– Marin Manole condamnat la 2 ani si 4 luni cu suspendare si plata unor daune morale imense
Sentinţă dură dată de magistraţii argeşeni cunoscutului om de afaceri din Curtea de Argeş, Marin Manole, patronul firmei de transport Manolo Auto Zob. După mai bine de patru ani de la producerea gravului accident cu un autobuz al firmei plin cu 38 de călători s-a prăbuşit de pe pasarela care duce la Mioveni, pe DN 73 D, patronul Manolo Auto Zob a fost condamnat, vineri, de magistratii Curtii de epl Pitesti si obligat la plata unor daune morale uriase catre 3 dintre victimele teribilului accident produs in data de 26 aprilie 2014. Cunoscutul afacerist argesean Marin Manole, a fost a acuzat de vătămare corporală din culpă, stabilindu-se în cursul anchetei că deşi la inspecţia tehnică efectuată periodic, autobuzul era „bun tehnic“, realitatea era cu totul alta, accidentulul datorîndu-se uzurii maşinii. Sentinţa magistratilor a fost data vineri dupa amiaza si este una definitiva.
Autobuzul firmei Manolo Auto ZOB, la un pas să facă ZOB viata a 38 argeseni datorita uzurii acestuia
Reamintim că totul a început pe 26 aprilie 2012, cănd pe DN 73D, în apropiere de Mioveni, un autobuz aparţinînd societăţii Manolo Auto Zob SRL Curtea de Argeş, ce transporta 38 de muncitoare de la o societate din Mărăcineni, s-a răsturnat într-o curbă, căzînd de pe pasarelă. A fost alerta maxima iar la faţa locului au fost trimise 11 echipaje ale Ambulanţei, SMURD şi ISU, precum şi un elicopter. Ciprian Berevoianu, prefectul judetului la acea dată, declara televiyiunilor ca bilanţ al victimelor accidentului rutier 32 de persoane rănite. Ulterior, pe perioada anchetei, la parchetului de pe lîngă Judecătoria Piteşti, pentru cercetarea cauzelor accidentului, s-a dispus efectuarea unei expertize tehnice auto. Din concluziile raportului acestora, a rezultat că producerea accidentului „se datorează uzurii peste limita admisă a articulaţiei sistemului de direcţie, iar generarea stării de pericol se datorează nedepistării la timp a acestor elemente mecanice uzate, ca urmare a unei activităţi de verificare, întreţinere, reparare corespunzătoare sau a lipsei acestor activităţi.” Experţii au apreciat că producerea accidentului putea fi evitată dacă s-ar fi respectat obligaţiile legale şi dacă verificările tehnice ar fi fost făcute „cu simţ de răspundere”. Potrivit rechizitoriului, în raportul de expertiză se mai precizeaza că starea foarte avansată de uzură a articulaţiei sferice (rotulei) sistemului de direcţie putea fi depistată atît de şoferul căruia îi fusese încredinţat autobuzul, cît şi de administratorul mijloacelor de transport, cu ocazia inspecţiilor tehnice periodice, dacă acestea ar fi fost efectuate corespunzător. Experţii au mai constatat că, ulterior achiziţionării autobuzului, acestuia i-au fost aduse modificări fiindu-i montate trei banchete, pentru şase locuri suplimentare, iar adăugarea celor trei banchete nu era menţionată în documentele de omologare RAR. Autobuzul fusese prezentat pentru omologare, la RAR, pentru prima înmatriculare în România, cu 32 de locuri, nicidecum pentru 38.
Marin Manole condamnat la 2 ani si 4 luni cu suspendare si plata unor daune morale imense
După finalizarea anchetei procurorilor, patronul Manolo Auto Zob SRL şi inspectorul care a semnat inspecţiile tehnice, au fost trimişi în judecată în 2014, cinci dintre victime, constituindu-se părţi civile. Procesul s+a desfăşurat la Judecătoria Piteşti, cea care a care a si dat în luna februarie a acestui an prima sentinţă. Judecatorii au decis pentru Marin Manole o condamnare la 2 ani închisoare, cu suspendare şi plata a 400.000 de euro daune materiale şi morale victimelor. Sentinţa a fost atacată de Parchet şi de patru dintre persoanele vătămate. Ieri, Curtea de Apel Piteşti a dat sentinţa definitivă. În urma judecării, inspectorul a primit avertisment, pentru faptele sale, însă Marin Manole a rămas cu pedeapsă care a si fot modificata. Mai mult Marin manole va fi obligat să plătească daune mai mari cu 50.000 de euro faţă de prima sentinţă. „Admite apelurile formulate de Parchetul de pe lîngă Judecătoria Piteşti, de părţile civile C. Elena Cornelia, C. Ioana şi S. Lisandrina şi de persoana vătămată SC Asigurarea Românească ASIROM VIENNA Insurance Group SA, împotriva sentinţei penale nr. 308 din data de 23 februarie 2018, pronunţată de Judecătoria Piteşti în dosarul nr. 2327/280/2014. Desfiinţează în parte sentinţa şi, rejudecînd, dispune următoarele: Înlătură soluţia de achitare dispusă faţă de inculpaţii ZĂRNESCU DARIUS FLORENTIN şi MANOLE MARIN, pentru săvîrşirea infracţiunii prev. de art. 244 alin. 1 şi 2 din Cod penal cu aplicarea art. 35 alin. 1 Cod penal şi art. 5 Cod penal, cu toate consecinţele. În baza art. 396 alin. (3) Cod procedură penală raportat la art. 80 Cod penal, renunţă la aplicarea pedepsei faţă de inculpatul Zărnescu Darius Florentin, sub aspectul săvîrşirii infracţiunii de înşelăciune,(…) aplică inculpatului Zărnescu Darius Florentin un avertisment. (…) condamnă pe inculpatul Manole Marin la pedeapsa de 1 an închisoare (…) aplică inculpatului Manole Marin pedeapsa cea mai grea de 2 ani închisoare, la care adaugă un spor de 4 luni închisoare, urmînd ca inculpatul să execute pedeapsa rezultantă de 2 ani şi 4 luni închisoare. Majorează cuantumul daunelor morale la plata cărora a fost obligată partea responsabilă civilmente la suma de 60 000 Euro, către partea civilă C. Elena Cornelia, 60 000 Euro, către partea civilă C. Ioana, 60 000 Euro, către partea civilă S. Lisandrina“, se precizează în sentinţa definitivă. Pedeapsa este cu suspendare. De păreciyat ca daunele morale ating suma de 450.000 euro, fata de cele stabilite in sentinta de vineri adaugandu+se si daunele stabilite de prima instanta catre alte victime ale accidentului.
You must be logged in to post a comment Login