Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Doar un român din 5 care obișnuiesc să țină post spun că sunt motivați de credință

Publicat

in

Postul este practicat din considerente asociate tradiției în familie (64%), preocupărilor legate de sănătate (42%) sau credinței în Dumnezeu (39%), arată concluziile unui studiu derulat de Reveal Marketing Research, transmis HotNews.ro

Alimente în frigiderFoto: Neil Guegan / ImageSource / Profimedia

  • 47% dintre românii din mediul urban postesc, cei mai mulți dintre aceștia ținând post doar miercurea și vinerea (21%).
  • Cele mai importante motivații pentru care românii postesc sunt reprezentate de obișnuință și educația primită în familie (64%), preocupările legate de sănătate și dietă (42%) și credința în Dumnezeu (39%).
  • 27% dintre români susțin că dietele fără carne sunt mai sănătoase, iar 59% că sunt mai scumpe, comparativ cu cele pe bază de carne.

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 47% dintre românii din mediul urban declară că obișnuiesc să postească în așteptarea Paștelui, procent asemănător celui înregistrat în 2022 (50%). Dintre aceștia, 21% obișnuiesc să postească miercurea și vinerea, în timp ce doar 11% țin tot postul, iar 15% respectă postul în ultima săptămână a acestuia.

Cele mai importante motivații pentru care românii postesc sunt adesea legate de obișnuința și educația primită în familie (64%). Alte motive notabile includ preocupările legate de sănătate și dietă, menționate de 42% dintre respondenți, și credința în Dumnezeu (39%). În funcție de categoriile de vârstă, pot fi observate tendințe diferite, astfel că, tinerii între 25-34 ani obișnuiesc să postească în mai mare măsură datorită tradiției și educației primite în familie (71%), în timp persoanele peste 55 de ani acordă o atenție deosebită sănătății/ dietei (51%), iar cei între 45 -55 ani credinței (46%).

În ceea ce privește topul principalelor alimente consumate în perioadele de post regăsim mâncarea gătită de post (77%), salatele de crudități și fructele (69%) și măslinele (64%). Mâncarea gătită de post este consumată în mai mare măsură de persoanele mature peste 55 ani (94%), în timp ce salatele de crudități și fructele sunt mai populare printre femei (73% vs. 65% bărbați).

Comparativ cu datele din 2022, se remarcă o creștere semnificativă a popularității și interesului pentru produsele oleaginoase – migdale, fistic, nuci etc. (47% vs. 34% în 2022) sau pentru fructele uscate – goji, smochine, prune etc. (46% vs. 36% în 2022) în perioadele în care românii postesc. Această tendință este prezentă în mai mare măsură în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 45 și 55 ani (53% – produsele oleaginoasele, 56% – fructe uscate) și a celor cu venituri mari, peste 8.000 RON (55% – produsele oleaginoasele, 51% – fructe uscate).

Și în 2024 alimentele de post cel mai puțin consumate rămân tofu (20%) și quinoa (11%). În cazul laptelui vegetal, care continuă să se afle în topul alimentelor mai puțin consumate în prezent (27%), se observă o ușoară creștere a incidenței consumului comparativ cu datele din 2022 (23%).

27% dintre români susțin că dietele fără carne sunt mai sănătoase, iar 59% că sunt mai scumpe față de cele pe bază de carne.

Măsurând percepțiile față de dietele fără carne, 27% dintre români consideră că acestea sunt mai sănătoase, în timp ce majoritatea (44%) nu au o părere clar definită în acest sens. Luând în calcul categoriile de vârstă, datele arată că românii între 35-44 ani cred în mai mare măsură că dietele fără carne sunt mai sănătoase decât cele pe bază de carne (45%).

În 2024, 9 din 10 români sunt de părere că produsele din carne s-au scumpit în ultimul an, comparativ cu 7 din 10 care considerau acest lucru în 2022. Aceste date reflectă o schimbare semnificativă a situației economice a populație într-un interval relativ scurt de timp.

În plus, majoritatea românilor (59%) consideră că dietele fără carne sunt mai scumpe decât cele pe bază de carne, în special cei cu vârste între 45-55 ani (64%), categorie de vârstă ce obișnuiește în mai mare măsură să postească din considerente legate de sănătate (48% vs. 42% total eșantion).

***

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.

Reveal Market Resources, studiul nr. 152: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 22-27.03.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Mehedinţi: O tânără de 19 ani a murit într-un accident rutier, după ce a ajuns cu maşina pe contrasens şi a lovit un TIR

Publicat

in

De

Mehedinţi: O tânără de 19 ani a murit într-un accident rutier, după ce a ajuns cu maşina pe contrasens şi a lovit un TIR

O tânără de 19 ani, care se afla pe DN 6 la volanul unei maţini, a murit, marţi seară, după ce a pătruns cu autoturismul pe contrasens şi a fost lovită în plin de un TIR care circula regulamentar.

Accidentul a avut loc în localitatea Ciochiuţa din judeţul Mehedinţi.

”La faţa locului s-au deplasat poliţiştii din cadrul Serviciului Rutier care, din verificările efectuate, au stabilit că o tânără de 19 ani, din comuna Voloiac, în timp ce conducea un autoturism pe DN 6, în localitatea Ciochiuţa, ar fi pătruns pe sensul opus de mers şi a intrat în coliziune cu un ansamblu de vehicule condus de un bărbat. Din accident a rezultat decesul conducătoarei auto”, a transmis IPJ Mehedinţi.

Şoferul TIR-ului a fost testat cu aparatele din dotarea poliţiştilor, rezultatele fiind negative.

În cauză a fost deschis dosar penal, conform procedurilor, pentru ucidere din culpă.

Citeste mai mult

NATIONAL

Premieră: AstraZeneca recunoaște că vaccinul anti-Covid poate provoca un efect secundar rar, posibil mortal

Publicat

in

De

AstraZeneca a recunoscut în instanță, pentru prima dată, că vaccinul său Covid poate provoca un efect secundar de coagulare a sângelui.

Reacția extrem de rară se află în centrul unei acțiuni colective de mai multe milioane de lire sterline din Marea Britanie a zeci de familii, care susțin că ei sau cei dragi au fost mutilați sau „uciși” de vaccinul „defect” al titanului farmaceutic, informează Daily Mail.

AstraZeneca, cu sediul în Cambridge, a recunoscut într-un document juridic depus la Înalta Curte în februarie că vaccinul său „poate, în cazuri foarte rare, provoca TTS”.

  • TTS = prescurtarea de la tromboză cu sindrom de trombocitopenie – o afecțiune medicală în care o persoană suferă cheaguri de sânge împreună cu un număr scăzut de trombocite. Trombocitele ajută de obicei sângele să se coaguleze.

Complicația – enumerată ca un potențial efect secundar al vaccinului – a fost numită anterior trombocitopenie trombotică imună indusă de vaccin (VITT). Admiterea AstraZeneca ar putea duce la plăți de la caz la caz.

Deși este acceptat ca un potențial efect secundar timp de doi ani, este pentru prima dată când compania a recunoscut în instanță că lovitura sa poate provoca afecțiunea, relatează The Telegraph. Daily Mail sau The Telegraph nu sunt singurele ziare care au scris despre acest subiect. Despre caz au relatat și ziare de peste Ocean, de exemplu New York Post și nu numai.

Au schimbat strategia

Noile documente transmise instanței marchează o schimbare de limbaj față de depunerile anterioare ale AstraZeneca făcute anul trecut, când a susținut că TSS nu ar putea fi cauzat de atacul său „la nivel generic”, notează sursa citată.  Noua sa prezentare adaugă, de asemenea, că declanșatorul care îi determină pe unii oameni să sufere de TSS din cauza vaccinului AstraZeneca este necunoscut și poate apărea și la persoane independente de orice vaccin. Compania susține: „Cauzarea în orice caz individual va fi o chestiune pentru dovezi de specialitate”.

Reacția companiei

AstraZeneca a declarat într-un comunicat: „Compania noastră se adresează tuturor celor care și-au pierdut cei dragi sau au raportat probleme de sănătate. Siguranța pacienților este prioritatea noastră cea mai mare, iar autoritățile de reglementare au standarde clare și stricte pentru a asigura utilizarea în siguranță a tuturor medicamentelor, inclusiv a vaccinurilor. Din corpul de dovezi din studiile clinice și datele din lumea reală, s-a dovedit în mod continuu că vaccinul AstraZeneca-Oxford are un profil de siguranță acceptabil, iar autoritățile de reglementare din întreaga lume declară în mod constant că beneficiile vaccinării depășesc riscurile potențialelor extrem de rare.”

Procesele

Până acum, 51 de cazuri au fost depuse la Înalta Curte din Londra, estimată la o valoare totală de aproximativ 125 de milioane de dolari, scrie NY Post.

Unul dintre reclamanții care au depus acțiunea este Jamie Scott, un inginer IT și tată a doi copii, rămas cu o leziune cerebrală permanentă rezultată din cauza unui cheag de sânge, după ce a primit vaccinul în aprilie 2021.

Soția lui, Kate, a declarat pentru presa că speră că admiterea companiei va accelera rezultatul cazului lor.

„Avem nevoie de scuze, compensații echitabile pentru familia noastră și alte familii care au fost afectate. Avem adevărul de partea noastră și nu vom renunța.”

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend