Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Mossadul a răpit un general iranian: ‘Este o operaţiune complexă şi de mare anvergură’

Publicat

in

Agenţi din cadrul serviciilor israeliene de informaţii externe (Mossad) au efectuat luna trecută o operaţiune cu privire la soarta unui militar, Ron Arad, luat prizonier de către o organizaţie şiită libaneză, în Liban, în 1986 şi dat dispărut din 1988, relatează RFI.

”Este o operaţiune complexă şi de mare anvergură. Este tot ceea ce putem spune pentru moment”, a declarat în Parlament premierul israelian Naftali Bennett, anunţând o reluare a unor eforturi în vederea unei clarificări a sorţii lui Ron Arad, scrie news.ro.

Ron Arad, un aviator israelian doborât deasupra Libanului în 1986, a fost luat prizonier de către mişcarea şiită libaneză Amal.

Doi ani mai târziu, urma militarului se pierdea.

Agenţi din Mossad, ”bărbaţi şi femei”, au fost implicaţi în această operaţiune, a precizat Naftali Bennett.

Presa israeliană citează surse străine potrivit cărora un general iranian a fost răpit şi interogat de către spionajul israelian, într-o instalaţie situată în Africa, iar apoi a fost eliberat.

În paralel, alţi agenţi s-au dus la un cimitir, la Baalbek, în Liban, pentru a preleva un eşantion ADN.

În acest stadiu nu s-au dezvăluit alte detalii.

Însă acest caz provoacă noi fricţiuni între şeful Guvernului israelian şi ministrul Apărării, Benny Gantz, care nu a fost informat cu privire la această operaţiune.

Bennett este acuzat totodată de către critici de aptul că este prea ”vorbăreţ” despre subiecte sensibile.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Relativism educațional

Publicat

in

De

Într-o lume în care totul e prezentat ca fiind relativ, în care efemerul a fost transformat într-o valoare, nu ar trebui să ne mire faptul că atacurile împotriva sistemului de învățământ sunt din ce în ce mai numeroase. Oportună este diferențierea între o critică constructivă la adresa tarelor „sistemului”, întotdeauna oportună, și o raportare nihilistă la acesta, o obsesie a deconstrucției cu orice preț. Grosso modo, putem distinge între viziunea conform căreia „unele aspecte trebuie modificate, altele păstrate” și aceea care consideră că „tot sistemul trebuie refăcut de la 0”. Sau între rațional și irațional.

Andrei Avram Foto: Arhiva personala

Discuțiile referitoare la natura examenelor naționale sunt simptomatice pentru epoca în care trăim, pentru noul „regim al istoricității”, axat pe „prezentism”[1]. Acestui context îi trebuie integrate și deciziile care au făcut ca evoluția elevilor pe parcursul anilor școlari să nu mai conteze ca pondere în media admiterii la liceu, relevant fiind doar momentul Evaluării Naționale. Atunci când „prezentul, în fiecare moment al manifestării sale caută să se prezinte pe sine atât ca istorie, cât și ca viitor”[2], de ce le-am transmite elevilor faptul că fără drum parcurs nu există destinație? Că fără cercetare nu poate exista rezultat al cercetării? Că examenul final ar trebui să reflecte parcursul unui întreg ciclu educațional?

Într-o epocă în care relativismul, în diversele sale manifestări, reprezintă lentilele prin intermediul cărora unii consideră că au descifrat sensul lumii[3], nu este nicio surpriză faptul că importanța, utilitatea anumitor examene este, la rândul lor, relativizată.

În aceste condiții, de la legitimitatea solicitării reformării programelor școlare și a structurii examenului de Bacalaureat s-a ajuns la solicitarea anulării acestuia. Mulți profesori și experți educaționali au intrat în acest joc și au început să argumenteze pro sau contra susținerii examenului de Bacalaureat, iar dezbaterea referitoare la această problematică a devenit națională.

O ultimă propunere legislativă prevede că „absolvenții studiilor liceale care au promovat examenul național de bacalaureat și doresc să-şi mărească nota obținută la cel puțin una dintre probe se pot prezenta, la cerere, la a doua examinare în cadrul unei sesiuni de bacalaureat viitoare”, iar „rezultatul reexaminării […] nu poate conduce la scăderea notei obținute anterior. În urma reexaminării pentru mărirea notei, rezultatul se modifică doar dacă nota obţinută este mai mare decât cea anterioară”[4].

În spatele acestei abordări se ascunde, de fapt, relativismul specific epocii în care trăim, despre care am amintit anterior. Printre rânduri, putem identifica dileme precum „Ce mi-e 6, ce mi-e 10? De ce o notă de 10 ar trebui să ofere prestigiu, iar una de 6 nu?”. Însă, contextul actual nu permite (încă!) un astfel de discurs. Cu toate acestea, ținând cont de faptul că modelele culturale au ajuns în spațiul românesc cu întârziere, că egalitatea noastră cu spațiile culturale la care ne raportăm este diacronică[5], peste ani va fi posibil să relativizăm și matematica, iar 6 să nu mai fie egal cu 10, ci mai mare.

Până atunci, însă, de ce să considerăm anumite examene mai importante decât altele? Nu este corect educațional față de testele inițiale ca examenul de Bacalaureat să conteze atât de mult. Atât timp cât, de exemplu, unele teste nu sunt trecute în catalog, când, pe parcursul anului școlar există posibilitatea măririi mediilor, de ce să nu existe și șansa măririi notelor de la Bacalaureat. Pe lângă aceasta, prea e desuetă și specifică altei lumi, expresia, „examen al maturității”! Ce își dorește să indice? Că cei ce au susținut examenul la 40 de ani s-au maturizat cu 21-22 de ani întârziere? Nu e oportun. De fapt, și maturitate sună vetust. Cu ce ne ajută aceasta? Nu ar face altceva decât să ne blocheze în clișee, în rigiditate, să ne taie aripile spre nou, să renege pilonii lumii în care trăim: productivitate, flexibilitate, mobilitate[6].

Unul dintre argumentele principale ale susținătorilor proiectului legislativ amintit, este acela al „accesului (elevilor) în învățământul superior”. De fapt, elevii care au promovat examenul de Bacalaureat au posibilitatea de a se înscrie în învățământul superior, indiferent de media pe care au obținut-o. Într-adevăr, admiterea în sistemul de învățământ superior încă presupune ierarhizarea, iar în cazul facultăților care țin cont rezultatele la examenul de Bacalaureat, o medie la limita promovării nu îi va asigura candidatului un loc la buget, ci unul la taxă.

Citeste intregul artiol si comenteaza pe Contributors.ro

Citeste mai mult

NATIONAL

VIDEO | Natura s-a dezlănțuit și a măturat totul în cale: Peste 100 de tornade în 24 de ore / Cel puțin cinci oameni au murit

Publicat

in

De

Potrivit autorităților locale, cel puțin cinci persoane și-au pierdut viața în urma peste 100 de tornade care au devastat o parte din regiunea Marelui Câmp din centrul Statelor Unite ale Americii.

Potrivit Serviciului Național de Meteorologie (NWS), vineri au fost înregistrate 78 de tornade, mai ales în zonele Iowa și Nebraska, în timp ce sâmbătă au fost raportate alte 35 în nordul Texasului până în Missouri. Din nefericire, guvernatorul statului Oklahoma, Kevin Stitt, a confirmat duminică, 28 aprilie 2024, decesul a patru persoane în urma acestor evenimente.

Imaginile și videoclipurile postate pe rețelele sociale arată zeci de case complet distruse și mașini zdrobite. La peste 100 de kilometri depărtare, la Holdenville, cel puțin alți doi americani și-au pierdut viața, conform Departamentului de Gestionare a Dezastrelor, iar presa locală a raportat că printre victime se numără și un bebeluș de patru luni.

Operațiunile de degajare au continuat și duminică. Din nefericire, a patra persoană a murit pe o autostradă la Marietta, în același stat. Televiziunile locale au difuzat imagini cu două semiremorci răsturnate și un depozit grav avariat. Din cauza gravității situației, guvernatorul din Oklahoma a declarat stare de urgență pentru 30 de zile.

Zeci de mii de case rămân fără curent electric în urma tornadelor devastatoare care au lovit regiunile afectate. În plus, în mai multe localități s-au înregistrat ploi torențiale, iar alertele meteo au fost menținute duminică, cu un accent deosebit pe riscul de inundații, grindină și tornade.

În statul Iowa, un bărbat a murit la spital din cauza rănilor suferite, potrivit familiei sale, ceea ce ridică bilanțul victimelor la cel puțin cinci morți. Ieri după-amiază, peste 25.000 de case erau fără curent electric în Texas și peste 19.000 în Oklahoma, conform PowerOutage.

Tornadele sunt un fenomen comun în Statele Unite, în special în regiunile centrală și sudică ale țării. Cu toate acestea, este rar ca astfel de evenimente meteorologice de amploare să se producă într-un ritm atât de alert, conform meteorologilor.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend