Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Studiu Deloitte: bugetele pentru activitățile de marketing digital vor crește cu aproape 15% până la sfârșitul anului 2021, iar publicitatea tradițională va scădea ușor

Publicat

in

Bugetele pentru activitățile de marketing în mediul digital vor crește cu aproape 15% până la sfârșitul anului 2021 și vor reveni la nivelurile de creștere preconizate înainte de debutul pandemiei, în timp ce publicitate tradițională continuă tendința descendentă, înregistrând o scădere de aproape 1%, conform celei mai recente ediții a raportului Deloitte Chief Marketing Officer.În plus, studiul evidențiază faptul că marketingul digital a devenit un pilon important pentru rezultatele companiilor în acest an pandemic. În toate sectoarele, ponderea contribuției activităților de marketing digital la performanța companiilor a crescut în medie cu 33% în cursul anului 2020, evidențiază specialiștii în marketing.

Principalele activități de marketing digital în care au investit companiile au fost optimizarea propriilor pagini web (74%), promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%) și marketing direct pe canale digitale (57%), arată studiul. Industriile care investesc cel mai mult în optimizarea site- urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile, în timp ce domeniile farmaceutic/biotehnologic, bunuri de larg consum și tehnologia/platformele digitale/software investesc mai mult în promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare, precum și în marketingul digital direct.

Studiul arată, de asemenea, că bugetele de marketing alocate pentru promovarea pe dispozitive mobile (telefoane, tablete) și în social media au crescut ușor față de anul precedent, de la 14% la 19% din totalul bugetelor de marketing în cazul dispozitivelor mobile, și de la 13% la 15% pentru social media. Specialiștii participanți la studiu estimează că bugetele destinate ambelor categorii vor avea o crește mare în următorii cinci ani, până la 36% din bugetele de marketing, în cazul promovării pe mobil, și până la 25%, în cazul social media. Industriile care alocă cea mai mare parte din bugetele lor de marketing promovării pe dispozitivele mobile sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile, în timp ce domeniul energiei și cel farmaceutic/biotehnologic sunt la extrema opusă. Industriile care cheltuiesc cea mai mare parte a bugetelor de marketing pe promovarea în social media sunt comunicații/media și serviciile destinate persoanelor fizice, în timp ce serviciile bancare și financiare sunt la polul opus.

„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențe personalizate pentru clienți. Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi: să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Specialiștii în marketing implementează tot mai des soluții care folosesc inteligența artificială și machine learning în activitatea lor, subliniază studiul, acestea înregistrând, din 2018, o creștere anuală de aproximativ 10%. În prezent, companiile din domeniul tehnologiei investesc cel mai mult în AI și machine learning, iar industria farmaceutică/biotehnologie, cel mai puțin. În viitor, așteptările privind utilizarea inteligenței artificiale și machine learning sunt chiar mai mari și se estimează că vor crește cu aproape 20% în următorii trei ani, au subliniat respondenții.

În ceea ce privește locurile de muncă din domeniul marketingului, raportul arată că proiecțiile sunt optimiste, cu o creștere de aproape 8% a locurilor de muncă până la sfârșitul anului 2021 față de anul precedent, când specialiștii în marketing au prognozat o scădere a angajărilor.

Raportul Deloitte Chief Marketing Officer este rezultatul a peste 350 interviuri realizate în Statele Unite ale Americii în rândul specialiștilor seniori din domeniul marketingului din 16 industrii. Studiul analizează impactul pandemiei de COVID-19 asupra marketingului din punctul de vedere al bugetelor, performanței, forței de muncă și al organizației.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 345.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

VIDEO | Cea mai neagră zi din istoria Formula 1: Doi piloți au murit în cele mai înfiorătoare accidente văzute vreodată pe pistă – Azi se împlinesc 30 de ani

Publicat

in

De

Tragedia din 30 aprilie și 1 mai 1994 rămâne una dintre cele mai negre zile din istoria Formula 1. Ayrton Senna, unul dintre cei mai remarcabili piloți din istoria motorsportului, a sfârșit tragic la doar 34 de ani în timpul Marelui Premiu de la Imola. Cu doar o zi înainte, în timpul calificărilor, Roland Ratzenberger a suferit și el un accident fatal, adâncind durerea și șocul în lumea motorsportului.

Senna, cunoscut pentru talentul său excepțional și pentru devotamentul său față de sportul pe care-l iubea, a rămas în memoria fanilor ca unul dintre cei mai mari campioni ai sportului cu motor. Cu doar patru luni înainte de accident, Senna exprimase dorința ca, în cazul unui accident grav, să fie totul cât mai rapid posibil. Moartea sa tragică a fost un șoc pentru întreaga lume a sportului cu motor și a adus la schimbări semnificative în siguranța pilotajului și a circuitelor.

Roland Ratzenberger a fost victima primei tragedii care a avut loc în timpul calificărilor pentru Marele Premiu de Formula 1 de la San Marino, pe 30 aprilie 1994. La doar 34 de ani, Ratzenberger a pierdut controlul mașinii sale într-un viraj și a lovit un zid de beton la o viteză de 313 km/h, generând un zgomot îngrozitor de impact.

Eforturile echipei medicale au fost remarcabile. Medicul lui Ayrton Senna a ajuns la locul accidentului în doar 25 de secunde și a reușit să îl resusciteze pe Ratzenberger, redându-i pulsul. În doar 7 minute, acesta era deja la spitalul Maggiore din Bologna cu un elicopter medical, dar, din păcate, eforturile medicale au fost în zadar, iar Ratzenberger a murit în acel spital.

Senna, care a ajuns rapid la spital, a fost profund afectat de această tragedie. Lacrimile au curs când medicii au anunțat decesul lui Roland Ratzenberger, marcând începutul unei perioade întunecate în istoria sportului cu motor.

„Ayrton, de ce nu te retragi din cursa de mâine? N-ar trebui să pilotezi. De fapt, de ce nu renunți de tot? Ești triplu campion mondial, cel mai rapid pilot din lume. De ce nu renunți și hai să mergem împreună la pescuit”, i-ar fi spus medicul lui Senna imediat după decesul lui Ratzenberger.

„Sid, sunt anumite lucruri pe care nu le putem controla. Nu pot renunța, trebuie să merg mai departe”, i-a răspuns pilotul brazilian , iar acestea au fost ultimele cuvinte rostite între cei doi înaintea fatidicei zile de 1 Mai.

După tragedia care a avut loc în timpul calificărilor, Ayrton Senna a fost profund afectat și a fost în imposibilitatea de a concura în ziua de 30 aprilie. Cu toate acestea, în ziua următoare, Senna a revenit pe pistă.

Înainte de a intra în cursă, Senna a avut o ultimă convorbire telefonică cu iubita sa.

„De-abia aștept să te văd”, au fost ultimele cuvinte pe care le-a spus Senna către iubita sa, Adriane.

Sora lui Senna, Viviane, a dezvăluit mai târziu un lucru emoționant care a creat o adâncă emoție printre fanii și cunoscuții lui Ayrton Senna. Înainte de a începe cursa, Senna a citit câteva pasaje din Biblie.

La 14:17, Senna a părăsit pista cu o viteză de 310 km/h și s-a izbit de un parapet de beton. În momentul impactului, viteza sa era de 218 km/h.

Doctorul său, Sid Watkins, a ajuns la locul accidentului în câteva secunde și a realizat imediat că situația era extrem de gravă. Brațul suspensiei dreapta față se ruptese și era înfipt în casca lui Senna. La spital, s-a constatat că brazilianul pierduse aproape 5 litri de sânge.

Da, în acel tragic eveniment, Michael Schumacher a câștigat cursa. În timp ce decesul lui Roland Ratzenberger a fost anunțat imediat, piloții au aflat despre moartea lui Senna abia după încheierea cursei.

Corpul lui Ayrton Senna a fost repatriat din Italia în Brazilia pe 5 mai 1994, într-un zbor însoțit de avioane de vânătoare.

Peste trei milioane de oameni s-au adunat pe străzile din Brazilia pentru a-i aduce un ultim omagiu lui Ayrton Senna la înmormântare

Unul dintre cei care au purtat sicriul pe umeri a fost marele rival al lui Senna, Alain Prost. Acest moment a simbolizat respectul și rivalitatea lor în motorsport.

Citeste mai mult

NATIONAL

SUA impun sute de sancțiuni împotriva Rusiei și vizează companiile chineze

Publicat

in

De

Statele Unite au impus miercuri sute de noi sancțiuni împotriva Rusiei pentru acțiunile sale legate de războiul din Ucraina, dar și pentru companii care au ajutat la eludarea de către Moscova a măsurilor occidentale, fiind vizate de aceste măsuri inclusiv China, relatează Reuters.

Sanctiuni împotriva RusieiFoto: GoodIdeas / Alamy / Alamy / Profimedia

Trezoreria americană a impus sancțiuni pentru aproape 200 de ținte, în timp ce Departamentul de Stat a desemnat peste 80.

SUA au impus sancțiuni asupra a 20 de companii cu sediul în China și Hong Kong. Acestea sunt vizate după avertismentele repetate de la Washington cu privire la sprijinul Chinei pentru armata Rusiei, inclusiv în timpul recentelor călătorii ale secretarului Trezoreriei Janet Yellen și al secretarului de stat american Antony Blinken în China.

Sprijinul Chinei pentru Rusia este una dintre numeroasele probleme care amenință să afecteze relațiilor bilaterale dintre cele mai mari economii ale lumii.

„Trezoreria a avertizat în mod constant că se vor confrunta cu consecințe semnificative pentru furnizarea de sprijin material pentru războiul Rusiei, iar SUA le impun astăzi sancțiuni împotriva a aproape 300 de ținte”, a spus Yellen într-un comunicat.

Sancțiuni pentru sprijinirea Moscovei

Statele Unite și aliații săi au impus sancțiuni asupra a mii de ținte de când Rusia a invadat Ucraina vecină.

De atunci, Washingtonul a încercat să reprime eludare măsurile occidentale, inclusiv prin sancțiuni împotriva firmelor din China, Turcia și Emiratele Arabe Unite.

De ultimele sancțiuni de miercuri sunt vizate circa 60 de ținte din Azerbaidjan, Belgia, China, Rusia, Turcia, Emiratele Arabe Unite și Slovacia, pe care le-a acuzat că a permis Rusiei „să achiziționeze din străinătate tehnologii și echipamente extrem de necesare” pentru eforturile armatei ruse.

De asemenea, Departamentul de Stat a impus sancțiuni asupra a patru companii cu sediul în China pe care le-a acuzat că sprijină baza industrială de apărare a Rusiei, inclusiv prin transportul de materiale critice către entități aflate sub sancțiunile americane în Rusia, precum și către companii din Turcia, Kîrgîzstan și Malaezia.

Trezoreria a vizat, de asemenea, achiziționarea de către Rusia a precursorilor de explozivi necesari armatei pentru a continua să producă praf de pușcă, propulsoare de rachete și alți explozivi în acțiunea de miercuri, inclusiv prin sancțiuni împotriva a doi furnizori din China care trimit substanțele în Rusia.

Statele Unite au acuzat miercuri Rusia că a încălcat o interdicție globală privind armele chimice prin desfășurarea în mod repetat a agentului sufocant cloropicrin împotriva trupelor ucrainene și prin folosirea agenților de control al revoltelor „ca metodă de război” în Ucraina.

Sancțiuni pentru moartea lui Navalnîi

De asemenea, Departamentul de Stat a vizat trei persoane în legătură cu decesul fostului lider al opoziției ruse Alexei Navalnîi, care a murit în februarie într-o închisoare din Siberia.

Autoritățile ruse spun că a murit din cauze naturale. Aliații lui Navalnîi acuză însă că a fost ucis de autorități, ceea ce Kremlinul neagă.

Sancțiunile americane îi vizează pe directorul coloniei corecționale din Rusia unde Navalnîi a fost încarcerat în care mai mare parte a timpului petrecut după gratii, precum și pe șeful detașamentului de izolare și șeful unității medicale de la colonia în care a fost închis înainte de moarte.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend