Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Organizatia pietei de comunicare sutine punctul de vedere BRAT: toti producatorii de continut trebuie sa beneficieze de ajutor de stat, nu doar posturile TV si radio

Publicat

in

Asociatia care reprezinta interesele intregii piete de comunicare (media, agentii si clienti de publicitate) sustine punctul de vedere exprimat luni de BRAT, potrivit caruia ajutorul de stat pentru media este benefic daca e acordat in mod egal pentru toti producatorii de continut informativ, cultural si educativ, nu doar pentru posturile de TV si radio. Pozitia IAA Romania vine la o zi dupa ce ordonanta de urgenta prin care guvernul a decis sa sprijine financiar companiile din audiovizual a fost publicata in Monitorul Oficial.

IAA Romania arata, intr-un comunicat de presa, ca “prin insasi natura sa, ajutorul de stat creeaza un avantaj competitiv lectiv si distorsioneaza libera concurenta. Selectivitatea creata prin sprijinirea unor categorii de companii din domeniul audiovizual in detrimentul altora poate crea dezechilibre majore atat in ceea ce priveste libera concurenta, poate conduce la influentarea continutului audiovizual si, in ultima instanta, la cenzura.”

In conditiile in care guvernul nu a stabilit inca modul cum vor fi impartiti banii promisi, prin ordonanta, televiziunilor care produc emisiuni informative, culturale sau educative, limitand insa, de la bun inceput, ajutorul doar pentru televiziuni si radio, IAA atrage atentia:

  • “Orice set de criterii care sa asigure transparenta si corectitudine in atribuirea unui astfel de ajutor trebuie construit pe baza masuratorilor si rezultatelor de performanta a fiecarui mijloc mass media in parte, masuratori desfasurate pe baza unor standarde internationale si  agreate de toate companiile active pe piata de media si comunicare.”

Comunicatul IAA Romania:

IAA Romania sustine punctul de vedere al BRAT cu privire la acordarea de ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual care produc si difuzeaza emisiuni informative, culturale și educative, de interes public in mod egal, indiferent de modul in care publicul se informeaza.

Intelegand obiectivul Guvernului de a stimula operatorii economici ce sprijina interesul public in domeniul informarii si culturii, IAA Romania  apreciaza ca o initiativa de genul OUG din 10 Iunie 2015 poate fi benefica atat timp cat ea este aplicata in mod egal tuturor operatorilor care produc acest tip de continut, indiferent de modul in care acesta ajunge la cetatean.

Prin insasi natura sa, ajutorul de stat, creeaza un avantaj competitiv selectiv si distorsioneaza libera concurenta. Selectivitatea creata prin sprijinirea unor categorii de companii din domeniul audiovizual in detrimentul altora poate crea dezechilibre majore atat in ceea ce priveste libera concurenta, poate conduce la influentarea continutului audiovizual si, in ultima instanta, la cenzura.

Orice set de criterii care sa asigure transparenta si corectitudine in atribuirea unui astfel de ajutor trebuie construit pe baza masuratorilor si rezultatelor de performanta a fiecarui mijloc mass media in parte, masuratori desfasurate pe baza unor standarde internationale si  agreate de toate companiile active pe piata de media si comunicare.

Pe de alta parte, credem cu tarie ca orice intentie de modificare a legislatiei, indiferent de caracterul sau de urgenta, trebuie operata doar dupa largi consultari cu industria, dupa ascultarea pozitiilor tuturor partilor implicate si numai dupa analiza unor studii de impact.

Orice alt mod de a conduce procesul de modificare a legislatiei:  ignorarea opiniilor industriei, scurtarea timpilor necesari pentru analiza si decizie, favorizarea unei categorii de companii in defavoarea altora etc, nu poate produce decat efecte negative pentru toti cei implicati, eforturi si costuri mari, nejustificate, pentru toate partile si poate genera imaginea unui cadru legislativ netransparent, partinic si impredictibil.

Asociatia IAA Romania este cea mai vasta si mai reprezentativa asociatie profesionala a companiilor din industria de marketing si comunicare. IAA Romania reprezinta in Romania interesele a peste 130 de companii – clienti, agentii de publicitate si mijloace mass media – ce insumeaza peste 8,000 de angajati si au o cifra de afaceri consolidata de peste 7 miliarde de euro.

Inca din anii 90, odata cu inceputul publicitatii in Romania, IAA a fost alaturi de autoritati in procesul de elaborare a celor mai importante acte normative cu impact in industrie. Asociatia a avut un cuvant important de spus in definirea Legii Publicitatii, a Codului de Reglementare a Continutului Audiovizual, a Legii Zilierului, a regulamentelor de publicitate stradala, in reglementarea taxei de cinematografie, OUG 25/2013 si multe altele. 

In numele membrilor sai, IAA Romania isi reafirma si pe aceasta cale dorinta si intreaga sa capacitate de a activa in continuare ca partener activ si credibil de dialog al autoritatilor executive si legislative  in procesul de actualizare a legislatiei referitoare la comunicarea de marketing.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Sfârșit tragic pentru zeci de ucraineni. Au fugit de război, dar au murit înecați la granița cu Ungaria și România

Publicat

in

Cel puțin 30 de ucraineni au murit în încercarea de a scăpa de serviciul militar. Ei s-au înecat în râurile de la granița Ucrainei cu Ungaria și România. Alți ucraineni au dispărut în zonele montane din zona frontierei.

Cadavrul unui bărbat a fost recuperat de pe râul Tisa în această săptămână de polițiștii de frontieră români. Corpul a stat în apă mai multe zile, estimează specialiștii. Este a 30-a victimă cunoscută, a anunțat serviciul de frontieră al Ucrainei, potrivit Sky News.

Mii de ucraineni au fugit din țara pentru a evita mobilizarea.

Noile legi au redus vârsta de recrutare de la 27 la 25 de ani și au mărit amenzile pentru cei care nu se conformează.

Citeste mai mult

NATIONAL

Un motociclist s-a izbit de un gard și a fost preluat de un elicopter SMURD

Publicat

in

Un motociclist a fost grav rănit, sâmbătă seară, într-un accident rutier care s-a petrecut în comuna prahoveană Poienarii Burchii, victima urmând să fie preluată de un elicopter SMURD.

Potrivit Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Prahova, motociclistul, un bărbat de 52 de ani, ar fi pierdut controlul direcţiei de deplasare şi a intrat în coliziune cu un gard, scrie agerpres.ro.

Victima a suferit un traumatism cranio-cerebral sever şi a fost intubată de echipajul medical sosit la faţa locului, urmând să fie transportată la spital de către elicopterul SMURD, a transmis Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Prahova.

Cercetările sunt continuate de poliţişti în vederea stabilirii tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul rutier.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend