Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Comisia de Tăiat Hârtii din cadrul MIPE, a îmbunătățit serviciul MySMIS pentru a uşura procesul de depunere a proiectelor

Publicat

in

Comisia de Tăiat Hârtii din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), înfiinţată pentru a coordona procesul de simplificare la nivelul instituţiei, a făcut deja primele schimbări menite să uşureze procesul de depunere a proiectelor prin aplicaţie MySMIS, a anunţat vineri MIPE, conform agerpres

La începutul anului, MIPE a derulat un amplu proces de consultare cu beneficiari şi cu personalul implicat în evaluarea proiectelor pe fonduri europene pentru a colecta sugestii de debirocratizare a procesului de depunere şi de simplificare a aplicaţiei MySMIS.
Potrivit sursei citate, în momentul de faţă, o parte dintre măsuri au fost deja implementate, iar altele sunt în faza de testare. Reprezentanţii MIPE precizează că a fost eliminată componenta descriptivă a CV-ului, fiind necesară doar încărcarea electronică a CV-ului, în format PDF, şi a documentelor justificative.

Totodată, a fost eliminată cerinţa semnăturii olografe de pe CV şi a ştampilei “conform cu originalul”, precum şi a altor adnotări. Astfel, în prezent este necesară doar semnarea electronică a documentelor.

De asemenea, a fost actualizat nomenclatorul de coduri COR (Clasificarea Ocupaţiilor din România) şi a fost implementată denumirea unitară a apelurilor deschise. Pe de altă parte au fost introduse statistici pentru fiecare apel şi a fost introdusă o secţiune pentru asistenţa utilizatorului, cu legături către Manuale MySMIS, Asistenţă/Helpdesk.

Potrivit MIPE, în perioada următoare, o serie de alte măsuri de simplificare vor fi implementate pentru fiecare modul în parte. Beneficiarii vor fi notificaţi în cadrul aplicaţiei cu privire la modificările făcute. În acelaşi timp, în cadrul MIPE se lucrează la corelarea măsurilor de simplificare din aplicaţie cu toată documentaţia tehnică (ghiduri, manualul beneficiarului, orientări generale etc.).

“În paralel cu munca foarte intensă pentru Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, la MIPE se lucrează şi la pregătirea viitoarelor Programe Operaţionale. Unul dintre obiectivele noastre este debirocratizarea accelerată a domeniului fondurilor europene, vrem ca aceste fonduri să ajungă mai repede şi mai simplu acolo unde este nevoie de ele, cu impact real în viaţa comunităţilor din România. Vor urma şi alte măsuri de simplificare şi debirocratizare, colegii mei au deja o listă de zeci de propuneri”, a declarat Cristian Ghinea, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

La rândul său, Cătălina Bădoiu, secretar de stat în cadrul MIPE, a afirmat că procesul de simplificare este în plină desfăşurare.

“În acest moment, în cadrul MIPE se lucrează concomitent la debirocratizarea aplicaţiei informatice MySMIS, la introducerea mecanismului de costuri simplificate, dar şi la simplificarea procedurilor specifice procesului de accesare – implementare a fondurilor europene. Este un proces aşteptat de multă vreme de beneficiari, nu este unul uşor, dar ne-am asumat să îl ducem la capăt şi vom reuşi”, a menţionat Bădoiu, care este coordonator al Comisiei de Tăiat Hârtii din cadrul MIPE.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Haos în Ministerul Sănătății, dezvăluit de un raport al Curții de Conturi: Medicamente de 800 de milioane de lei există doar în acte, nu și în stoc

Publicat

in

De

​​Curtea de Conturi a descoperit a descoperit o „neconcordanță” de 790.043.995 lei între medicamentele trecute în acte și stocurile existente la Ministerul Sănătății, conform unui raport de audit financiar care a analizat situația instituției până la data de 31 decembrie 2022. La acel moment, instituția era condusă de mai bine de un an de actualul ministru, Alexandru Rafila. Documentul a fost publicat recent de Banca Mondială.

Alexandru Rafila, ministrul SănătățiiFoto: Inquam Photos / Nichita Cojocea

Potrivit raportului de audit financiar realizat de Curtea de Conturi, „activele curente au fost supraevaluate cu suma de 797.165.285 lei” la nivelul Ministerului Sănătății, astfel, la cele mai importante capitole:

  • „Supraevaluarea activelor la unele entități subordonate cu suma de 3.388.600 lei prin neînregistrarea în contabilitate a voucherelor de vacanță acordate salariaților și respectiv a tichetelor de masă pentru vaccinare distribuite cabinetelor/centrelor de vaccinare sau restituite furnizorilor precum și a unor tichete de masă pentru vaccinare, expirate, nerestituite.”
  • „Supraevaluarea activelor la unele entități subordonate cu suma de 1.025.918 lei prin menținerea nejustificată în soldul conturilor a unor garanții de participare la licitație prescrise și care potrivit prevederilor legale trebuiau virate pe destinațiile legale.”
  • „Supraevaluarea activelor la nivelul Ministerului Sănătății–aparat propriu cu suma de 790.043.995 lei ca urmare a neconcordanței între soldul scriptic al contului 302 „Medicamente și materiale sanitare” înscris în balanța de verificare la data de 31.12.2022 și cel faptic constatat cu ocazia inventarierii anuale a patrimoniului.”
  • „Supraevaluarea activelor la unele entități subordonate cu suma de 269.959 lei ca urmare a neconcordanțelor dintre soldurile scriptice de vaccin, medicamente și materiale sanitare înscrise în balanțele de verificare la data de 31.12.2022 și cele faptice din evidența furnizorilor și a gestiunilor entităților.”
  • „Supraevaluarea activului la o entitate subordonată cu suma de 2.037.161 lei prin înregistrarea eronată în contul 473 „Decontări din operații în curs de clarificare” a unor litigii pentru care nu au fost pronunțate sentințe civile definitive și irevocabile.”
  • „Supraevaluarea activelor curente la unele entități subordonate cu suma de 688.982 lei ca urmare a nedepunerii cererilor de restituire suportate din FNUASS (Fondul Național Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate – n.red.), emiterea eronată de facturi, neevidențierea în contabilitate a distribuirii tichetelor de masă acordate persoanelor vaccinate împotriva COVID-19 cu schemă completă de vaccinare, neînregistrarea încasării unor debite respectiv înregistrarea de facturi duble.”

Nereguli privitoare la plata salariaților din subordinea MS

În privința drepturilor salariale și altor cheltuieli de personal, Curtea de Conturi a descoperit:

  • stabilirea și acordarea eronată a sumelor pentru orele de gardă în condițiile în care salariații figurează în concediu de odihnă;
  • acordarea sporului pentru condiții periculoase și respectiv a sporului pentru condiții deosebite fără respectarea prevederilor legale;
  • calcularea indemnizației de hrană fără respectarea prevederilor legale;
  • efectuarea de cheltuieli de personal nejustificate prin achitarea unor drepturi salariale necuvenite, reprezentând sume compensatorii, în condițiile în care nu se îndeplineau condițiile pentru acordarea acestora;
  • calculul și plata eronată a indemnizaţiei lunare pentru titlul ştiinţific de doctor în cuantum de 50% din salariul minim brut garantat în plată aferent anului 2019 și nu la nivelul salariului minim garantat în plată din anul 2018 potrivit prevederilor legale;
  • acordarea nejustificată a unor drepturi de natură salarială reprezentând diferența între salariul prevăzut de legislația în vigoare pentru funcția de farmacist primar – șef secție și salariul de bază cu care a fost încadrat salariatul;
  • plata nejustificată a unor drepturi salariale acordate salariaților din afara organigramei MS (Proiect „Îmbunătățirea procesului de reglementare în domeniul transplantului”- SIPOCA 696-SMIS 129166), pentru muncă neprestată de către aceștia în cadrul proiectului, conform fișei de pontaj.

Echipamente medicale plătite, dar nepuse în funcțiune

Raportul Curții de Conturi a identificat o serie de nereguli și la capitolul „Aspecte de conformitate”, precum:

  • Depășirea angajamentului legal de către Ministerul Sănătății prin achiziția și plata unor doze de vaccin suplimentare;
  • Nerespectarea unor prevederi legale, de către Ministerul Sănătății, privind înregistrarea cronologică și sistematică în evidența financiar-contabilă a unor facturi reprezentând achiziția de doze de vaccin Moderna;
  • Neclarificarea situației juridice a terenurilor și clădirilor de către unele entități subordonate;
  • Efectuarea inventarierii generale a patrimoniului fără respectarea prevederilor legale;
  • Efectuarea unor plăți fără ca echipamentele achiziționate să fie puse efectiv în funcțiune și fără să fie efectuată instruirea personalului;
  • Nerecuperarea unor creanțe pentru care dreptul la acțiune pentru recuperarea acestora s-a prescris și respectiv trecerea pe cheltuieli a unor astfel de creanțe;
  • Raportarea prin situațiile financiare anuale a unor sume în curs de lămurire pentru care entitatea nu a întreprins demersuri în vederea clarificării acestora în termenul legal;
  • Nerespectarea prevederilor legale privind consumul de medicamente, materiale sanitare, reactivi și dezinfectanți.

Citeste mai mult

NATIONAL

fanatik.ro: Austria, “bolnavul” periculos al Europei. Extrema dreaptă domină autoritar sondajele şi strigă public: “Opriţi nebunia UE!”

Publicat

in

De

Sondajele dau extrema dreaptă austriacă drept marea câștigătoare a alegerilor europarlamentare, dar există temerea că partidul ar putea ajunge la guvernare în această toamnă.

Alexander Van der BellenFoto: Inquam Photos / Elena Covalenco

Partidul Libertăţii (FPÖ), de extremă-dreapta, din Austria este de mai bine de un an cel mai popular din ţară, iar cu o lună înainte de alegerile europene această susținere electorală a ajuns, conform ultimelor sondaje, la aproape 30 la sută. Scorul este cu zece puncte procentuale mai mare decât rezultatele obținute de partid la alegerile europene din 2019, alimentând speranțele președintelui său, Herbert Kickl, de a câștiga alegerile parlamentare programate în luna septembrie în Austria. Citește mai mult pe fanatik.ro

Articol susținut de fanatik.ro

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend