Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Cele mai frecvente simptome ale COVID-19 dacă ești vaccinat

Publicat

in

Pe măsură ce SARS-CoV-2 evoluează, simptomele pe care le cauzează la oameni s-au schimbat și ele. Pierderea mirosului, de exemplu, a fost unul dintre indicatorii revelatori ai COVID-19, dar acum este doar al 9-lea simptom cel mai frecvent raportat la cei care au o infecție (și nu sunt vaccinați).

Există, de asemenea, diferențe în ceea ce privește modul în care persoanele care nu au primit încă una sau două doze de vaccinuri experimentează boala, potrivit cercetărilor efectuate despre simptome din Marea Britanie, informează IFLScience.com. Deși există similitudini în ceea ce privește simptomele dintre cei care au avut doze de vaccinuri și cei care nu au, există diferențe semnificative.

SIMPTOME DE COVID-19 LA OAMENII NEVACCINAȚI

Conform studiului, la persoanele care nu au doze de vaccin, cele mai frecvente simptome sunt în prezent:

1) Cefalee

2) Durere în gât

3) Secreții nazale

4) Febra

5) Tuse persistentă

Respirația scurtă a fost cel de-al 30-lea cel mai raportat simptom, izbitor de diferit de stadiile incipiente ale pandemiei COVID-19. Simptomele pentru cei care au avut o doză de vaccin au fost similare cu cei care nu sunt vaccinați.

SIMPTOME DE COVID-19 LA OAMENII CARE AU AVUT O DOZĂ DE VACCIN

1) Cefalee

2) Secreții nazale

3) Durere în gât

4) Strănut

5) Tuse persistentă

„Unul dintre indicatorii originali ai unei tuse persistente a făcut primele 5 simptome, dar totuși vine sub strănut și secrețiile nazale în clasament”, scriu autorii studiului.

La cei care au avut două doze de vaccin, diferențele au fost și mai clare, tuse persistentă nefiind primele cinci simptome ale bolii.

SIMPTOME DE COVID-19 LA OAMENII CARE AU AVUT DOUĂ DOZE

1) Cefalee

2) Secreții nazale

3) Strănut

4) Durere în gât

5) Pierderea mirosului

Pentru cei care au prins COVID-19 după ce au primit ambele doze de vaccin, s-a raportat că simptomele durează o perioadă mai scurtă de timp, ceea ce sugerează că se îmbolnăvesc mai puțin grav de virus.

Pe lângă modificările aduse virusului în sine, care explică modificările simptomelor în rândul celor care nu au fost vaccinați, o parte din schimbare poate avea legătură cu datele demografice ale celor care se infectează.

„Există câteva motive pentru care simptomele se pot schimba”, scrie echipa. “Inclusiv faptul că cei care au fost vaccinați au simptome mai puțin severe, precum și mai multe cazuri raportate de persoane mai tinere, despre care am constatat că au și simptome diferite, mai puțin severe.”

Deși simptomele s-au schimbat ușor la cei vaccinați, sfatul rămâne același.

„Dacă ați fost vaccinat și începeți să strănutați foarte mult fără o explicație, ar trebui să faceți un test COVID, mai ales dacă locuiți sau lucrați în jurul unor persoane care prezintă un risc mai mare de boală”.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

FRF a anunţat cluburile care au primit licenţă pentru participare în Superliga

Publicat

in

FRF a anunţat, luni, cluburile care au primit licenţă pentru participare în Superliga, sezonul 2024 – 2025, ca urmare a constatării îndeplinirii cerinţelor minime stabilite în Regulamentul naţional de licenţiere a cluburilor şi de sustenabilitate financiară, ediţia 2023.

Cluburile care au obţinut licenţa sunt:

SC Fotbal Club FCSB SA

Fotbal Club CFR 1907 Cluj SA

U Craiova 1948 Club Sportiv SA

F.C.V. Farul Constanţa SA

Asociaţia Club Sportiv Sepsi O.S.K. din Sfântu Gheorghe

Fotbal Club Rapid 1923 SA

Asociaţia Fotbal Club UTA Arad

Asociaţia Clubul Sportiv Suporter Club Oţelul Galaţi

Asociaţia Fotbal Club Hermannstadt

Asociaţia Sportivă Fotbal Club Universitatea Cluj

Asociaţia Clubul Sportiv Petrolul 52

Asociaţia Club Sportiv Municipal Politehnica Iaşi

SC Dinamo 1948 SA

Asociaţia Fotbal Club Botoşani

Fotbal Club Voluntari SA

FCU 1948 Craiova Fotbal Club SA

Asociaţia Fotbal Club Unirea 04 Slobozia

Asociaţia Sportivă Fotbal Club Buzău

Clubul Sportiv Mioveni

Asociaţia Futball Klub Csikszereda Miercurea Ciuc

Asociaţia Fotbal Club Chindia Târgovişte

Asociaţia Clubul Sportiv Campionii Fotbal Club Argeş.

Citeste mai mult

NATIONAL

Uniunea Europeană a adoptat legea care va interzice camioanele și autobuzele ce emit carbon

Publicat

in

Țările membre ale Uniunii Europene și-au dat luni aprobarea finală pentru legea care va obliga producătorii de camioane și autobuze să reducă dramatic emisiile de carbon ale autovehiculelor lor, măsură ce va trebui implementată până în 2040, relatează Reuters.

Camioane la granițăFoto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Legea va forța producătorii să taie cu 90% emisiile de dioxid de carbon ale noilor vehicule pe care le produc, termenul de implementare fiind finele deceniului următor. Asta va însemna că producătorii vor fi nevoiți să vândă în UE în marte parte camioane electrice și modele cu motoare pe bază de hidrogen.

Majoritatea camioanelor folosite în prezent de transportatorii din Europa folosesc motorină, care produce gaze cu efect de seră și poluanți ai aerului asociați unor boli respiratorii și cancerului la plămâni.

Potrivit estimărilor oficiale, camioanele și alte autovehicule grele sunt responsabile de un sfert din emisiile de carbon ale autoturismelor ce circulă pe drumurile din Europa.

Producătorii de camioane vor fi de asemenea nevoiță să reducă până în 2030 emisiile de carbon ale flotelor lor cu 45%, o țintă peste obiectivul de 30% convenit anterior. Până în 2035 obiectivul este o reducere cu 65% a emisiilor de carbon.

În plus, începând cu 2030 90% din noile autobuze urbane vândute în UE vor trebui să aibă zero emisii. Până în 2035 toate autobuzele vor trebui înlocuite cu unele care nu emit dioxid de carbon.

Producătorii de automobile susțin că obiectivele UE din acest sector sunt cele mai ambițioase din lume

Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) a descris obiectivele UE ca fiind cele mai ambițioase din lume și a afirmat că ele vor putea fi atinse doar dacă guvernele din țările membre vor construi rapid zeci de mii de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice.

Legea europeană privind emisiile de carbon ale camioanelor a fost aprobată acum de statele membre, după ce luna trecută a primit aviz favorabil din partea Parlamentului European, ceea ce înseamnă că va putea deveni lege.

Mutarea vine în pofida faptului că Germania și unii eurodeputați de centru-dreapta au criticat recent măsurile, cerând ca mai multe camioane cu motoare cu combustie internă să circule după 2040 dacă ele pot folosi carburanți sintetici, neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Un oficial european a declarat pentru Reuters că la votul de luni doar Italia, Polonia și Slovacia au votat „împotrivă”, în timp ce Cehia s-a abținut.

Pentru a obține susținerea Germaniei, țările UE au adăugat luna trecută în proiectul de lege un amendament care prevede că, la o dată ulterioară, Comisia Europeană va trebui să evalueze posibilitatea unei toleranțe pentru camioanele care funcționează cu combustibili sintetici.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend