Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

VIDEO Rușii încearcă să plece din țară după anunțul lui Putin de mobilizare parțială. Cozi de mașini la frontiera cu Finlanda

Publicat

in

Cozi de mașini s-au format la frontiera Rusiei cu Finlanda, mai mulți cetățeni ruși încercând să părăsească țara după ce Vladimir Putin a anunțat mobilizare parțială.

Imagini cu o coadă de mașini care s-ar întinde pe 35 de kilometri au fost publicate de un jurnalist independent, care spune că punctul de trecere a frontierei a început să se aglomereze după anunțul lui Vladimir Putin.

Președintele rus Vladimir Putin a anunțat luni dimineață, în primul său discurs către națiune de la invazia în Ucraina, că a semnat un decret prinvid mobilizarea parțială în Rusia.

Rusia va mobiliza 300.000 de rezerviști pentru a întări efectivele sale din Ucraina, a anunțat și ministrul apărării de la Moscova, Serghei Șoigu, susținând că acesta reprezintă doar o mică parte din numărul persoanelor care puteau fi mobilizate în țară.

Totuși, Kremlinul a omis să specifice, inclusiv pe site-ul său, care este conținutul celui de-al șaptelea paragraf în care se face referire la numărul de persoane care vor fi chemate pe front.

Cel de-al șaptelea punct al decretului prezidențial se referă la numărul de persoane care urmează să fie mobilizate, potrivit purtătorului de cuvânt al președintelui, Dmitri Peskov.

“Într-adevăr, acesta (al șaptelea paragraf al decretului – n.r.) este pentru uz oficial, așa că nu pot să-l dezvălui”, a declarat Peskov în timpul unei conferințe de presă.

El a refuzat să comenteze posibilitatea închiderii frontierelor pentru a împiedica bărbații să se sustragă de la convocare: “Nu pot să vă răspund la acestă întrebare”.

Aproape toate zborurile din Rusia către destinații străine disponibile se epuizaseră, miercuri, după ce Vladimir Putin a anunțat o mobilizare „parțială”, scrie The Moscow Times. De asemenea, prețurile biletelor de avion au explodat în ultimele 24 de ore, iar un bilet de avion de la Moscova la Dubai ar fi ajuns să coste și un milion de ruble, adică 16600 de euro, potrivit unui screenshot de pe un site de vânzare de bilete de avion, ce a circulat astăzi în Rusia pe Telegram și WhatsApp.

CITEȘTE ȘI:

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Rivalitate militară şi diplomatică: soldații ruşi au intrat într-o bază aeriană din Niger care găzduieşte trupe americane

Publicat

in

De

Militarii ruşi au intrat într-o bază aeriană din Niger care găzduieşte trupe americane, după decizia juntei din Niger de a expulza forţele SUA din ţară, relatează The Guardian, citat de news.ro.

Un oficial american cu rang înalt din domeniul apărării, care a vorbit sub protecţia anonimatului, a declarat pentru Reuters că forţele ruseşti nu s-au amestecat cu trupele americane, ci au folosit un hangar separat de la Baza Aeriană 101, care se află lângă aeroportul internaţional Diori Hamani din Niamey, capitala Nigerului.

Oficialii militari care conduc ţara din vestul Africii au cerut SUA să îşi retragă cei aproape 1.000 de militari din ţară. Până la lovitura de stat de anul trecut, Nigerul a fost un partener cheie pentru lupta Washingtonului împotriva insurgenţilor care au ucis mii de oameni şi au strămutat alte milioane.

Rivalitate militară şi diplomatică

Mişcarea armatei ruse a pus trupele americane şi ruseşti în imediată apropiere, într-un moment în care rivalitatea militară şi diplomatică a celor două ţări este tot mai acerbă din cauza conflictului din Ucraina. De asemenea, ridică întrebări cu privire la soarta instalaţiilor americane din ţară după retragere.

“(Situaţia) nu este grozavă, dar pe termen scurt este gestionabilă”, a declarat oficialul american.

Ambasadele Nigeriei şi Rusiei la Washington nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

SUA şi aliaţii lor au fost forţaţi să-şi retragă trupele dintr-o serie de ţări africane după lovituri de stat care au adus la putere grupuri dornice să se distanţeze de guvernele occidentale. Pe lângă iminenta plecare din Niger, trupele americane au părăsit şi Ciadul în ultimele zile, în timp ce forţele franceze au fost date afară din Mali şi Burkina Faso.

Rusia se pune bine cu ţările africane

În acelaşi timp, Rusia încearcă să consolideze relaţiile cu ţările africane, prezentând Moscova ca o ţară prietenoasă, fără bagaj colonial pe continent.

Mali, de exemplu, a devenit în ultimii ani unul dintre cei mai apropiaţi aliaţi africani ai Rusiei, forţa mercenară a grupului Wagner fiind desfăşurată acolo pentru a lupta împotriva insurgenţilor jihadişti.

După lovitura de stat din Niger, armata americană a mutat o parte din forţele sale de la Baza Aeriană 101 la Baza Aeriană 201 din oraşul Agadez. Nu este clar ce echipamente militare americane au rămas la Baza Aeriană 101.

SUA au construit Baza Aeriană 201 în centrul Nigerului cheltuind peste 100 de milioane de dolari. Din 2018, aceasta a fost folosită pentru a viza luptătorii Jama’at Nusrat al-Islam wal Muslimeen, grupare afiliată Statului Islamic şi al-Qaida.

Washingtonul este îngrijorat că militanţii islamişti din regiunea Sahel ar putea să se extindă fără prezenţa forţei şi a capacităţilor de informaţii ale SUA.

Demersul Nigerului de a cere retragerea trupelor americane a venit după o întâlnire la Niamey la jumătatea lunii martie, când înalţi oficiali americani şi-au exprimat îngrijorarea inclusiv cu privire la sosirea aşteptată a forţelor ruseşti şi la rapoartele potrivit cărora Iranul caută materii prime în ţară, inclusiv uraniu. Deşi mesajul SUA către oficialii nigerieni nu a fost un ultimatum, s-a precizat clar că forţele americane nu se pot afla în aceeaşi bază cu forţele ruseşti. “Ei nu au primit bine acest lucru”, a spus oficialul american citat de Reuters.

Un general american cu două stele a fost trimis în Niger pentru a încerca să organizeze o retragere profesionistă şi responsabilă. Deşi nu a fost luată nicio decizie cu privire la viitorul trupelor americane din Niger, oficialul a declarat că planul este ca acestea să se întoarcă la bazele de origine din Germania ale Comandamentului american pentru Africa.

Citeste mai mult

NATIONAL

Începe declinul: Starbucks, KFC și McDonald’s se confruntă cu o scădere serioasă a vânzărilor

Publicat

in

De

Starbucks a anunțat o scădere surprinzătoare a vânzărilor în același magazin pentru ultimul trimestru, ceea ce a dus la o scădere a acțiunilor sale cu 17% miercuri. Pizza Hut și KFC au raportat, de asemenea, o scădere a vânzărilor în aceleași magazine. Și chiar și McDonald’s a declarat că a adoptat o “mentalitate de luptă de stradă” pentru a concura pentru clienții care se gândesc la valoare.

De luni de zile, economiștii au prezis că consumatorii își vor reduce cheltuielile ca răspuns la creșterea prețurilor și a ratelor dobânzilor. Dar a durat ceva timp până când lanțurile de restaurante fast-food și-au văzut vânzările scăzând efectiv, în ciuda mai multor trimestre de avertismente adresate investitorilor, potrivit cărora consumatorii cu venituri mici slăbeau, iar alți clienți renunțau la opțiuni mai scumpe.

Multe companii de restaurante au oferit și alte motive pentru rezultatele lor slabe din acest trimestru. Starbucks a declarat că vremea nefavorabilă a tras în jos vânzările din aceleași magazine. Yum Brands , compania mamă a Pizza Hut, KFC și Taco Bell, a dat vina pe furtunile de zăpadă din ianuarie și pe comparațiile dificile cu un prim trimestru puternic de anul trecut pentru performanța slabă a mărcilor sale.

Aceste scuze nu explică pe deplin rezultatele trimestriale slabe. În schimb, se pare că concurența pentru un bazin mai mic de clienți a devenit mai acerbă, pe măsură ce clienții care încă mai caută să cumpere un burger sau o bere rece devin mai pretențioși cu banii lor.

Acasă sau în oraș?

Costul de a mânca în oraș la restaurantele cu servire rapidă este mai mare decât cel de a mânca acasă. Prețurile pentru restaurantele cu servire limitată au crescut cu 5% în martie, comparativ cu perioada de anul trecut, în timp ce prețurile pentru alimente au crescut mai lent, potrivit Biroului de Statistică a Muncii.

“În mod clar, toată lumea se luptă pentru mai puțini consumatori sau pentru consumatori care cu siguranță vizitează mai rar, iar noi trebuie să ne asigurăm că avem acea mentalitate de luptă de stradă pentru a câștiga, indiferent de contextul din jurul nostru”, a declarat marți directorul financiar al McDonald’s, Ian Borden, în cadrul conferinței telefonice a companiei.

Anomaliile arată că clienții vor comanda în continuare alimentele preferate, chiar dacă acestea sunt mai scumpe decât în urmă cu un an. Wingstop , lanțul de restaurante preferat de Wall Street, a anunțat că vânzările sale în aceleași magazine din SUA au urcat cu 21,6% în primul trimestru. Chipotle Mexican Grill, a cărui bază de clienți este predominant cu venituri mai mari, a înregistrat o creștere a traficului de 5,4% în primul trimestru. Și Restaurant Brands International’s Popeyes a raportat o creștere a vânzărilor în același magazin de 5,7%.

“Ceea ce am văzut la consumatori este că, dacă se simt presați, au tendința de a se retrage de la ocazii mai frecvente [restaurante cu servire rapidă]”, a declarat directorul general al Wingstop, Michael Skipworth, pentru CNBC.

Acesta a adăugat că, în medie, clientul Wingstop vizitează doar o dată pe lună, folosind sandvișul cu pui și aripioarele lanțului ca pe o oportunitate de a se răsfăța, mai degrabă decât ca pe o rutină care poate fi tăiată cu ușurință din cauza preocupărilor bugetare. Skipworth a mai spus că, de fapt, consumatorii cu venituri mici de la Wingstop se întorc mai des în aceste zile.

Chiar și așa, multe companii din sectorul restaurantelor și din afara acestuia au avertizat că presiunile consumatorilor ar putea persista. Directorul general al McDonald’s, Chris Kempczinski, a declarat analiștilor că precauția în privința cheltuielilor se extinde la nivel mondial. “Este demn de remarcat faptul că în [primul trimestru], traficul din industrie a fost stabil sau în scădere în SUA, Australia, Canada, Germania, Japonia și Marea Britanie“, a spus el.

Două dintre lanțurile care s-au luptat în primul trimestru au citat valoarea ca factor. Directorul general al Starbucks, Laxman Narasimhan, a declarat că clienții ocazionali nu cumpărau cafeaua lanțului pentru că doreau mai multă varietate și valoare.

“În acest mediu, mulți clienți au fost mai exigenți cu privire la locul și modul în care aleg să își cheltuiască banii, în special cu economiile de stimulare cheltuite în mare parte”, a declarat Narasimhan în cadrul apelului de marți al companiei.

Directorul general al Yum, David Gibbs, a remarcat că ofertele de valoare ale rivalilor pentru meniurile de pui au afectat vânzările KFC în SUA. Dar el a spus că trecerea la valoare ar trebui să fie benefică pentru Taco Bell, care reprezintă trei sferturi din profitul operațional intern al Yum.

“Știm din datele din industrie că valoarea este mai importantă și că alții se luptă cu valoarea, iar Taco Bell este un lider în materie de valoare. Vedeți că unii consumatori cu venituri mici se încadrează în industrie. Noi nu vedem asta la Taco Bell”, a declarat el miercuri.

Cât va dura criza lanțurilor de fast-food

Nu este clar cât timp va fi nevoie ca vânzările lanțurilor de fast-food să își revină, deși directorii au oferit termene și planuri optimiste pentru a readuce vânzările pe drumul cel bun. De exemplu, Yum a declarat că primul său trimestru va fi cel mai slab al anului.

La rândul său, McDonald’s plănuiește să creeze un meniu valoric la nivel național care să atragă clienții economi. Dar gigantul burgerilor s-ar putea confrunta cu împotriviri din partea francizaților săi, care au devenit mai deschiși în ultimii ani. În timp ce afacerile stimulează vânzările, ele pun presiune asupra profiturilor operatorilor, în special pe piețele unde este deja costisitor să operezi.

Totuși, pierderea de teren în fața concurenței ar putea motiva francizații McDonald’s. Acesta este al doilea trimestru consecutiv în care Burger King a raportat o creștere mai mare a vânzărilor în aceleași magazine din SUA decât McDonald’s. Lanțul Restaurant Brands s-a aflat în mod de redresare în ultimii doi ani și a cheltuit foarte mult pe publicitate.

Starbucks mizează, de asemenea, pe oferte. Lanțul de cafenele se pregătește să lanseze o actualizare a aplicației sale care permite tuturor clienților – nu doar membrilor de fidelitate – să comande, să plătească și să obțină reduceri. De asemenea, Narasimhan a lăudat succesul noii sale linii de băuturi cu lavandă, lansată în martie, deși afacerile au fost încă slabe în aprilie.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend