Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Cine a decis numele DACIA și a spus că e MAȘINA PERFECTĂ PENTRU IDIOȚI!

Publicat

in

Intr-un editorial intitulat “Ce am invatat ca Tar Auto”, publicat in editia online a Wall Street Journal, fostul sef al spionajului romanesc, Mihai Pacepa, dezvaluie cum a luat nastere primul model Dacia.

Cand dictatorul roman Nicoale Ceausescu a decis, la mijlocul anilor ’60, ca isi doreste ca tara sa aiba o industrie auto, m-a ales pe mine pentru a demara proiectul. In tara orbilor, chiorul este imparat. Nu stiam nimic despre fabricarea masinilor, dar in aceeasi situatie erau si toti oamenii de incredere ai lui Ceausescu. Totusi, tatal meu a fost aproape toata viata seful departamentului de servicii General Motors afiliat Bucurestiului“, isi incepe povestea Mihai Pacepa, care era in acel moment seful programului roman de spionaj industrial.

Cum a inceput colaborarea intre Renault si Dacia?

Ceausescu m-a desemnat pe mine sa mediez cumpararea unei licente minime pentru o masina de mici dimensiuni, de la un producator auto important din Vest, iar apoi urma sa furam tot ce mai era nevoie pentru a incepe constructia primei masini romanesti“, sustine Pacepa. Ceausescu ar fi ales Renault, pentru ca era detinuta de guvernul francez, iar companiile private erau privite cu neincredere de toti conducatorii tarilor din fostul bloc sovietic.

Asa ne-am trezit cu o licenta pentru invechitul Renault 12, a carui productie urma sa fie oprita in Franta. Era cea mai ieftina varianta“, explica fostul sef al spionajului romanesc.

E suficient de buna pentru idioti“, si-a motivat Ceausescu alegerea, dupa care a botezat masina cu numele ‘Dacia’, pentru a comemora istoria de 2.000 de ani a Romaniei“, continua dezvaluirile Mihai Pacepa. Potrivit acestuia, in momentul in care Ceausescu a vazut prima masina Dacia fabricata in Romania, a exclamat: “Prea luxoasa pentru idioti!“. Imediat, s-a renuntat la radio, oglinda laterala din dreapta si la incalzirea scaunelor din spate. Asa s-a ajuns, potrivit lui Pacepa, “la un model cu mai putine dotari ca Renault 12, care oricum nu avea prea multe dotari“.

Dupa ce si “alte luxuri inutile” au fost eliminate de catre birocrati, Ceausescu s-a declarat multumit de varianta finala: “Perfecta pentru idioti!“. Pacepa povesteste ca masina a avut totusi succes in randul romanilor, pentru ca acestia nu mai detinusera un alt autoturism anterior. Pentru piata vestica, Dacia era insa un cosmar.

Fiindca Ceausescu voia sa vada masini de productie romaneasca in toate tarile lumii, lui Pacepa i s-ar fi cerut sa mai cumpere o licenta auto de la o companie vestica, pentru a concepe o masina destinata exportului. “Numele noii masini a fost Oltcit, o combinatie intre ‘Oltenia” – provincia de unde Ceausescu era originar si ‘Citroen‘, care detinea 49% dintre actiuni“, isi reaminteste Mihai Pacepa.

General-locotenetul Pacepa este ofiterul din fostul bloc sovietic cu cel mai inalt grad, care a primit azil politic in Statele Unite si autorul cartii de memorii ‘Orizonturi rosii‘”, precizeaza Wall Street Journal.

Ion Mihai Pacepa a jucat “un rol exceptional in demascarea naturii criminale a regiumului si a Securitatii“, se arata in raportul Comisiei Prezidentiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din Romania, si “a contribuit la degradarea dramatica a imaginii lui Ceausescu“.

Fost sef adjunct al Departamentului de Informatii Externe si consilier personal al presedintelui Nicolae Ceausescu, general-locotentului Mihai Pacepa a primit doua condamnari la moarte din partea regimului comunist, pentru crima de inalta tradare, dupa ce a primit azil politic in Statele Unite. Pe capul sau a fost pus un premiu de 2 milioane de dolari, iar in anii ’80, Securitatea i-ar fi oferit 1 milion de dolari teroristului Carlos “Sacalul” 1 milion de dolari pentru a-l omori pe general pe teritoriul SUA.

Citeste mai mult

ACTUAL

“Gospodarul” Ionuț Moșteanu, omul cu digitalizarea, face de râs USR Argeș – Site-ul partidului este neactualizat de 4 ani

Publicat

in

De

Deși peste tot pe unde se preumblă fără folos se laudă că militeaza să accelereze procesul de digitalizare a administrației publice, am descoperit zilele acestea site-ul USR Arges (https://arges.usr.ro) este neactualizat de 4 ani, mai exact din 6 decembrie 2020. Culmea este că nici măcar sigla partidului nu a fost modificată. Același lucru este valabil si pentru site-ul sau de politiciann, lafel, neactualizat de 4 ani. Păi, și-atunci, îl întrebăm noi pe marele “gospodar” și promoter al digitalizării, cu ce tupeu vine să candideze la Pitești? Pentru o astfel de situație penibilă care face de râs nu doar pe turistul la Pitești Ionuț Moșteanu ci întreaga organizașie județeană, nu ar trebui, mai bine, să-și dea demisia?

CLICK AICI sa vezi hal de site al unui partid condus de deputat care promovează digitalizarea.

Citeste mai mult

ACTUAL

USR-istul Bogdan Marina face jocurile PSD!?! Abonat la contracte pe bani publici, aranjamente de culise, notorietate ioc

Publicat

in

De

Alianta Dreapta Unită formată din USR, Forța Dreptei și PMP nu functionează prea bine in multe localități din Argeș și asta datorită pretențiilor unor politicieni mărunți, străini de problemele cumnităților și apropiați de PSD. Unul dintre orașele unde Alianța nu este funcțională este și Curtea de Argeș. Liderii Forta Dreptei susțin că în orașul basarabilor lucrurile au stat prost înca de la inceputul negocierilor, de cand USR-istul Bogdan Marina nici măcar nu a vrut să audă de o alianță al cărei candidat să fie cel mai bine cotat dintre liderii celor trei partide, susținând că doar el va trebui să fie candidatul unic. “Cu așa pretenții de bucureștean de la periferie – căci domnul Marina, am aflat cu stupoare, nici macar nu avea domiciuliul in Curtea de Argeș, ci pe undeva pe la marginea capitalei- nu poți face o echipă care să se lupte împotriva PSD. Nu aveam cum sa facem să funcționeze o alianță cu un astfel de candidat care ne-ar fi tras inapoi pe noi, tocmai pe cei care trăim aici, ne cunoaște lumea si cunoastem cu adevarat problemele orasului. Si noi si PMP am refuzat categoric sa sustinem un candidat fără notorietate și realizari dar cu multe contracte cu statul prin intermediul unor primarii. Da, da, domnul Marina este unul dintre abonatii la contracte pe bani publici…. Ia si de la PSD în Argeș, ia si de la USR la Bucuresti din palma lui Nicușor Dan. Ar fi fost penibil sa iesim cu un candidat care acum 4 ani abia astrans aproape 1000 de voturi, care a stat după aceea pitit pe la București iar acum să vină cu pretenții de candidat. Sa rămână la USR că și așa înțelegem că nici măcar colegii lui de partid nu il mai sprijină.”, susțin liderii Forța Dreptei Argeș. Ziarul nostru scria inca din luna februarie ca Marina a avut contracte cu o primărie PSD dar și cu primăria Capitalei prin intermediul Teatrului Bulandra. Acesta din urma este in derulare iar asta spune multe despre candidatul Marina. Altfel spus, dacă e sa ne luam după cei de la Forta Dreptei, Marina e un pesedist mai marunt.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend