Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

[P] Piața imobiliară în 2021 – Miraj sau oportunitate?

Publicat

in

​​Dacă anul trecut piața de imobiliare a fost oarecum constantă, volumul de tranzacții fiind cu circa 12% peste cel din 2019, la momentul actual se observă un trend semnificativ crescător al investițiilor în acest domeniu. Piața imobiliară locală este extrem de atractivă și, la fel ca în celelalte domenii, din ce în ce mai mulți investitori străini bat la ușă. România poate atrage companii străine cu un angajament de lungă durată, potențialul său fiind unul enorm și încă neexploatat.

Managerul unei companii de consultanță imobiliară care facilitează astfel de tranzacții din piață, explică tendințele actuale, în special pe nișa investițiilor cu capital străin.

“Îl citez pe Warren Buffet care spunea la un moment dat că ‘’Cineva stă la umbră azi, pentru că altcineva a plantat un copac în urmă cu mult timp”. Asta ne dorim și noi, prin abordarea imaginii de ansamblu. Grupul Espaco are doua direcții foarte bine definite, toată activitatea fiind concentrată în jurul acestora. Prima are ca target piața locală și constă în alinierea la standardele și exigențele piețelor din alte țări. Cea de a doua direcție în care ne concentrăm activitatea constă în identificarea de oportunități potrivite modelului de business al investitorilor străini. Investitorii străini își doresc seriozitate, transparență și comunicare. Ei au viziune, se informează despre direcțiile în care merge atât țara, cât și orașul în care investesc și, în acest scop, studiază cu atenție ce cumpară și cine este publicul țintă”, afirmă Dan Bunescu, consultant și managing partner Espaco.

Potrivit sursei citate, cele mai căutate segmente în acest moment sunt cele premium și superpremium sau, în termeni mai uzuali, piața proprietăților de lux. Este vorba despre proiecte tip boutique, care sunt preluate din faza de achiziție teren, cu absolut tot ce implică aceasta, până la vânzarea efectivă a unităților, atât pe plan local, cât și către investitori din afară.

Managementul Proprietății este de asemenea în creștere. În majoritatea cazurilor acesta se adresează segmenului de office și comercial, însă în ultimul timp a luat amploare și pe partea de rezidențial. Din ce în ce mai mulți investitori cumpără pachete de apartamente, iar pentru administrarea acestora contractează firme de property managment. Property managementul externalizat oferă o economie a unui bun din ce în ce mai greu de obținut în ziua de astăzi, și anume timpul.

“Prețul este ceea ce plătești. Valoarea este ceea ce primești. Pentru 2021, ariile în care se recomandă a se investi, sunt spațiile comerciale, terenurile, dar și locuințele. Desigur, recomandarea se face personalizat, în funcție de profilul investitorului și de așteptările acestuia, pentru că într-o lume plină de oportunități de investiții, a fi bine informat este cheia. Astfel, Espaco, prin firmele de Evaluări, Property Mangement, Insurance și Financing aflate sub umbrela sa, pune la dispoziția clienților și a celor interesați opinii documentate, bazate pe argumente solide, studii și previziuni, nu păreri”, a spus Bunescu, manager Espaco.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Goana după specialiști! Companiile românești le-a declarat război multinaționalelor

Publicat

in

Companiile româneşti au început să se bată parte în parte cu multinaţionalele pentru recrutarea de creiere româneşti oferind chiar pachete salariale mai mari, anunță Ziarul Financiar.

Acum 20-30 de ani, când au apărut investitorii străini, multinaţionalele recrutau români pentru a-i pune în poziţii executive. Dacă poziţia de CEO sau de country manager aparţinea unui expat pe care îl invidiau toţi, poziţiile din eşaloanele doi, trei, patru erau ocupate de români, aşa cum erau ei la vremea respectivă.

Dacă în anii ʼ90 procesul de recrutare era ceva exotic pentru că românii nu erau obişnuiţi cu aşa ceva, piaţa s-a mai deschis după 2000, atunci când economia a fost asaltată de investitorii străini, care au primit undă verde de a intra în România, odată ce am intrat în NATO şi Uniunea Europeană.

Companiile româneşti fondate şi controlate de antreprenorii români nu aveau în obiectul de activitate procesul de recrutare cu ajutorul firmelor profesioniste de recrutare. Când auzea cât costă o recrutare, niciun patron, niciun antreprenor român nu voia să dea banii, considerând că mai bine face el munca de director financiar / director operaţional decât să plătească cât plăteau multinaţionalele pentru recrutarea profesionistă a cuiva, când ei puteau să-l scoată la cafea fără probleme şi să discute pachetele salariale şi condiţiile unei angajări.

Numai că nu prea aveau succes. Niciun director român care avea mai mulţi ani într-o multinaţională sau în mai multe multinaţionale nu era dispus să vină să lucreze pentru cineva care stătea toată ziua pe capul lui şi îi spunea ce să facă. Dar între timp anii au mai trecut, pe piaţă au apărut mult mai mulţi directori români care au căpătat experienţă nu numai în România, ci şi în afară, iar companiile româneşti au ajuns la un nivel când fondatorii români îşi pun problema ce să facă mai departe. Anii au trecut şi peste ei.

Cei care au fost alături de fondatori, de patroni, şi-au cimentat poziţiile în cadrul companiilor, dar de cele mai multe ori nu mai duc lucrurile înainte. Nici fondatorul, nici ei poate nu mai au energia de la început. În aceste condiţii, piaţa a început să se mai schimbe, iar companiile româneşti, de fapt acţionarii, au început să iasă şi ei să caute executivi aşa cum caută multinaţionalele.

Companiile româneşti sunt din ce în ce mai prezente pe piaţa de recrutare

Într-o discuţie pe care am avut-o la ZF Live, Rudolf Fedorovici, consultant în recrutare la Advise Executive Search România, spune că de mai mulţi ani companiile româneşti sunt din ce în ce mai prezente pe piaţa de recrutare şi acum au ajuns să se bată parte în parte cu multinaţionalele în atragerea de creiere. Mai mult decât atât, companiile româneşti încep să plătească sau chiar plătesc mai mult decât multinaţionalele pentru recrutarea unui executiv. Sunt pachete salariale pe care multinaţionalele nu vor şi nu pot să le plătească, dar sunt firme româneşti care fac acest lucru, a menţionat el.

Acest CEO trebuie fie să înlocuiască fondatorul, fie companiile româneşti au fost cumpărate de un private equity şi caută executivi care să conducă aceeste companii, a adăugat el. Acum piaţa este mult mai bogată în creiere faţă de anii ’90 şi 2000, atunci când multinaţionalele recrutau ceea ce găseau, respectiv foşti manageri din perioada comunistă, sau oameni cu relaţii la vârf, care aveau toate instrumentele ca să deschidă uşile şi să obţină contracte.

Multinaţionalele nu aveau probleme existenţiale, dacă ai mâncat sau nu salam cu soia, dacă ai fost sau nu membru PCR, dacă ai fost sau nu nomenclaturist, dacă ai fost sau nu securist, pe ei îi interesa doar să găsească pe cineva care să îi ajute în organizarea companiilor pe piaţa românească, să aibă relaţii, să deschidă uşi, să obţină contracte, să vândă produse şi servicii.

Acum lucrurile sunt mult mai sofisticate, companiile care vor să recruteze pe cineva, fie ele multinaţionale sau companii româneşti, intră mult mai mult în detaliu, pot să caute excutivi pentru perioade de creştere sau executivi pentru perioade de restructurare.

Între timp, şi executivii români au căpătat o mare experienţă, privesc procesele de recrutare ca fiind ceva normal în business şi nu mai închid telefonul atunci când sună un head-hunter. Companiile româneşti au crescut, iar unele dintre ele au ajuns la un nivel al businessului care să le permită să intre în procesele de recrutare pentru a găsi candidaţi de top, care să ducă businessul mai departe într-un mod mai structurat, mai birocratic, aşa cum operează multinaţionalele.

Este şi asta o formă de a arăta că businessul românesc a crescut.

Citeste mai mult

NATIONAL

VIDEO Trendul bizar care a luat amploare în liceele din România! Elevii se identifică drept animale şi vin îmbrăcaţi ca vulpi şi papagali: ‘Urcă în patru labe’

Publicat

in

Trendul care a uimit România! Elevii “furry” au ajuns să sperie profesorii. Fenomenul inspirat de pe reţelele de socializare îi transformă pe copii în diverse animale. Se îmbracă şi se comportă ca nişte pisici, câini, vulpi ori păsări şi refuză să mai comunice firesc la ore, scrie observatornews.ro.

Elevii din România au ajuns să sperie profesorii, după ce au venit la cursuri costumați în diverse animale, precum vulpi, papagali sau pisici. Aceștia nu doar că poartă ținute inspirate din faună, ci se și identifică cu ele, refuzând să mai vorbească sau să meargă în două picioare.

Acest fenomen provine din America, acolo unde tinerii se filmează îmbrăcați în animale, merg în patru labe și se comportă precum ființele pe care le întruchipează. Profesorii au rămas surprinși de cele văzute, însă au preferat să nu comenteze public subiectul.

@5tinky.cat Awooooo ???? #therian#foxtherian#fyp#foryoupage#foryou#viral#tiktok#fox#cute ♬ original sound – EX7STENCE™

Unii elevi au vorbit despre acest trend, susținând că li se pare „ciudat” ce se întâmplă cu generația din ziua de astăzi:

„Sunt asa mai ciudaţi, se îmbracă, îsi pun urechi, de astea. Am auzit ca urcă in patru labe scările. Este plin, mai ales la Arte, mai ales că noi suntem învățați să ne exprimăm prin orice fel posibil. Eram frumos pe bancă, erau clasa a opta – a noua şi începuseră să se alerge în patru labe, se tăvăleau pe iarbă, unul îi dresa…  La vârsta asta nu prea ești decis și îți place să experimentezi…”, au spus unii elevi pentru un post TV.

Ce spun specialiștii

Specialiștii trag un semnal sde alarmă! Aceștia susțin că tinerii sunt în căutarea identității și că își doresc să atragă atenția din cauza unor tulburări de personalitate, potrivit protv.ro.

„Din păcate am văzut, nu doar am auzit sau am citit, și cred că ar trebui să fim atenți la acest fenomen, chiar dacă este la modă. Poate e nevoia lor de atenție, poate că sunt într-o perioadă cum ar fi adolescența când nu își cunosc încă foarte bine identitatea și nu înțeleg cine sunt, nu se simt acceptați”, a explicat un psiholog.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend