Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

FOTOGALERIE Primaria Bucuresti a terminat pista de biciclete de pe Calea Victoriei. Cum arata acum unul dintre bulevardele emblematice ale Capitalei

Publicat

in

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a terminat amenajarea pistei de biciclete de pe Calea Victoriei, aceasta urmand sa fie deschisa oficial la 22 aprilie 2015, desi se poate circula deja pe ea. Pe langa amenajarea pistei de biciclete, municipalitatea a largit si trotuarele si a ingustat carosabilul de la patru  la doua benzi pe sens, iar pe margine au fost plantati arbori. Acesta este primul proiect din Bucuresti in care municipalitatea taie din spatiul destinat masinilor pentru a oferi mai mult loc pietonilor si biciclistilor.

Pista se intinde pe traseul cuprins intre Bulevardul Regina Elisabeta si Piata Victoriei si are cate o banda pentru fiecare sens. In intersectiile in care este permis virajul catre stanga au fost realizate benzi suplimentare. Municipalitatea a terminat toamna trecuta o mare parte dintre lucrarile la pista de biciclete, ramanad neterminat tronsonul din Piata Revolutiei. Biciclistii au folosit chiar si asa pe timpul iernii si in primavara  bucatile pe care se putea circula. Tronsonul din Piata Revolutiei a fost finalizat in aceasta primavara.

Organizatia pentru Promovarea Transportului Alernativ in Romania (OPTAR) a facut o analiza a pistei pentru biciclete de pe Calea Victoriei in raportul anul si a consemnat urmatoarele aspecte:

– blocurile de granit din apropierea pistei sunt un pericol pentru biciclisti si pietoni. Urmarile unor accidente usoare pot fi agravate in cazul in care biciclistii cad peste blocurile de granit care delimiteaza trotuarul.
– pe tronsoanele de pista unde nu exista bolarzi intre sensurile de circulatie, latimea utilizabila  a pistei este de 236 cm, cumulat pentru ambele sensuri de circulatie. Manevra de depasire intre biciclisti se poate face in siguranta.
–  pe tronsoanele de pista unde exista bolarzi pe mijlocul pistei, latimea utilizabila a unui sens de circulatie este de 77.5 cm. Pe aceste tronsoane si in apropierea acestora, manevra de depasire pune in pericol biciclistii.
– cel mai important avantaj al pistei pentru biciclete de pe Calea Victoriei este cel dat de deschiderea contrasensului pentru biciclete. Este primul proiect pus in aplicare in Bucuresti care ofera aceasta facilitate. Aceasta practica este folosita in mod uzual in orasele unde se aplica masuri de incurajare a mersului cu bicicleta.
– elimitarea unor zone de acumulare pentru biciclisti, in fata masinilor oprite la semafor, o intalnim pentru prima data in Bucuresti. Aceasta este o masura de crestere a sigurantei rutiere prin faptul ca biciclistilor li se asigura vizibilitate maxima, in unghiul maxim de vizibilitate al autovehiculelor. Distanta dintre aceste zone si linia de oprire a autovehiculelor este insuficienta pentru a asigura o buna vizibilitate asupra biciclistilor din cabinele inalte ale autovehiculelor (autocamioane, vechile autocare etc).

– lucrarile de pe Calea Victoriei nu au prevazut un sistem de scurgere a apelor pluviale de pe trotuare, pista si benzile auto. S-a folosit vechiul sistem de canalizare, situat acum pe pista pentru biciclete. Apa pluviala acumulata pe benzile auto si trotuare este directionata spre scurgerile existente. Astfel, pista este folosita ca un canal de acumulare a apei pluviale inainte de a fi directionata spre gurile de canal.
Pista de pe Calea Victoriei nu asigura legatura cu alte piste. Deasemenea, nu asigura revenirea fluenta in trafic, pe partea carosabila, a biciclistului.
– la capatul de la Piata Victoriei, pista nu are prevazuta o zona de acumulare pentru biciclisti. In acest moment, timpii de semaforizare de traversare pentru biciclisti este identic cu cel al pietonilor. Deoarece fluxurile se intersecteaza, se creaza un conflict permanent intre pietonii si biciclistii care trebuie sa traverseze strada.

– durata foarte mare de asteptare la semafor determina multi pietoni si biciclisti sa nu respecte semnificatia semaforului.
– pista de pe Calea Victoriei a fost proiectata de la Piata Victoriei pana la intersectia cu Bulevardul Regina. Astfel, avantajul dat de realizarea contrasensului deschis bicicletei este redus in foarte mare masura deoarece Calea Victoriei continua cu sens unic.

O alta nemultumire a biciclistilor, exprimata pe site-urile de socializare si pe forumuri, este ca pista de biciclete de pe Calea Victorie nu se continua drept in Piata Revolutiei, ci merge prin spatele parcarii de la restaurantul Cina si prin spatele statuii lui Carol I de la BCU, apoi revine pe Calea Victoriei.

Lucrarile de largire a trotuarelor de pe Calea Victoriei si amenajarea unei piste pentru biciclete au inceput in primavara anului 2014, fiind realizate de Administratia Strazilor Bucuresti, institutie care tine de Primaria Capitalei si trebuiau finalizate pana pe 1 octombrie 2014. Teremenul nu a putut fi respectat intrucat constructorul, Tehnologica Radion, a intrat in insolventa. Lucrarile de reamenjare a Caii Victoriei costa 8,7 milioane de lei, au anuntat la inceputul proiectului reprezentantii municipalitatii.

FOTOGALERIE Cum arata Calea Victoriei dupa modernizare

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Rusia și-a schimbat strategia deasupra Mării Baltice, dar nu este clar de ce. NATO, obligată să-și intensifice ridicarea avioanelor de interceptare

Publicat

in

Numărul de cazuri în care NATO și-a ridicat de la sol avioanele de război pentru interceptarea aparatelor de zbor ruseşti care se apropie de spaţiul aerian aliat de deasupra regiunii Mării Baltice a crescut cu 20 până la 25 la sută în primul trimestru al acestui an, a declarat joi o sursă din cadrul Alianței Nord-Atlantice, activitatea crescută a Rusiei datorându-se probabil intensificării exerciţiilor desfăşurate țările aliate, scrie Reuters.

Avioane britanice și germane interceptează avioane rusești în apropierea spațiului aerian al Estoniei, într-o misiune comună a NATO, pe 15 martie 2023Foto: MOD/ MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Sursa a refuzat să ofere o cifră concretă a numărului de zboruri militare ruseşti întâlnite în apropierea teritoriului NATO.

Anul trecut, NATO a transmis că avioanele de luptă aliate au decolat de peste 300 de ori pentru a intercepta avioane militare ruseşti, majoritatea incidentelor având loc deasupra Mării Baltice, potrivit News.ro.

Ce s-a schimbat

De atunci, însă, NATO a observat o schimbare în ceea ce priveşte tipul de avioane ruseşti reperate în apropierea teritoriului aliat, a precizat pentru Reuters sursa, care a vorbit sub protecția anonimatului.

Spre deosebire de trecut, piloţii occidentali abia dacă mai detectează acum avioane de luptă sau bombardiere strategice ruseşti care se apropie de spaţiul aerian aliat, majoritatea interceptărilor implicând avioane de supraveghere sau, uneori, avioane de transport, a precizat sursa.

Nu este clar de ce Rusia şi-a schimbat comportamentul, dar există o presupunere că Moscova are nevoie de bombardierele şi avioanele sale de luptă în Ucraina, deoarece luptele din această ţară au crescut în intensitate, a adăugat sursa.

NATO spune că avioanele militare ruseşti obişnuiesc să nu transmită codul transponder care să indice poziţia şi altitudinea lor, de asemenea nu prezintă un plan de zbor şi nu comunică cu controlorii de trafic aerian.

De la începutul invaziei ruse în Ucraina în februarie 2022, alianţa militară occidentală şi-a intensificat prezenţa de-a lungul flancului său estic, trimiţând mai multe avioane de luptă acolo şi instituind apărări aeriene la sol.

De asemenea, NATO a desfăşurat avioane de vânătoare suplimentare în România, după bombardamentele repetate ale Rusiei asupra infrastructurii ucrainene din apropierea graniţei de sud-est a alianţei.

Citeste mai mult

NATIONAL

Șapte foști angajaţi ai Serviciului de Pază şi Protecţie, care asigurau paza lui Putin, ocupă astăzi funcții importante în noul guvern

Publicat

in

După preluarea oficială a noului mandat prezidenţial, președintele rus Vladimir Putin a efectuat o serie de remanieri în guvernul rus. Drept urmare, alţi doi dintre foștii angajaţi ai Serviciului de Pază şi Protecţie, FSO, care asigurau paza lui Putin, au ajuns în funcţii importante la nivelul puterii federale. În momentul de faţă, șapte foşti angajaţi deţin funcții de conducere, a menționat publicaţia independentă Aghenstvo.

Vladimir PutinFoto: Michael Klimentyev/RIA Novosti/Hepta/Inquam Photos

Aleksei Diumin, care a fost angajat ca ofițer în Serviciul de Pază şi Protecţie responsabil de paza preşedintelui rus, Vladimir Putin, la începutul anilor 2000, a fost numit de Putin în funcţia de asistent, consilier prezidenţial, citează severreal.org.

Valeri Pikalev, care, în 2014, era șeful departamentului FSO responsabil de paza reședinței prezidenţiale din Valdai, a fost numit șef al Serviciului Vamal Federal.

Alți foști angajați ai Serviciului de Pază şi Protecţie, FSO, responsabili de paza şi securitatea directă a preşedintelui Putin sunt: actualul ministru pentru situaţii de urgență Aleksandr Kurenkov, șeful Rosgvardia Viktor Zolotov și directorul adjunct al acestei instituţii Iuri Kotov şi un alt asistent al președintelui Dmitri Mironov, precum și șeful adjunct al Agenției Federale de Administrare a Proprietății Dmitri Stepanenko.

Cele mai importante remanieri în Ministerul rus al Apărării au început în luna aprilie 2024. Pe 23 aprilie, Comitetul de Investigații a anunțat reținerea ministrului adjunct generalul Timur Ivanov, sub suspiciunea de luare de mită. Ivanov supraveghea complexul de construcții militare. A doua zi, Tribunalul Basmannîi din Moscova, la cererea anchetei, l-a plasat pe general în arest până pe 23 iunie.

Împreună cu acesta, un alt inculpat în dosar, omul de afaceri Serghei Borodin, a fost arestat pentru două luni. Pe 25 aprilie s-a aflat despre arestarea celui de-al treilea suspect, fondatorul companiei Olimpsitistroi, Aleksandr Fomin. El este acuzat că a dat mită.

Pe 12 mai a apărut un comunicat oficial despre demiterea lui Serghei Şoigu din funcția de ministru al apărării. Acesta a fost numit în funcţia de secretar al Consiliului de Securitate al Federației Ruse, în locul lui Nikolai Patruşev. Pe 14 mai, un alt oficial rus de rang înalt a fost reținut – șeful Direcției Generale de Personal din Ministerul Apărării al Federației Ruse, general-locotenentul Iuri Kuzneţov. El, de asemenea, este suspectat de comiterea unei infracțiuni. (preluare Rador Radio România)

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend