Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

GRAFIC Scade rata de infectare în București și Ilfov, în timp ce județul Brăila intră în zona roșie

Publicat

in

Judeţul Brăila a intrat zona roşie de infectare cu SARS-CoV-2, înregistrând sâmbătă o incidenţă de 3,01 cazuri la mia de locuitori, în creştere faţă de ziua anterioară, când înregistra 2,97, potrivit datelor comunicate de Grupul de Comunicare Strategică.

Judeţul Ilfov rămâne în scenariul roşu cu cea mai mare incidenţă de infectare cu SARS-CoV-2, 9,08 cazuri la mia de locuitori, în scădere faţă de ziua anterioară, când se înregistra o incidenţă de 9,25, potrivit datelor comunicate, sâmbătă, de Grupul de Comunicare Strategică.

Citește și: Virusul face PRĂPĂD: 154 de morți, în ultimele ore .

Municipiul Bucureşti a înregistrat o rată de infectare de 7,01 cazuri la mia de locuitori, în scădere faţă de ziua anterioară (7,05).

În zona roşie se mai află judeţele Cluj – 6,44, Timiş – 5,37, Braşov – 5,05, Hunedoara – 4,63, Constanţa 4,33, Alba – 3,76, Arad – 3,65 , Sibiu – 3,50, Giurgiu – 3,42, Galaţi – 3,14, Vâlcea – 3,02.

Totodată, în scenariul galben (incidenţă între 1,5 şi 3 la mie) se regăsesc 25 de judeţe, printre care Sălaj – 2,96, Bihor -2,95, Dolj – 2,91, Covasna -2,76, Teleorman – 2,74.

În zona verde se menţin trei judeţe (sub 1,5 cazuri la mia de locuitori): Suceava – 0,98, Harghita – 1,26, Vrancea – 1,32.

Citește și: Restricțiile dau roade: România raportează sub 5.500 de cazuri de COVID-19

Conform GCS, cele mai multe cazuri nou-confirmate de infecţie cu SARS-CoV-2 faţă de ultima raportare sunt în Municipiul Bucureşti – 1.023, urmat de judeţele Cluj – 570, Braşov – 279, Constanţa – 234, Timiş – 233, Ilfov – 232.

Cele mai puţine cazuri noi s-au înregistrat în judeţele Harghita – 28, Covasna – 34 , Tulcea – 35, Călăraşi – 37, Vrancea – 37, Satu Mare – 38.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 5.498 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2.content-image

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

A început deszăpezirea Transfăgărășanului! Când se va deschide cel mai spectaculos drum din România / VIDEO

Publicat

in

De

Drumarii lucrează pentru a curăţa de zăpadă DN 7 C, Transfăgărăşan, estimând că traficul va putea fi deschis înainte de data obişnuită de 1 iulie.

”Am început deszăpezirea Transfăgărăşanului! Deocamdată lucrăm în zonele în care nu există risc de avalanşă şi doar atunci când condiţiile meteo permit intervenţia în siguranţă”, anunţă, miercuri, oficialii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov.

Aceştia preciază în în acest an stratul de zăpadă din zonă este mai mic.

”Având în vedere că în acest an avem mai puţină zăpadă comparativ cu alţi ani, estimăm că vom putea deschide acest drum spectaculos cu mult înainte de data obişnuită de 1 iulie”, a mai transmis sursa citată.

De obicei, stratul de zăpadă care trebuie îndepărtat de pe carosabil ajunge şi la şase metri, lucrându-se câteva săptămâni pentru a curăţa întreaga porţiune.

Citeste mai mult

NATIONAL

VIDEO | Cea mai neagră zi din istoria Formula 1: Doi piloți au murit în cele mai înfiorătoare accidente văzute vreodată pe pistă – Azi se împlinesc 30 de ani

Publicat

in

De

Tragedia din 30 aprilie și 1 mai 1994 rămâne una dintre cele mai negre zile din istoria Formula 1. Ayrton Senna, unul dintre cei mai remarcabili piloți din istoria motorsportului, a sfârșit tragic la doar 34 de ani în timpul Marelui Premiu de la Imola. Cu doar o zi înainte, în timpul calificărilor, Roland Ratzenberger a suferit și el un accident fatal, adâncind durerea și șocul în lumea motorsportului.

Senna, cunoscut pentru talentul său excepțional și pentru devotamentul său față de sportul pe care-l iubea, a rămas în memoria fanilor ca unul dintre cei mai mari campioni ai sportului cu motor. Cu doar patru luni înainte de accident, Senna exprimase dorința ca, în cazul unui accident grav, să fie totul cât mai rapid posibil. Moartea sa tragică a fost un șoc pentru întreaga lume a sportului cu motor și a adus la schimbări semnificative în siguranța pilotajului și a circuitelor.

Roland Ratzenberger a fost victima primei tragedii care a avut loc în timpul calificărilor pentru Marele Premiu de Formula 1 de la San Marino, pe 30 aprilie 1994. La doar 34 de ani, Ratzenberger a pierdut controlul mașinii sale într-un viraj și a lovit un zid de beton la o viteză de 313 km/h, generând un zgomot îngrozitor de impact.

Eforturile echipei medicale au fost remarcabile. Medicul lui Ayrton Senna a ajuns la locul accidentului în doar 25 de secunde și a reușit să îl resusciteze pe Ratzenberger, redându-i pulsul. În doar 7 minute, acesta era deja la spitalul Maggiore din Bologna cu un elicopter medical, dar, din păcate, eforturile medicale au fost în zadar, iar Ratzenberger a murit în acel spital.

Senna, care a ajuns rapid la spital, a fost profund afectat de această tragedie. Lacrimile au curs când medicii au anunțat decesul lui Roland Ratzenberger, marcând începutul unei perioade întunecate în istoria sportului cu motor.

„Ayrton, de ce nu te retragi din cursa de mâine? N-ar trebui să pilotezi. De fapt, de ce nu renunți de tot? Ești triplu campion mondial, cel mai rapid pilot din lume. De ce nu renunți și hai să mergem împreună la pescuit”, i-ar fi spus medicul lui Senna imediat după decesul lui Ratzenberger.

„Sid, sunt anumite lucruri pe care nu le putem controla. Nu pot renunța, trebuie să merg mai departe”, i-a răspuns pilotul brazilian , iar acestea au fost ultimele cuvinte rostite între cei doi înaintea fatidicei zile de 1 Mai.

După tragedia care a avut loc în timpul calificărilor, Ayrton Senna a fost profund afectat și a fost în imposibilitatea de a concura în ziua de 30 aprilie. Cu toate acestea, în ziua următoare, Senna a revenit pe pistă.

Înainte de a intra în cursă, Senna a avut o ultimă convorbire telefonică cu iubita sa.

„De-abia aștept să te văd”, au fost ultimele cuvinte pe care le-a spus Senna către iubita sa, Adriane.

Sora lui Senna, Viviane, a dezvăluit mai târziu un lucru emoționant care a creat o adâncă emoție printre fanii și cunoscuții lui Ayrton Senna. Înainte de a începe cursa, Senna a citit câteva pasaje din Biblie.

La 14:17, Senna a părăsit pista cu o viteză de 310 km/h și s-a izbit de un parapet de beton. În momentul impactului, viteza sa era de 218 km/h.

Doctorul său, Sid Watkins, a ajuns la locul accidentului în câteva secunde și a realizat imediat că situația era extrem de gravă. Brațul suspensiei dreapta față se ruptese și era înfipt în casca lui Senna. La spital, s-a constatat că brazilianul pierduse aproape 5 litri de sânge.

Da, în acel tragic eveniment, Michael Schumacher a câștigat cursa. În timp ce decesul lui Roland Ratzenberger a fost anunțat imediat, piloții au aflat despre moartea lui Senna abia după încheierea cursei.

Corpul lui Ayrton Senna a fost repatriat din Italia în Brazilia pe 5 mai 1994, într-un zbor însoțit de avioane de vânătoare.

Peste trei milioane de oameni s-au adunat pe străzile din Brazilia pentru a-i aduce un ultim omagiu lui Ayrton Senna la înmormântare

Unul dintre cei care au purtat sicriul pe umeri a fost marele rival al lui Senna, Alain Prost. Acest moment a simbolizat respectul și rivalitatea lor în motorsport.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend