Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

BTS s-a clasat pe primul loc în topul american al albumelor

Publicat

in

Grupul k-pop BTS s-a clasat pe primul loc în topul american al albumelor cu „Map of the Soul: Persona”, acesta fiind al treilea disc al trupei care conduce Billboard 200 în mai puţin de 12 luni, potrivit news.ro.

Materialul de studio, care cuprinde 7 piese, a fost lansat pe 12 aprilie şi vândut, în săptămâna încheiată pe 19 aprilie, în 230.000 de unităţi, potrivit datelor Nielsen Music. Aceasta este şi cea mai mare reuşită a unui album BTS.

Piesele de pe acest album au fost accesate online de 37,4 milioane de ori.

BTS a mai lansat în ultimele 11 luni albumele „Love Yourself: Tear” (iunie 2018) şi „Love Yourself: Answer” (septembrie 2018), care au atins cea mai înaltă poziţie în Billboard 200.

Grupul sud-coreean este şi primul, de la The Beatles, cu trei albume pe primul loc în Billboard 200 în mai puţin de un an. Trupa britanică a înregistrat această performanţă în 1995 -1996, perioadă în care au fost lansate compilaţiile „Anthology 1”, „Anthology 2” şi „Anthology 3”, toate debutând pe primul loc.

Poziţia a doua în actualul clasament Billboard 200 este ocupată de „When We All Fall Asleep, Where Do We Go?” al cântăreţei Billie Eilish, care s-a menţinut după a treia săptămână de la debut, când a fost vândut în 98.000 de unităţi.

Citește și: Doliu – Un cunoscut producător de filme a murit

„Free Spirit” al lui Khalid a coborât două poziţii, până pe trei, după ce, în a doua săptămână de la lansare, a fost vândut în 82.000 de unităţi.

Artistul hip-hop Anderson .Paak a înregistrat primul său disc de top 10, după ce „Ventura” a debutat pe locul al patrulea în clasament, cu 55.000 de unităţi vândute.

Pe locul al cincilea a coborât două poziţii „Victory Lap” (2018) al rapperului Nipsey Hussle, ucis pe 31 martie la Los Angeles. Discul a fost vândut în aproximativ 55.000 de unităţi. Ariana Grande şi „Thank U, Next” au coborât două locuri, până pe şase, cu 46.000 de unităţi vândute în a zecea săptămână de la lansare.

„Homecoming: The Live Album”, lansat de Beyoncé pe 17 aprilie, odată cu documentarul Netflix, a debutat pe locul al şaptelea, cu 38.000 de unităţi vândute în două zile. Acesta este al optulea album solo al lui Beyoncé care ajunge în top 10 şi este aşteptat ca el să urce în clasament săptămâna viitoare.

Juice WRLD şi „Death Race for Love” au coborât trei locuri în top, până pe opt, după ce albumul a fost vândut în 34.000 de unităţi în a şasea săptămână de la debut.

„beerbongs & bentleys” al lui Post Malone a coborât două locuri, până pe nouă, cu 29.000 de unităţi vândute în a 51-a săptămână de la lansare, iar A Boogie Wit da Hoodie şi „Hoodie SZN”, un loc, până pe zece, cu 29.000 de unităţi vândute în a 17-a săptămână de top.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

SUA: Tornadele fac cel puţin cinci morţi în centrul ţării

Publicat

in

De

Cel puţin cinci persoane au fost ucise de unele dintre numeroasele tornade care au măturat o parte din marele câmpii din centrul Statelor Unite, au anunţat duminică autorităţile locale, notează AFP.

Tornadă în Nebraska, SUAFoto: KENNETH FERRIERA / AP / Profimedia

După ce vineri au fost înregistrate 78 de tornade, în principal în Iowa şi Nebraska, alte 35 au fost numărate sâmbătă din nordul Texasului până în Missouri, potrivit Serviciului Naţional de Meteorologie (NWS).

Guvernatorul de Oklahoma, Kevin Stitt, a confirmat duminică moartea a patru persoane în acest stat.

O femeie a fost ucisă viaţa în orăşelul Sulphur, care a fost lovit în mod deosebit, a spus el în cursul unei conferinţe de presă.

Fotografii şi înregistrări video postate pe reţelele sociale arată zeci de case complet distruse şi vehicule zdrobite.

La peste 100 de kilometri depărtare, la Holdenville, cel puţin alte două persoane şi-au pierdut viaţa, potrivit departamentului de gestionare a dezastrelor, presa locală raportând că un copil de patru luni se află printre victime.

Operaţiunile de degajare continuau duminică.

A patra persoană a murit pe o autostradă la Marietta, în acelaşi stat. Media locale au difuzat imagini în special cu două semiremorci răsturnate şi un depozit grav avariat.

Guvernatorul din Oklahoma a declarat stare de urgenţă pentru 30 de zile.

Pe de altă parte, în mai multe localităţi au fost înregistrate ploi puternice, iar alertele meteo au rămas în vigoare duminică, în special cu risc de inundaţii, grindină şi tornade.

În statul Iowa, un bărbat a murit la spital din cauza rănilor, a anunţat familia lui pentru KETV NewsWatch 7, ridicând bilanţul la cel puţin cinci morţi.

Peste 25.000 de case erau fără curent în Texas şi peste 19.000 în Oklahoma, duminică după-amiază, potrivit site-ului web PowerOutage.

Tornadele, un fenomen meteorologic pe cât de impresionant, pe atât de greu de prezis, sunt relativ frecvente în Statele Unite, în special în centrul şi sudul ţării.

Este, însă, foarte rar ca tornade de mare amploare să se succeadă în acest ritm, potrivit meteorologilor. (Agerpres)

Citeste mai mult

NATIONAL

România devine principalul hub al Europei: Marile companii mută ‘centrul de comandă’ în țara noastră

Publicat

in

De

În 2024, Ahold Delhaize, proprietarul lanțului de supermarketuri Mega Image, și Hornbach, un retailer de bricolaj, au anunțat că vor deschide centre de IT în România. Acestea se alătură altor nume importante care au deja operațiuni similare, angajând sute sau chiar peste 1.000 de oameni.

Sectorul IT din România are aproximativ 150.000 de angajați, cu un salariu mediu net de peste 11.000 de lei, mai mult decât dublu față de media pe economie. Cu toate acestea, câștigurile variază considerabil în funcție de tipul de activitate, vechimea și expertiza angajaților, conform Ziarul Financiar.

România a devenit un hub pentru centrele de tehnologie și IT ale marilor companii internaționale, inclusiv Mega Image, Lidl, Metro, Hornbach, H&M și Estee Lauder. În total, aproximativ 240.000 de oameni lucrează în domeniul IT&C și comunicații în țară.

În luna februarie, cele mai mari salarii medii nete au fost înregistrate în activitățile de servicii în tehnologia informației, cu aproximativ 11.297 de lei net, comparativ cu salariul mediu pe economie de sub 4.900 de lei. Cu toate acestea, salariile medii nete lunare în IT&C sunt puțin sub 10.000 de lei.

Chiar și în domeniul IT, câștigurile variază în funcție de tipul de activitate, vechimea și expertiza angajaților.

În aceste centre de tehnologie și IT dezvoltate de marii retaileri, precum Ahold Delhaize și Hornbach, au loc diverse activități, cum ar fi implementarea, mentenanța și adaptarea unor software-uri specifice domeniului. Aceste inițiative sunt un semn pozitiv pentru România, mai ales în contextul în care dezvoltarea domeniului IT a încetinit. Este îmbucurător faptul că aceste companii văd România ca pe o destinație potrivită. Avem o piață cu forță de muncă calificată sau chiar supracalificată pentru astfel de activități, care deservesc nu doar piața locală, ci și cea regională sau europeană, explică Paula Rus, managing partner al companiei de recrutare Today Workforce.

Ea estimează că salariile în aceste centre pot fi cu până la 20% mai mici decât cele din domeniul IT efectiv, dar subliniază că pachetele rămân atractive pentru angajații deschiși să exploreze oportunitățile oferite de un potențial angajator. Oamenii văd aceste joburi ca pe o oportunitate de a rămâne în domeniu, chiar dacă munca lor nu este la fel de provocatoare ca în zona de dezvoltare de software, de exemplu.

Centre de IT în toată România

Pentru companii, România reprezintă o piață interesantă, deoarece aici pot găsi angajați bine pregătiți, iar salariile sunt mai mici decât în Occident pentru poziții similare. Ahold Delhaize și Hornbach, alături de alte nume mari, au anunțat în 2024 deschiderea de centre de IT în România, urmând exemplul altor companii precum Lidl, Metro și Este Lauder.

Estée Lauder Companies, un gigant activ în industria parfumurilor, machiajului și îngrijirii pielii, a inaugurat în 2023 un centru de tehnologie (centru global de tehnologie) în București. La evenimentul de deschidere, compania a anunțat angajarea a 150 de persoane care se vor ocupa de aspecte de importanță globală, precum inteligența artificială, automatizările inteligente, modelul de afaceri omnichannel și cloud-ul. Înainte de această inițiativă, grupul avea birouri similare în Long Island City, New York și în Kuala Lumpur, Malaysia.

Oficialii Estée Lauder au declarat că IT-ul este unul dintre cele mai dinamice sectoare din economia românească și vor căuta să dezvolte echipa în acest sens.

Mai recent, Ahold Delhaize, proprietarul lanțului de supermarketuri Mega Image, a anunțat lansarea unui hub de tehnologie în București, unde intenționează să angajeze 250 de persoane. Echipele din acest nou centru vor lucra la dezvoltarea de web și aplicații, dar și la susținerea și inițierea de proiecte strategice în domenii precum e-commerce-ul, infrastructura, datele, loialitatea și retailul de bază.

Acest hub tehnologic va aduce împreună cei mai buni specialiști din domeniul IT&C pentru a dezvolta inovații pentru toate brandurile europene ale grupului. Wouter Kolk, CEO al Ahold Delhaize Europa & Indonezia, a declarat că au ales să investească mai departe pe piața din România, unde deja au o prezență solidă prin brandul local Mega Image. Astfel, grupul devine al treilea nume mare din comerțul alimentar care face o astfel de mutare, după Metro și Lidl.

În plus, inițiative similare au fost luate și de companiile din alte segmente ale comerțului. Recent, retailerul de bricolaj Hornbach a anunțat deschiderea unui hub IT în România, care va lucra inițial la proiecte legate de magazinul online și va deservi întregul grup german.

Forța de muncă este bine pregătită

Hub-ul IT din România reprezintă un pilon esențial în strategia noastră de internaționalizare a aspectelor tehnologice în cadrul companiei. Acesta va juca un rol crucial în dezvoltarea și implementarea proiectelor tehnologice inovatoare pentru întregul grup, a declarat Andreas Schobert, CTO și membru al consiliului de conducere al Hornbach Baumarkt AG.

Alegerea României pentru acest proiect se datorează, în primul rând, prezenței unui număr mare de talente cu competențe extinse în domeniul IT, adaugă el.

Nivelul ridicat de formare și expertiză din România, în combinație cu afinitatea pentru gândirea holistică a tehnologiilor, a contribuit la alegerea acestei țări drept destinație ideală pentru dezvoltarea hub-ului.

De asemenea, retailerul de modă H&M din Suedia, unul dintre cei mai importanți actori de profil din lume, a înființat o companie în România cu activitate de IT. H&M Hennes & Mauritz Ro Services SRL a fost fondată în mai 2022 și are codul CAEN 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației.

Anul trecut, oficialii H&M spuneau că aceasta este inactivă, dar în raportul financiar al grupului pe 2023 (publicat în 2024) ea figurează în continuare activă, alături de cea care operează retailul. Ei nu au dorit să ofere alte detalii privind scopul și motivul înființării firmei, dar alte companii care au același cod CAEN ca noua firmă a H&M sunt IBM România, Amazon Development Center sau Pentalog România, conform platformei de analiză a companiilor termene.ro.

România este astfel atrăgătoare pentru grupurile mari de retail – dar nu numai – datorită forței de muncă bine pregătite și cu salarii sub nivelul din Occident, chiar dacă mult peste media națională. Companiile alese de ZF au decis să deschidă local centre de IT/tehnologie. Există și unele care însă au centre de servicii, precum HR, contabilitate ori financiar, însă acestea nu au fost contorizate în analiză.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend