Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Se lanseaza noi ajutoare de stat de pana la 135.000 de lei pentru firmele mici si mijlocii. Descarca procedura si lista someniilor eligibile

Publicat

in

Firmele mici si mijlocii vor putea accesa noi ajutoare de stat nerambursabile de pana la 135.000 de lei pentru dezvoltarea activitatilor comerciale, incepand din 6 iulie 2015, a anuntat Ministerul Energiei, Mediului de Afaceri si IMM-urilor.

Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata 2015 va putea fi accesat de firme in perioada 06.07.2015 ora 10.00  – 15.07.2015 ora 20.00.

Firmele mici si mijlocii isi vor putea inscriere a planurilor de investitii pe o aplicatie electronica ce va fi deschisa in perioada mentionata pe ACEST site al Directia Politici Antreprenoriale si Implementare Programe pentru IMM din subordinea ministerului.

Procedura de derulare a programului si celelalte documente necesare sunt disponibile pe acelasi site, AICI.

Prin acest program, beneficiarii eligibili primesc un ajutor de maximum 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA), dar nu mai mult de valorile specificate in anexa nr. 2 la prezenta procedura. 

Valoarea maxima a ajutorului financiar nerambursabil nu poate depasi suma de 135.000 lei pentru fiecare beneficiar.

Vor putea accesa ajutorul de stat firmele mici si mijlocii si societatile cooperative din Romania care au ca obiect de activitate comercializarea produselor si serviciilor de piata de la constructii, tamplarie, service auto, comert cu piese auto, cu calculatoare, pana la editarea softurilor sau atelierele de cizmarie.

Lista completa a beneficiarilor eligibili, dupa domeniile de activitate:

Firme Eligibile

Conform Procedurii de derulare a programului, prin aceste ajutoare de minimis, statul sustine ca isi propune sa sprijine firmele si societatile cooperative prin facilitarea accesului la finantare, in scopul imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale operatorilor economici, urmarind adaptarea la cerintele determinate de statutul Romaniei ca stat membru al Uniunii Europene, prin cresterea nivelului de competitivitate, crearea si mentinerea locurilor de munca, sporirea protectiei consumatorilor si securitatii alimentare.

Schema de minimis urmareste:

    – intarirea capacitatii operatorilor economici de promovare a produselor si serviciilor de piata;
    – dezvoltarea si modernizarea activitatii comerciantilor si prestatorilor de servicii de piata.

Bugetul alocat programului pentru comert pe anul 2015 este de 20.000.000 lei, cu posibilitatea suplimentarii, din care:

– 18.000.000 lei pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile si
– 2.000.000 lei la dispozitia Ministerului Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri pentru cheltuieli aferente serviciilor de redactare a programelor de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, serviciilor de conducere a programelor si cele complementare acestora, de monitorizare, evaluare si control, conform alin.4, art. 26 din  Legea  nr. 346/2004  privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.

In 2015, statul estimeaza ca va acorda ajutoare de minimis in aceseasta schema unui numar de minimum 133 de firme.

Ce pot firmele sa isi cumpere cu banii d ela stat

Firmele mici si mijlocii pot folosi acesti bani pentru urmatoarele de activitati/cheltuieli eligibile:

a) achizitionarea de echipamente IT tehnica de calcul (tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta / copiator / multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, sisteme audio-video,etc.); Nu se pot achizitiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decat numarul total de angajati dupa implementarea proiectului cu componenta nerambursabila, cu exceptia activitatilor care necesita acest lucru (Ex: Internet cafe, instruire in domeniul calculatoarelor, etc.)

b) achizitionarea de cititoare pentru cod de bare;

c) achizitionarea de cantare electronice cu/fara printer pentru etichetare;

d) achizitionarea de aparate de marcat electronice fiscale;

e) achizitionarea de echipamente tehnologice, masini, utilaje si instalatii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate si instalatii de masurare, control si reglare
necesare desfasurarii activitatilor pentru care a solicitat finantare, cu exceptia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard,
instrumentelor si automatelor muzicale;

f) achizitionarea de electro si motostivuitoare;

g) investitiile in active necorporale referitoare la brevete de inventie, marci de produse si servicii (etichetare ecologica, licente), software pentru comertul on-line,
software-uri necesare desfasurarii activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata;

h) achizitionarea de bunuri prevazute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatura birotica si 3.3 sisteme de protectie a valorilor umane si materiale (ex. sisteme de
supraveghere video, sisteme de alarma), conform Hotararii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de
functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile si completarile ulterioare;

i) achizitionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu exceptia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificarile si
completarile ulterioare, respectiv cu exceptia  vehiculelor de transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost, solicitate de intreprinderile care
efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost.

In cazul in care intreprinderea beneficiara de ajutor de minimis, pe langa activitatea eligibila pentru care solicita sa primeasca ajutor in cadrul schemei de
minimis, desfasoara si activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achizitionarea de mijloace de
transport marfa, decat daca se asigura, prin separarea activitatilor sau o districtie clara intre costuri, ca activitatea exclusa din domeniul de aplicare al schemei nu
beneficiaza de ajutoare de minimis.

j) certificarea unui sistem de management al calitatii/ mediului/sanatatii si securitatii ocupationale/sigurantei alimentelor, in conformitate cu unul din standardele: SR-EN-ISO 9001:2008(sistem de management al calitatii);SR-EN-ISO 14001:2005 (sistem de management de  mediu); SR-EN-ISO 22000:2005
(sistem de management al sigurantei alimentelor) ; OHSAS 18001: 2007(sistem de management al sanatatii si securitatii ocupationale), simplu sau integrat;

k) realizarea unui site pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli inregistrare domeniu, fara hosting),
pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la data depunerii cererii de eliberare a AFN;

l) achizitionarea de instalatii/echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse 
regenerabile/alternative de energie1 pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare;

m) achizitionarea de instalatii de incalzire sau climatizare aferente spatiului de comert sau servicii;

n) participarea la cursuri de instruire pentru formare / calificare profesionala / specializare / perfectionare profesionala in domeniul activitatilor de comercializare
a produselor si serviciilor de piata pentru care a solicitat finantare, participarea la cursuri privind notiuni fundamentale de igiena necesare in activitatile de
comercializare a produselor si serviciilor de piata2;

o)  comisionul de garantare aferent anului acordarii garantiei, datorat Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii – S.A. –
I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) in cazul garantiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de investitii acceptate in cadrul
Programului, pentru solicitantii care asigura aportul propriu din credit;

p) consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului program si implementarea proiectului (Maximum 4% din
valoarea eligibila la decont a proiectului, mai putin consultanta, dar nu mai mult de 5769 lei)3. La aplicarea procentului nu se vor lua in calcul cheltuielile de
consultanta. Furnizorii de servicii de consultanta eligibili in cadrul Programului pot fi numai organizatii furnizoare de consultanta autorizate, avand ca activitate
autorizata a fi desfasurata una dintre activitatile incluse in cod CAEN clasa 70;

(2) Pentru activitatile de implementare si certificare a sistemelor de management, in vederea implementarii si certificarii  sistemelor de management se  finanteaza  urmatoarele categorii de servicii:

a)  cursuri de instruire pentru personalul implicat in activitati legate de calitate/mediu/sanatatea si securitatea ocupationala/siguranta alimentelor (auditor intern);

b)  consultanta privind intocmirea documentatiei de implementare a sistemelor de management;

c) certificarea sistemului de management al calitatii/mediului/sanatatii si securitatii   ocupationale/sigurantei alimentelor, simplu sau integrat.

Activitatile de consultanta nu pot depasi cumulat 4% din valoarea eligibila la decont a proiectului mai putin consultanta, respectiv suma de 5769 lei.

Conditii pentru beneficiari

Pot beneficia de ajutorul de minimis pentru comert firmele  intreprinderi mici si mijlocii (definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004 ) , respectiv societati si societati cooperative, care indeplinesc cumulativ la data solicitarii urmatoarele criterii de eligibilitate:

a) sunt inregistrati conform Legii nr.31/1990 privind societatile , republicata, cu modificarile si completarile  ulterioare sau in baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei sau in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei nr.6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri si se incadreaza in categoria IMM, conform Legii 346/2004;

b) sunt persoane juridice (societati /societati cooperative), care au ca obiect de activitate comercializarea produselor si serviciilor de piata, activitati prevazute in anexa nr. 1 la prezenta procedura (coduri CAEN conform Ordinului Presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, privind actualizarea clasificarii activitatilor din economia nationala);

c) este considerata intreprindere autonoma, legata, partenera sau intreprindere unica;        

d) au cel putin 2 ani calendaristici de la infiintare la data deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de investitii  si codul CAEN pentru care solicita finantare este autorizat conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cel putin 3 luni anterior datei deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de investitii;

e) au capital social integral privat;

f) nu au beneficiat de alocatie financiara nerambursabila in cadrul Programului in ultimii 3 ani si nu au  asociati, actionari sau administratori care detin sau au detinut calitatea de  asociati/actionari/administratori ai altor societati  care au beneficiat de alocatie financiara nerambursabila in cadrul Programului in ultimii 3 ani. Asociatii, actionarii sau administratorii care detin mai multe societati  nu pot beneficia de AFN in cadrul prezentului program decat cu o singura societate.

g) nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;

h) au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane de euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane
de euro, la finele anului fiscal anterior (prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans);

i) au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250, in anul fiscal anterior;    

j) au sediul social, sunt inregistrate la Oficiul Registrului Comertului si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;

k) nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment, executare silita, inchidere operationala sau suspendare temporara a
activitatii;

l) nu au depasit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exercitii financiare pentru intreprinderei unica, asa cum este acesta definita de
Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis  si 100.000 Euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost. Plafoanele se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

NU pot primi ajutoarele de stat IMM-urile care activeaza in domenii ca: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool etc.

Descarca Procedura de derulare a programului:

Procedura Program Comert

Cum ceri banii de la stat

Inscrierea in program, solicitarea acordului de principiu pentru finantare si completarea planului de investitii in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro. Aplicatia electronica pentru inscrieri va fi deschisa in perioada 06.07.2015 ora 10.00  – 15.07.2015 ora 20.00.

Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola. Adresa de e-mail cu care se incrie trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare a programului.

Evaluarea planurilor de investitii se face automat dupa ce aplicantul completeaza  de catre aplicanti a ssectiunile din aplicatia software.

Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.

Documentele originale depuse de catre beneficiari in vederea eliberarii AFN in cadrul Programului vor fi pastrate la sediul OTIMMC, la dispozitia operatorilor economici, in vederea ridicarii de catre acestia, pana cel tarziu la data de 1 martie 2016.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

FOTO Funcționarii din Guvern au intrat în grevă japoneză

Publicat

in

Funcționarii din cadrul Guvernului au intrat vineri dimineață în grevă japoneză deoarece premierul Marcel Ciolacu le-a refuzat majorarea salariului de bază, potrivit Sindicatului angajaților din Executiv.

Protest la Palatul VictoriaFoto: Sindicatul angajaților din Guvern

Acțiunea vine după ce angajații din aparatul de lucru al Guvernului au declanșat joi un protest spontan prin care au întrerup lucrul timp de o oră.

Ei spun că protestează deoarece premierul le-a refuzat creșterea cu 30% a salariului de bază pentru eliminarea inechității salariale față de alți angajați din administrația publică.

„Salariile noastre n-au mai fost majorate de aproape un deceniu”, a declarat pentru HotNews.ro Noni-Emil Iordache, președintele Sindicatului.

„Atragem atenţia că orice demers sau tentativă de intimidare a salariaţilor care participă la acest protest vor fi tratate de către organizaţia noastră cu maximă celeritate, vor fi sesizate toate instituţiile abilitate să protejeze dreptul constituţional al salariatului de a protesta, inclusiv instituţii europene”, se spune într-un comunicat de joi al Sindicatului angajaților din Guvern.

Sute de angajați i-au cerut lui Ciolacu creșterea cu 30% a salariului de bază

Într-un memoriul către premierul Ciolacu, aceștia au solicitat o majorare cu 30% a salariului de bază pentru eliminarea inechității și a discriminării din punct de vedere al salarizării în raport cu alte categorii de angajaţi din sectorul de activitate „Administraţie Publică”.

„Memoriul a fost semnat de cca. 460 de angajați. Media salariilor în aparatul de lucru al Guvernului este de circa 5.000 de lei net. Salariile noastre nu au fost majorate de cca 1 deceniu. Mă refer strict la Aparatul de lucru al Guvernului. Pentru toți bugetarii s-a dat majorare de 5% în decembrie 2023. Întrebați la SGG câți oameni le-au plecat. Este un exod”, a declarat pentru HotNews.ro Noni-Emil Iordache, președintele Sindicatului.

În lipsa acordării majorării salariale solicitate, Sindicatul a anunțat miercuri că „începând cu 17 mai, salariații din cadrul Aparatului de lucru al Guvernului vor fi ȋn grevă japoneză, fără afectarea timpului de muncă, cu ȋnsemne specifice: banderole albe şi anunțuri pe birouri/ ușa birourilor”.

„Menționăm faptul că greva japoneză se va desfășura până la soluționarea revendicării angajaților din Aparatul de lucru al Guvernului. Reafirmăm deschiderea onestă spre dialog și identificarea unei soluții pentru a debloca situația actuală și precizăm că acest demers este unul firesc, de vreme ce, în urma negocierilor repetate, nu s-a ajuns la un rezultat satisfăcător pentru ambele părți”, se mai precizează în comunicatul Sindicatului.

Citeste mai mult

NATIONAL

Marcel Ciolacu lovește din nou după gluma neinspirată despre moldoveni: ‘Știți că eu am mai vândut și Ardealul’

Publicat

in

Premierul Marcel Ciolacu a afirmat, vineri, într-o conferință de presă, că ‘gluma’ sa privind moldovenii, făcută săptămâna trecută la Timișoara, a fost neinspirată. Întrebat dacă crede că acea afirmația îl va costa electoral,  președintele PSD a declarat că a fost „unul din momentele cele mai dificile ca om politic“.

Joia trecută, la Timişoara, Ciolacu a spus că „Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi”.

„Știți că eu am mai vândut și Ardealul. Cred că a fost unul dintre momentele cele mai dificile ale mele ca om politic, când am vândut Ardealul și s-a dovedit o minciună. Nu are rost să intrăm în detaliul glumelor pe care le facem cu totții. Nu cred că nu ați zis niciodată bancuri cu olteni, cu ardeleni. Face parte din spiritul românesc. Adevărul, ce regret, este că din funcția de prim-ministru nu ar fi trebuit să fac acest lucru și a fost interpretat. Diferența dintre ce facem efectiv și o glumă nepotrivită este foarte mare“, a afirmat Ciolacu.

Acesta a spus că cele mai mari investiții în regiunea Moldovei s-au făcut în ultimii ani.

„Niciodată, de la Revoluție încoace un guvern nu a alocat sume pentru dezvoltarea pentru această zonă ca acest guvern. Cu fiecare măsură în parte am încercat să echilibrăm. Moldova a fost privată de investiții majore și un plan de dezvoltare coerent. Parcă a trebuit să fie războiul din Ucraina în zonă ca să ne trezim la realitate să ne uităm pe statistici să vedem câți români au plecat din aceste zone. Doar din Râmnicu Sărat sunt plecați vreo 1.000 de români. Pentru că nu am avut dezvoltată infrastructura.

Mai mult, este foarte greu să îi convingi pe români să revină în țară cât timp serviciile publice nu sunt de nivel european, iar românii s-au obișnuit în acest moment. Acest spital regional cu sute de paturi, un sistem medical integrat. În afara de neurochirurgie unde aveți o excelență și un lucru nișat. Cu domnul Rafila am avut discuții și cu mari producători de medicamente pentru că România este o piață de desfacere“.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend