Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Surse: Dumitru Mitica Iliescu, fostul sef al SPP din epoca Iliescu, i-ar fi dat ilegal informatii lui Viorel Hrebenciuc despre mandatele de ascultare

Publicat

in

Dumitru Mitica Iliescu, fostul sef al SPP din epoca Iliescu, i-ar fi dat ilegal informatii lui Viorel Hrebenciuc despre mandatele de ascultare, au declarat pentru HotNews.ro surse judiciare. Mitica Iliescu, un personaj extrem de influent gratie accesului la dosarele politicienilor din anii 90, a fost protectorul fostului senator PSD Catalin Voicu, el insusi condamnat la inchisoare dupa ce a creat o uriasa structura de coruptie in justitia romana. Reamintim ca Hrebenciuc a fost pus sub acuzare luni de DNA pentru trafic de influenta, procurorii aratind intr-un comunicat ca liderul PSD a cerut si a obtinut informatii despre mandate de ascultare d ela un fost sef al unei structuri de protectie.

Cine este Mitica Iliescu:

Inainte de 1989, Dumitru Iliescu, cunoscut ca Mitica, a fost secretar UTC la Comitetul politic superior al Armatei, potrivit ziarului Romania Libera.

Între 1990 şi 1996 a fost şeful SPP ajungand rapid la gradul de general. După ce Emil Constan­ti­nescu a ajuns presedinte, Mitică Iliescu a trecut în rezervă şi şi-a fă­cut o firmă de protecţie şi pază, “Grupul Internaţional de Pro­tec­ţie şi Pază”. Aceasta firma a fost implicata in scandalul Adrian Costea (bani pentru afi­şele electorale ale lui Ion Iliescu) si a fost suspectată şi de fap­tul că ar acţiona ca serviciu secret paramilitar, potrivit sursei citate.

După 2000, Mitică Iliescu a fost numit consilier pre­zidenţial care centraliza docu­men­tele secrete transmise la Preşedinţie de serviciile secrete.

Mitică Iliescu l-a luat consilier la CSAT şi pe Cătălin Voicu. După alegerea lui Traian Băsescu ca preşedinte, Mitică şi-a făcut din nou o firmă, “Agenţia Naţională de Pază, Pro­tecţie, Investigaţii şi Protocol”, împreună cu Cătălin Voicu.

Ce spune DNA despre relatia dintre Viorel Hrebenciuc si Mitica Iliescu (comunicat oficial, luni, 20 octombrie):

Suspectul Hrebenciuc Viorel, vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, ar fi întreprins demersuri pentru a obţine informaţii cu privire la anchetele penale derulate la nivelul Direcţiei Naţionale Anticorupţie faţă de persoana sa, promiţând în schimb că va determina diverşi funcţionari publici, asupra cărora are influenţă sau lasă să se creadă că are influenţă, să îşi îndeplinească îndatoririle de serviciu, în aşa fel încât să obţină pentru persoanele care îl ajută cu astfel de informaţii diverse foloase necuvenite.

Astfel, anterior datei de 13.08.2014, Hrebenciuc Viorel i-a solicitat unei persoane, fost şef al unei structuri de protecţie, să obţină date referitoare la emiterea unor mandate de supraveghere tehnică prin care s-a dispus interceptarea comunicaţiilor, durata unor astfel de mandate, dacă există posibilitatea de a fi prelungite măsurile de supraveghere tehnică, precum şi instituţia care a solicitat emiterea unor astfel de mandate, respectiv Direcţia Naţională Anticorupţie sau Serviciul Român de Informaţii.

Ulterior, la data de 13.08.2014, persoana respectivă i-ar fi precizat lui Hrebenciuc Viorel că are posibilitatea reală de a obţine aceste informaţii prin intermediul unui angajat care activează în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

Cu aceeaşi ocazie, persoana solicitată i-ar fi spus lui Hrebenciuc Viorel că i-a cerut angajatului să obţină astfel de informaţii, iar acesta i-a comunicat că Hrebenciuc Viorel a fost şi este interceptat în baza unui mandat de supraveghere tehnică, emis la solicitarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

Totodată, persoana solicitată l-ar fi asigurat pe Hrebenciuc Viorel că, prin intermediul angajatului D.N.A., poate să obţină în continuare informaţii cu privire la evoluţia dosarelor în care acesta este cercetat, dar şi alte dosare penale de interes, sens în care Hrebenciuc Viorel i-a propus intensificarea contactelor pentru transmiterea acestor date ce nu sunt destinate publicităţii.

În contrapondere cu serviciile acordate, persoana solicitată i-ar fi cerut lui Hrebenciuc Viorel sprijinul pentru angajarea fiicei sale, de profesie arhitect, sens în care Hrebenciuc Viorel i-a promis că, prin intermediul fiului său, va determina funcţionari publici să o angajeze într-o instituţie publică.

Tot în schimbul informaţiilor furnizate de către angajatul D.N.A, prin intermediul persoanei solicitate şi la cererea acesteia din urmă, Hrebenciuc Viorel i-a promis că va interveni pe lângă diverse persoane influente (printre care şi un funcţionar public, asupra căruia a lăsat să se creadă că are influenţă), pentru a le determina să menţină în funcţie o anumită persoană, funcţionar în cadrul Fondului Naţional de Garantare.

În acelaşi context, Hrebenciuc Viorel i-a promis aceleiași persoane că va interveni pe lângă un funcţionar în cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, astfel încât să ajute persoana să înregistreze, la Registrul Comerţului, drepturile asupra unei societăți comerciale.

Cu ocazia întâlnirii din data de 13.08.2014, aceeaşi persoană i-a solicitat lui Hrebenciuc Viorel să intervină pe lângă funcţionari publici pentru a-i determina să îl destituie pe vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din funcţia pe care o exercita (din cauză că persoana respectivă avea un litigiu de afaceri cu acesta), cerere acceptată de către Hrebenciuc Viorel.

Vom reveni cu amanunte

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

International conference on Impact of cyber interference on democratic/electoral processes in Bucharest

Publicat

in

The Ministry of Interior (MAI), through the General Directorate of Internal Protection, is organizing, between May 14-15, an international conference on the topic “Impact of cyber interference on democratic/electoral processes,” an event that relates to the efforts at the level of the European Union to strengthen the resilience of the member states and the European institutions in the face of external interferences on the electoral processes.

According to a press release of the MAI sent to AGERPRES on Tuesday, the event aims, as a matter of priority, to increase the level of awareness both at the level of the MAI structures and the other public authorities responsible for organizing and running the electoral processes, as well as at the level of the civil society, as a whole, regarding the vulnerabilities, risks and threats generated by foreign cyber interference.

On this occasion, the participants will have the opportunity to discuss current issues regarding malicious cyber interference by hostile actors, as well as to transfer know-how, best practices and lessons learned in the sphere of national and international inter-institutional cooperation, according to the same source.

The conference will be attended by officials from the European External Action Service, the Centre of Excellence for Combating Hybrid Threats (Hybrid CoE), the NATO Public Diplomacy Division (PUBLIC DIPLOMACY DIVISION), VIGINUM – the technical and operational service from the French Republic with responsibilities for ensuring protection against foreign interference, RESIST (UK) – the Office of the Prime Minister of the Government of Great Britain with responsibilities for strategic communication, representatives of the academic environment and civil society, as well as experts from structures active in the field of security national.

Citeste mai mult

NATIONAL

Cât au crescut costurile cu ora de manoperă la reparațiile auto anul trecut. Top pe județe și mărci auto – analiză a Asociației asigurătorilor RCA

Publicat

in

​Costurile cu ora de manoperă pentru reparațiile auto au crescut anul trecut cu 21% față de anul anterior, susține Biroul asigurătorilor auto (BAAR), asociația care reprezintă toate societățile de asigurări autorizate să vândă RCA. Asociația a precizat marți că a analizat peste 490.000 de calcule efectuate prin intermediul programului Audatex, de unitățile reparatoare din România.

Service autoFoto: Stockr / Dreamstime.com

  • „Potrivit datelor colectate, în intervalul 2020-2023 (media pe ani) se observă o creștere medie de 36% , respectiv 21% în 2023 comparativ cu 2022. Această dinamică accentuată reflectă o tendință constantă de majorare a tarifelor de manoperă pentru lucrările de caroserie.
  • În ce privește situația pe județe, din analiza menționată se poate constată faptul că tariful mediu pe ora de manoperă prezintă variații semnificative de la un județ la altul”, susține Biroul asigurătorilor auto.

Județele în care se observă constant cel mai ridicat nivel al acestui indicator sunt Brăila (226 lei), urmat de Tulcea (187 lei) , Satu Mare (183 lei) și municipiul București (179 lei), conform datelor din 2023.

Potrivit BAAR, analiza tarifelor pe ora de manoperă în cazul principalelor mărci de autovehicule comercializate în România a scos in evidență creșteri importante pentru majoritatea acestora, cele mai relevante fiind:

  • Seat: +50%
  • Volvo: +45%
  • Honda și Chevrolet: +44%
  • Mitsubishi: +40%

Aceste date reflectă o variație medie de +36% pentru toate mărcile analizate în perioada 2020-2023, susține asociația.

Biroul asigurătorilor a mai precizat că tarifele medii sunt influențate de volumul de calcule realizate astfel că au fost incluse în analiză doar județele cu un volum semnificativ de calcule (peste 1.000) pentru fiecare marcă de autovehicul în fiecare județ).

Sursa foto: Dreamstime.com

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend