Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Proces istoric: Șeful unui tabloid cunoscut povestește cum vâna scandaluri pentru a-l proteja pe Trump

Publicat

in

Primul martor chemat în procesul lui Donald Trump, fostul șef al unui tabloid american, a detaliat marți, în fața tribunalului din New York, cum s-a alăturat campaniei sale în 2016 pentru a vâna scandalurile, insistând că a discutat cu el despre acest plan, potrivit AFP.

David PeckerFoto: Marion Curtis / AP / Profimedia

David Pecker, care a deținut The National Enquirer, i-a dus pe jurați în culisele cuceririi Casei Albe de către „prietenul său Donald”.

Aceasta a fost o mărturie-cheie pentru acuzarea, care vrea să-l vadă pe candidatul republican în 2024 condamnat pentru că a ascuns plata a 130.000 de dolari către fosta vedetă porno Stormy Daniels la sfârșitul campaniei din 2016.

Banii au fost folosiți pentru a cumpăra tăcerea actriței, care susține că a avut o relație sexuală cu miliardarul republican în 2006 – ceea ce acesta neagă – când era deja căsătorit cu Melania Trump.

David Pecker a jucat un rol în acest tip de negociere, cunoscută sub numele de „catch and kill”.

Întâlniri

Cei doi bărbați se cunosc din 1989 și se îndrăgesc unul pe celălalt, spune David Pecker.

Patronul de ziar, în vârstă de 72 de ani, a cumpărat The National Enquirer în 1999, iar ziarul său a beneficiat de succesul emisiunii de reality-show The Apprentice și de derivatele sale ulterioare cu vedete din showbiz.

În 2015, după ce Donald Trump și-a anunțat candidatura la Casa Albă, „îl vedeam mai des, poate o dată pe lună”, le-a explicat el juraților, în timp ce fostul președinte american îl privea marți, cu o privire obosită.

În august 2015, David Pecker a avut o întâlnire la Trump Tower din New York. Sunt prezenți Donald Trump, avocatul său personal Michael Cohen și consiliera sa Hope Hicks.

„Donald Trump și Michael Cohen m-au întrebat ce aș putea face, ce ar putea face revistele mele pentru a-i ajuta campania (…) Le-am spus că voi publica articole pozitive despre Trump și articole negative despre adversarii săi”, povestește Pecker.

„Și am mai spus că voi fi ochi și urechi”, pentru a monitoriza mediul pentru orice scandal gata să iasă la iveală, adaugă el.

„Din experiența mea era clar că, atunci când cineva candidează pentru o astfel de funcție publică, femeile vor apela la o revistă precum National Enquirer pentru a încerca să își vândă povestea”, mai detaliază el.

„Tot ce am spus a fost că voi merge să mă întâlnesc cu Michael Cohen”, a continuat el. „Când îl informam despre un articol negativ, el ar fi încercat să vadă dacă este adevărat sau nu. Apoi s-ar fi dus la publicația în cauză pentru a se asigura că articolul a fost îngropat”, spune David Pecker.

„Mulțumit de colaborare”

Cum a reacționat Donald Trump la această ofertă, a întrebat procurorul. „A fost mulțumit”, a răspuns David Pecker.

Ziaristul s-a pus pe treabă când a aflat că un portar de șaa Trump Tower „(vindea) o poveste despre un copil nelegitim” al lui Donald Trump. „L-am sunat imediat pe Michael Cohen”.

Ulterior, 30.000 de dolari au fost plătiți portarului pentru a-l face să tacă. De asemenea, 150.000 de euro au fost plătiți unui fost model al revistei Playboy, Karen McDougal, pentru tăcerea acesteia în legătură cu o relație cu candidatul la Casa Albă.

Pentru acuzare, aceste episoade sunt cruciale pentru a demonstra că a existat o stratagemă pentru a mușamaliza orice scandal. Donald Trump este urmărit penal pentru 34 de capete de acuzare pentru falsificarea documentelor contabile ale grupului său de companii, Trump Organization, pentru a ascunde plățile către Stormy Daniels.

„Așa funcționează democrația”

Avocatul lui Donald Trump, Todd Blanche, a insistat că plățile au fost legale. Departe de o conspirație, el a considerat că este vorba de funcționarea normală a unei „democrații”.

Marți, instanța a examinat, de asemenea, posibile sancțiuni împotriva lui Donald Trump pentru ultraj, din cauza atacurilor sale la adresa martorilor și juraților prin intermediul internetului și al rețelelor de socializare. Procurorii consideră că candidatul republican la alegerile prezidențiale din 2024 a încălcat în mod repetat interdicția stabilită de judecător de a-i ataca.

Ei au cerut să fie aplicate amenzi maxime (1.000 de dolari pentru fiecare postare incriminată) și să i se reamintească lui Donald Trump că închisoarea rămâne „o opțiune dacă este necesar”. Judecătorul nu a emis o decizie.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Goana după specialiști! Companiile românești le-a declarat război multinaționalelor

Publicat

in

Companiile româneşti au început să se bată parte în parte cu multinaţionalele pentru recrutarea de creiere româneşti oferind chiar pachete salariale mai mari, anunță Ziarul Financiar.

Acum 20-30 de ani, când au apărut investitorii străini, multinaţionalele recrutau români pentru a-i pune în poziţii executive. Dacă poziţia de CEO sau de country manager aparţinea unui expat pe care îl invidiau toţi, poziţiile din eşaloanele doi, trei, patru erau ocupate de români, aşa cum erau ei la vremea respectivă.

Dacă în anii ʼ90 procesul de recrutare era ceva exotic pentru că românii nu erau obişnuiţi cu aşa ceva, piaţa s-a mai deschis după 2000, atunci când economia a fost asaltată de investitorii străini, care au primit undă verde de a intra în România, odată ce am intrat în NATO şi Uniunea Europeană.

Companiile româneşti fondate şi controlate de antreprenorii români nu aveau în obiectul de activitate procesul de recrutare cu ajutorul firmelor profesioniste de recrutare. Când auzea cât costă o recrutare, niciun patron, niciun antreprenor român nu voia să dea banii, considerând că mai bine face el munca de director financiar / director operaţional decât să plătească cât plăteau multinaţionalele pentru recrutarea profesionistă a cuiva, când ei puteau să-l scoată la cafea fără probleme şi să discute pachetele salariale şi condiţiile unei angajări.

Numai că nu prea aveau succes. Niciun director român care avea mai mulţi ani într-o multinaţională sau în mai multe multinaţionale nu era dispus să vină să lucreze pentru cineva care stătea toată ziua pe capul lui şi îi spunea ce să facă. Dar între timp anii au mai trecut, pe piaţă au apărut mult mai mulţi directori români care au căpătat experienţă nu numai în România, ci şi în afară, iar companiile româneşti au ajuns la un nivel când fondatorii români îşi pun problema ce să facă mai departe. Anii au trecut şi peste ei.

Cei care au fost alături de fondatori, de patroni, şi-au cimentat poziţiile în cadrul companiilor, dar de cele mai multe ori nu mai duc lucrurile înainte. Nici fondatorul, nici ei poate nu mai au energia de la început. În aceste condiţii, piaţa a început să se mai schimbe, iar companiile româneşti, de fapt acţionarii, au început să iasă şi ei să caute executivi aşa cum caută multinaţionalele.

Companiile româneşti sunt din ce în ce mai prezente pe piaţa de recrutare

Într-o discuţie pe care am avut-o la ZF Live, Rudolf Fedorovici, consultant în recrutare la Advise Executive Search România, spune că de mai mulţi ani companiile româneşti sunt din ce în ce mai prezente pe piaţa de recrutare şi acum au ajuns să se bată parte în parte cu multinaţionalele în atragerea de creiere. Mai mult decât atât, companiile româneşti încep să plătească sau chiar plătesc mai mult decât multinaţionalele pentru recrutarea unui executiv. Sunt pachete salariale pe care multinaţionalele nu vor şi nu pot să le plătească, dar sunt firme româneşti care fac acest lucru, a menţionat el.

Acest CEO trebuie fie să înlocuiască fondatorul, fie companiile româneşti au fost cumpărate de un private equity şi caută executivi care să conducă aceeste companii, a adăugat el. Acum piaţa este mult mai bogată în creiere faţă de anii ’90 şi 2000, atunci când multinaţionalele recrutau ceea ce găseau, respectiv foşti manageri din perioada comunistă, sau oameni cu relaţii la vârf, care aveau toate instrumentele ca să deschidă uşile şi să obţină contracte.

Multinaţionalele nu aveau probleme existenţiale, dacă ai mâncat sau nu salam cu soia, dacă ai fost sau nu membru PCR, dacă ai fost sau nu nomenclaturist, dacă ai fost sau nu securist, pe ei îi interesa doar să găsească pe cineva care să îi ajute în organizarea companiilor pe piaţa românească, să aibă relaţii, să deschidă uşi, să obţină contracte, să vândă produse şi servicii.

Acum lucrurile sunt mult mai sofisticate, companiile care vor să recruteze pe cineva, fie ele multinaţionale sau companii româneşti, intră mult mai mult în detaliu, pot să caute excutivi pentru perioade de creştere sau executivi pentru perioade de restructurare.

Între timp, şi executivii români au căpătat o mare experienţă, privesc procesele de recrutare ca fiind ceva normal în business şi nu mai închid telefonul atunci când sună un head-hunter. Companiile româneşti au crescut, iar unele dintre ele au ajuns la un nivel al businessului care să le permită să intre în procesele de recrutare pentru a găsi candidaţi de top, care să ducă businessul mai departe într-un mod mai structurat, mai birocratic, aşa cum operează multinaţionalele.

Este şi asta o formă de a arăta că businessul românesc a crescut.

Citeste mai mult

NATIONAL

VIDEO Trendul bizar care a luat amploare în liceele din România! Elevii se identifică drept animale şi vin îmbrăcaţi ca vulpi şi papagali: ‘Urcă în patru labe’

Publicat

in

Trendul care a uimit România! Elevii “furry” au ajuns să sperie profesorii. Fenomenul inspirat de pe reţelele de socializare îi transformă pe copii în diverse animale. Se îmbracă şi se comportă ca nişte pisici, câini, vulpi ori păsări şi refuză să mai comunice firesc la ore, scrie observatornews.ro.

Elevii din România au ajuns să sperie profesorii, după ce au venit la cursuri costumați în diverse animale, precum vulpi, papagali sau pisici. Aceștia nu doar că poartă ținute inspirate din faună, ci se și identifică cu ele, refuzând să mai vorbească sau să meargă în două picioare.

Acest fenomen provine din America, acolo unde tinerii se filmează îmbrăcați în animale, merg în patru labe și se comportă precum ființele pe care le întruchipează. Profesorii au rămas surprinși de cele văzute, însă au preferat să nu comenteze public subiectul.

@5tinky.cat Awooooo ???? #therian#foxtherian#fyp#foryoupage#foryou#viral#tiktok#fox#cute ♬ original sound – EX7STENCE™

Unii elevi au vorbit despre acest trend, susținând că li se pare „ciudat” ce se întâmplă cu generația din ziua de astăzi:

„Sunt asa mai ciudaţi, se îmbracă, îsi pun urechi, de astea. Am auzit ca urcă in patru labe scările. Este plin, mai ales la Arte, mai ales că noi suntem învățați să ne exprimăm prin orice fel posibil. Eram frumos pe bancă, erau clasa a opta – a noua şi începuseră să se alerge în patru labe, se tăvăleau pe iarbă, unul îi dresa…  La vârsta asta nu prea ești decis și îți place să experimentezi…”, au spus unii elevi pentru un post TV.

Ce spun specialiștii

Specialiștii trag un semnal sde alarmă! Aceștia susțin că tinerii sunt în căutarea identității și că își doresc să atragă atenția din cauza unor tulburări de personalitate, potrivit protv.ro.

„Din păcate am văzut, nu doar am auzit sau am citit, și cred că ar trebui să fim atenți la acest fenomen, chiar dacă este la modă. Poate e nevoia lor de atenție, poate că sunt într-o perioadă cum ar fi adolescența când nu își cunosc încă foarte bine identitatea și nu înțeleg cine sunt, nu se simt acceptați”, a explicat un psiholog.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend