Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Medicul de la Rădăuţi care a bruscat o pacientă şi două asistente susţine că a depus plângere la Parchet, DNA şi DIICOT, pentru că a fost sechestrat

Publicat

in

Radu Agrosoaiei a scris, miercuri, pe Facebook că a fost sechestrat în urmă cu două zile, când conducerea Spitalului Rădăuţi a chemat Poliţia, după ce ar fi bruscat o pacientă şi două asistente.

“Să SECHESTREZI un medic aducând 2 maşini de poliţie, una cu geamuri fumurii se deplasa în spatele tău cu 3 poliţişti şi să încătuşeze un MEDIC sau …să încerce să îi rupă coloana sau un organ vital prin presiune crescută intraabdominală apoi să îl duci într-o cameră de forţă să îi iei telefonul mobil, fără apă, fără mâncare, noroc că am apucat să urc în Maşina Servicii Comunale Rădăuţi SA, cărora le mulţumesc pentru răbdare. Astăzi dacă NU era maşina de gunoi NU cred că mai scriam ceva”, a afirmat medicul din Rădăuţi Radu Agrosoaiei.

El a precizat că la Institutul de Psihiatrie Socola din Iaşi i s-a pus diagnosticul “tulburări legate de serviciu”.

Medicul a susţinut că în Spitalul din Rădăuţi nu a agresat pe nimeni, în afara medicului şef de secţie.

“Am realizat plângere PENALĂ la Parchetul de pe Lângă Judecătoria Rădăuţi, DNA, DIICOT”, a mai scris medicul Radu Agrosoaiei.

Conducerea Spitalului Rădăuţi a susţinut că medicul Radu Agrosoaie a fost externat cu o zi în urmă de la Institutul de Psihiatrie Socola din Iaşi şi că între timp a solicitat spitalului din Rădăuţi să i se aprobe câteva zile de odihnă.

“Este în concediu de odihnă câteva zile. În această perioadă cât este în concediu are interdicţie să mai intre în spital. Am vorbit şi cu ministrul Sănătăţii despre acest caz. Am fost şi la Poliţie pentru a depune plângere împotriva lui. Sunt mai multe lucruri adunate, am dat o declaraţie în faţa poliţiştilor, a trebuit să iau atitudine”, a declarat pentru News.ro, Dan Vatră, managerul Spitalului Municipal Rădăuţi.

Dan Vatră a declarat că, luni dimineaţă, medicul Radu Agrosoaie a provocat scandal în spital şi a bruscat o pacientă, dar şi două asistente medicale.

“Este un medic problemă de ani buni. Dimineaţă a bruscat o pacientă şi două asistente medicale, apoi s-a urcat în cabina unei maşini de salubritate. Era extrem de agitat, am chemat Poliţia. A fost izolat în secţia de Psihiatrie, apoi a fost transportat cu ambulanţa la Institutul de Psihiatrie din Iaşi, fiind escortat şi de o maşină a Poliţiei”, a afirmat managerul spitalului din Rădăuţi, Dan Vatră.

Totodată, Vatră a precizat că în trecut a atras atenţia în Consiliul de Administraţie privind comportamentul acestui medic.

Medicul Radu Agrosoaie a anunţat, sâmbătă, pe pagina sa de Facebook că în spitalul de la Rădăuţi ar fi apărut primul caz de variolă a maimuţei: “Suspiciune de VARIOLĂ. Spitalul Rădăuţi secţia boli infecţioase. Primul caz în România. Izolăm, tratăm. Am anunţat Ministrul Sănătăţii”.

Duminică, DSP Suceava şi Ministerul Sănătăţii au transmis că au investigat cazul pacientei şi că aceasta avea varicelă, nu variola maimuţei.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

„Victoria Shi”: Ucraina are un purtător de cuvânt generat de inteligența artificială

Publicat

in

De

Ministerul ucrainean al Afacerilor Externe a anunțat miercuri că un purtător de cuvânt generat de inteligența artificială (AI) va fi de acum înainte responsabil de comentarea afacerilor consulare prin citirea textelor care vor trebui totuși să fie în continuare scrise de oameni, potrivit AFP.

Victoria Shi a UcraineiFoto: Captura Twitter

„Pentru prima dată în istorie, Ministerul ucrainean al Afacerilor Externe a creat o personalitate digitală care utilizează tehnologii de inteligență artificială pentru a comenta oficial informațiile consulare pentru mass-media”, a precizat instituția.

Acest avatar se numește Victoria Shi, un prenume care evocă „victoria” țării sale în războiul împotriva invaziei rusești și un nume de familie care înseamnă pur și simplu „AI” în ucraineană.

„Sunt o persoană digitală. Acest lucru înseamnă că textul pe care îl auziți nu a fost citit de o persoană reală. A fost creat de inteligența artificială”, a declarat noua purtătoare de cuvânt, care are trăsăturile unei tinere, în primul său videoclip pe YouTube.

Cu toate acestea, biroul de presă al Ministerului de Externe a declarat pentru AFP că comunicatele vor fi „scrise și verificate de persoane reale”.

„Inteligența artificială ne ajută doar să generăm partea vizuală”, a explicat acesta.

Declarațiile sale viitoare vor fi publicate online și puse la dispoziția jurnaliștilor. Ministerul a precizat că aceasta nu va înlocui purtătorul său de cuvânt oficial, care este real, și se va ocupa doar de afacerile consulare.

Inteligența artificială este o tehnologie în creștere rapidă care a devenit indispensabilă în ultimii ani.

Citeste mai mult

NATIONAL

Siguranța conturilor poate fi îmbunătățită prin utilizarea unui manager de parole sau autentificarea în doi factori

Publicat

in

De

Parolele rămân o ţintă majoră pentru hackeri şi alţi actori din sfera ameninţărilor cibernetice, iar în acest context aplicaţiile de tip manager de parole şi metode de autentificare cu doi factori (2FA) reprezintă soluţii foarte bune pentru reînnoirea cheilor de acces, notează specialiştii Eset, într-un articol publicat pe blogul din România al companiei.

“În ultimii ani, s-a vorbit mult despre potenţialul tot mai mare al autentificării fără parolă şi al cheilor de securitate. Datorită omniprezenţei funcţiei de recunoaştere faciale bazată pe smartphone, posibilitatea de a vă conecta la aplicaţiile preferate sau la alte servicii doar printr-o simplă privire (sau folosind o altă metodă de autentificare biometrică, de exemplu) este acum o realitate şi o modalitate simplă şi sigură de acces pentru mulţi utilizatori. Dar încă nu este regula, mai ales în lumea desktop-urilor, iar mulţi dintre utilizatori încă se bazează pe vechile parole (…) Până nu cu mult timp în urmă, se recomanda o rotaţie regulată a parolelor pentru a reduce riscul de furt sau de compromitere de către infractorii cibernetici. Perioada vehiculată de schimbarea a parolei era între 30 şi 90 de zile. Cu toate acestea, vremurile se schimbă, iar cercetările sugerează că schimbarea frecventă a parolelor, mai ales urmând un program stabilit, nu îmbunătăţeşte neapărat securitatea conturilor. Cu alte cuvinte, nu există un răspuns universal la întrebarea când ar trebui să vă schimbaţi parolele. (…) acum trăim într-o lume în care găsim aplicaţii de tip manager de parole şi metode de autentificare cu doi factori (2FA)”, explică specialistul Eset, Phil Muncaster, într-o analiză detaliată.

Potrivit acestuia, în cazul managerului de parole, ajută utilizatorul să stocheze şi să-şi amintească parolele lungi, puternice şi unice pentru fiecare cont. Unele aplicaţii de tip manageri de parole au acum încorporată funcţia de monitorizare dark web pentru a semnala automat când datele de conectare ar putea fi compromise şi distribuite pe site-urile dark web.

În ceea ce priveşte autentificarea cu doi factor, se adaugă un strat suplimentar de securitate procesului de logare cu parolă.

Experţii din cadrul Institutului Naţional de Standarde şi Tehnologie din SUA (NIST) şi ai Centrului Naţional de Securitate Cibernetică din Marea Britanie (NCSC) nu recomandă ca utilizatorii să fie obligaţi să îşi schimbe parolele la fiecare câteva luni, cu excepţia cazului în care sunt îndeplinite anumite criterii.

“Conform NIST, utilizatorii au tendinţa de a alege şi memora parole mai slabe atunci când ştiu că vor trebui să le schimbe în viitorul apropiat. Iar atunci când aceste schimbări au loc, ei aleg adesea parole care sunt similare cu vechile parole memorate prin aplicarea unui set de transformări comune, cum ar fi schimbarea unui număr din parolă. Această practică oferă un fals sentiment de securitate, deoarece, dacă o parolă anterioară a fost compromisă şi nu o înlocuiţi cu una puternică şi unică, atacatorii o vor putea sparge din nou cu uşurinţă. De asemenea, parolele noi, mai ales dacă sunt create la fiecare câteva luni, sunt mai susceptibile de a fi notate undeva scrise şi/sau uitate, potrivit NCSC. Mai mult de atât, “această ipoteză reprezintă unul dintre acele scenarii de securitate contra-intuitive; cu cât utilizatorii sunt forţaţi să schimbe parolele mai des, cu atât mai mare este vulnerabilitatea generală la atacuri. Ceea ce părea a fi un sfat perfect raţional, stabilit de mult timp, se pare că nu rezistă la o analiză riguroasă a întregului sistem”, susţine NCSC”, se menţionează în articolul Eset.

Cu toate acestea, există mai multe scenarii care necesită schimbarea parolei, în special pentru conturile cele mai importante, precum: o breşă de securitate a datelor suferită de către o terţă parte, parolă slabă şi uşor de ghicit sau de spart, refolosirea parolei în mai multe conturi, partajarea parolei cu o altă persoană, conectarea pe un computer public (de exemplu, într-o bibliotecă) sau pe dispozitivul altei persoane.

“Dacă nu folosiţi parolele aleatorii şi puternice sugerate de managerul dvs. de parole (sau de generatorul de parole ESET), consultaţi această listă de sfaturi compilată de către Agenţia de securitate cibernetică şi a infrastructurii (CISA) din SUA. CISA sugerează utilizarea celei mai lungi parole permise sau a unor passphrase-uri (8-64 de caractere), acolo unde este posibil, şi includerea de litere majuscule şi minuscule, numere şi caractere speciale. Ţelul pe termen lung este ca, în timp, passkeys – cu sprijinul Google, Apple, Microsoft şi al altor actori importanţi din ecosistemul tehnologic – să reprezinte sfârşitul erei parolelor. Dar, până atunci, asiguraţi-vă că vă menţineţi conturile cât se poate de sigure cu instrumentele deja existente”, atenţionează expertul.

Eset a fost fondată în anul 1992 în Bratislava (Slovacia) şi se situează în topul companiilor care oferă servicii de detecţie şi analiză a conţinutul malware, fiind prezentă în peste 180 de ţări.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend