ECONOMIC
V-AŢI BUCURAT DEGEABA – Taxa auto nu va fi eliminată
Publicat
acum 8 aniin
De
adminTimbrul de mediu nu va fi eliminat de la începutul anului viitor după ce preşedintele României Klaus Iohannis a decis, vineri, ieri11.11.2016, să nu promulge legea celor 102 taxe eliminate.
La data de 25 octombrie, Parlamentul României a adoptat legea celor 102 taxe ce urmau a fi date uitării, printre care se număra şi timbrul de mediu, cunoscut ca taxa de înma-triculare. Astfel, speranţa milioanelor de români care sperau să bifeze o taxă în minus a fost spulberată.
Promulgarea legii timbrului de mediu nu ar fi fost un impediment pentru şeful statului, dacă nu ar fi existat mult controversata taxă radio-tv.
„Dacă nu ar fi fost printre aceste taxe cele două taxe care se plătesc pentru Televiziunea Publică şi Radioul Public, probabil că aş fi promulgat legea pur şi simplu, chiar dacă ar fi trebuit dezbătute anumite taxe”, a adăugat Iohannis la o dezbatere cu privire la eliminarea taxei radio-tv, arătând că ar fi făcut acest lucru, deoarece Executivul a dat un punct de vedere pozitiv, deşi cu multe amendamente.
„Această iniţiativă care a propus eliminarea unor taxe ar fi avut poate un impact foarte pozitiv dacă s-ar fi respectat câteva condiţii minimale, lucru care în esenţă nu ar fi rău, şi pot să spun foarte deschis că despre eliminarea unor taxe am scris şi eu în programul meu electoral anul trecut, spun şi eu ca şi mulţi români că avem prea multe taxe, trebuie să reducem dintre ele, să fie mai uşor de aplicat, să eliminăm o anumită birocraţie. Dar, din păcate, Parlamentul, dintr-un motiv pe care nu-l cunosc, bănuiesc că din cauza unui puseu, a intrat într-un procedeu de urgenţă. În două săptămâni, legea a trecut prin ambele Camere şi a primit şi vot final”, a mai spus Iohannis.
Într-un comunicat dat publicităţii nu demult, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) spunea că eliminarea timbrului de mediu este o idee proastă, întrucât implică o creştere exponenţială a gradului de poluare la nivelul parcului auto, importurile de maşini uzate urmând să fie o ameninţare la nivelul siguranţei auto din România.
„Eliminarea timbrului de mediu va genera grave efecte negative şi imediate pe multiple paliere ale societăţii şi economiei româneşti. Posibila adoptare a acestui proiect de lege va duce la creşterea po-luării din marile oraşe, confirmată de procedura de pre-infringement în care se află România pentru nerespectarea cerinţelor legislaţiei comunitare în privinţa calităţii aerului, precum şi la deteriorarea nivelului de siguranţă în trafic, unde România înregistrează un dramatic loc doi în UE, în ceea ce priveşte numărul de victime ale accidentelor rutiere, dar şi la scăderea activităţii producătorilor şi importatorilor autorizaţi de automobile”, preciza APIA.
Poate vrei sa citesti
Netanyahu a înfuriat Palatul Elysee: Franţa ‘nu va tolera’ ca armata israeliană să mai atace ‘în mod deliberat” Căştile albastre
VIDEO Nicolae Ciucă, despre ultimul scandal care îl vizează pe Iohannis: ‘Nu cred că există teren de golf la Vila Lac’
Nicolae Ciucă „nu crede” că Klaus Iohannis are teren de golf la Vila Lac: Eu nu am văzut să existe
Cazul tinerilor care mor la birou. Andra Pintican, expert HR: „Angajații trebuie să învețe să spună NU”
Decizia CCR în cazul Șoșoacă ‘NU e bătută în cuie’: cele două precedente invocate de candidatul SOS România Gheorghe Funar
Premierul britanic afirmă că suveranitatea Gibraltarului “nu este negociabilă”
ECONOMIC
Piața neagră a panourilor fotovoltaice: Unii prosumatori modifică setările invertoarelor, pentru a nu mai fi deconectați de la rețea
Publicat
acum 2 zilein
10 octombrie 2024De
adminUnii prosumatori apelează la piața neagră a panourilor fotovoltaice, pentru a modifica setările invertoarelor, astfel încât ei să nu mai fie deconectați de la rețea în cazul unor dezechilibre, spune Claudiu Butacu, specialist în energie și directorul asociației EnergiaTa, un ONG care militează pentru încurajarea prosumatorilor. Practica este ilegală și situația este cunoscută de peste un an de autoritățile din România, care nu au găsit până acum o soluție la această problemă.
Cei care și-au montat panouri fotovoltaice constată că sunt deconectați frecvent de la rețea, din cauza dezechilibrelor. Aceasta deoarece rețelele sunt învechite și nu pot prelua toată energia dacă pe o stradă, de exemplu, sunt foarte mulți prosumatori. Atunci oamenii încep să-și pună întrebarea dacă a meritat investiția, susține Claudiu Butacu.
„Atunci încep să caute un instalator care să le rezolve problema, intră pe piața neagră a panourilor fotovoltaice și află că se poate interveni în invertoare ca să nu mai fie deconectați, ceea ce produce și mai multe probleme vecinilor, pentru că destabilizează rețeaua, apelează la firme de instalații de garsonieră care le promit marea cu sarea și încep să apară probleme.
Oamenii nu știu cum să migreze de la un instalator la altul, pentru că au fost lăsați baltă sau pentru că li s-au montat în loc de cabluri solare pe acoperiș li s-au montat cabluri normale sau în loc de prinderi pentru clemele de panouri li s-au pus corniere de la mobilă. Sunt situații reale cu care ne confruntăm”, a spus Butacu, în cadrul conferinței Energy Expo 2024.
Butacu: Nu este suficient să ne montăm panouri, ci trebuie să ne schimbăm comportamentul pentru a ne reduce factura la energie
El a mai spus un alt motiv pentru care oamenii nu beneficiază cum trebuie de pe urma panourilor montate este faptul că nu iau măsuri de eficiență energetică și nici autoritățile statului nu derulează campanii de informare a consumatorilor.
Se trezesc astfel că fac investiții să-și monteze un sistem de panouri de 3 kW și la final își reduc factura cu doar 10%, a dat el un exemplu.
„Oamenii nu-și dimensionează capacitatea panourilor de consumul lor lunar, ci așteaptă minuni. Și-au montat 3 kWh pentru o casă de 350 de metri pătrați și așteaptă să li se diminueze cu nu știu cât factura, dar dacă s-ar putea fără să-și schimbe comportamentul.
La ce mă refer: aerul condiționat îl lăsăm în continuare la 16 grade pe vară, apoi oprim când s-a făcut prea frig și pornim din nou când se încălzește camera. La fel și iarna: încălzim locuințele la temperaturi foarte mari, 24-25 de grade, apoi dăm drumul la geam, pierdem din energia respectivă și ne dăm seama că o consumăm ineficient.
Nu poți să te aștepți la minuni în momentul când îți instalezi panourile, pentru că prețurile vor crește la energie electrică și noi trebuie să vedem și comportamental cum putem contribui la eficiența energetică”, a mai spus Butacu.
Drăgan (Ministerul Energiei): Unii prosumatori au instalat mai mult decât consumă, fără să-și facă un bilanț energetic
Pe de altă parte, Dan Drăgan, secretar de stat în Ministerul Energiei, a precizat că există prosumatori care au instalat mai mult decât consumul fără să aibă o analiză a bilanțului lor energetic.
„Un alt aspect important este că nu trebuie să întărim rețeaua și să construim mii de kilometri, ci un model pe care și România va trebui să îl promoveze în perioada următoare este motivarea consumatorilor de a crește consumul în perioada în care prețul este foarte mic sau chiar negativ și acest lucru se poate face prin prețuri dinamice pe care furnizorii îl pot acorda consumatorilor.
Sunt montate peste 2 milioane de contoare inteligente, iar distribuitorii ar trebui să verifice acestea nu transmit deja date în acest moment”, spune Drăgan.
O altă soluție pentru aceste probleme ar fi dezvoltarea comunităților de energie, a adăugat Claudiu Butacu, adică grupări de consumatori care să-și distribuie între ei surplusul de energie.
Practica unor prosumatori de a modifica setările invertoarelor este cunoscută de către autorități încă de acum un an
„Problema dezechilibrelor din rețea este destul de accentuată. Ce se întâmplă: am avut mai multe discuții cu operatorii de distribuție care deja își pun probleme. Există localități unde sunt 20-30-60 de prosumatori, din care pot fi 4-5, dacă nu chiar 10 pe același ax de joasă tensiune. Efectele tehnice sunt creșterea tensiunii, ceea ce este foarte greu de gestionat”, spunea Alicuș, în decembrie 2023.
Potrivit acestuia, unii instalatori dezvăluie prosumatorilor parolele de la invertoare, iar aceștia accesează și modifică setările echipamentelor, pentru a injecta o cantitate cât mai mare de electricitate în rețea, ceea ce este ilegal.
„Politica celor care produc invertoare, care sunt echipamente aferente instalațiilor solare, este să nu permită accesul la setările invertorului decât aceluia care a realizat instalația. Dumneavoastră, beneficiar, nu aveți acces să modificați aceste date.
Din păcate, unii instalatori lasă aceste parole, se accesează o pagină de internet și se fac modificări. Pe lângă faptul invertorul s-ar putea defecta, există și riscul de a modifica pragurile de tensiune care sunt în conformitate cu normele emise de ANRE”, a completat reprezentantul instituției de reglementare.
Ce se întâmplă când modificăm setările invertorului
De principiu, invertorul funcționează la 253 de volți și, când ajunge la această tensiune, începe să micșoreze cantitatea de energie care este injectată în rețea.
Dar când cineva modifică tensiunea în invertor și o setează la o valoare mai mare, pentru a injecta mai multă energie, în același timp generează o tensiune mai mare în întreaga rețea. Acest lucru, pe lângă faptul că îi poate distruge propriile electrocasnice, poate duce la deconectarea postului de transformare din zonă.
Propunerea ANRE este ca distribuitorii să aibă posibilitatea legală de a accesa aceste invertoare, pentru a le putea opri automat.
„O soluție ar fi accesul distribuitorilor la aceste invertoare și posibilitatea utilizării invertoarelor ca mijloc de echilibrare a rețelei. Acest lucru nu se întâmplă acum, dar ar trebui introdus prin lege”, a mai spus Alicuș.
În prezent există peste 160.000 de prosumatori în România, cu o capacitate de aproximativ 2.000 de MW.
Sursa foto: Dreamstime
Daca in perioada urmatoare va planificati o vacanta in tara alaturi de familie si doriti sa apelati la un serviciu de inchirieri masini iata cum ar trebuii sa procedati pentru a face cea mai buna alegere.
Atunci cand planifici o calatorie, fie ea de afaceri, de agrement sau pur si simplu o excursie, mobilitatea reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont. Daca ai in vedere o vizita in capitala Romaniei sau daca locuiesti in Bucuresti si ai nevoie de o masina temporara, serviciile de inchirieri auto Bucuresti pot fi solutia ideala. Totusi, cum te poti asigura ca faci cea mai buna alegere in acest sens? In randurile urmatoare vom discuta despre pasii esentiali pe care trebuie sa ii urmezi pentru a inchiria o masina eficient si rapid in Bucuresti, mai ales daca vrei sa profiti de cea mai moderna metoda: rezervarea online.
De ce este important sa alegi corect o masina de inchiriat?
Inchirierile auto in Bucuresti au devenit un serviciu tot mai popular atat pentru turisti, cat si pentru rezidenti. Cu o piata in continua crestere, ofertele sunt variate, iar optiunile de masini sunt numeroase, de la vehicule mici si economice, pana la SUV-uri sau masini de lux. Cu toate acestea, alegerea masinii potrivite pentru nevoile tale poate face diferenta intre o experienta placuta si una mai putin confortabila. De aceea, este esential sa fii informat inainte de a lua o decizie.
Un prim aspect de care trebuie sa tii cont este scopul calatoriei tale. Daca vizitezi Bucurestiul pentru afaceri, ai putea avea nevoie de o masina eleganta, care sa impresioneze la intalnirile de afaceri. In schimb, daca esti in vacanta cu familia, vei dori o masina spatioasa si sigura, care sa iti ofere confort pe durata intregii calatorii. Daca scopul tau este sa te deplasezi in interiorul orasului, o masina compacta si economica ar putea fi cea mai buna alegere pentru a evita aglomeratia si pentru a parca usor.
Pe langa aceste detalii, trebuie sa ai in vedere si bugetul pe care il ai alocat pentru inchirierea masinii. De aceea, este important sa te informezi si sa compari ofertele disponibile pe piata.
Avantajele rezervarii online pentru inchirieri auto
In zilele noastre, tehnologia joaca un rol esential in usurarea multor procese. Rezervarea online a unei masini de inchiriat este una dintre metodele cele mai rapide si eficiente de a beneficia de acest serviciu. Unul dintre cele mai mari avantaje este faptul ca poti face acest lucru din confortul casei tale, la orice ora, fara sa fii nevoit sa te deplasezi la sediul fizic al unei agentii.
Platformele online ale companiilor de rent a car Bucuresti sunt concepute astfel incat sa ofere utilizatorului toate informatiile necesare pentru a face cea mai buna alegere. Pe aceste site-uri poti compara preturile mai multor tipuri de masini, poti vedea disponibilitatea acestora in functie de perioada in care ai nevoie si poti consulta eventualele oferte speciale sau reduceri disponibile. De asemenea, multe platforme online includ si filtre care te ajuta sa selectezi masina potrivita in functie de preferintele tale: tipul masinii, capacitatea motorului, consumul de combustibil sau numarul de locuri.
Un alt beneficiu important este reprezentat de posibilitatea de a citi recenzii ale altor clienti. Aceste recenzii iti pot oferi o imagine clara asupra calitatii serviciilor oferite de diverse companii de inchirieri auto din Bucuresti, precum si asupra starii masinilor inchiriate.
Compararea preturilor si serviciilor
Un alt pas important in procesul de inchiriere este compararea preturilor si a serviciilor. Preturile pot varia semnificativ intre companiile de inchirieri auto, in functie de tipul masinii, perioada de inchiriere si eventualele servicii aditionale pe care le ofera fiecare agentie. De aceea, este esential sa aloci timp pentru a analiza ofertele si pentru a vedea ce ti se potriveste cel mai bine.
Pentru a-ti simplifica aceasta sarcina, majoritatea platformelor online de inchirieri auto ofera optiuni de filtrare a masinilor in functie de pret. Astfel, poti seta bugetul maxim pe care esti dispus sa il aloci si vei primi doar ofertele care se incadreaza in acest plafon. De asemenea, trebuie sa fii atent si la conditiile contractuale: unele agentii pot percepe taxe suplimentare pentru anumite servicii, precum livrarea masinii la o adresa specifica sau returnarea masinii in afara programului de lucru.
Un alt aspect la care trebuie sa fii atent este politica de combustibil. Unele companii solicita ca masina sa fie returnata cu acelasi nivel de combustibil cu care a fost preluata, in timp ce altele percep o taxa suplimentara daca nu respecti aceasta regula. Asadar, citirea atenta a contractului este un pas esential pentru a evita eventualele surprize neplacute.
Livrarea masinilor in aeroport – Optiuni pentru inchirieri auto Otopeni
Daca aterizezi pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) si ai nevoie de o masina imediat dupa sosire, serviciile de inchirieri auto oferite direct in aeroport reprezinta o optiune extrem de convenabila. Majoritatea companiilor de inchirieri auto din Bucuresti ofera posibilitatea de a prelua masina direct din aeroport, ceea ce iti economiseste timp si efort. Tot ce trebuie sa faci este sa specifici in momentul rezervarii locatia de preluare – Aeroportul Otopeni.
Aceste servicii sunt ideale pentru calatorii care doresc sa isi inceapa deplasarea imediat ce aterizeaza. De asemenea, companiile care ofera masini de inchiriat Otopeni care opereaza in aeroport ofera, de obicei, un program de functionare non-stop, ceea ce este un avantaj semnificativ daca ai un zbor la ore tarzii sau devreme dimineata. Totodata, companiile care ofera acest serviciu in aeroport au tendinta sa fie mai bine organizate si sa ofere un proces de preluare si predare a masinii mult mai rapid.
Pentru a beneficia de aceste servicii, este recomandat sa faci rezervarea online in avans. Astfel, vei avea siguranta ca masina pe care ti-o doresti este disponibila la ora si locatia potrivita.
Inchirieri auto pentru locuitorii din Bucuresti
Nu doar turistii si oamenii de afaceri pot avea nevoie de o masina inchiriata in Bucuresti. Si locuitorii capitalei pot apela la acest serviciu in diverse situatii: fie ca masina personala se afla in reparatii, fie ca au nevoie de un vehicul mai incapator pentru o excursie sau pentru un eveniment special. Inchirierea unei masini poate fi solutia ideala in astfel de momente.
Unul dintre avantajele majore ale inchirierii auto pentru locuitorii din Bucuresti este flexibilitatea oferita de aceste companii. De exemplu, multe agentii permit preluarea masinii din diverse puncte ale orasului, nu doar din aeroport. Acest lucru este util in special pentru cei care locuiesc in zonele centrale sau de periferie ale capitalei si nu vor sa se deplaseze prea mult pentru a ridica vehiculul.
De asemenea, pentru inchirierile de lunga durata, companiile de rent a car din Bucuresti ofera adesea preturi mai bune sau reduceri, ceea ce poate fi un avantaj semnificativ pentru cei care au nevoie de masina pentru perioade extinse de timp. Aceste oferte sunt disponibile de obicei si pe platformele online, ceea ce face procesul de inchiriere si mai convenabil.
Alegerea masinii in functie de buget
Bugetul reprezinta un factor decisiv atunci cand vine vorba de inchirierea unei masini. In functie de suma pe care o ai la dispozitie, poti alege intre masini economice, medii sau de lux. O masina economica poate fi o alegere excelenta daca ai un buget limitat si iti doresti sa reduci costurile de combustibil. Pe de alta parte, daca planifici o calatorie mai lunga sau vrei sa te bucuri de un confort sporit, o masina dintr-o clasa medie sau superioara poate fi o optiune mai buna.
Rezervarea online iti ofera posibilitatea sa vizualizezi toate aceste optiuni si sa compari preturile in functie de bugetul tau. In plus, unele platforme online de inchirieri auto ofera si optiunea de a plati partial sau integral in avans, ceea ce poate fi o modalitate utila de a-ti gestiona bugetul.
Inchirierea unei masini in Bucuresti poate fi o experienta rapida si placuta, cu conditia sa te informezi corespunzator si sa faci alegerile potrivite. Rezervarea online este, fara indoiala, cea mai rapida si eficienta metoda de a inchiria o masina, oferindu-ti flexibilitatea de a compara preturile, de a alege vehiculul dorit si de a beneficia de cele mai bune oferte. Fie ca ai nevoie de o masina pentru o calatorie de afaceri, o vacanta sau doar pentru a te deplasa prin oras, alegerea corecta a unei masini de inchiriat poate face diferenta intre o experienta reusita si una mai putin placuta. Daca doriti cele mai avantajoase si mai practice solutii de inchirieri auto Bucuresti Inchirieriauto-bucuresti.com va ofera posibilitatea sa alegeti masina in functie de buget.
AUTO
Beneficii Stage 1: Cum ajută Chiptuning-ul mașina ta?
Publicat
acum 3 zilein
9 octombrie 2024De
adminStage 1 reprezintă primul nivel de chiptuning, o tehnică de optimizare a software-ului ECU (Engine Control Unit) pentru a îmbunătăți performanțele motorului mașinii.
Stage 1 reprezintă primul nivel de chiptuning, o tehnică de optimizare a software-ului ECU (Engine Control Unit) pentru a îmbunătăți performanțele motorului mașinii. Acest proces nu necesită modificări fizice ale motorului și se concentrează exclusiv pe reglajul electronic al parametrilor, cum ar fi presiunea turbo, injecția de combustibil și avansul la aprindere.
Beneficiile Chiptuning-ului Stage 1
1. Creșterea puterii și cuplului
Primul și cel mai evident beneficiu al unui Stage 1 este creșterea puterii motorului. Majoritatea mașinilor vin cu o calibrare conservatoare din fabrică, iar chiptuning-ul Stage 1 poate aduce o creștere de până la **20-30%** a puterii și cuplului. Astfel, mașina va accelera mai rapid și va avea un răspuns mai bun la pedala de accelerație.
2. Eficiență mai bună a consumului de combustibil
Odată optimizată curba de cuplu și gestionarea injecției de combustibil, motorul poate deveni mai eficient. Cu toate acestea, eficiența îmbunătățită depinde și de stilul de conducere. De obicei, dacă nu se abuzează de puterea suplimentară, consumul poate scădea ușor datorită funcționării motorului într-un regim mai eficient.
3. Îmbunătățirea răspunsului la accelerare
Prin optimizarea setărilor ECU, se poate reduce lag-ul turbo și întârzierile la accelerare, ceea ce face mașina să răspundă mult mai prompt. Acest lucru aduce un plus de plăcere în condus, mai ales în depășiri sau pe drumuri sinuoase.
4. Adaptabilitate la preferințele șoferului
Chiptuning-ul Stage 1 permite personalizarea caracteristicilor motorului în funcție de nevoile și preferințele fiecărui șofer. Dacă îți dorești o experiență mai sportivă sau o mai bună economie de combustibil, ajustările pot fi realizate pentru a atinge aceste obiective.
5. Niciun impact asupra duratei de viață a motorului
Stage 1 este considerat a fi o modificare sigură, deoarece parametrii rămân în limitele de toleranță ale motorului și ale componentelor sale. Nu necesită modificări fizice ale motorului sau schimbarea pieselor, deci nu afectează negativ durabilitatea motorului atunci când este făcut corespunzător și cu responsabilitate.
Este Stage 1 pentru Tine?
Dacă îți dorești să îmbunătățești performanța mașinii fără a compromite siguranța și fiabilitatea, chiptuning-ul Stage 1 este o opțiune excelentă. Cu toate acestea, este important să alegi o firmă de încredere, care să utilizeze un software de calitate și să cunoască particularitățile mașinii tale. Un Stage 1 realizat greșit poate duce la defecțiuni majore, așa că nu ar trebui să faci compromisuri privind calitatea.
Chiptuning-ul Stage 1 poate aduce multiple beneficii, de la creșterea puterii și a cuplului până la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil. Este un mod sigur și eficient de a îmbunătăți performanțele mașinii tale, oferind o experiență de condus mai plăcută. Asigură-te că te informezi bine și colaborezi cu specialiști pentru a te bucura la maxim de avantajele chiptuning-ului.
ECONOMIC
Produs Special, pentru Rezultate Sustenabile: OMEX – Adeziv Mineral pentru Lipirea Plăcilor de OSB, XPS, MW și EPS
Publicat
acum 3 zilein
9 octombrie 2024De
adminÎn ultimele luni, suntem tot mai bombardați de știri ce arată cum România este cea mai scumpă piață de energie din UE. Cum putem face față acestor provocări, mai ales în contextul renovărilor sau lucrărilor de construcție?
Fără îndoială, întreaga lume este din ce în ce mai preocupată de sustenabilitate și eficiență energetică – de aceea, alegerea materialelor de construcție potrivite devine esențială. Atunci când vine vorba de izolarea termică și de consolidarea construcțiilor, adezivul OMEX se dovedește a fi soluția ideală. Acest adeziv mineral pentru lipirea OSB, XPS, MW și EPS, disponibil în magazinul online Baumag.ro, reprezintă un instrument esențial în arsenalul oricărui constructor sau proprietar care își dorește o locuință eficientă din punct de vedere energetic și durabilă.
OMEX este un adeziv mineral de înaltă performanță, special conceput pentru lipirea materialelor de construcție precum OSB, XPS, MW și EPS – polistiren extrudat sau expandat, vata minerală. Datorită compoziției sale inovatoare, acest adeziv oferă o aderență excelentă și o rezistență sporită, făcându-l alegerea ideală pentru o gamă largă de aplicații în construcții.
Plusurile utilizării OMEX
- Sustenabilitate: Utilizarea OMEX contribuie la crearea de construcții mai eficiente din punct de vedere energetic. Adezivul facilitează lipirea materialelor de izolație, reducând pierderile de căldură și ajutând la menținerea unei temperaturi confortabile în interiorul locuinței.
- Versatilitate: OMEX este compatibil cu o varietate de materiale, inclusiv OSB, XPS, MW și EPS, ceea ce îl face potrivit pentru diverse aplicații, fie că este vorba de izolarea acoperișurilor, pereților sau fundațiilor.
- Rezistență la Umiditate: Datorită formulării sale, adezivul OMEX oferă o rezistență excelentă la umiditate, ceea ce îl face ideal pentru utilizarea în medii umede sau expuse la condiții meteorologice adverse.
- Aplicare Ușoară: acest adeziv se aplică ușor, având o consistență care permite o distribuție uniformă pe suprafața materialelor. Acesta poate fi utilizat atât în lucrările de construcție noi, cât și în renovări, simplificând procesul de instalare.
- Durabilitate: Compoziția minerală a adezivului OMEX asigură o aderență de lungă durată, reducând riscul de desprindere sau degradare a lipiturilor în timp.
Instrucțiuni de folosire
Pentru a beneficia la maximum de performanțele adezivului OMEX, iată câțiva pași esențiali în utilizarea acestuia:
- Pregătirea Suprafeței: Asigură-te că suprafețele care urmează să fie lipite sunt curate, uscate și libere de impurități. Acest lucru va contribui la o aderență mai bună.
- Aplicarea Adezivului: Aplică OMEX uniform pe o suprafață suficient de mare pentru a asigura o lipire eficientă. Folosește o spatulă sau un aparat de aplicare pentru a obține un strat uniform.
- Presiunea: Apasă ferm materialele împreună pentru a asigura o aderență maximă. Este recomandat să lași adezivul să se usuce conform instrucțiunilor producătorului pentru a obține cele mai bune rezultate.
- Finalizarea: După uscarea adezivului, poți continua cu procesul de construcție sau renovare, știind că ai folosit un produs de calitate superioară.
Adezivul mineral OMEX este soluția perfectă pentru construcții sustenabile, oferind performanțe excelente în lipirea materialelor de izolație. Cu caracteristici care susțin eficiența energetică, durabilitatea și ușurința în aplicare, OMEX devine alegerea ideală pentru orice proiect de construcție sau renovare – comandă ușor acest adeziv de lipire, aici!
ECONOMIC
Casa Verde Fotovoltaice: Regulile de înscriere se vor schimba la anul / Cine a fraudat va fi prins, spune ministrul Mediului
Publicat
acum 3 zilein
9 octombrie 2024De
adminRegulile de înscriere a persoanelor fizice în programul Casa Verde Fotovoltaice se vor schimba de la anul, întrucât nu se dorește transformarea într-o „olimpiadă națională de competențe digitale”, a afirmat ministrul Mediului, Mircea Fechet. El a arătat că o treime dintre cei care s-au înscris au trimis dosarul în mai puțin de un minut, iar cei care vor fi prinși că au fraudat vor fi descalificați.
- „Dacă sistemul a fost fraudat, acest lucru se va afla și cei vinovați vor plăti.
- Vreo 35% (au introdus datele în mai puțin de un minut – n.r.), iar cea mai mare parte a aplicanților, 60%, au introdus aceste date într-un interval cuprins între un minut și două minute, manual 100%.
- În același timp, însă, nu ne dorim să transformăm pe viitor programul Casa Verde Panouri Fotovoltaice într-o olimpiadă națională de competențe digitale. Asta înseamnă că va trebui să ne gândim la niște factori de departajare, va trebui să găsim instrumente prin care toți românii care doresc să aplice să beneficieze de un tratament egal și nediscriminatoriu, indiferent dacă ești mai iute de mână sau nu”, a afirmat Fechet, la Digi24.
Ediția din acest an a programului Casa Verde Fotovoltaice s-a încheiat cu un număr de 65.996 de dosare depuse la nivel național, în cele opt sesiuni regionale care au avut loc între 27 septembrie și 8 octombrie. Urmează ca instalatorii să verifice documentele înscrise în aplicație și să transmită către AFM lista cu solicitanții care se încadrează și cei care nu. Abia apoi AFM va publica listele cu cei admiși și respinși.
Un soft vândut pe internet înscria un dosar în 9 secunde, completând inclusiv codurile captcha
Asociația Prosumatorilor din România a atras atenția că înscrierile în programul Casa Verde Fotovoltaice s-au terminat într-un timp atât de scurt, încât ridică suspiciuni de fraudă cu ajutorul inteligenței artificiale.
Timpii de înscriere au fost între 1 minut și 5 secunde și 2 minute.
Asociația a precizat, vineri, într-un comunicat de presă, că înscrierea într-un minut nu pare exagerată, însă suspiciunea vine din faptul că o persoană care s-a înscris în 40 de secunde a avut cronologic al 1.100-lea dosar validat.
Un soft care se vinde cu 250 de lei pe internet rezolvă înscrierea persoanelor fizice în programul Casa Verde chiar și în 9 secunde, completând automat inclusiv cele două coduri captcha, cu ajutorul inteligenței artificiale, după cum arată un filmuleț postat de cel care îl comercializează.
„Extensia de depunere dosar pentru fonduri Casa Verde de la (…) se distinge de toate celelalte disponibile. Completează automat toate câmpurile de text, încarcă fișiere automat și include un modul experimental de rezolvare Captcha bazat pe inteligență artificială. Dezvoltată de o firmă specializată, oferim suport non-stop, 24/7. Prețul este de 250 lei (TVA inclus), iar factura va fi emisă și încărcată în eFactura”, spune cel care vinde softul.
Aceasta deși AFM preciza că anul acesta a adăugat un cod suplimentar de verificare captcha tocmai pentru a evita utilizarea roboților în procesul de depunere a dosarelor.
- „Administrația Fondului pentru Mediu a dezvoltat și utilizat aceeași aplicație informatică pentru înscrierea în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice ca și anul trecut, la care a adăugat suplimentar încă un cod de verificare (captcha) tocmai pentru a evita utilizarea roboților în procesul de depunere a dosarelor.
- Platforma utilizată în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice este aceeași pentru toate regiunile, iar funcționalitățile ei au fost optimizate pentru a asigura o utilizare sigură”, spune AFM.
În filmulețul pe care îl postează pe Facebook, utilizatorul arată cum toată pagina este completată automat, inclusiv cele două coduri captcha, iar dosarul este depus în 9 secunde.
„Nouă secunde. Recomandarea noastră este să nu se depună așa rapid, ci undeva la undeva între 20 și 30 de secunde”, spune el la finalul filmulețului.
Într-o discuție privată cu reporterul HotNews.ro, persoana care vinde acel soft susține că programul „se va folosi pe proprie răspundere”.
Este legală folosirea AI pentru rezolvarea codurilor captcha?, l-am întrebat.
„Nu scrie nicăieri că este sau nu, mai ales ca ei zic ca exact aia este „protecția”, a răspuns el, precizând că a folosit acest soft la toate sesiunile, iar AFM a transmis public că nu s-au găsit dovezi de fraudare.
HotNews.ro a întrebat și la AFM dacă folosirea acestui soft este compatibilă cu regulamentul programului, însă nu am primit un răspuns până acum.
AUTO
FOTO VIDEO Cum arată Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model din istoria mărcii / Care sunt versiunile de echipare și ce opțiuni are Bigster
Publicat
acum 3 zilein
9 octombrie 2024De
adminDacia a prezentat informații și imagini cu cel mai mare și mai scump model din istoria mărcii, un SUV de clasă C care este produs la Mioveni. Bigster este cu 23 de cm mai lung decât Duster 3, vine cu motorizări noi și cu mult spațiu la interior.
Bigster devine primul SUV Dacia de segment C
Dacia anunță acum al doilea SUV al gamei, modelul Bigster care este „fratele mai mare” al lui Duster. Bigster fusese prezentat sub formă de concept în 2021 când s-a spus că va ajunge la clienți în 2025.
Compania nu a dat în comunicat detalii despre prețuri, însă presa a scris că acestea vor porni de la aproximativ 25.000 de euro și vor trece de 30.000 de euro la variantele hibride cu maxime dotări.
VIDEO – Cum arată Dacia Bigster
Dacia insistă mult pe faptul că acest nou model are spațiu interior excepțional., compania susținând că niciun alt model din segment nu stă la fel de bine în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului (distanța până la plafon).
Dacia Bigster are 4,57 m lungime. Spre comparație, Duster are 4,34 m lungime, Logan are 4,39 m, Sandero are 4,10 m, iar Jogger are 4,55 m lungime.
„Dacia intră în segmentul C-SUV cu o strategie de produs bine elaborată. Astfel, în viitor, lui Bigster i se vor alătura alte două modele”, se arată în comunicatul companiei. Presa franceză a scris în ultimii doi ani despre un proiect denumit C-Neo în interiorul Renault, însemnând lansarea unui break și a unei berline de clasă C.
Dacia descrie acest SUV de segment C ca fiind „robust”, un vehicul care să poată fi folosit pentru deplasările profesionale zilnice al clienților cât și pentru activitățile cu familia sau pentru ieșirile în timpul liber.
În funcție de nivelul de echipare, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră pe un model Dacia, o consolă înaltă integrând o cotieră (cu compartiment frigorific), un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare generos.
Ecranul central tactil de 10,1 inci este disponibil pe toate nivelele de echipare ale modelului Bigster.
Versiunile Bigster Essential și Expression dispun de sistemul multimedia Media Display cu patru difuzoare și conectivitate wireless Apple CarPlay/Android Auto.
Ce spune Dacia despre design:
„Senzația de robustețe este accentuată de aspectul masiv și de verticalitatea părții frontale, caracteristică modelelor SUV. Partea din față este totodată fidelă designului Dacia, cu o grilă lată, de culoare negru lucios, având în centru sigla „Dacia link”. Capota orizontală, sculptată, a fost proiectată pentru a oferi șoferului o vedere cât mai bună asupra șoselei. Stilul modelului Bigster vizează esențialul, fără a uita aspectul « cool » care face parte din valorile mărcii și din așteptările clienților segmentului C-SUV”.
Care sunt câteva dintre opționalele de pe mașină: scaune cu susținere laterală, izolație fonică optimizată, sistem de aer condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru locurile din spate, plafon panoramic cu trapă, scaun pentru șofer cu reglaje electrice, echipament multimedia cu 6 difuzoare.
Noul Bigster – Ce spune Dacia despre motorizări
Noul Bigster HYBRID 155. Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. Ea se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,4 kWh (230 V)
și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Noul Bigster TCe 140. Propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere, acest motor este derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe Noul Duster. Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 l turbo de nouă generație, cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Sistemul mild-hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea cu circa 10% a consumului mediu (5,6 l/100 km) și a emisiilor de CO2.
Noul Bigster ECO-G 140. Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL).
Noul Bigster TCe 130 4×4. Noul Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V.
Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, în fazele de demaraj și accelerație. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh.
Dacia Bigster – nivele de echipare și echipamente de serie
Bigster Essential : jante de aliaj de 17’’, bare de pavilion fixe, Media Display cu ecran central de 10,1’’, tablou de bord digital de 7’’, aer condiționat manual, radar și cameră video de staționare spate, geamuri față și spate cu deschidere electrică…
Bigster Expression : idem Essential + sistem de aer condiționat automat cu două zone , frână de parcare electrică, senzori de ploaie, oglinzi retrovizoare cu rabatare automată, banchetă spate fracționabilă 40/20/40 cu funcția Easy Fold.
Bigster Extreme: idem Expression + jante aliaj de 18’’, bare de pavilion modulabile, ornamente exterioare și interioare de culoare Copper Brown, plafon panoramic cu trapă, card mâini libere, tapițerie lavabilă din TEP microcloud, covorașe de interior și de portbagaj din cauciuc, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, Downhill speed control.
Bigster Journey : idem Expression + jante aliaj de 18’’, caroserie în două nuanțe, hayon cu acționare electrică, card mâini libere, consolă centrală înaltă cu cotieră, scaun șofer cu reglaje electrice, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, încărcător cu inducție pentru smartphone, Adaptive Cruise Control.
Larisa Iordache a anunțat că va avea o fetiţă
Facebook se implică în alegerile din Moldova: Decizie în premieră la scrutinul prezidențial
Vești proaste de la meteorologi. Temperaturile scad brusc și nici ploile nu vor lipsi în acest weekend: Care sunt zonele afectate
Petrolul Ploiești împlinește 100 de ani: Meci de gală cu Vitesse Arnhem
Preţurile biletelor de la ultimul meci al lui Rafael Nadal au explodat
ACUM! Grav accident de tren pe ruta Curtea de Argeș- Pitești
ITM ARGEȘ, ANUNȚ DE MAXIM INTERES: CUM PUTEȚI INTRA ÎN POSESIA CARNETELOR DE MUNCĂ – VEZI DETALII
Haos la Curtea de Argeș: Pana de curent masivă paralizează orașul
VIDEO | PRINȘI ÎN FLAGRANT CÂND VINDEAU DROGURI ÎN APARTAMENTUL DIRECTORULUI MITUCĂ DIN CURTEA DE ARGEȘ
Stare de urgență în orașul Feodosia din Crimeea / Explozii și incendiu la un depozit de petrol
VIDEO – VIAȚA BATE FILMUL! Tânăr dispărut în urmă cu 9 ani , găsit de jandarmii argeșeni
VIDEO | Un șofer de Audi a plecat cu tot cu pompă după ce și-a alimentat mașina
VIDEO | Percheziții la traficanții de droguri din Argeș – 8 persoane duse la audieri de mascați
VIDEO, ACUM! BLOCAJ TOTAL PE TRANSFĂGĂRĂȘAN – SUTE DE MAȘINI BLOCATE ÎN TRAFIC
VIDEO – ACCIDENT GRAV ÎN ARGEȘ – O mașina a intrat în țeava de gaze și a luat foc
PITEȘTI
ITM ARGEȘ, ANUNȚ DE MAXIM INTERES: CUM PUTEȚI INTRA ÎN POSESIA CARNETELOR DE MUNCĂ – VEZI DETALII
Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeş anunţă angajatoriide pe raza judeţului Argeş că se pot prezenta la instituția noastră situată în...
ARGEȘ | Femeie tâlhărită în miezul zilei – VIDEO
În ziua de 8 octombrie a.c., polițiștii piteșteni au fost sesizați prin Serviciul Național Unic Apeluri de Urgență 112, de...
Președintele Klaus Iohannis a decorat un colegiu și două școli din Argeș – „Zinca Golescu”, Școala din Rucăr și „Tudor Vladimirescu”
Președintele României, Klaus Iohannis, a acordat Colegiului Național ”Zinca Golescu” din Pitești Ordinul „Meritul pentru Învăţământ” în grad de Ofiţer,...
OFICIAL! Ministrul Simona Bucura-Oprescu, deschide lista candidaților PSD Argeș pentru Parlament – Vezi lista finală pentru Senat și camera Deputaților
PSD Argeș a depus astăzi la Biroul Electoral Județean listele de candidați pentru alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024. Alături...
Curtea de Argeș
VIDEO | PRINȘI ÎN FLAGRANT CÂND VINDEAU DROGURI ÎN APARTAMENTUL DIRECTORULUI MITUCĂ DIN CURTEA DE ARGEȘ
Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Pitești – Serviciul Antidrog, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Pitești, au...
Haos la Curtea de Argeș: Pana de curent masivă paralizează orașul
O pană de curent electric fără precedent a paralizat duminică orașul regal, provocând haos și panică printre locuitori și turiști....
ACUM! Grav accident de tren pe ruta Curtea de Argeș- Pitești
Pompierii de la Detașamentul Pitești au fost solicitați să intervină cu o autospecială de stingere și o ambulanță SMURD de...
EXCLUSIV! Mascații au descins în apartamentul directorului Mitucă de la Spitalul Curtea de Argeș – Droguri deținute de chiriași
Acțiune în forță la Curtea de Arges , miercuri seara, a mascaților într-un dosar care vizeaza traficul de droguri de...
ACUM! TIR răsturnat la Ciofrângeni pe DN 73 C
Un grav accident rutier s-a produs în urmă cu puțin timp pe DN 73 C, în localitatea Ciofrângeni, unde un...
Mioveni
VEȘTI BUNE! Au “bubuit” salariile in Argeș! Salariul mediu brut a ajuns la 1800 Euro – Un argeșean ia 1000 euro în mână
Salariile din Argeș, în creștere semnificativă, dar încă sub media națională potrivit datelor oficiale O veste bună pentru angajații din...
Bucuria constructorilor! Magazinul Leroy Merlin din Pitesti se deschide săptămâna viitoare – VEZI DETALII și PROGRAM
Lantul de magazine de bricolaj Leroy Merlin, al doilea jucator de pe piata de bricolaj din Romania, cu o retea...
PRO ARGEŞ TV – O nouă televiziune pentru argeșeni a primit undă verde de la CNA
Consiliul Național al Audiovizualului a adus o veste bună pentru telespectatorii din Argeș, aprobând în ședința de ier, în unanimitate,...
DSV a făcut prăpăd! Zeci de amenzi și zeci de tone de alimente retrase din magazinele din Argeș
Inspectorii din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Argeș au efectuat 154 controale în cursul lunii august...
Câmpulung
ARGEȘ – Pensionar de 93 ani accidentat grav de un șofer neatent
Un grav accident rutier în care un pieton a fost acroșat a avut loc in această după amiază în localitatea...
TIR răsturnat într-o prăpastie în Argeș
În urmă cu puțin timp pompierii argeșeni au fost anunțați prin 112 despre un accident între n care un cap...
ARGEȘ | Un bărbat de 38 ani și-a snopit mama în bătaie, în plină stradă
Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Câmpulung au continuat cercetările într-un dosar penal aflat sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria...
În Trend
- ACTUALacum 2 săptămâni
Se înființează o funcție importantă și bine plătită în Primăria Curtea de Argeș – CINE VA FI NOUL ȘEF NUMIT DE PRIMAR?
- ACTUALacum o săptămână
VIDEO | Accident mortal în Argeș – Fata de 15 ani și șoferul de 22 ani au murit pe loc
- ACTUALacum o săptămână
EXCLUSIV! Mascații au descins în apartamentul directorului Mitucă de la Spitalul Curtea de Argeș – Droguri deținute de chiriași
- ACTUALacum 7 zile
ACUM! Grav accident de tren pe ruta Curtea de Argeș- Pitești
- ACTUALacum 3 zile
ITM ARGEȘ, ANUNȚ DE MAXIM INTERES: CUM PUTEȚI INTRA ÎN POSESIA CARNETELOR DE MUNCĂ – VEZI DETALII
- ACTUALacum 6 zile
Haos la Curtea de Argeș: Pana de curent masivă paralizează orașul
- ACTUALacum 4 zile
VIDEO | PRINȘI ÎN FLAGRANT CÂND VINDEAU DROGURI ÎN APARTAMENTUL DIRECTORULUI MITUCĂ DIN CURTEA DE ARGEȘ
- NATIONALacum o săptămână
Atac armat de tip execuție în una dintre țările considerate cele mai sigure: Trei persoane au murit