Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Reacție INCREDIBILĂ a lui Dan Barna la dezvăluirile Rise Project: E ca și cum ne-am supăra pe Hagi. Perspectiva e scoasă din context

Publicat

in

Rise Project a publicat, marți, un articol în care acuză firma lui Dan Barna că multe proiecte au eșuat, iar liderul USR este ”supervizorul senin al unor fraude și conflicte de interese cu fonduri UE”.În replică, liderul USR spune că e ”ca și cum ne-am supăra pe Hagi că n-a înscris de fiecare dată”, conform Mediafax.

Citește și: Victor Ponta, APEL pentru vot NEGATIV pe proiectul de suflet al lui Dragnea și Vâlcov

”Câteva contraste:

Antreprenorul de succes Dan Barna duce în spate o serie lungă de eșecuri care au costat aproape șase milioane de euro

Prezidențiabilul vrea să-i întoarcă pe români în țară, dar și-a consolidat cariera pe seama unora nevoiți să plece

Opozantul și-a dirijat afacerile în algoritmul de încredere al pesedistului Dragnea: bani publici pentru prietenii de școală

Șeful USR, partidul care a inițiat campania #FărăPenali, este supervizorul senin al unor fraude și conflicte de interese cu fonduri UE

La bilanț, managementul care l-a consacrat pe Barna îi este este profitabil sieși, în timp ce oameni aflați în cumpănă au beneficiat doar pe hârtie

Vorbim despre persoane cu dizabilități sau proveniți din medii defavorizate, greu de integrat pe piața muncii și extrem de neglijate în România. În numele lor, Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare – DCG, compania fondată de Dan Barna, a câștigat milioane sub pretextul facerii de bine”, se arată în preambulul articolului ”Adevărul despre Dan Barna” publicat de Rise Project.

Potrivit Rise Project, trei proiecte europene ”generoase arată ca după război”.

”Banii s-au evaporat între amici cu facturi la comandă, în nepotisme, deturnări, plăți fictive, furturi de echipamente și discursuri despre frumusețea spiritului antreprenorial. Din partea beneficiarilor, multă dezamăgire”, mai susțin autorii.

Potrivit Rise Project, proiectele ”îngropate” de Grupul de Consultanţă şi Dezvoltare – DCG, compania fondată de Dan Barna, s-au numit “Punţi Comunitare” (social), “SES-am Deschide-te” (social)şi “Biblioteca Bunelor Practici”(antreprenorial).

”În centru se află candidatul Alianţei 2020 USR PLUS, consultant pe fonduri europene, apoi fost secretar de stat în guvernul tehnocrat la Ministerul Fondurilor Europene. Barna, 44 de ani acum, a ieşit din firmă de îndată ce a intrat în minister. L-a avut asociat pe Dragoş Jaliu, 50 de ani, conferenţiar la SNSPA, unde predă chiar cursul de Managementul proiectelor şi programelor internaţionale – Dezvoltare regională şi fonduri structurale”, susțin jurnaliștii de la Rise Project.

”Banii s-au evaporat între amici cu facturi la comandă, în nepotisme, deturnări, plăţi fictive, furturi de echipamente şi discursuri despre frumuseţea spiritului antreprenorial. Din partea beneficiarilor, multă dezamăgire. Regulile erau clare. Finanţate de UE în spiritul coeziunii, afacerile sociale se află la intersecţia sectorului de antreprenoriat cu cel non-profit, funcţionând pe principiul reinvestirii profitului şi utilizând excedentele în scopuri sociale. Sistemul este următorul: banii vin de la Comisia Europeană la beneficiarul fondurilor, în cazul nostru Consiliul Judeţean (CJ) Alba, care adăuga şi o mică cofinanţare. Apoi fondurile sunt distribuite înspre parteneri, printre care şi coordonatorul regional de proiecte, adică firma lui Barna şi a partenerului său, Dragoş Jaliu. De aici ajung spre întreprinderile sociale”, mai scriu autorii articolului apărut pe Rise Project, care dezvoltă fiecare caz în parte.

Rise Project precizează că Dan Barna, candidatul USR la președinție, s-a retras în 2016 din companie și a fost numit secretar de stat la Ministerul Fondurilor Europene în guvernul tehnocrat.

”Anul trecut, Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare – DCG s-a întors la Alba, ca lider de proiect european. Cu o nouă finanțare de 11,8 milioane de lei, înființează întreprinderi start up în centrele urbane din județele Alba, Brașov, Sibiu, Covasna, Harghita și Mureș. “Ne propunem să încurajăm antreprenoriatul în Regiunea Centru, prin crearea unui cadru dinamic și sustenabil, favorabil dezvoltării abilităților antreprenoriale”, sună anunțul postat pe site-ul firmei. Proiectul se află deocamdată în faza de implementare. Compania lui Barna a fost verificată în teren de OIR POSDRU Alba, dar totul a fost ok, ni s-a transmis. Ultimul control de la minister a plecat și el cum a venit”, se menționează în finalul articolului.

În replică, liderul USR Dan Barna a sugerat că articolul apărut pe Rise Project are legătură cu candidatura sa la alegerile prezidențiale.

”Am văzut că este un articol foarte lung. Sunt onorat că Rise și-a alocat resurse în ultimele două luni pentru această documentare. Este cumva firesc într-o campanie electorală să existe genul ăsta de demersuri. Am văzut că au ales doar câteva dintre proiectele în care structurile de economie socială n-au rezistat după perioada de sustenabilitate. Perspectiva aparține jurnaliștilor. Pot doar să spun că am fost transparent. În cele două luni de verificare minuțioasă am avut ocazia să stau o oră de vorbă cu cei de la Rise. Nu e prima dată când se vorbește de activitatea mea anterioară intrării în politică”, a declarat pentru MEDIAFAX Dan Barna.

El a reamintit că toate proiectele realizate de compania în care a activat au fost monitorizate, verificate și rambursate integral de către autoritățile de management române și europene.

”Ceea ce se sugerează în acel articol este ca și cum i s-ar reproșa unui fotbalist că nu au ieșit toate fazele perfecte. Dincolo de asta, e ca și cum ne-am supăra pe Hagi că n-a înscris de fiecare dată. Lucrurile sunt foarte clare, am fost deschis, nu am nimic de ascuns. (…) Perspectiva din care e abordat articolul este semnificativ extrasă din context, cumva și selecția atentă doar a celor câțiva nemulțumiți, fiind ignorați zecile de beneficiari. Informația este luată pe bucățele particulare, fiind ignorat contextul larg al implementării, într-un context în care linia respectivă de finanțare fiind la început nu avea cele mai bune premise să asigure sustenabilitatea”, a conchis Barna.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Nico Williams de la Athletic Bilbao, ținta insultelor rasiste în meciul cu Atletico Madrid

Publicat

in

De

Atacantul echipei Athletic Bilbao, Nico Williams, a declarat că a fost victima unor insulte rasiste din partea “unor oameni stupizi” cu ocazia meciului pierdut cu 1-3 în faţa lui Atletico Madrid, sâmbătă în La Liga, informează AFP.

Williams i-a spus arbitrului după ce a auzit insultele presupuse în timp ce se pregătea să execute un corner în prima repriză, iar jocul a fost întrerupt pentru a avertiza suporterii lui Atletico, conform Agerpres.

Internaţionalul spaniol a marcat apoi şi şi-a celebrat golul lovindu-se peste braţ, aluzie la culoarea pielii sale.

“Am executat un corner şi am auzit strigăte de mamuţă”, a spus Williams pentru DAZN.

“Nu au fost multe, dar sunt oameni stupizi peste tot. Eu sper că aceste lucruri se vor schimba încetul cu încetul”, a subliniat jucătorul de 21 de ani.

Citeste mai mult

NATIONAL

Ce se întâmplă cu cele 62 de trenuri PESA: Când ar urma să ajungă în România

Publicat

in

De

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) aşteaptă motivarea Curţii de Apel în privinţa admiterii contestaţiei depuse de Alstom Transport la contractul semnat de ARF cu producătorul polonez PESA pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs, iar până atunci, conform legislaţiei, contractul de prestări servicii îşi continuă viaţa, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele autorităţii, Ştefan Roşeanu.

“În cazul celor 62 de trenuri, suntem încă în aşteptarea motivaţiei Curţii pentru a vedea care sunt punctele de reevaluat în oferta făcută de PESA, cel puţin asta rezultă din motivaţia pe scurt care este publicată pe portalul de justiţie, dar exact punctele care vor trebui reanalizate nu le vom şti decât după ce vine motivaţia. Până la acel moment, conform legislaţiei, contractul de prestări al PESA îşi continuă viaţa şi, în urma reevaluării, vom vedea care sunt următorii paşi. Este prematur să ne pronunţăm apropo de anulări sau neanulări, mai ales că în acest moment, în această motivare pe scurt nu scrie nimic de anularea contractului. Contractele se anulează atunci când instanţa cere în mod expres”, a susţinut Roşeanu.

De asemenea, şeful ARF a subliniat că în motivarea pe scurt a instanţei se vorbeşte despre faptul că “admite în parte” contestaţia, deci încă nu se cunosc aspectele care au fost “reţinute”.

“În prezentarea pe scurt, instanţa spune că s-au reţinut parţial (unele aspecte din contestaţie – n. r.), deci nici nu putem şti care sunt punctele pe care le-au reţinut. La unele lucruri putem spune că ARF clar a avut dreptate, odată ce punctele contestate de Alstom nu au fost reţinute, poate la altele Alstom a avut dreptate, motiv pentru care trebuie să facem reevaluarea şi să vedem care este rezultatul reevaluării”, a explicat el.

Ştefan Roşeanu a făcut referire şi la faptul că legislaţia achiziţiilor publice vorbeşte despre acordarea de despăgubiri părţii care a contestat, “dacă rezultatele sunt altele decât cele preconizate iniţial”.

Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), Polonia, şi Alstom Transport, Franţa, sunt cele două companii care au depus oferte la începutul anului trecut în cadrul licitaţiei privind achiziţia a 62 de rame electrice de scurt parcurs (RE-R), organizată de ARF.

La finele lunii octombrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna – PESA – drept câştigător al licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3, iar în ianuarie 2024 a fost semnat contractul. În paralel, compania franceză a depus contestaţii. Dacă CNSC a respins contestaţia, Alstom Trasport a atacat decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor la Curtea de Apel Bucureşti, iar instanţa “admite în parte plângerea Alstom Transport SA”, conform soluţiei pe scurt.

Valoarea totală a proiectului este de 3,23 miliarde lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată din Programul Transport (PT) 2021 – 2027, cu cofinanţare de la bugetul de stat.

Contractul este împărţită pe trei loturi, şi anume: Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani; Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa; Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti.

Ramele poloneze pot circula cu o viteză maximă de 160 km/h şi pot transporta 453 de călători (pe scaune – 224 de locuri şi în picioare). De asemenea, ele au şi 16 locuri pentru transportul bicicletelor.

Conform prevederilor contractuale, urmează ca trenurile să vină la începutul anului 2026, iar pe parcursul anilor 2026 şi 2027 – la început – ar trebui să fie livrate în totalitate.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend