Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Cine a decis numele DACIA și a spus că e MAȘINA PERFECTĂ PENTRU IDIOȚI!

Publicat

in

Intr-un editorial intitulat “Ce am invatat ca Tar Auto”, publicat in editia online a Wall Street Journal, fostul sef al spionajului romanesc, Mihai Pacepa, dezvaluie cum a luat nastere primul model Dacia.

Cand dictatorul roman Nicoale Ceausescu a decis, la mijlocul anilor ’60, ca isi doreste ca tara sa aiba o industrie auto, m-a ales pe mine pentru a demara proiectul. In tara orbilor, chiorul este imparat. Nu stiam nimic despre fabricarea masinilor, dar in aceeasi situatie erau si toti oamenii de incredere ai lui Ceausescu. Totusi, tatal meu a fost aproape toata viata seful departamentului de servicii General Motors afiliat Bucurestiului“, isi incepe povestea Mihai Pacepa, care era in acel moment seful programului roman de spionaj industrial.

Cum a inceput colaborarea intre Renault si Dacia?

Ceausescu m-a desemnat pe mine sa mediez cumpararea unei licente minime pentru o masina de mici dimensiuni, de la un producator auto important din Vest, iar apoi urma sa furam tot ce mai era nevoie pentru a incepe constructia primei masini romanesti“, sustine Pacepa. Ceausescu ar fi ales Renault, pentru ca era detinuta de guvernul francez, iar companiile private erau privite cu neincredere de toti conducatorii tarilor din fostul bloc sovietic.

Asa ne-am trezit cu o licenta pentru invechitul Renault 12, a carui productie urma sa fie oprita in Franta. Era cea mai ieftina varianta“, explica fostul sef al spionajului romanesc.

E suficient de buna pentru idioti“, si-a motivat Ceausescu alegerea, dupa care a botezat masina cu numele ‘Dacia’, pentru a comemora istoria de 2.000 de ani a Romaniei“, continua dezvaluirile Mihai Pacepa. Potrivit acestuia, in momentul in care Ceausescu a vazut prima masina Dacia fabricata in Romania, a exclamat: “Prea luxoasa pentru idioti!“. Imediat, s-a renuntat la radio, oglinda laterala din dreapta si la incalzirea scaunelor din spate. Asa s-a ajuns, potrivit lui Pacepa, “la un model cu mai putine dotari ca Renault 12, care oricum nu avea prea multe dotari“.

Dupa ce si “alte luxuri inutile” au fost eliminate de catre birocrati, Ceausescu s-a declarat multumit de varianta finala: “Perfecta pentru idioti!“. Pacepa povesteste ca masina a avut totusi succes in randul romanilor, pentru ca acestia nu mai detinusera un alt autoturism anterior. Pentru piata vestica, Dacia era insa un cosmar.

Fiindca Ceausescu voia sa vada masini de productie romaneasca in toate tarile lumii, lui Pacepa i s-ar fi cerut sa mai cumpere o licenta auto de la o companie vestica, pentru a concepe o masina destinata exportului. “Numele noii masini a fost Oltcit, o combinatie intre ‘Oltenia” – provincia de unde Ceausescu era originar si ‘Citroen‘, care detinea 49% dintre actiuni“, isi reaminteste Mihai Pacepa.

General-locotenetul Pacepa este ofiterul din fostul bloc sovietic cu cel mai inalt grad, care a primit azil politic in Statele Unite si autorul cartii de memorii ‘Orizonturi rosii‘”, precizeaza Wall Street Journal.

Ion Mihai Pacepa a jucat “un rol exceptional in demascarea naturii criminale a regiumului si a Securitatii“, se arata in raportul Comisiei Prezidentiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din Romania, si “a contribuit la degradarea dramatica a imaginii lui Ceausescu“.

Fost sef adjunct al Departamentului de Informatii Externe si consilier personal al presedintelui Nicolae Ceausescu, general-locotentului Mihai Pacepa a primit doua condamnari la moarte din partea regimului comunist, pentru crima de inalta tradare, dupa ce a primit azil politic in Statele Unite. Pe capul sau a fost pus un premiu de 2 milioane de dolari, iar in anii ’80, Securitatea i-ar fi oferit 1 milion de dolari teroristului Carlos “Sacalul” 1 milion de dolari pentru a-l omori pe general pe teritoriul SUA.

Citeste mai mult

ACTUAL

Accident grav in Argeș! Doua persoane decedate

Publicat

in

De

Pompierii intervin în cazul unui accident rutier în care un autoturism ar fi intrat într-un șanț din comuna Căldăraru.
Din primele informații, două persoane sunt asistate la fața locului, iar alte două sunt în stare gravă.

A fost vorba de un autoturism care a lovit un stâlp și a fost găsit, de către forțele de intervenție, răsturnat în afara părții carosabile.

Toate cele patru persoane sunt de sex masculin, două se afla acum în grija echipajelor medicale, iar pentru celelalte două, din păcate, nu s-a mai putut face nimic, fiind declarat decesul.

La acest incident au fost alocate două echipaje de pompieri cu o autospecială de intervenție și o ambulanță SMURD, alături de două echipaje ale SAJ cu două ambulanțe.

Citeste mai mult

ACTUAL

Mânz în pericol, salvat de Polițiștii Biroului pentru Protecția Animalelor Argeș

Publicat

in

De

În ziua de 01 mai a.c., polițiștii Biroului pentru Protecția Animalelor Argeș au fost sesizați, în urma unui apel 112, de către polițiștii Postului de Poliție Băiculești, cu privire la faptul că, pe raza localității Băiculești se află, abandonat, un exemplar cabalin, de vârstă foarte mică.

Întrucât mânzul se afla în stare de pericol, polițiștii din cadrul Biroului pentru Protectia Animalelor l-au transportat la o asociație privată de protecție a animalelor, de pe raza localității Brăduleț, pentru a beneficia de asistență medicală, adăpost și îngrijire specializată.

În baza art.24, ind.1 din Legea 205/2004R privind protecția animalelor, a fost emis un Ordin de plasare a animalului în adăpost.

Verificările continuă, pentru stabilirea împrejurărilor în care animalul a ajuns în această situație și luarea măsurilor legale care se impun.

Polițiștii Biroului pentru Protecția Animalelor Argeș recomandă tuturor posesorilor de animale să se preocupe de bunăstarea acestora, de hrană, adăpost, starea de sănătate, precum și de supravegherea lor.

Fapte precum lăsarea în libertate fără supraveghere sau abandonarea sunt sancționate de normele legale în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend