Fiecare model al gamei este lider în segmentul său de piață.
Vânzările Dacia pe piețele externe au depășit 681.000 unități.
Pe o piață românească tot mai concurențială, Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creștere și cu o consolidare a prezenței sale în toate segmentele în care este prezentă. Astfel, marca a livrat în total 55.463 de vehicule, față de 54.593 în 2018.
Datorită
ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenția unei
categorii largi de clienți, inclusiv a celor care au ales să își
achiziționeze un vehicul nou prin intermediul programului de
reînnoire a parcului auto din România care și-a dovedit, odată în
plus, pertinența și utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor
noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic
„Rabla”, au purtat marca Dacia.
Rezultatele
bune la nivel de marcă au fost dublate de cele corespunzătoare
fiecărui model în parte. Podiumul celor mai populare autoturisme
noi din România a fost ocupat, și în 2019, de trio-ul Logan,
Duster, Sandero.
Disponibil,
de la sfârșitul anului, și într-o versiune Stepway – inedită
pentru un vehicul tricorp – Logan berlină rămâne cel mai bine
vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate
în 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu
4.096 unități vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.
Duster
și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu
12.795 unități vândute, din care 70% în configurație 4×4.
Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei
noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP. Un exemplar
special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat
în cursul vizitei în România a Papei Francisc, a fost
înmatriculat, la sfârșitul anului trecut, de Statul Cetății
Vaticanului.
O
performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale
cărui vânzări au ajuns la 11.799 unități, față de 10.218 în
anul precedent. În mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizată,
Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.
Cu
2.523 unități vândute, Dokker a reușit în 2019 cele mai bune
vânzări de la lansarea sa pe piața din România, în timp ce Lodgy
(1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.
Vânzări
pe piețele externe
Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 736.570 unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.
Aproape de miezul nopții, pompierii de la Detașamentul Curtea de Argeș au fost solicitați să intervină în cazul unui incendiu izbucnit într-o gospodărie din localitatea Băiculești, satul Zigoneni. Aceștia s-au deplasat la locul solicitării cu două autospeciale pentru stingerea incendiilor și o ambulanță SMURD de prim ajutor calificat, constând că flăcările se manifestau generalizat o magazie, un garaj și un adăpost pentru păsări, toate cu suprafața totală de aproximativ 100 mp, existând și posibilitatea de propagare la o casă din apropiere. Din interiorul construcțiilor, pompierii au evacuat trei butelii de gaz.
Incendiul a fost lichidat în aproximativ o oră.
Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost de natură electrică, de la un cablul electric defect, neizolat corespunzător sau cu izolația deteriorată.
Desi declara ca nu vrea sa alimenteze masinaria de razboi a Rusiei, presedintele Joe Biden face exact pe dos. Cel putin in privinta ingrasamintelor din Rusia. In timp ce europenii au probleme cu ingrasamintele, pentru ca au impus sanctiuni Rusiei, americanii isi vad nestingheriti de afaceri in Rusia. Chiar proprietarul unei mari fabrici de produse agricole din SUA s-a declarat socat de atitudinea administratiei americane. Statele Unite nu au inclus nici pana cum ingrasamintele pe lista produselor din Rusia supuse sanctiunilor. Motivul e simplu: nu e in interesul firmelor americane agricole. Mai multe informatii aici https://newsin.ro/duplicitatea-americanilor-importa-in-continuare-ingrasaminte-din-rusia/