Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Și ultima FORMALITATE a fost îndeplinită. Congresul și Senatul SUA l-au declarat pe Trump PREȘEDINTE

Publicat

in

Congresul Statelor Unite a certificat vineri, la aproape două luni de la scrutinul din 8 noiembrie, alegerea lui Donald Trump la Casa Albă, în ciuda perturbărilor create de parlamentari democraţi şi manifestanţi, transmite AFP preluat de agerpres.

Vezi și: `Serviciile secrete și DNA subminează independenta Justiției din România`/ RAPORT

Vezi şi: Băsescu își ține adversarii în suspans: Ce înregistrări are… sau nu are

Vicepreşedintele SUA, Joe Biden, a condus vineri o sesiune comună a celor două camere ale Congresului pentru a confirma numărul marilor electori obţinuţi de Donald Trump şi rivala sa democrată, Hillary Clinton, 304 la 227. Totodată, Mike Pence a fost ales vicepreşedinte al SUA, cu 305 electori. 

AFP notează că procedura a fost întreruptă în numeroase rânduri de obiecţiile prezentate de aleşii democraţi, pentru motive precum interferenţele atribuite Rusiei în timpul campaniei electorale, presupuse violări ale drepturilor civice, disfuncţionalităţile maşinilor de numărare a voturilor sau contestarea statutului unor mari electori. 

Joe Biden a respins toate aceste obiecţii din cauză că niciuna nu a fost semnată atât de către un membru al Camerei Reprezentanţilor, cât şi de un senator, aşa cum prevede legea federală (niciun senator democrat nu s-a alăturat protestelor). Microfoanele unor aleşi care contestau procedura au fost întrerupte. 

Unul după altul, rezultatele din fiecare stat american au fost citite în hemiciclul Camerei Reprezentanţilor.

La finalul şedinţei, cel puţin trei manifestanţi au protestat zgomotos din tribunele rezervate publicului, fiind rapid evacuaţi din sală. 

După îndeplinirea şi acestei ultime formalităţi din Congresul SUA, Donald Trump va putea depune jurământul, aşa cum prevede Constituţia, pe 20 ianuarie, ceremonia de învestitură în funcţia de preşedinte urmând să aibă loc la Capitoliu.

Vezi și: Tăriceanu a declanşat OFICIAL operaţiunea ‘Racolarea’

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Brandurile de lux au dat iama în imobiliare: S-au investit sume absolut uriașe la nivel mondial!

Publicat

in

Mărcile de lux au devenit un jucător important pe piaţa investiţiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziţii de proprietăţi de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendinţă care va continua pe parcursul anului 2024, arată raportul Global Luxury Retail al Savills. Această tendinţă este cauzată parţial şi de creşterea chiriilor pentru spaţiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 euro/mp/lună în Milano, dar depăşesc 1.500 euro/mp/lună pe pieţele asiatice, precum Hong Kong. În Bucureşti, un oraş cu un stoc redus de spaţii de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 euro/mp/lună.

”Spre deosebire de brandurile mass-market şi chiar de cele premium, care de obicei închiriază spaţiile de retail, mărcile de lux au devenit un jucător important pe piaţa investiţiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziţii de proprietăţi de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendinţă care va continua pe parcursul anului 2024. Această tendinţă este cauzată parţial şi de creşterea chiriilor pentru spaţiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 euro/mp/lună în Milano, dar depăşesc 1.500 euro/mp/lună pe pieţele asiatice, precum Hong Kong. În Bucureşti, un oraş cu un stoc redus de spaţii de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 euro/mp/lună”, anunţă Crosspoint Real Estate, asociat al companiei de real estate Savills în România.

Cea mai nouă ediţie a raportului Global Luxury Retail al Savills oferă o analiză a situaţiei actuale a pieţei de retail de lux, de la extinderea reţelelor consacrate, destinaţiile-cheie pentru industria luxului şi tendinţele pieţei, până la interesul în creştere al jucătorilor din retailul de lux pentru achiziţia de active imobiliare.

S-au deschis mai puține magazine

După o perioadă de doi ani de expansiune continuă, piaţa globală a retailului de lux a înregistrat o încetinire firească în 2023, cu mai puţine deschideri de noi magazine în regiuni ca Europa şi China. Cu toate acestea, pieţe precum America de Nord şi zona Asia-Pacific, cu excepţia Chinei, au înregistrat o creştere de aproape 20% a deschiderilor de noi magazine de lux. Expansiunea a părut să favorizeze destinaţiile de vacanţă şi să se îndepărteze de principalele zone urbane, deşi ambele pieţe s-au confruntat cu provocări legate de disponibilitatea celor mai potrivite spaţii.

Similar cu anii precedenţi, mărcile de modă şi accesorii au dominat şi în 2023 expansiunea la nivel global, reprezentând 63% din totalul noilor magazine deschise. În timp ce inaugurările de noi magazine au încetinit în majoritatea categoriilor de retail de lux, mărcile de bijuterii au contrazis tendinţa, cu o creştere anuală de 30% a deschiderilor de noi magazine.

Cele mai bune afaceri se fac la New York, Los Angeles, Londra sau Paris

În ceea ce priveşte potenţialul de dezvoltare, cele mai promiţătoare pieţe de lux rămân cele mai mari şi mai bogate oraşe ale lumii precum New York, Los Angeles, Londra, Paris, Seul şi Tokyo. Cu toate acestea, există o serie de locaţii noi care se remarcă în ceea ce priveşte relativa creştere în dimensiuni în următorii 5 ani, veniturile ridicate ale locuitorilor acestora şi oferta actuală în ceea ce priveşte piaţa bunurilor de lux. Printre acestea se numără mai multe oraşe din China şi Orientul Mijlociu, unde nivelul crescut de trai, potenţialul neexploatat şi o industrie turistică înfloritoare creează o oportunitate semnificativă pentru piaţa de retail de lux.

În România, piaţa de retail de lux se conturează timid. Succesul acestui segment este strâns legat, în general, de piaţa imobiliară de lux, prezenţa unor proiecte rezidenţiale sau hoteliere de marcă sporind semnificativ probabilitatea ca mărcile de retail de lux să intre pe piaţă. Până în 2028, în România urmează să sa inaugureze 13 noi hoteluri de cinci stele, inclusiv mărci prestigioase precum Mondrian, Hyatt şi Kempinski. În sectorul rezidenţial, în Bucureşti nu s-au livrat încă proiecte de tip branded residence, dar au fost anunţate colaborări cu branduri de lux pe partea de finisaje şi mobilier în cadrul unor proiecte aflate în desfăşurare.

În ceea ce priveşte în mod specific sectorul de retail, grupul Hermès a anunţat recent intenţia de a deschide primul său magazin în Bucureşti, iar Tesla intenţionează să deschidă un showroom dedicat în viitorul apropiat. Aceste noi intrări pe piaţă, împreună cu o creştere economică susţinută, creează un mediu promiţător pentru extinderea mărcilor de retail de lux în România.

“Interesul din ce în ce mai palpabil al brandurilor de lux pentru piaţa românească va marca în curând prezenţa României pe harta globală pentru retailul high-end. Deşi cuvântul “lux” nu este asociat în mod obişnuit cu România, atenţia primită recent din partea unor jucători internaţionali proeminenţi din acest segment serveşte drept un vot puternic de încredere în potenţialul său.”, spune Codrin Matei, partener principal la Crosspoint Real Estate, asociat al Savills în România.

Fondată în 2005, Crosspoint Real Estate oferă atât servicii de tranzacţionare şi consultanţă pentru domeniul imobiliar, cât şi solutii financiare necesare marilor investitori, pentru toate tipurile de proprietăţi: birouri, retail, industrial, terenuri, hoteluri şi rezidenţial. Crosspoint Real Estate este asociatul internaţional Savills în România, una dintre cele mai mari companii de real estate la nivel mondial, fondată în 1855 – cu venituri de 2,24 mld GBP generate în 2023.

Citeste mai mult

NATIONAL

O adevărată comoară este scoasă la licitație: 100 de ani a stat ‘ascunsă’. Deținătorul a lăsat cu limbă de moarte mesajul

Publicat

in

O adevărată comoară numismatică, ascunsă timp de un secol, va fi scoasă la licitație. Este vorba despre o colecție prețioasă de aproximativ 20.000 de monede rare, estimată la 72,5 milioane de dolari, informează Mediafax.

După moartea sa, în 1923, un numismat danez a lăsat în urmă o colecție prețioasă de monede, a cărei valoare este estimată la aproximativ 72,5 milioane de dolari.

Aceasta zăcuse inactivă timp de 100 de ani. Colecția de monede rare va fi vândută la licitație în această toamnă. Doar șapte din cele aproximativ 20.000 de monede din colecție au devenit proprietatea Muzeului Național al Danemarcei.

„Standardul este extraordinar. Colecția a devenit mitică. Este ca și cum prințesa ar fi dormit timp de 100 de ani sau aproape. De aceea, ocupă un loc special printre colecționari”, a declarat pentru AFP Helle Hornaes, șefa colecției de monede și medalii de la Muzeul Național al Danemarcei.

A lăsat cu limbă de moarte să fie păstrată 100 de ani

În 1922, Lars Emil Bruun, un antreprenor danez specializat în produse lactate și numismat din copilărie, a cumpărat o colecție de monede de la familia Bille-Brahe, colecționari aristocrați, și s-a angajat să respecte dreptul de preemțiune al Muzeului Național. El a murit în anul următor, dar nu fără a adăuga o condiție privind utilizarea viitoare a proprietății.

„Se zvonește că Bruun, după ce a văzut devastările din Primul Război Mondial, era foarte îngrijorat că s-ar putea întâmpla ceva cu colecția. Așa că a întocmit un testament în care a stipulat că va fi păstrată ca rezervă pentru colecția națională timp de 100 de ani după moartea sa”, a declarat Helle Hornaes.

Cu excepția celor șapte monede achiziționate de muzeul național, datând de la sfârșitul secolului al XVI-lea și începutul secolului al XVII-lea, colecția va fi vândută la licitație începând din toamnă de casa de licitații Stack’s Bowers, care o consideră „cea mai valoroasă colecție de monede pusă vreodată pe piață”.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend