Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Klaus Iohannis arată o decuplare totală de societate: "Dacă dl Iohannis va continua pe această linie, mă tem că se îndreaptă spre un dezastru epic nu doar personal, ci și instituțional"

Publicat

in

Klaus Iohannis nu se ridică la nivelul așteptărilor, conisideră majoritatea românilor. Acesta a oferit imaginea președintelui strict constituțional, neimplicându-se activ în neregulile pe care parlamentarii le comit în ultima vreme, ratând astfel ocazia de a imprima un anumit curs României.

“Președintele României nu este un funcționar care, din spatele unui ghișeu, să execute conștiincios atribuțiile din fișa postului. Nu este funcționarul de la ghișeul 1 care să dirijeze petentul la ghișeul 2 sau 3, atunci când treaba e de competența legală a acestora.

Sigur că atunci când este vorba despre competențe ale Executivului președintele nu are cum să intervină direct asupra deciziei, dar asta nu înseamnă că nu are un punct de vedere și că nu are obligația să-l exprime public ca reprezentant al celor 6 milioane de oameni care i-au dat votul”, se arată într-un articol publicat pe ziare.com.

Șeful statului a invitat, în mai multe rânduri, partidele la Cotroceni pentru consultări, însă, niciodată nu a comunicat concluziile concrete ale întrevederilor.

“Dl Iohannis ne spune că nu face nici treaba Guvernului, nici a Opoziției. Sub aspect decizional nici nu poate. Dar trebuie să înteleagă că orice se întâmplă în România este treaba președintelui, pus acolo să vegheze asupra ansamblului pe care îl reprezintă societatea românească. Dl Iohannis pare complet rupt de ansamblu. Nu dă semne nu numai că l-ar întelege, dar nici ca l-ar interesa”consideră jurnaliștii de la ziare.com.

Pensiile speciale, situația românului din Burkina Faso și inițiativa lui Ponta de  a scoate procurorii din rândul magistraților sunt doar două exemple în care președintele nu a reacționats au a reacționat cu mare întârziere.

O altă gafă a șefului statului s-a produs vineri. Acesta, aflat în vizită la Bruxelles, într-un discurs despre fluxul imigranților a încurcat Marea Mediterană cu Marea Neagră.

”Una peste alta, Klaus Iohannis arată o decuplare totală de societate. Nu are opinii sau nu le comunică, nu înțelege fondul problemelor sau nu reușește să îl explice, nu se implică dincolo de litera strictă a Constituției.

Pare a se autoizola comod într-o postură cât mai puțin solicitantă și dincolo de care tot mai multă lume se întreabă ce gândește și vrea de fapt președintele? Dezamăgirea este, mă tem, în creștere.

Dacă dl Iohannis va continua pe această linie, mă tem că se îndreaptă spre un dezastru epic nu doar personal, ci și instituțional”, mai scrie sursa citată.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Credeați că cireșele sunt scumpe? Peste 1.800 de lei un ananas; aproape 30 de lei o căpșună

Publicat

in

Imaginați-vă că aveți aproximativ 2.000 de lei (400 de dolari) pentru o experiență culinară de lux. Ați putea să vă răsfățați cu o cutie de caviar de calitate superioară, o sticlă sau două de vin foarte bun sau o masă cu mai multe feluri de mâncare la un restaurant de lux. Sau ați putea cheltui toți banii pe un singur ananas și, poate, pe câteva căpșune.

Ananasul Rubyglow, un fruct cu exterior roșu distinctiv și o dulceață intensă, se vinde la prețul de 395,99 dolari (aproximativ 1.813 lei) la Melissa’s Produce din California. Del Monte, un angrosist specializat în ananas, a petrecut 15 ani dezvoltând Rubyglow, disponibil inițial doar în China la începutul acestui an. Recent, Del Monte a decis să testeze piața din Statele Unite, iar Melissa’s Produce a început să-l comercializeze la acest preț ridicat, potrivit CNN.

Există o cerere constantă pentru fructele de calitate superioară, ceea ce a motivat Del Monte să aducă Rubyglow în SUA. Cindy van Rijswick de la Rabobank afirmă că există mereu o piață pentru produsele de specialitate în restaurante de lux, pentru gurmanzi și în anumite canale online.

Interesul americanilor pentru noi soiuri de fructe a crescut în ultimii ani, aceștia fiind dispuși să plătească mai mult pentru merele Honeycrisp, strugurii Cotton Candy, citricele Sumo Citrus și căpșunile japoneze cultivate pe verticală. Totuși, un ananas de 400 de dolari este considerat exagerat.

Consumul de fructe scumpe a crescut constant

Mărul Honeycrisp, introdus acum peste 30 de ani, a reprezentat un punct de cotitură în piață, oferind o opțiune nouă și atrăgătoare într-o piață dominată de soiurile Red Delicious, Golden Delicious și McIntosh. Jim Luby, profesor de științe horticole la Universitatea din Minnesota, subliniază succesul Honeycrisp datorită caracteristicilor sale unice și crocante, deși prețul era mai mare. Oamenii doreau mai multe opțiuni, iar Honeycrisp a satisfăcut această cerere.

Comercializarea noilor fructe necesită investiții mari în cercetare și dezvoltare. Găsirea unui fruct care să fie atât delicios, cât și rezistent comercial este un proces dificil și costisitor. Cercetătorii trebuie să convingă cultivatorii să investească în aceste fructe, un risc care s-a dovedit justificat în cazul Honeycrisp.

Succesul acestuia a dus la o diversificare mai mare în oferta de fructe. În ultimul deceniu, consumul de fructe scumpe precum fructele de pădure, mango și avocado a crescut, în timp ce consumul de mere și banane a rămas constant.

Aproape 30 de lei o singură căpșună

Unele fructe de specialitate au dezvoltat adepți fideli. Strugurii Cotton Candy au devenit rapid populari după lansarea din 2011, iar citricele Sumo au avut o ascensiune treptată, dar sigură. Oishii a vândut căpșuni de specialitate la 50 de dolari pentru un pachet de opt (aprximativ 30 de lei o căpșună), atrăgând mii de clienți pe lista de așteptare. Astăzi, datorită îmbunătățirilor tehnologice, prețul lor a scăzut la 10-14 dolari.

Del Monte a continuat să inoveze, lansând în 2020 ananasul Pinkglow cu pulpa roz, destinat cadourilor de lux și promovării pe rețelele sociale. Inițial vândut la 50 de dolari, astăzi se găsește la prețuri mai accesibile, între 8 și 29 de dolari.

Melanie Zanoza Bartelme de la Mintel Food & Drink sugerează că achiziționarea unui ananas roz poate fi justificată prin beneficiile sale emoționale, dar recunoaște discrepanța dintre prețurile acestor fructe de lux.

Citeste mai mult

NATIONAL

LIVE TEXT – Război în Ucraina: Rusia și-a mutat o treime din bombardierele strategice

Publicat

in

Rusia și-a mutat o treime din bombardierele strategice, inclusiv 12 aeronave Tu-95MS și 13 Tu-22M3, la baza aeriană Olenia din regiunea arctică Murmansk, arată imaginile din satelit. Acest lucru indică pregătirea unui nou val de atacuri asupra Ucrainei, Rusia căutând, totodată, să-și protejeze avioanele de potențiale atacuri ale Kievului.

STIRIPESURSE.RO vă prezintă mai jos, în format „live text”, principalele știri legate de războiul din Ucraina

UPDATE 21 mai, ora 03:00: Vladimir Putin face curățenie totală în armata rusă: l-a demis pe adjunctul ministrului apărării și a numit în locul său un economist

Preşedintele rus Vladimir Putin l-a demis luni pe ministrul adjunct al apărării Iuri Sadovenko, înlocuindu-l cu Oleg Saveliev, ex-ministru adjunct al economiei, care până acum a lucrat ca auditor la Curtea de Conturi a Rusiei, conform unui decret publicat, într-un nou semn al intenţiei sale de a îmbunătăţi eficienţa economiei de război a Rusiei, relatează Reuters şi EFE, conform Agerpres.

Destituirea generalului Sadovenko, numit ministru adjunct în ianuarie 2013, intervine la o săptămână după plecarea din minister a şefului acestuia, Serghei Şoigu, care este acum secretar al Consiliului de Securitate al Rusiei.

Continuarea aici

content-image

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend