziei şi al volatilităţii. O dată cu ruptura dintre PSD şi USR PLUS, PSD revine la poziţia care îl defineşte, aceea de cel mai important partid autohton. Nereformat şi mediocru la nivelul conducerii, fidel aceleiaşi reţete demagogice, PSD este, în contextul acestei Românii tulburi, forţa ce arbitrează şi decide. Sprijinul acordat Cabinetului Cîţu este doar un calcul strategic. Mai devreme sau mai târziu, PSD va dori să preia întreaga putere. Un cabinet minoritar va avea condiţia cabinetului Cioloş: paralizat şi impotent, el va fi incapabil să îşi aplice propria agendă. Ori pentru PSD neputinţa şi confuzia sunt factorii ce contribuie la viitorul său triumf electoral.

Impasul în care ne aflăm putea fi anticipat, în măsura în care orbirea partizană nu anulează spiritul critic. Suprapunerea dintre competiţia internă din PNL şi primul an de guvernare s-a dovedit a fi fatală. Ceea ce ar fi trebuit să fie un an al reformelor, oricât de modeste, a devenit un an al rivalităţilor fratricide. Cât despre Premier, ambiţia acestuia de a fi deţinător al puterii supreme îl conduce în postura de a prezida la un dezastru de proporţii. Fantomatică, puterea sa este aceea a unui Superman de mucava.

Impasul cu care ne confruntăm este şi efectul unei viziuni prezidenţiale care se rezumă la susţinerea intransigentă a Primului-Ministru: dincolo de aceasta nu se mai află nimic. Klaus Iohannis a ales să fie, la rândul său, un preşedinte-jucător, dar mandatele sale sunt proba mai degrabă a incapacităţii de a construi şi menţine majorităţi de guvernare. Un anume autism prezidenţial pare să se manifeste în momentele în care datoria sa ar fi fost aceea de a interveni, spre a reclădi punţi de comunicare.

Şi iată că geometria parlamentară este pe cale de a se modifica, cu USR PLUS şi AUR îndeplinind rolul opoziţiei. Această construcţie răspunde, în oglindă, coaliţiei dintre PSD şi PNL. Politica este redusă, acum, la invective şi acuze. Postările din mediul digital sunt unica formă de discurs la care publicul mai are acces. Vulgaritatea şi agresivitatea domnesc, suverane.

Impasul actual este mai mult decât o criză pasageră. Căci el dezvăluie însăşi condiţia unui stat incapabil să îşi îndeplinească misiunile sale legitime. Dincolo de starea de alertă, prelungită automat, spre a deveni noua normalitate,se află o justiţie anesteziată şi o administraţie ineptă, dominată de clientelism. Peisajul este unul cât se poate de familiar. Căderea regimului Dragnea nu a schimbat nimic din datele ecuaţiei de profunzime.Citeste intreg articolul si comenteaza pe Contributors.ro

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

A început deszăpezirea Transfăgărășanului! Când se va deschide cel mai spectaculos drum din România / VIDEO

Publicat

in

De

Drumarii lucrează pentru a curăţa de zăpadă DN 7 C, Transfăgărăşan, estimând că traficul va putea fi deschis înainte de data obişnuită de 1 iulie.

”Am început deszăpezirea Transfăgărăşanului! Deocamdată lucrăm în zonele în care nu există risc de avalanşă şi doar atunci când condiţiile meteo permit intervenţia în siguranţă”, anunţă, miercuri, oficialii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov.

Aceştia preciază în în acest an stratul de zăpadă din zonă este mai mic.

”Având în vedere că în acest an avem mai puţină zăpadă comparativ cu alţi ani, estimăm că vom putea deschide acest drum spectaculos cu mult înainte de data obişnuită de 1 iulie”, a mai transmis sursa citată.

De obicei, stratul de zăpadă care trebuie îndepărtat de pe carosabil ajunge şi la şase metri, lucrându-se câteva săptămâni pentru a curăţa întreaga porţiune.

Citeste mai mult

NATIONAL

VIDEO | Cea mai neagră zi din istoria Formula 1: Doi piloți au murit în cele mai înfiorătoare accidente văzute vreodată pe pistă – Azi se împlinesc 30 de ani

Publicat

in

De

Tragedia din 30 aprilie și 1 mai 1994 rămâne una dintre cele mai negre zile din istoria Formula 1. Ayrton Senna, unul dintre cei mai remarcabili piloți din istoria motorsportului, a sfârșit tragic la doar 34 de ani în timpul Marelui Premiu de la Imola. Cu doar o zi înainte, în timpul calificărilor, Roland Ratzenberger a suferit și el un accident fatal, adâncind durerea și șocul în lumea motorsportului.

Senna, cunoscut pentru talentul său excepțional și pentru devotamentul său față de sportul pe care-l iubea, a rămas în memoria fanilor ca unul dintre cei mai mari campioni ai sportului cu motor. Cu doar patru luni înainte de accident, Senna exprimase dorința ca, în cazul unui accident grav, să fie totul cât mai rapid posibil. Moartea sa tragică a fost un șoc pentru întreaga lume a sportului cu motor și a adus la schimbări semnificative în siguranța pilotajului și a circuitelor.

Roland Ratzenberger a fost victima primei tragedii care a avut loc în timpul calificărilor pentru Marele Premiu de Formula 1 de la San Marino, pe 30 aprilie 1994. La doar 34 de ani, Ratzenberger a pierdut controlul mașinii sale într-un viraj și a lovit un zid de beton la o viteză de 313 km/h, generând un zgomot îngrozitor de impact.

Eforturile echipei medicale au fost remarcabile. Medicul lui Ayrton Senna a ajuns la locul accidentului în doar 25 de secunde și a reușit să îl resusciteze pe Ratzenberger, redându-i pulsul. În doar 7 minute, acesta era deja la spitalul Maggiore din Bologna cu un elicopter medical, dar, din păcate, eforturile medicale au fost în zadar, iar Ratzenberger a murit în acel spital.

Senna, care a ajuns rapid la spital, a fost profund afectat de această tragedie. Lacrimile au curs când medicii au anunțat decesul lui Roland Ratzenberger, marcând începutul unei perioade întunecate în istoria sportului cu motor.

„Ayrton, de ce nu te retragi din cursa de mâine? N-ar trebui să pilotezi. De fapt, de ce nu renunți de tot? Ești triplu campion mondial, cel mai rapid pilot din lume. De ce nu renunți și hai să mergem împreună la pescuit”, i-ar fi spus medicul lui Senna imediat după decesul lui Ratzenberger.

„Sid, sunt anumite lucruri pe care nu le putem controla. Nu pot renunța, trebuie să merg mai departe”, i-a răspuns pilotul brazilian , iar acestea au fost ultimele cuvinte rostite între cei doi înaintea fatidicei zile de 1 Mai.

După tragedia care a avut loc în timpul calificărilor, Ayrton Senna a fost profund afectat și a fost în imposibilitatea de a concura în ziua de 30 aprilie. Cu toate acestea, în ziua următoare, Senna a revenit pe pistă.

Înainte de a intra în cursă, Senna a avut o ultimă convorbire telefonică cu iubita sa.

„De-abia aștept să te văd”, au fost ultimele cuvinte pe care le-a spus Senna către iubita sa, Adriane.

Sora lui Senna, Viviane, a dezvăluit mai târziu un lucru emoționant care a creat o adâncă emoție printre fanii și cunoscuții lui Ayrton Senna. Înainte de a începe cursa, Senna a citit câteva pasaje din Biblie.

La 14:17, Senna a părăsit pista cu o viteză de 310 km/h și s-a izbit de un parapet de beton. În momentul impactului, viteza sa era de 218 km/h.

Doctorul său, Sid Watkins, a ajuns la locul accidentului în câteva secunde și a realizat imediat că situația era extrem de gravă. Brațul suspensiei dreapta față se ruptese și era înfipt în casca lui Senna. La spital, s-a constatat că brazilianul pierduse aproape 5 litri de sânge.

Da, în acel tragic eveniment, Michael Schumacher a câștigat cursa. În timp ce decesul lui Roland Ratzenberger a fost anunțat imediat, piloții au aflat despre moartea lui Senna abia după încheierea cursei.

Corpul lui Ayrton Senna a fost repatriat din Italia în Brazilia pe 5 mai 1994, într-un zbor însoțit de avioane de vânătoare.

Peste trei milioane de oameni s-au adunat pe străzile din Brazilia pentru a-i aduce un ultim omagiu lui Ayrton Senna la înmormântare

Unul dintre cei care au purtat sicriul pe umeri a fost marele rival al lui Senna, Alain Prost. Acest moment a simbolizat respectul și rivalitatea lor în motorsport.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend