Conecteaza-te cu noi

AUTO

Restituirea taxelor auto, precum și a timbrului de mediu, începe în septembrie

Publicat

in

Proprietarii de mașini care au plătit una dintre fostele taxe auto, adică inclusiv timbrul de mediu, încă pot să depună cereri pentru restituirea sumelor achitate statului, însă numai până pe 31 august 2018. Astfel, returnarea sumelor încasate ilegal de stat se face doar în anumite perioade, în funcție de ce taxă auto trebuie restituită. Dacă taxele mai vechi deja se restituie de la începutul anului, timbrul de mediu va începe să fie returnat începând din septembrie 2018.

Reintroducerea posibilității de a cere restituirea vechilor taxe auto, precum și a timbrului de mediu, este reglementată de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 52/2017. Documentul stabilește foarte clar perioadele în care proprietarii de mașini își primesc sumele plătite în ultimii aproximativ zece ani.

Restituirea sumelor se face, în baza deciziilor emise de Fisc, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2018, pe de o parte. Concret, în acest interval de timp își primesc banii înapoi românii care au achitat taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Pe de altă parte, cei care au plătit timbrul de mediu pentru autovehicule își vor vedea banii returnați abia în perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019.

Foarte important de știut este că cererile pentru restituirea fostelor taxe auto pot fi depuse doar până la data de 31 august 2018. Persoanele care vor depune cereri începând cu data de 1 septembrie 2018 nu vor mai vedea niciun ban de taxă.

Returnarea taxelor auto se poate face la unitățile Fiscului din toată țara, conform ordonanței de urgență amintite. Ultima taxă auto ce trebuia plătită de proprietarii de mașini a fost timbrul de mediu, ce nu se mai achită din februarie 2017.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Dacia a redeschis, de astăzi, uzina – Și Ford Craiova a reluat producția

Publicat

in

De

De luni, activitatea de producție a fost repornită în cele două uzine auto din România – Ford Craiova și Dacia Mioveni. Dacă, din 21 aprilie, Dacia a reluat activitatea la Uzina Mecanică și Șasiuri și la Departamentul de Presaj pe bază de voluntariat, iar de acum activitatea se reia complet în ambele uzine.

Activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând din 21 aprilie, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj.

„​În acord cu partenerii sociali şi din respect pentru protejarea şi siguranţa angajaţilor, toate măsurile sanitare de protecţie în vigoare, în România, au fost implementate pentru a relua progresiv activitatea de fabricaţie derulată pe platforma industrială Dacia de la Mioveni. Astfel, începând cu data de 21 aprilie, activităţile de producţie ale celor două uzine vor fi reluate pe bază de voluntariat: Uzina Mecanica şi Şasiuri este pregătită să redemareze activitatea în echipă redusă de lucru, în timp ce Uzina Vehicule va relua producţia în departamentul Presaj, în două schimburi. Din data de 4 mai, vor redemara activităţile ambelor uzine. Pe tot parcursul perioadei în care activitatea de producţie a fost întreruptă au fost definite si aplicate măsuri pentru a proteja angajaţii în perspectiva revenirii acestora la lucru. Aceste măsuri care ţin de igienizare şi securitate vor fi aplicate în mod riguros. Angajaţii vor fi informaţi despre necesitatea respectării măsurilor luate pentru protejarea sănătăţii lor şi a colegilor”, anunța compania.

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a oprit începând pe 19 martie, ca măsură preventivă în condiţiile pandemiei de coronavirus. În această perioadă, conform contractului de muncă, angajaţii au primit 85% din salariu.

Lider pe piața locală cu mărcile Dacia și Renault, Groupe Renault România a avut în 2018 o cifră de afaceri de 6 miliarde de euro, a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019 și are în România 18.000 de angajaţi.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Specialiștii dau verdictul: „Sunt necesare măsurile de descurajare a utilizării mașinii personale”

Publicat

in

De

România se confruntă cu o creștere semnificativă a parcului auto, fiind de asemenea în topul orașelor cu trafic aglomerat

„Răspândirea mașinilor personale ca «bun de masă» a condus la o politică de adaptare a orașului modern la cerințele automobilelor, în detrimentul oamenilor”, este de părere conf. dr. arh. Mihaela Hermina Negulescu, care predă un curs de „mobilitate urbană” studenților din anul III de la Facultatea de Urbanism din cadrul Universității de Arhitectură „Ion Mincu” din București și coordonează un program de master pe aceeași temă.

Bucureștiul suferă și de pe urma unei planificări urbane după un model dintr-o perioadă în care nu existau atât de multe mașini personale. Pentru că era comunism.

Și, imediat după ce comunismul a dispărut, au început să apară mașinile. Din ce în ce mai multe.

„La noi, explozia automobilității s-a produs începând cu 1990, într-un context de planificare și expertiză nepregătit să o gestioneze corect ”, spune Negulescu.

„Singura problemă, ca de obicei în România, este că administrația locală comandă studii, unele bine făcute, ca acesta, după care nu face nimic cu ele”, este părerea unui alt arhitect consultat de Digi24.ro, Mihai Munteanu.

Vezi și:

Nimic nu mai este sigur în România, nici să dai șpagă. Întâlnirile de afaceri se mută peste granițe

Un fost senator român trage un puternic semnal de alarmă: Serviciile secrete ale Federației Ruse organizează o misiune de destabilizare a societății române

Veste importantă! Pensii mai mari doar pentru anumiți pensionari

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

Mioveni

În Trend