Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

The Guardian: Decorarea lui Ceaușescu, printre cele mai mari greșeli făcute vreodată de regina Angliei

Publicat

in

Cotidianul britanic The Guardian consideră că decorarea lui Nicolae Ceaușescu cu Marea Cruce a Prea Onoratului Ordin de Bath, una dintre cele mai importante decorații britanice, se numără printre cele mai mari erori comise vreodată de regina Elisabeta a II-a.
Dictatorul român se regăsește, alături de dicatori africani, pedofili și spioni pro-ruși, pe o listă de personalități cărora decorația le-a fost retrasă, ulterior.

Cel mai recent caz este cel al lui Rolf Harris, fostă vedetă BBC, condamnat la închisoare pentru agresiuni sexuale. Acum în vârstă de 84 de ani, Harris profita de celebritatea sa pentru a agresa fete tinere.  Fostul realizator TV a fost condamnat la 6 ani de închisoare, după care i-au fost retrase mai multe onoruri primite de-a lungul activității, printre care Premiul BAFTA primit în 2011 și decorația Ordinul Imperiului Britanic, primită în 2006, la împlinirea vârstei de 80 de ani.

Nu este pentru prima dată când  Casa Regală greșește astfel, susțin jurnaliștii britanici. Pe lista neagră figurează și Nicolae Ceaușescu, conducătorul comunist al României din perioada 1965-1989. Acesta fusese decorat în 1968 cu Marea Cruce a Prea Onoratului Ordin de Bath, decorația care i-a fost retrasă cu o zi înaintea morții sale, pe 24 decembrie 1989, când opinia publică internațională a aflat despre ordinul său de a se trage în populație, la Timișoara.

Dictatorul din Republica Zimbabwe, Robert Mugabe, agentul britanic Kim Philby, deconspirat ca spion KGB, jocheul campion Lester Piggott, închis apoi pentru evaziune fiscală, precum și Fred Goodwin, fost director executiv al Băncii Scoției completează această listă rușinoasă pentru monarhia britanică.

 

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Biden susține nevinovăția lui Netanyahu în acuzațiile CPI de genocid în Gaza / Antony Blinken califică decizia drept rușinoasă

Publicat

in

Preşedintele Statelor Unite, Joe Biden, a declarat luni că ofensiva israeliană în Gaza “nu este un genocid”, relatează AFP, informează AGERPRES.

“Ceea ce se întâmplă nu este un genocid, noi respingem” acest termen, a spus el, referindu-se la cazul adus în faţa Curţii Penale Internaţionale (CPI), cea mai înaltă instanţă a ONU, în faţa căreia Israelul este acuzat de “genocid”.

Joe Biden a criticat luni mandatele de arestare cerute de procurorul CPI împotriva liderilor israelieni, spunând că nu este posibilă nicio “echivalenţă” între Israel şi Hamas, notează AFP şi Reuters.

Şeful diplomaţiei americane, Antony Blinken, a calificat la rândul său anunţul procurorului CPI drept “ruşinos”, estimând că “ar putea compromite”, de asemenea, negocierile privind încetarea focului în Fâşia Gaza.

În cea de-a opta lună de război din Fâşia Gaza, procurorul Curţii Penale Internaţionale a cerut luni emiterea unor mandate de arestare împotriva premierului israelian Benjamin Netanyahu, a ministrului apărării Yoav Gallant, precum şi a trei lideri principali ai grupării islamiste Hamas, pentru presupuse crime de război şi crime împotriva umanităţii comise în Gaza.

Citeste mai mult

NATIONAL

Credeați că cireșele sunt scumpe? Peste 1.800 de lei un ananas; aproape 30 de lei o căpșună

Publicat

in

Imaginați-vă că aveți aproximativ 2.000 de lei (400 de dolari) pentru o experiență culinară de lux. Ați putea să vă răsfățați cu o cutie de caviar de calitate superioară, o sticlă sau două de vin foarte bun sau o masă cu mai multe feluri de mâncare la un restaurant de lux. Sau ați putea cheltui toți banii pe un singur ananas și, poate, pe câteva căpșune.

Ananasul Rubyglow, un fruct cu exterior roșu distinctiv și o dulceață intensă, se vinde la prețul de 395,99 dolari (aproximativ 1.813 lei) la Melissa’s Produce din California. Del Monte, un angrosist specializat în ananas, a petrecut 15 ani dezvoltând Rubyglow, disponibil inițial doar în China la începutul acestui an. Recent, Del Monte a decis să testeze piața din Statele Unite, iar Melissa’s Produce a început să-l comercializeze la acest preț ridicat, potrivit CNN.

Există o cerere constantă pentru fructele de calitate superioară, ceea ce a motivat Del Monte să aducă Rubyglow în SUA. Cindy van Rijswick de la Rabobank afirmă că există mereu o piață pentru produsele de specialitate în restaurante de lux, pentru gurmanzi și în anumite canale online.

Interesul americanilor pentru noi soiuri de fructe a crescut în ultimii ani, aceștia fiind dispuși să plătească mai mult pentru merele Honeycrisp, strugurii Cotton Candy, citricele Sumo Citrus și căpșunile japoneze cultivate pe verticală. Totuși, un ananas de 400 de dolari este considerat exagerat.

Consumul de fructe scumpe a crescut constant

Mărul Honeycrisp, introdus acum peste 30 de ani, a reprezentat un punct de cotitură în piață, oferind o opțiune nouă și atrăgătoare într-o piață dominată de soiurile Red Delicious, Golden Delicious și McIntosh. Jim Luby, profesor de științe horticole la Universitatea din Minnesota, subliniază succesul Honeycrisp datorită caracteristicilor sale unice și crocante, deși prețul era mai mare. Oamenii doreau mai multe opțiuni, iar Honeycrisp a satisfăcut această cerere.

Comercializarea noilor fructe necesită investiții mari în cercetare și dezvoltare. Găsirea unui fruct care să fie atât delicios, cât și rezistent comercial este un proces dificil și costisitor. Cercetătorii trebuie să convingă cultivatorii să investească în aceste fructe, un risc care s-a dovedit justificat în cazul Honeycrisp.

Succesul acestuia a dus la o diversificare mai mare în oferta de fructe. În ultimul deceniu, consumul de fructe scumpe precum fructele de pădure, mango și avocado a crescut, în timp ce consumul de mere și banane a rămas constant.

Aproape 30 de lei o singură căpșună

Unele fructe de specialitate au dezvoltat adepți fideli. Strugurii Cotton Candy au devenit rapid populari după lansarea din 2011, iar citricele Sumo au avut o ascensiune treptată, dar sigură. Oishii a vândut căpșuni de specialitate la 50 de dolari pentru un pachet de opt (aprximativ 30 de lei o căpșună), atrăgând mii de clienți pe lista de așteptare. Astăzi, datorită îmbunătățirilor tehnologice, prețul lor a scăzut la 10-14 dolari.

Del Monte a continuat să inoveze, lansând în 2020 ananasul Pinkglow cu pulpa roz, destinat cadourilor de lux și promovării pe rețelele sociale. Inițial vândut la 50 de dolari, astăzi se găsește la prețuri mai accesibile, între 8 și 29 de dolari.

Melanie Zanoza Bartelme de la Mintel Food & Drink sugerează că achiziționarea unui ananas roz poate fi justificată prin beneficiile sale emoționale, dar recunoaște discrepanța dintre prețurile acestor fructe de lux.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend