Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

VIDEO FOTO Incendiile cuprind Europa: cinci morți și zeci de răniți în Turcia / Parcurile și pădurile de lângă Atena, închise de pompieri

Publicat

in

Cinci persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte câteva zeci au fost rănite în urma unor incendii de pădure care au devastat mai multe sate din sud-estul Turciei, a anunţat vineri ministrul Sănătăţii, citat de AFP, relatează Agerpres.

“Au fost cinci morţi şi 44 de răniţi, dintre care zece în stare gravă” în două zone din apropierea oraşului Mardin, a scris ministrul Sănătăţii din Turcia, Fahrettin Koca, pe reţeaua socială X.

Imaginile postate pe reţelele sociale arată un incendiu uriaş, care luminează cerul în timpul nopţii, şi nori mari de fum.

Patru echipe pentru intervenţii de urgenţă şi 35 de ambulanţe au fost trimise la faţa locului, a precizat ministrul Koca.

Incendiul a izbucnit joi seara într-o zonă situată la aproximativ 30 de kilometri sud de oraşul Diyarbakir şi s-a extins rapid, alimentat de vântul puternic, afectând cinci sate, a declarat ministrul de Interne, Ali Yerlikaya.

“Din nefericire, trei persoane din regiunea Diyarbakir şi două din regiunea Mardin şi-au pierdut viaţa”, a scris ministrul Yerlikaya pe reţeaua X.

Situația din Grecia

Protecţia Civilă din Grecia a declarat vineri stare de alertă la Atena din cauza riscului extrem de incendii şi a dispus închiderea parcurilor şi pădurilor din împrejurimi pe fondul temperaturilor ridicate care, conform prognozelor, vor ajunge din nou la 40 de grade Celsius, informează EFE.

În alte şapte regiuni din centrul şi sudul ţării, precum şi în insulele Lesbos şi Chios, autorităţile elene au avertizat asupra riscului foarte ridicat de incendii.

Începând de vineri, autorităţile vor interzice circulaţia vehiculelor şi accesul amatorilor de drumeţii în parcurile naţionale, pădurile şi alte “zone vulnerabile” din aceste regiuni, conform Protecţiei Civile.

Departamentul de pompieri din Grecia a înregistrat începând de miercuri, de la ora locală 18:00, până joi, la aceeaşi oră, 64 de incendii în întreaga ţară, dintre care 57 au fost stinse înainte de a se extinde.

Potrivit Serviciului Naţional de Meteorologie (EMY), temperaturile ridicate vor fi însoţite de vânturi puternice, care reprezintă un risc suplimentar pentru incendiile active pe teritoriul ţării.

Temperaturile, care în această perioadă a anului variază de obicei între 20 şi 33 de grade Celsius, au depăşit săptămâna trecută 40 de grade Celsius în mai multe zone din Grecia.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Ambassador Warnery: Romania enjoys France’s support to join Schengen area with land borders

Publicat

in

Romania is enjoying France’s full support to enter the Schengen area with the land borders as soon as possible, after entering the area with the sea and air borders on March 31, French ambassador in Bucharest Nicolas Warnery said on Friday at a France National Day reception.

He added that this year is important to Europe, mentioning last month’s European elections and the opening of accession negotiations to the European Union with Ukraine and Moldova.

“With these accession negotiations, a new chapter in the history of the union begins, which we will write together. The forthcoming summits of the European Political Community in the United Kingdom and Hungary will also allow us to move forward, in a broader format than that of the European Union EU, in defending our common values, for the continuation of the consolidation of Europe,” Warnery said.

He added that 2024 is also a key year on Romania’s road to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), where Romania can count on France’s full support.

The ambassador said that, at the end of this month, France is hosting the summer Olympic Games, “a great celebration of sports and friendship between nations, an opportunity to remember the values to which we are attached: peace, fraternity, respect and tolerance.”

He added that France wants these games to mark progress in terms of gender equality and for the first time in history an equal number of athletes will participate.

“Let me warmly thank the Romanian Olympic Committee, as well as the Romanian champions who have worked alongside us in recent months to prepare for the games and to promote the Olympic values. I also want to thank the Romanian government for sending a group of police officers and gendarmes to help with the smooth running of this event. Let me wish good luck to all the Romanian athletes who will leave in a few days for Paris.”

He also mentioned France’s involvement in the security on NATO’s eastern flank.

“The service people of the Aigle Force are training thoroughly and are prepared. Let me greet the French soldiers who have been deployed for two and a half years to Romania, and especially those who are with us this evening. I would like to remind you that, only a few weeks ago, a ceremony took place in which the area of the military camp in Cincu where the French soldiers are installed was name General Berthelot Camp. We do not forget history and we are here for the long term. In the face of Russia’s aggression against Ukraine and the manoeuvres to destabilise the countries in the region, we must remain united and mobilised, standing with Ukraine and Moldova,” he said.

AGERPRES

Citeste mai mult

NATIONAL

Carlos Alcaraz este din nou în finală Wimbledon

Publicat

in

Carlos Alcaraz este pe punctul de a obţine două titluri consecutive pe iarba de la Wimbledon. Spaniolul în vârstă de 21 de ani a trecut de Daniil Medvedev, cu 6-7(1), 6-3, 6-4, 6-4, vineri, pentru a ajunge în finala turneului de grand slam de la Londra.

Alcaraz şi-a păstrat calmul după ce a avut dificultăţi în a-şi găsi cel mai bun nivel în setul de deschidere şi şi-a îmbunătăţit jocul, în special pe serviciu, pentru a obţine un triumf în două ore şi 55 de minute pe Terenul Central.

“Sunt foarte încântat de prestaţia mea de astăzi”, a declarat Alcaraz în interviul de pe teren. “Am început foarte agitat. El domina, jucând un tenis excelent cu serviciul său şi jocul său de retur. A fost dificil pentru mine, dar am încercat să trec peste nervozitate la începutul setului al doilea.

Mi-a fost de mare ajutor să conduc cu 3-1, iar după aceea am putut să-mi joc propriul joc şi să mă bucur puţin mai mult de meci. Am încercat să dau lovituri bune, m-am mişcat bine, aşa că în general cred că am jucat un meci destul de bun”.

Alcaraz, care l-a învins pe Medvedev şi în semifinalele de anul trecut de la Wimbledon, ar putea avea parte de o reeditare a finalei sale epice din 2023 împotriva lui Novak Djokovici. În cealaltă semifinală, sârbul îl înfruntă pe Lorenzo Musetti, cap de serie numărul 25, în încercarea sa de a egala recordul lui Roger Federer de opt titluri de simplu masculin la Wimbledon.

Alcaraz are 3-0 în finalele de Grand Slam, după triumfurile sale de la US Open 2022, Wimbledon 2023 şi Roland Garros 2024, care l-au făcut cel mai tânăr jucător care a câştigat un turneu major pe toate cele trei suprafeţe.

Dacă îşi va apăra cu succes titlul duminică, spaniolul va fi doar al şaselea jucător care reuşeşte dubla Roland Garros-Wimbledon în acelaşi an, după Rod Laver, Bjorn Borg, Rafael Nadal, Roger Federer şi Novak Djokovici.

“Simt că nu mai sunt nou. Ştiu cum mă voi simţi înainte de finală”, a spus Alcaraz când a fost întrebat despre eventualele emoţii dinaintea finalei. “Am mai fost în această poziţie şi voi încerca să fac lucrurile pe care le-am făcut pentru a câştiga anul trecut. Voi încerca să fiu mai bun şi să fac lucrurile care au mers bine… Va fi un meci foarte dificil. Lorenzo şi Novak joacă un tenis excelent. Mă voi uita la meciul lor şi să vedem cu cine voi juca duminică”.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend