Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Traseul mocăniței de la Moldovița, blocat cu un bolovan uriaș de câțiva localnici

Publicat

in

Traseul mocăniței de la Moldovița a fost blocat sâmbătă dimineață de mai mulți localnici care revendică o suprafață de 190 mp de teren, inclusiv pe o porțiune de câțiva metri pe care trec șinele, scrie Monitorul de Suceava.

Un bolovan de mari dimensiuni a fost amplasat peste șine, iar circulația micului tren a devenit imposibilă. La fața locului au ajuns mai multe echipaje de poliție și jandarmerie care încearcă să rezolve problema.

Toader Iliesi, primarul din Moldovița, a precizat că în cursul anului 2010 o persoană s-a intabulat pe acel teren în condiții destul de suspecte, iar nimeni nu a știut până acum despre acest lucru.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

VIDEO Moment istoric pentru România: S-a reconstruit prima cale ferată, inaugurată de regele Carol

Publicat

in

Un moment istoric pentru România este reconstrucția și darea în circulație a liniei de cale ferată București-Giurgiu. Aceasta a fost prima cale ferată din istoria României, inaugurată în anul 1869 de către regele Carol I. În același an s-a înființat și Gara Filaret.

În 1869, a fost inaugurată oficial linia de cale ferată Bucureşti-Giurgiu, respectiv prima gară a Bucureştilor, Gara Filaret, urmată în 1872 de inaugurarea Gării de Nord din Bucureşti, care s-a numit până în 1888, Gara Târgoviştei, potrivit www.familiaregală.ro.

Calea ferată București-Giurgiu se redeschide pe 1 iunie

Din 1 iunie, urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș, se preconizează redeschiderea serviciului feroviar public de transport feroviar de călători, pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu, a anunțat marți Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

ARF informează că, începând din 1 iunie 2024, urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș, se preconizează redeschiderea serviciului feroviar public de transport feroviar de călători, pe ruta București Nord Gr.A/Gr.B – București Progresu – Giurgiu și retur, prin introducerea unui serviciu Regio Metropolitan între București Nord Gr.A/Gr.B și București Progresu, precum și a unui serviciu Regio între București Progresu și Giurgiu.

Acest serviciu va fi efectuat de operatorul de transport feroviar de călători CFR Călători cu șapte perechi de trenuri pe zi, conform unui program preliminat, transmit reprezentanții ARF.

„Astfel, ținând cont de faptul că termenul de 01.06.2024 este devansat față de cel luat în considerare, în studiul ARF ce a făcut obiectul proiectului cod SMIS 1398951, prin care s-a stabilit obligația de serviciu public care a stat la baza CSP 2022-2032, ARF a lansat în consultare publică proiectul de Decizie a Președintelui ARF pentru aprobarea încheierii actelor adiționale nr.6 pentru perioada 01.01.2024 – 31.12.2024 la contractele de servicii publice aprobate prin HG nr.1453/2022”, transmit reprezentanții Autorității.

Totodată, aceștia arată că, în viitorul apropiat, ARF va demara organizarea unor proceduri competitive intre cei șase operatori români în scopul suplimentării serviciului de transport feroviar pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu, astfel încât să se ajungă la 19 perechi de trenuri pe zi, în funcție de rezultatele înregistrate și de solicitările primite.

Citeste mai mult

NATIONAL

FSIF: Înregistrarea CCM sector – moment de referință pentru angajații din bănci

Publicat

in

Astăzi s-a celebrat înregistrarea la Ministerul Muncii a unui nou Contract Colectiv de Muncă în domeniul bancar. Importanța acestuia este dată de faptul că Federația Sindicatelor din Industria Financiară (FSIF) cere aplicarea acestui Contract pentru toți salariații din sistemul bancar. Într-o industrie atât de complexă și dinamică precum cea bancară, acest contract este un pilon esențial al stabilității și echității.

În luna februarie 2024, FSIF a solicitat declanșarea negocierilor pentru acest contract. Având în componență doua sindicate naționale, care reunesc salariați din bănci care nu au sindicate la acest moment, FSIF a considerat extrem de importantă negocierea contractului astfel încât el să poată fi extins la nivelul întregului sector. În acest fel, toți angajații din bănci vor putea beneficia de un set de drepturi aplicabile.

Un contract colectiv de muncă întărește protecția drepturilor angajaților. Asigură reguli clare privind salariile, programul de lucru și alte beneficii. Astfel, angajații sunt protejați de eventuale abuzuri.

Contractul promovează un dialog constructiv între angajatori și sindicate. Prin negociere colectivă, se pot rezolva conflictele într-un mod amiabil.

Nou Contract Colectiv de Muncă în domeniul bancar

Într-o perioadă de schimbări economice rapide, un contract colectiv de muncă oferă stabilitate atât angajatorilor cât și angajaților. El asigură predictibilitatea necesară pentru planificarea pe termen lung, atât în ceea ce privește strategia de afaceri, cât și cariera angajaților.

Un contract colectiv de muncă nu este doar un instrument legal, ci un element esențial pentru sănătatea și prosperitatea întregului sector. Este un garant al drepturilor, al stabilității și al competitivității noastre. Îmi doresc, pentru noi toți, să continuăm să lucrăm împreună pentru a asigura un viitor mai bun pentru toți cei implicați.

„Sunt convinsă că pe viitor vom avea o negociere la fel de fructuoasă și cu patronatul din sectorul asigurărilor, cu care suntem determinați să semnăm primul contract colectiv de muncă aplicabil tuturor salariaților din asigurări“, transmite Răzvan Cârstoiu, Prim-vicepreședinte al FSIF.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend