Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Un preot e samsar imobiliar: A devenit milionar în euro

Publicat

in

Un preot a câştigat 17 milioane de euro pe un teren agricol din Argeş. Părintele a devenit milionar în euro după ce a cumpărat drepturi litigioase de la diverşi moştenitori şi a primit sume exorbitante de la ANRP, sub formă de despăgubiri.

De altfel, în Argeş operează o adevărată reţea de samsari imobiliari care s-au îmbogăţit lăsând mii de oameni pe drumuri. Averile fabuloase ale intermediarilor care au scos fraudulos oamenii din casele naţionalizate NU pot fi nici măcar impozitate. Cel puţin, dacă ne luăm după ce spune Fiscul, scrie antena3.ro

Judeţul Argeş e de mai mulţi ani raiul intermediarilor care cumpără drepturi litigioase pe sume infime şi obţin apoi despăgubiri uriaşe de milioane de euro de la ANRP.

Samsarul imobiliar numărul 1 pare a fi însă chiar preotul de la Biserica Adormirea Maicii Domnului din cartierul Trivale din Piteşti. Părintele poate concura cu succes la titlul de – cel mai bogat preot din România.

Părintele este însă doar unul dintre băieţii deştepţi care au dat tunuri imobiliare în Piteşti.

Ca să recupereze măcar o parte din milioanele de euro obţinute fraudulos de la stat, actuala conducere ANRP a solicitat Fiscului să impoziteze averile samsarilor. Răspunsul dat de ANAF printr-un document oficial a fost halucinant – nu are hârtiile necesare.

În tot acest timp, românii de rând au fost daţi afară din imobile pe care le-a cumpărat de la stat cu bună credinţă.

Zeci de mii de foşti proprietari aşteaptă să-şi primească pământurile sau despăgubirile de peste 20 de ani.

Source Article from http://www.stiripesurse.ro/un-preot-e-samsar-imobiliar-a-devenit-milionar-in-euro_953997.html

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Brandurile de lux au dat iama în imobiliare: S-au investit sume absolut uriașe la nivel mondial!

Publicat

in

Mărcile de lux au devenit un jucător important pe piaţa investiţiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziţii de proprietăţi de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendinţă care va continua pe parcursul anului 2024, arată raportul Global Luxury Retail al Savills. Această tendinţă este cauzată parţial şi de creşterea chiriilor pentru spaţiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 euro/mp/lună în Milano, dar depăşesc 1.500 euro/mp/lună pe pieţele asiatice, precum Hong Kong. În Bucureşti, un oraş cu un stoc redus de spaţii de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 euro/mp/lună.

”Spre deosebire de brandurile mass-market şi chiar de cele premium, care de obicei închiriază spaţiile de retail, mărcile de lux au devenit un jucător important pe piaţa investiţiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziţii de proprietăţi de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendinţă care va continua pe parcursul anului 2024. Această tendinţă este cauzată parţial şi de creşterea chiriilor pentru spaţiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 euro/mp/lună în Milano, dar depăşesc 1.500 euro/mp/lună pe pieţele asiatice, precum Hong Kong. În Bucureşti, un oraş cu un stoc redus de spaţii de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 euro/mp/lună”, anunţă Crosspoint Real Estate, asociat al companiei de real estate Savills în România.

Cea mai nouă ediţie a raportului Global Luxury Retail al Savills oferă o analiză a situaţiei actuale a pieţei de retail de lux, de la extinderea reţelelor consacrate, destinaţiile-cheie pentru industria luxului şi tendinţele pieţei, până la interesul în creştere al jucătorilor din retailul de lux pentru achiziţia de active imobiliare.

S-au deschis mai puține magazine

După o perioadă de doi ani de expansiune continuă, piaţa globală a retailului de lux a înregistrat o încetinire firească în 2023, cu mai puţine deschideri de noi magazine în regiuni ca Europa şi China. Cu toate acestea, pieţe precum America de Nord şi zona Asia-Pacific, cu excepţia Chinei, au înregistrat o creştere de aproape 20% a deschiderilor de noi magazine de lux. Expansiunea a părut să favorizeze destinaţiile de vacanţă şi să se îndepărteze de principalele zone urbane, deşi ambele pieţe s-au confruntat cu provocări legate de disponibilitatea celor mai potrivite spaţii.

Similar cu anii precedenţi, mărcile de modă şi accesorii au dominat şi în 2023 expansiunea la nivel global, reprezentând 63% din totalul noilor magazine deschise. În timp ce inaugurările de noi magazine au încetinit în majoritatea categoriilor de retail de lux, mărcile de bijuterii au contrazis tendinţa, cu o creştere anuală de 30% a deschiderilor de noi magazine.

Cele mai bune afaceri se fac la New York, Los Angeles, Londra sau Paris

În ceea ce priveşte potenţialul de dezvoltare, cele mai promiţătoare pieţe de lux rămân cele mai mari şi mai bogate oraşe ale lumii precum New York, Los Angeles, Londra, Paris, Seul şi Tokyo. Cu toate acestea, există o serie de locaţii noi care se remarcă în ceea ce priveşte relativa creştere în dimensiuni în următorii 5 ani, veniturile ridicate ale locuitorilor acestora şi oferta actuală în ceea ce priveşte piaţa bunurilor de lux. Printre acestea se numără mai multe oraşe din China şi Orientul Mijlociu, unde nivelul crescut de trai, potenţialul neexploatat şi o industrie turistică înfloritoare creează o oportunitate semnificativă pentru piaţa de retail de lux.

În România, piaţa de retail de lux se conturează timid. Succesul acestui segment este strâns legat, în general, de piaţa imobiliară de lux, prezenţa unor proiecte rezidenţiale sau hoteliere de marcă sporind semnificativ probabilitatea ca mărcile de retail de lux să intre pe piaţă. Până în 2028, în România urmează să sa inaugureze 13 noi hoteluri de cinci stele, inclusiv mărci prestigioase precum Mondrian, Hyatt şi Kempinski. În sectorul rezidenţial, în Bucureşti nu s-au livrat încă proiecte de tip branded residence, dar au fost anunţate colaborări cu branduri de lux pe partea de finisaje şi mobilier în cadrul unor proiecte aflate în desfăşurare.

În ceea ce priveşte în mod specific sectorul de retail, grupul Hermès a anunţat recent intenţia de a deschide primul său magazin în Bucureşti, iar Tesla intenţionează să deschidă un showroom dedicat în viitorul apropiat. Aceste noi intrări pe piaţă, împreună cu o creştere economică susţinută, creează un mediu promiţător pentru extinderea mărcilor de retail de lux în România.

“Interesul din ce în ce mai palpabil al brandurilor de lux pentru piaţa românească va marca în curând prezenţa României pe harta globală pentru retailul high-end. Deşi cuvântul “lux” nu este asociat în mod obişnuit cu România, atenţia primită recent din partea unor jucători internaţionali proeminenţi din acest segment serveşte drept un vot puternic de încredere în potenţialul său.”, spune Codrin Matei, partener principal la Crosspoint Real Estate, asociat al Savills în România.

Fondată în 2005, Crosspoint Real Estate oferă atât servicii de tranzacţionare şi consultanţă pentru domeniul imobiliar, cât şi solutii financiare necesare marilor investitori, pentru toate tipurile de proprietăţi: birouri, retail, industrial, terenuri, hoteluri şi rezidenţial. Crosspoint Real Estate este asociatul internaţional Savills în România, una dintre cele mai mari companii de real estate la nivel mondial, fondată în 1855 – cu venituri de 2,24 mld GBP generate în 2023.

Citeste mai mult

NATIONAL

O adevărată comoară este scoasă la licitație: 100 de ani a stat ‘ascunsă’. Deținătorul a lăsat cu limbă de moarte mesajul

Publicat

in

O adevărată comoară numismatică, ascunsă timp de un secol, va fi scoasă la licitație. Este vorba despre o colecție prețioasă de aproximativ 20.000 de monede rare, estimată la 72,5 milioane de dolari, informează Mediafax.

După moartea sa, în 1923, un numismat danez a lăsat în urmă o colecție prețioasă de monede, a cărei valoare este estimată la aproximativ 72,5 milioane de dolari.

Aceasta zăcuse inactivă timp de 100 de ani. Colecția de monede rare va fi vândută la licitație în această toamnă. Doar șapte din cele aproximativ 20.000 de monede din colecție au devenit proprietatea Muzeului Național al Danemarcei.

„Standardul este extraordinar. Colecția a devenit mitică. Este ca și cum prințesa ar fi dormit timp de 100 de ani sau aproape. De aceea, ocupă un loc special printre colecționari”, a declarat pentru AFP Helle Hornaes, șefa colecției de monede și medalii de la Muzeul Național al Danemarcei.

A lăsat cu limbă de moarte să fie păstrată 100 de ani

În 1922, Lars Emil Bruun, un antreprenor danez specializat în produse lactate și numismat din copilărie, a cumpărat o colecție de monede de la familia Bille-Brahe, colecționari aristocrați, și s-a angajat să respecte dreptul de preemțiune al Muzeului Național. El a murit în anul următor, dar nu fără a adăuga o condiție privind utilizarea viitoare a proprietății.

„Se zvonește că Bruun, după ce a văzut devastările din Primul Război Mondial, era foarte îngrijorat că s-ar putea întâmpla ceva cu colecția. Așa că a întocmit un testament în care a stipulat că va fi păstrată ca rezervă pentru colecția națională timp de 100 de ani după moartea sa”, a declarat Helle Hornaes.

Cu excepția celor șapte monede achiziționate de muzeul național, datând de la sfârșitul secolului al XVI-lea și începutul secolului al XVII-lea, colecția va fi vândută la licitație începând din toamnă de casa de licitații Stack’s Bowers, care o consideră „cea mai valoroasă colecție de monede pusă vreodată pe piață”.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend