Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Caracatita si butterfish la birou. Un pariu riscant – Doi antreprenori au lansat un serviciu elitist de livrare de mancare

Publicat

in

Doi antreprenori au lansat in Bucuresti un serviciu prin care livreaza mancare de restaurant de cinci stele, obiectivul companiei fiind sa ajunga la 500 de comenzi pe zi, fata de 20-30 cate au fost in perioade de test. Business-ul este unul riscant fiindca in Bucuresti s-au inmultit in ultimii ani locurile unde se mananca bine si ieftin. De ce cred cei doi investitori ca bucurestenii sunt dispusi sa dea si peste 70 de lei pe un meniu elitist, puteti citi in mai jos.

Mancarea si online-ul au tot mai multe in comun, iar ceea ce acum cinci ani parea de neimaginat a devenit acum realitate: oamenii isi comanda masa de pranz de pe internet si o platesc cu cardul.

Foarte multi aloca insa un buget redus pentru masa de pranz la birou, astfel ca ideea unor meniuri sofisticate, dar mai scumpe decat ce se mananca in mod normal, este in acelasi timp si interesanta, dar si riscanta.

Bazandu-se pe numarul foarte mare de oameni care lucreaza in cladiri de birouri si au salarii bune in Bucuresti (asa-numitii corporatisti), doi antreprenori au lansat un serviciu de livrare a unor feluri de mancare elitiste, cu preturi si calitate peste medie. Florin Stoian, co-fondator Star Taxi si fondator Mondo Taxi, a infiintat impreuna cu Iulian Velenza, fost actionar minoritar de la World Class, serviciul Yellow Menu la care se lucreaza de la inceput de an. in prezent, compania are 18 angajati. Aplicatia se lanseaza oficial miercuri, atat in varianta pentru Android cat si iOS, iar plata se poate face cu cardul.

Foarte multi mananca la birou feluri repetitive sau anoste, astfel ca va exista cerere pentru mancare mai de calitate, spune Florin Stoian, intr-un interviu pentru StartupCafe. Yellow Menu are un meniu de pranz diferit de la zi la zi, cu sase feluri de mancare in fiecare zi, Dupa luna noiembrie, compania intentioneaza sa introduca si meniu de cina.

Daca foarte multi mananca la pranz ciorbe, cartofi prajiti, ceafa, chiftele, mici sau piept de pui, Yellow Menu propune lucruri mult mai fine, precum caracatita, piept de rata cu smochine sau butterfish cu orez salbatic. Evident ca aceste mancaruri sunt mai scumpe, insa creatorii business-ului spun ca portiile sunt foarte mari, astfel ca pot manca mai multi colegi.

In prezent compania face livrari in nordul Bucurestiului, pornind de la Piata Victoriei, pana in Pipera. Livrarea se face in maxim jumatate de ora, intre orele 11 si 15, clientii putand comanda cu o seara inainte. Compania nu se va extinde in tot orasul “Privim punctele de interes precum cladirile de birouri: centre de business – Semanatoarea, AFI Cotroceni. Nu ne ducem efectiv in cartiere”, spune Stoian care precizeaza ca nu doar corporatistii comanda, ci si cei care prefera sa manance acasa impreuna cu copii.

Cum reuseste insa Yellow Menu sa livreze in 30 de minute din sediul situat in zona Lacului Tei? “La noi mancarea nu este pregatita pe loc, adica sa ai un delay de 15-20 de minute. Noi avem echipamente ce ne permit ca la ora 9.00, trei sferturi din “dish” sa fie gata (…) Felul de mancare este finalizat inainte de livrare, insa avem echipamente care-l mentin la o temperatura de 80 de grade” (…) Bucataria are 150 mp spatiu de lucru”. Echipamentele de bucatarie au costat aproape 100.000 de euro.

“Noi nu folosim ingrediente de volum, ci preferam sa facem cantitati limitate, folosind ingrediente de calitate. De exemplu noi avem zilnic peste, paste, vita, fructe de mare, supe-creme – lucruri pe care nu le intalnesti in orice restaurant normal sau cantina”, spune Florin Stoian.

Pentru Yellow Menu nu va fi usor fiindca lucrurile s-au schimbat in Bucuresti in ultimii ani din moment ce acum exista zeci de cantine ce vand mancare “ca acasa” Stoian spune ca aceste cantiner nu-i  satisfac pe cei care vor feluri de mancare premium, precum antricot de vita din Noua Zeelanda sau caracatita. “Noi nu vrem sa vindem la 800.000 de oameni care muncesc in Bucuresti, ci vrem sa vindem la 1.000 sau 2.000 de oameni care pot aprecia un produs de calitate, cu ambalajae de calitate si servit intr-un timp rezonabil”

Exista insa multe locuri de unde bucurestenii pot comanda mancare de pe internet. Asadar, care e diferenta intre Yellow Menu si aplicatia Food Panda? Stoian spune ca Food Panda este un agregator, un intermediar intre restaurant si client, iar in acest caz nu poti controla foarte multe lucruri. “La Yellow noi controlam bucatarul, ingredientele si timpul de livrare si relatiile cu clientii, astfel ca pot vedea daca este ok. Daca totul este in <ograda> mea, pot garanta ca tot fluxul de la A la Z este in regula”, spune Stoian.

Compania pare sa aiba aspiratii destul de inalte avand in vedere ca, in prezent, sunt 20-30 de comenzi/zi pentru care lucreaza 18 angajati, iar pentru a ajunge la 500 de livrari, asa cum isi propune, ar fi nevoie de cel putin 8-10 oameni in plus la logistica. Acum, Yellow Menu lucreaza cu opt scutere si doua autoturisme, dar pentru a ajunge la 500 de livrari/zi, ar avea nevoie de 30 de vehicule. Pentru perioada verii, unele livrari pot fi realizate si cu bicicletele.

Pana in prezent, investitiile au fost de 200.000 euro, iar pana la final de an se vor adauga 100.000 de euro prin investitiile de marketing si cele cu flota auto.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Disperare calmă la Endava și Cognizant. Giganții din IT ar da afară oameni pe bandă rulantă (surse)

Publicat

in

În umbra concedierilor totale de la Gameloft Cluj-Napoca și a celor mai puțin evidente de la Atos Global Delivery Center România, Endava și Cognizant, doi giganți de pe piața IT din România ar renunța masiv la personal. Informația este prezentată pe surse din interiorul celor două companii, confirmarea ar urma să vină odată cu publicarea cifrelor de personal la ANAF.

Valurile succesive de concedieri din industria românească de IT prefigurează o criză de lungă durată într-unul dintre cele mai dinamice sectoare economice de la noi. În timp ce unele concedieri sunt vizibile și asumate de angajatori, cum este cazul Gameloft, compania care a anunțat recent închiderea totală a business-ului din Cluj-Napoca, alte disponibilizări, în special la giganții din sector, se fac cu ”batista pe țambal”.

Expertul în HR Doru Șupeală, citat de mai multe publicații printre care și Adevărul a arătat că după vestea închiderii biroului Gameloft de la Cluj a primit un val de mesaje de la angajați ai altor companii din sectorul IT și Tehnologie din România.

„Foarte mulți dintre cei care mi-au scris se plâng de faptul că sunt concediați abuziv sau, și mai rău, sunt presați psihologic să își dea demisia, pentru ca firmele să nu fie obligate să le plătească salarii compensatorii”, a precizat acesta.

Sursa citată arată că Atos Global Delivery Center România, o firmă multinațională de servicii de tehnologie digitală, ar pune presiune pe angajați pentru a renunța la locul de muncă.

Din informațiile noastre, cele mai ”discrete” disponibilizări ar avea loc însă la două dintre cele mai mari companii de IT din România. Cognizant Softvision si Endava.

Comunică doar când fac angajări nu și când fac concedieri

Acum două luni, mai mulți angajați ai Cognizant Softvision, companie din Cluj preluată de americanii de la Cognizant reclamau existența mai multor ”valuri de concedieri”. Informația a fost prezentată pe site-ul lui Doru Șupeală în martie 2024. ”de la începutul anului 2024, firma a disponibilizat peste 100 de angajați, mai ales din departamentele de IT support (operațional și call center) și Human Resources”, se arată în articolul publicat la data respectivă.

Chiar din 2023, același autor arăta că mai mulți angajați ai Cognizant au fost supuși unor abuzuri. Întreaga povestea poate fi citită aici.

Compania Cognizant are o prezentă discretă în presă și comunică exclusiv când este ”de bine”. Acum trei ani, mai multe publicații titrau ”Cognizant Softvision România a angajat 1.000 de programatori în primele 11 luni ale anului”. Cifrele publice de pe platforma Termene.ro arată că numărul angajaților COGNIZANT TECHNOLOGY SOLUTIONS ROMANIA ajunge în 2022 la 2.500. Dacă cifra pe care o va publica fosta Softvision pentru anul 2023 scad, atunci informațiile pe surse care vorbesc de concedieri de ordinul sutelor la această companie, se vor confirma.

Compania Endava, unul dintre cei mai puternici actori de pe piața IT din România, cu peste 4.500 de angajați la nivelul lui 2022, s-ar confrunta încă de anul trecut cu disponibilizările.

Informații de pe platforma undelucram.ro. Link-ul aici

stefan312

28.06.2023

Concedieri masive

Buna ziua nu recomand firma face concedieri masive pe parte de junior mid

Răspunde

pviorel

27.10.2023

A răspuns lui stefan312

din surse sigure stiu ca in 2023 au fost 2 runde masive de concedieri: in februarie si in mai 2023.

prin toamna s-a pus presiune pe oameni ca nu mai sunt proiecte, ca situatia e maronie, bla-bla-bla si oamenii au inceput sa plece unul cate unul. in felul asta nu trebuie sa plateasca salarii compensatorii si nici nu trebuie sa faca hatogaria de concediere prevazuta in legislatie: si-a dat angajatul demisia si gata !!!

Deși mai multe publicații au făcut referiri la posibile concedieri în Endava, compania nu a răspuns public acuzațiilor. Evz.ro cita o sursă din companie în vara anului trecut: „Au fost discuții despre exit doar cu oameni care au bench mare, probleme de performanță, juniori cu sub 1 an experiență luați anul trecut și puțin probabil să găsească proiecte”.

Zvonurile au continuat și la începutul anului curent. Un scurt video aici.

Endava și Cognizant Softvision sunt companiile cu numărul 1 și 2 în top-ul giganților din Cluj, fiind urmate de NTT DATA, spune o analiză Economedia publicată în acum două luni, în contextul prezentării unei restrângeri a activității din domeniul IT. Compania NTT DATA a reacționat public la un set de acuzații care i-au fost aduse de renunțare mascată la un număr mare de angajați, sub ”acoperirea” unor înțelegeri amiabile. Compania a explicat că numai 2% dintre angajați au primit propuneri de încetare amiabilă a raporturilor de muncă în timp ce fluxul de personal în companie ar fi unul pozitiv. ”În 2023 am angajat de două ori mai mulți profesioniști care activează în echipa noastră, raportat la numărul colegilor care au ales să-și continue parcursul profesional în alte companii. Ponderea angajaților cărora compania le-a propus o soluție de încheiere amiabilă a colaborării nu depășește 2% din numărul total de angajați și colaboratori”, se arată în explicațiile pe care compania le-a transmis presei.

Contracția economică la nivel global și progresul soluțiilor AI, printre factorii care determină restructurărilor din IT

”ANIS – Asociația companiilor de software – lansa în ianuarie un raport din care reieșea că anul 2023 s-a încheiat cu rezultate sub așteptările de la începutul anului precedent, iar angajatorii au un optimism moderat pentru 2024. Raportul mai menționa că la începutul anului 2023, peste 68% dintre respondenți indicau că vor termina anul cu o echipă mărită, însă doar 44% dintre aceștia au și finalizat anul trecut cu un număr mai mare de angajați. În același timp, dacă doar 9,5% se așteptau în 2023 la scăderea numărului de angajați, la final de an 24% dintre respondenți au indicat că echipa firmei s-a micșorat”, se arată într-un material publicat pe Digital Business în luna martie a acestui an.

Mai mulți experți se pronunță asupra perspectivelor sectorului IT, în contextul unor contracții economice la nivel global, dar și în contextul prefigurării folosirii intensive a inteligenței artificiale care ar putea înlocui foarte multe dintre sectoarele profesionale din IT, pornind de la programare, până la automatizări sau chiar structuri suport.

Citeste mai mult

NATIONAL

Scăderea abruptă a AUR în sondaje a lansat fenomenul ‘Fugim organizat, scapă cine poate’ (surse)

Publicat

in

Scandal de amploare în AUR care pare că decimează partidul lui George Simion.

Potrivit unor surse politice apropiate AUR, niciun membru al partidului nu-l mai ascultă pe Simion. Motivul este legat de campania electorală cu domnitorii români.

Mai exact, Simion  îi obligă pe candidații la alegerile din acest an să facă poze cu Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul.

content-image

Partidul AUR s-a consacrat de-a lungul timpului prin folosirea de figuri istorice și scenete cu voievozi pentru a-și face mesajul auzit. Mihai Viteazul, Vlad Țepeș și Ștefan cel Mare apar adesea pe afișele de campanie ale partidului, iar personajul preferat al liderului AUR, George Simion, pare să fie Vlad Țepeș, care apare în majoritatea scenetelor partidului, probabil pentru modul inedit în care pedepsea „corupții” și „trădătorii de neam”.

Liderii AUR caută diverse formule pentru a gestiona dezastrul

Pentru a ieși „basma curată” George Simion caută soluții și un țap ispășitor pentru dezastrul care se preconizează la scutinul din 9 iunie. Printre lucrurile la care s-ar fi gândit, spun sursele noastre, ar fi vorba chiar și despre mesaje care ar urma să fie date la o zi după alegeri prin care să acuze un furt masiv la urne.

Sunt estimări chiar că AUR nu va face nici măcar 9%, scorul pe care l-a obținut la alegerile parlamentare de acum 4 ani.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend