Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Peste 200 de participanţi, la concursul de ciclism MTB Explorer

Publicat

in

Peste 200 de persoane, 75 dintre ele copii, au participat, sâmbătă, la concursul de ciclism MTB Explorer, organizat în apropiere de satul tulcean Niculiţel, potrivit Agerpres.

Startul concursului a fost dat în curtea unui producător viticol, iar traseele cu o lungime de până la 60 de kilometri au fost atât printre culturile de viţă de vie, cât şi pe cărările din Munţii Măcinului.

“Am preferat să facem un traseu uşurel în care să ne bucurăm de pedalat, de culorile toamnei şi atunci am ales un traseu de 32 de kilometri, pentru cei mai puţin experimentaţi, şi unul de 60 de kilometri, pentru cei care merg mai mult cu viteză”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele asociaţiei Explorer, Ionuţ Boncea.

Citește și: Se ZGUDUIE ministerul de INTERNE – Pretinse fapte penale de ABUZ în SERVICIU și DELAPIDARE..

El a mai spus că din cei 227 de ciclişti înscrişi în competiţie, 75 dintre ei copii, au lipsit de la start numai 10.

“Astăzi avem un câştigător care anul acesta a mers extrem de bine, Mateo Armanaschi, în vârstă de 15 ani, din oraşul Măcin. Sunt foarte încântat de el. Speră să-şi păstreze tonusul şi dorinţa de a merge mai departe”, a mai spus Boncea.

La rândul său, Mateo Armanaschi a afirmat că traseul concursului a fost solicitant.

“Am avut puls foarte mare şi a trebuit să mergem cu viteză foarte mare. A fost solicitant, dar am avut şi un peisaj frumos. La un moment dat, am avut o groapă, aveam viteză şi am alunecat, dar m-am ridicat şi am continuat cursa. Aveam deja un avantaj faţă de cel de-al doilea concurent şi am câştigat”, a afirmat Mateo Armanaschi, care a obţinut locul I obţinut în clasamentul open şi la categoria 15-19 ani, la tura scurtă.

Printre participanţii de la categoria masters, s-a remarcat Marian Balcu, în vârstă de 43 de ani, din Focşani, care a obţinut locul al III-lea la categorie şi al VI-lea în clasamentul open.

“Categoria 40-49 de ani este cea cu cei mai buni sportivi şi cu cei mai mulţi, aşa că sunt foarte mândru de rezultat. Să nu mai spun că sunt bolnav şi de leucemie. Dacă stăteam în pat, puteam ajunge dincolo. Dar aşa, cu sportul ne mai mişcăm, mai trece anul, mai luăm un tratament şi e bine. Uite, tocmai am împlinit 20 de ani de când sunt diagnosticat. Cine nu crede să încerce”, a afirmat Marian Balcu.

Valoarea totală a premiilor oferite în cadrul concursului de la Niculiţel a fost de 4.700 de lei.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Credeați că cireșele sunt scumpe? Peste 1.800 de lei un ananas; aproape 30 de lei o căpșună

Publicat

in

Imaginați-vă că aveți aproximativ 2.000 de lei (400 de dolari) pentru o experiență culinară de lux. Ați putea să vă răsfățați cu o cutie de caviar de calitate superioară, o sticlă sau două de vin foarte bun sau o masă cu mai multe feluri de mâncare la un restaurant de lux. Sau ați putea cheltui toți banii pe un singur ananas și, poate, pe câteva căpșune.

Ananasul Rubyglow, un fruct cu exterior roșu distinctiv și o dulceață intensă, se vinde la prețul de 395,99 dolari (aproximativ 1.813 lei) la Melissa’s Produce din California. Del Monte, un angrosist specializat în ananas, a petrecut 15 ani dezvoltând Rubyglow, disponibil inițial doar în China la începutul acestui an. Recent, Del Monte a decis să testeze piața din Statele Unite, iar Melissa’s Produce a început să-l comercializeze la acest preț ridicat, potrivit CNN.

Există o cerere constantă pentru fructele de calitate superioară, ceea ce a motivat Del Monte să aducă Rubyglow în SUA. Cindy van Rijswick de la Rabobank afirmă că există mereu o piață pentru produsele de specialitate în restaurante de lux, pentru gurmanzi și în anumite canale online.

Interesul americanilor pentru noi soiuri de fructe a crescut în ultimii ani, aceștia fiind dispuși să plătească mai mult pentru merele Honeycrisp, strugurii Cotton Candy, citricele Sumo Citrus și căpșunile japoneze cultivate pe verticală. Totuși, un ananas de 400 de dolari este considerat exagerat.

Consumul de fructe scumpe a crescut constant

Mărul Honeycrisp, introdus acum peste 30 de ani, a reprezentat un punct de cotitură în piață, oferind o opțiune nouă și atrăgătoare într-o piață dominată de soiurile Red Delicious, Golden Delicious și McIntosh. Jim Luby, profesor de științe horticole la Universitatea din Minnesota, subliniază succesul Honeycrisp datorită caracteristicilor sale unice și crocante, deși prețul era mai mare. Oamenii doreau mai multe opțiuni, iar Honeycrisp a satisfăcut această cerere.

Comercializarea noilor fructe necesită investiții mari în cercetare și dezvoltare. Găsirea unui fruct care să fie atât delicios, cât și rezistent comercial este un proces dificil și costisitor. Cercetătorii trebuie să convingă cultivatorii să investească în aceste fructe, un risc care s-a dovedit justificat în cazul Honeycrisp.

Succesul acestuia a dus la o diversificare mai mare în oferta de fructe. În ultimul deceniu, consumul de fructe scumpe precum fructele de pădure, mango și avocado a crescut, în timp ce consumul de mere și banane a rămas constant.

Aproape 30 de lei o singură căpșună

Unele fructe de specialitate au dezvoltat adepți fideli. Strugurii Cotton Candy au devenit rapid populari după lansarea din 2011, iar citricele Sumo au avut o ascensiune treptată, dar sigură. Oishii a vândut căpșuni de specialitate la 50 de dolari pentru un pachet de opt (aprximativ 30 de lei o căpșună), atrăgând mii de clienți pe lista de așteptare. Astăzi, datorită îmbunătățirilor tehnologice, prețul lor a scăzut la 10-14 dolari.

Del Monte a continuat să inoveze, lansând în 2020 ananasul Pinkglow cu pulpa roz, destinat cadourilor de lux și promovării pe rețelele sociale. Inițial vândut la 50 de dolari, astăzi se găsește la prețuri mai accesibile, între 8 și 29 de dolari.

Melanie Zanoza Bartelme de la Mintel Food & Drink sugerează că achiziționarea unui ananas roz poate fi justificată prin beneficiile sale emoționale, dar recunoaște discrepanța dintre prețurile acestor fructe de lux.

Citeste mai mult

NATIONAL

LIVE TEXT – Război în Ucraina: Rusia și-a mutat o treime din bombardierele strategice

Publicat

in

Rusia și-a mutat o treime din bombardierele strategice, inclusiv 12 aeronave Tu-95MS și 13 Tu-22M3, la baza aeriană Olenia din regiunea arctică Murmansk, arată imaginile din satelit. Acest lucru indică pregătirea unui nou val de atacuri asupra Ucrainei, Rusia căutând, totodată, să-și protejeze avioanele de potențiale atacuri ale Kievului.

STIRIPESURSE.RO vă prezintă mai jos, în format „live text”, principalele știri legate de războiul din Ucraina

UPDATE 21 mai, ora 03:00: Vladimir Putin face curățenie totală în armata rusă: l-a demis pe adjunctul ministrului apărării și a numit în locul său un economist

Preşedintele rus Vladimir Putin l-a demis luni pe ministrul adjunct al apărării Iuri Sadovenko, înlocuindu-l cu Oleg Saveliev, ex-ministru adjunct al economiei, care până acum a lucrat ca auditor la Curtea de Conturi a Rusiei, conform unui decret publicat, într-un nou semn al intenţiei sale de a îmbunătăţi eficienţa economiei de război a Rusiei, relatează Reuters şi EFE, conform Agerpres.

Destituirea generalului Sadovenko, numit ministru adjunct în ianuarie 2013, intervine la o săptămână după plecarea din minister a şefului acestuia, Serghei Şoigu, care este acum secretar al Consiliului de Securitate al Rusiei.

Continuarea aici

content-image

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend