Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Dezvăluire din interior! Șefului Poliției Române i se ascund informații sau i se prezintă trunchiat

Publicat

in

Dezvăluire din interiorul Poliției Române! Șeful IGPR, chestorul de poliție Benone Matei, s-a întâlnit, luni, cu sindicaliștii din Poliție.

Sindicatul Europol dezvăluie că, în cadrul întrevederii, șeful Poliției Române a transmis că șefii de inspectorate nu îi prezintă, în mod obiectiv, situațiile din teren.

Chestorul de poliție Benone Matei a apreciat ca fiind binevenite problemele și propunerile prezentate de organizațiile sindicale, conștient fiind de faptul că acestea nu îi sunt transmise în mod obiectiv de către șefii inspectoratelor de poliție județene, ocazie cu care a ținut să precizeze că va acorda o atenție deosebită șefilor care nu vor evidenția și nu vor recompensa în mod transparent polițiștii care se fac remarcați prin rezultatele profesionale obținute ori care vor gestiona cu o dublă măsură activitatea de cercetare disciplinară”, afirmă Europol.

Comunicatul INTEGRAL al Europol:

Astăzi (n.r. – luni), începând cu ora 13:00 la sediul Inspectoratului General al Poliției Române a avut loc o ședință de dialog social la care au participat chestor de poliție Benone Marian Matei, inspector general al Poliției Române alături de organizațiile sindicale pentru identificarea problemelor cu care se confruntă polițiștii din teritoriu.

Cu această ocazie, reprezentantul Sindicatului EUROPOL a adus la cunoștința conducerii IGPR mai multe probleme care ne-au fost semnalate în ultima perioadă de către colegii noștri din țară, astfel:

Existența unor structuri care promovează permanența, continuitatea, asigurarea intervențiilor pentru 112 de la domiciliu

Față de această situație am solicitat analizarea modului de organizare a programului de lucru astfel încât instituția Poliției Române prin toate unitățile subordonate să poată asigura continuitatea serviciului polițienesc printr-o planificare echilibrată pe întreaga durată a celor 24 de ore ale unei zile, 7 zile din 7  astfel încât să nu mai existe situații în care polițiștii să fie nevoiți să intervină la evenimente din timpul liber întrucât orice întârziere se va răsfrânge asupra cetățenilor.

Inspectorul general a ținut să precizeze că este la curent cu astfel de practici și că va analiza alături de partenerii sociali aceste situații în vederea eliminării acestui gen de sincope și pentru a genera un serviciu polițienesc de calitate pentru comunitate.

Modalitatea discreționară de repartizare a majorării pentru lucrări de excepție și misiuni speciale

Am prezentat modul discriminatoriu în care, zilele trecute, a fost acordat sporul pentru lucrări de excepție și misiuni speciale la nivelul unităților de poliție din țară și cum o parte dintre polițiștii merituoși au fost “ocoliți” și de această dată de ultimul mijloc de recompensă pentru rezultatele obținute, în detrimentul unor șefi care nu au mai luat contact cu strada de ani buni.

Față de aceste situații, chestorul Benone Matei și-a manifestat dezacordul precizând că nu consideră o normalitate ca în cadrul unei unități de poliție singurul “premiat” să fie șeful iar subordonații acestuia să trăiască multă vreme cu speranța că într-o bună zi vor fi apreciați la adevărata lor valoare profesională și că au existat cazuri în care a intervenit pentru remediere ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor sindicale.

Modalitatea arbitrară și subiectivă de efectuare a cercetării disciplinare în cazul șefilor și în cazul celor cu funcții de execuție

Față de aceste situații, reprezentantul organizației noastre i-a prezentat inspectorului general situațiile în care față de polițiștii cu funcții de execuție este declanșată cercetarea disciplinară pentru fapte mai puțin imputabile comparativ cu polițiștii care dețin funcții de conducere, această procedură ajungând să reprezinte un act managerial cu dublă măsură în funcție de interesele de grup dintr-o unitate de poliție. Astfel, în cazul în care un polițist cu funcție de conducere comite o abatere disciplinară, față de acesta se efectuează “verificări prealabile” în cadrul unei lucrări generale la finalul căreia se stabilește că nu a fost comisă vreo abatere.

Pe de altă parte există situații în care se declanșează cercetarea disciplinară pentru un polițist cu funcție de execuție  imputându-i-se că în timpul liber a avut un comportament necorespunzător în societate de natură a afecta imaginea instituției din simplul motiv că a avut ghinionul să se afle într-un autoturism condus de către o persoană aflată sub influența alcoolului doar pentru că s-a produs mediatizarea cazului respectiv.

Referitor la aceste practici chestorul de poliție Benone Matei a precizat că sunt nelegale întrucât nu au fundament prin raportare la prevederile Legii nr. 360/2002 și ale HG nr. 725/2015, invocând faptul că numai după declanșarea procedurii de cercetare disciplinară pot fi efectuate verificări pentru stabilirea existenței sau inexistenței vreunei abateri care să poată fi reținută în sarcina unui polițist, manifestându-și dezacordul cu privire la practica “verificărilor prealabile” întrucât sunt nelegale.

Refuzul abuziv de organizare a concursurilor

În ceea ce privește organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducere am prezentat și de această dată riscurile pe care această practică le generează în activitatea profesională, precum și în ceea ce privește asigurarea ordinii și siguranței publice atâta timp cât persoanele împuternicite sau mai nou “desemnate” pe funcții de comandă nu-și asumă responsabilitatea actului managerial.

Inspectorul general a precizat că a realizat deja o radiografie a acestor posturi și că a efectuat demersuri în acest sens, urmând ca în cursul acestei luni să fie organizate, în mod etapizat, concursuri pentru ocuparea funcțiilor de conducere la nivelul unităților de poliție din țară. Totodată a ținut să menționeze că în viitorul apropiat vor fi efectuate și alte demersuri în vederea modificării modului de susținere a probelor de concurs astfel încât în funcțiile de comandă să acceadă personal foarte bine pregătit.

Revizuirea și emiterea procedurilor de lucru pentru diferitele activități polițienești

De-a-lungul timpului, la elaborarea procedurilor de lucru pentru polițiștii din teritoriu nu a existat o consultare a organizațiilor sindicale din partea IGPR, în ciuda faptului că unele dintre cele mai pertinente propuneri în ceea ce privește elaborarea acestor documente vin exclusiv din partea polițiștilor care desfășoară activități stradale, care efectiv cunosc problematica în amănunțime.

Astfel, am solicitat crearea unor grupuri de lucru pentru elaborarea cât mai rapidă a unor proceduri operaționale sau de sistem, conform prevederilor  Ordinului SGG nr. 600/2018  privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, astfel încât polițiștii din teritoriu să poată desfășura activități de intervenție în domenii sensibile cum ar fi violența domestică, bolnavii psihic periculoși, verificarea persoanelor izolate/carantinate, fără a mai fi expuși riiscurilor declanșării unor cercetări disciplinare în baza unor interpretări subiective ale actelor normative în vigoare de către șefii unităților de poliție.

Inspectorul general a recunoscut importanța elaborării acestor proceduri, ocazie cu care a menționat că instituția trebuie să asigure polițiștilor un cadru procedurat pentru fiecare activitate pe care o desfășoară astfel încât să acționeze corect și să nu fie expuși diverselor greșeli, afirmând că se va apleca asupra inițierii unui mod unitar de lucru aplicabil în situațiile sus-menționate tocmai pentru a nu mai exista abordări sau analize refractare asupra intervențiilor polițienești.

Lipsa de personal

Am readus în prim-planul discuțiilor situația deficitului de personal, ocazie cu care am propus analizarea oportunității transferului unui segment din structurile Jandarmeriei, din zona de siguranță publică, ce desfășoară și în prezent activități specifice împreună cu polițiștii, în patrule mixte, iar în acest context încadrările directe să se realizeze în viitor cu preponderență în cadrul Jandarmeriei Române.

Lipsa pregătirii fizice, tactice și profesionale

Reprezentantul Sindicatului EUROPOL a precizat că la acest moment pregătirea profesională se face doar pe hârtie și că, în prezent, în ciuda accentului care se pune pe realizarea unei intervenții care să nu genereze pericole asupra polițiștilor, șefii acestora tratează această activitate cu superficialitate.

Șeful Poliției Române a menționat că pregătirea polițiștilor este prioritară și că de modul în care este realizată o intervenție depinde integritatea fizică sau chiar viața acestora, precizând în acest sens că la nivelul fiecărei unități teritoriale de poliție vor exista 4 funcții care vor fi încadrate cu polițiști care să aibă ca sarcină pregătirea fizică, tactică și profesională a colegilor noștri.

Debirocratizarea activității de poliție

Cu această ocazie am prezentat inspectorului general existența evidențelor duble, a statisticilor excesive și a numeroaselor raportări care nu fac altceva decât să ocupe din timpul zilnic de lucru pentru 2 sau chiar 10 polițiști concomitent. Am sugerat inclusiv crearea unei comisii mixte de “tăiat hârtii” la nivelul IGPR.

Față de această anomalie, chestorul Benone Matei a precizat că are în vedere debirocratizarea instituției astfel încât să nu mai existe situații de dublare a  activităților în cadrul structurilor de poliție tocmai pentru a permite colegilor noștri să acționeze cât mai mult în segmentul stradal, mai ales în contextul în care instituția Poliției Române este pusă în postura de a asigura serviciul polițienesc cu un deficit de personal ce a atins cote alarmante.

Condițiile de muncă ale polițiștilor

Față de modul și locurile în care polițiștii își desfășoară activitatea, am solicitat conducerii Poliției Române constituirea unor comisii mixte din care să facă parte angajatorul și reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative pentru analizarea condițiilor de muncă în contextul comitetelor de sănătate și securitate în muncă, fiind cunoscute condițiile de igienă precară în care mulți dintre colegii noștri sunt nevoiți să lucreze.

Inspectorul general a luat act de solicitarea organizației noastre precizând că nu este normal ca angajatorul să ceară performanță în contextul în care nu asigură condiții minimale de funcționare a sediilor unde polițiștii își desfășoară activitatea ori nu le asigură mijloacele necesare îndeplinirii atribuțiilor de serviciu.

În încheierea ședinței, chestorul de poliție Benone Matei a apreciat ca fiind binevenite problemele și propunerile prezentate de organizațiile sindicale, conștient fiind de faptul că acestea nu îi sunt transmise în mod obiectiv de către șefii inspectoratelor de poliție județene, ocazie cu care a ținut să precizeze că va acorda o atenție deosebită șefilor care nu vor evidenția și nu vor recompensa în mod transparent polițiștii care se fac remarcați prin rezultatele profesionale obținute ori care vor gestiona cu o dublă măsură activitatea de cercetare disciplinară.

Citeste mai mult

NATIONAL

Stația de autobuz Drumul Mătăsii se mută

Publicat

in

Începând de marți, stația de autobuz Drumul Mătăsii a fost mutată temporar, potrivit mediafax.

Stația de autobuz „Drumul Mătăsii”, aferentă liniilor 203, 261, 304, 403, 441, 442, 443, 444, 446, 447, 447B, 448 și 477, situată pe Șos. București-Ploiești, pe sensul de mers spre Piața Presei, funcționează temporar pe un alt amplasament, anunță STB.

Stația s-a mutat la o distanță de aproximativ 150 de metri spre Str. Jandarmeriei, pentru a permite desfășurarea lucrărilor de construire a Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni).

Citeste mai mult

NATIONAL

Poliția de Frontieră Iași, reacție după ce maestrul Nicolae Botgros s-a plâns că a stat în vamă

Publicat

in

Poliția de Frontieră Iași a venit cu o primă reacție după ce maestrul Nicolae Botgros s-a plâns că s-a imțit umilit în vama Albița pentru că a fost nevoit să aștepte 2 ore pentru a putea ieși din România. Vameșii spun, însă, că atât durează formalitățile la frontieră și că maestrul nu a prezentat niciun document pentru urgentarea formalităților de control.

Nicolae Botgros și Orchestra Lăutarii din Chișinău au fost invitați să participe la Zilele Ilfovului. Ca de fiecare dată, artiștii au făcut show pe scenă, spectacolul bucurându-se de un succes notabil. Din păcate, acest succes a fost umbrit de un incident petrecut în vama Albița. Într-o postare pe Facebook, maestrul s-a arătat revoltat de situație, menționând că „noi avem foarte mult de lucru peste Prut și avem deja probleme mari, că nu se mai poate de răbdat”.

La scurt timp, reprezentantul Poliției de Frontieră Iași Denis Lazăr a precizat, pentru zdg.md, citat de romaniatv.net, că maestrul nu a 0prezentat niciun document din care să reiasă că ar avea nevoie ca formalitățile să fie urgentate în cazul lui.

„În cazul de față, persoana care s-a prezentat la control nu deține pașaport de serviciu sau diplomatic, fapt pentru care, în conformitate cu Codul Frontierelor Schengen, nu poate efectua controlul de frontieră în regim prioritar”, a spus Lazăr.

Nicolae Botgros nu a venit cu „o solicitare motivată pentru prioritizarea controlului de frontieră”

De asemenea, reprezentanta Inspectoratului spune că verificările autocarului în care se aflau artiștii a fost efectuate de către polițiștii de frontieră în intervalul orar 02.40 – 03.00.

Comunicatul Poliției de Frontieră

„Referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire nemulțumirea unui participant la traficul transfrontalier privind disconfortul întâmpinat la trecerea frontierei, suntem abilitați să vă informăm următoarele: În conformitate cu legislația în vigoare, în punctele de trecere de la frontiera externă îşi desfăşoară activitatea personalul tuturor autorităţilor publice care au, potrivit legii, competențe pe linia controlului la trecerea frontierei de stat.

Astfel, după controlul documentelor privind identitatea persoanelor, autoritatea vamală efectuează controlul vamal, potrivit reglementărilor în domeniu. Atunci când traficul înregistrează valori crescute, polițiștii de frontieră dispun toate măsurile aflate în compemtenţă pentru reducerea timpilor de aşteptare şi asigurarea unui control operativ, toate acestea fiind condiționate însă de durata controlului efectuat și de celelalte autorități. Astfel, timpul de efectuare a controlului, din punct de vedere al atribuţiilor instituţiei noastre este de maxim 2-3 minute, la care se adaugă și timpul necesar pentru verificările celorlalte instituții.

Referitor la cazul înregistrat la PTF Albița, menționăm faptul că au fost luate toate măsurile aflate în competența structurii, permise de infrastructura punctului, astfel încât timpul de așteptare sa fie cât mai scurt posibil. Menționăm faptul că în medie polițiștii de frontieră de la PTF Albița verifică aproximativ 3.300 de mijloace de transport în 24 de ore (atât autoturisme, cât și automarfare) pe ambele sensuri atât pe intrare, cât și pe ieșire.

În cazul de față, persoana care s-a prezentat la control nu deține pașaport de serviciu sau diplomatic, fapt pentru care, în conformitate cu Codul Frontierelor Schengen, nu poate efectua controlul de frontieră în regim prioritar. Totuși, în cazurile când există o solicitare motivată pentru prioritizarea controlului de frontieră, polițiștii de frontieră vin în sprijinul participanților la traficul transfrontalier și întreprind toate demersurile legale în acest sens. Controlul autocarului în discuție (cu un număr de 47 persoane) a fost efectuat de către polițiștii de frontieră în intervalul orar 02.40 – 03.00. Precizăm că niciun pasager din autocar nu a prezentat o motivare pentru urgentarea formalităților de control”, a precizat Denis Lazăr pentru ZdG.

La rândul lor, reprezentanții Poliției de Frontieră a Republicii Moldova au declarat că, pe partea moldovenească, timpul de așteptare „nu a depășit 20 de minute”.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend