Conecteaza-te cu noi

AUTO

Unul dintre cele mai cunoscute branduri auto va produce mașini în Ungaria

Publicat

in

Cupra începe să fie unul dintre brandurile auto cu cea mai mare amprentă industrială, odată cu startul producției noului SUV Terramar.

După Spania, Germania, Cehia, chiar și China, acum Cupra ajunge în Ungaria, în uzina mărcii Audi.

Citiți articolul integral pe Profit.ro.

Loading

AUTO

Concedierile voluntare de la Dacia s-au încheiat. „Nu aprobăm orice cerere!”. Cu câți bani în buzunar pleacă angajații

Publicat

in

Dacia va avea mai puțini angajați de la 1 octombrie, odată cu finalizarea procedurilor din campania de concedieri voluntare din acest sezon. Numărul celor care vor pleca având în cont o sumă importantă de bani este de ordinul sutelor, relevă datele analizate de Profit.ro.

Managementul Dacia a aprobat doar jumătate din totalul cererilor de plecare de la uzina Dacia, asta însemnând puțin peste 300 de persoane, din cele aproximativ 600 care au depus cererea pe baza căreia s-a făcut analiza.

„Nu aprobăm orice cerere de plecare, este la latitudinea șefilor de departamente să aprobe sau nu”, spune Mihai Bordeanu, directorul general Dacia, referitor la campania de plecări voluntare.

Citește integral pe Profit.ro

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Fostul șef al Volkswagen este deocamdată prea bolnav pentru a fi judecat în procesul „Dieselgate”, consideră judecătorii germani

Publicat

in

Procesul penal împotriva lui Martin Winterkorn, fostul CEO al Volkswagen inculpat în scandalul „Dieselgate”, a fost suspendat din motive ce țin de sănătatea sa, a anunțat marți instanța din orașul Braunschweig care judecă dosarul, citată de Reuters.

Toate audierile programate au fost anulate deoarece Winterkorn, în vârstă de 77 de ani, nu este apt să compară în fața instanței, potrivit deciziei luate de judecători.

Instanța va delibera ulterior, pe baza expertizei medicilor, dacă audierea dosarului poate începe anul viitor. Procurorii germani l-au trimis în instanță pe fostul șef al Volkswagen în baza unui rechizitoriu la care au lucrat timp de peste 5 ani.

Printre acuzațiile aduse acestuia se numără fraudă, manipulare bursieră și sperjur în fața unei comisii de anchetă a parlamentului.

Procurorii afirmă de asemenea că el nu a informat investitorii despre manipularea masivă a indicatorilor privind emisiile de carbon ale autoturismelor produse de Volkswagen.

Fostul șef al Volkswagen a demisionat în dizgrație în 2015

Winterkorn, care a preluat conducerea gigantului auto german în 2007, și-a dat demisia din funcția de director executiv în 2015 din cauza scandalului privind emisiile care a zguduit din temelii industria auto europeană.

„Sunt șocat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decât orice, sunt uimit că un astfel de comportament a fost posibil în interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, îmi asum responsabilitatea pentru neregulile descoperite în ceea ce privește motoarele diesel”, afirma el la momentul respectiv.

La începutul lunii septembrie, când a avut loc prima audiere a procesului ce se desfășoară la Braunschweig, el a insistat prin intermediului avocatului său că nu a „fraudat și prejudiciat pe nimeni” și că „nu a lăsat intenționat piața de capital în necunoștință de cauză astfel încât investitorii să fie prejudiciați”.

Procurorii germani îl acuză de asemenea că nu a informat la timp investitorii cu privire la descoperirile făcute la Volkswagen în ceea ce privește manipularea indicatorilor care arătau emisiile de carbon ale autoturismelor Volkswagen.

10 ani de la izbucnirea scandalului „Dieselgate”

Uriașul scandal Dieselgate a început în Statele Unite, când în mai 2014 Centrul pentru Combustibili Alternativi, Motoare și Emisii din cadrul Universității Virginiei de Vest publica rezultatele unui studiu inițiat de Consiliul Internațional pentru Transport Curat, care a semnalat emisii mai mari decât cele declarate la doua mașini cu motoare diesel, un Volkswagen Jetta din 2012 și un Volkswagen Passat din 2013.

Universitatea a alertat California Air Resources Board (CARB) și Agentia de Protectie a Mediului din SUA cu privire la acest subiect.

Volkswagen a încercat inițial să convingă autoritățile americane de reglementare că rezultatele prezentate de studiu privind emisiile mai mari sunt legate de diverse considerente tehnice și condiții de utilizare neașteptate. Însă în decembrie 2014 Volkswagen rechema jumătate de milion de mașini din cauza neregulilor.

În septembrie 2015, după ce autoritățile americane au efectuat propriile testări și au respins explicațiile producătorului auto, oficiali ai Volkswagen Group recunoșteau că în cadrul companiei a fost creat și instalat pe mașini un software complicat care să detecteze atunci când autoturismul funcționa în regim de testare și să falsifice indicatorii privind emisiile de carbon.

Câteva săptămâni mai târziu, Grupul Volkswagen anunța că a vândut circa 11 milioane de automobile diesel care prezintă deviații ale emisiilor și consumului.

Prețul acțiunilor Volkswagen se prăbușea atunci cu 20% într-o singură sesiune de tranzacționare. Producătorul auto se confruntă acum cu probleme financiare de altă natură și ia în considerare închiderea unor uzine ale sale din Germania, un lucru pe care nu l-a făcut niciodată înainte.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Avertismentul Stellantis șterge 10 miliarde de euro din capitalizarea pe bursă a producătorilor auto europeni

Publicat

in

Acţiunile producătorilor auto europeni au scăzut luni cu aproape 4%, după ce avertismentele de la Stellantis, Volkswagen şi Aston au accentuat temerile privind perspectivele câştigurilor sectorului auto, într-un an afectat de cererea slabă şi de creşterea concurenţei din China, transmite luni agenția Reuters, citată de Agerpres.

Scăderea de pe burse a şters aproape 10 miliarde de dolari din valoarea de piaţă a indicelui STOXX Auto & Parts. Stellantis, listat la Paris şi Milano, înregistra luni un declin de 14%, după înrăutăţirea previziunilor anuale. Anul acesta, titlurile au scăzut cu aproape 38%, fiind producătorul auto cu cea mai slabă performanţă din Europa.

Fondat la începutul lui 2021 prin fuziunea dintre Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen, Stellantis este al cincilea producător auto din Europa în funcţie de valoarea de piaţă şi deţinătorul mărcilor Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen şi Peugeot.

Compania a citat pentru revizuirea în jos a perspectivelor sale înrăutăţirea tendinţelor din industria auto, costurile mai ridicate pentru afacerea sa din SUA şi concurenţa din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).

Probleme în lanț pentru producătorii auto europeni

Analiştii de la Citi se aşteaptă ca problemele din sector să persiste săptămâni şi estimează că o redresare a Stellantis nu pare posibilă până în 2025. Pentru acest an, analiştii previzionează un declin de aproape 14% al câştigurilor, după anii favorabili de după pandemie.

Şi Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a înrăutăţit vineri previziunile sale anuale, pentru a doua oară în mai puţin de trei luni. Producătorul auto german este în mijlocul unor negocieri cu sindicatele care să împiedice o perturbare a producției.

De asemenea, Aston Martin a avertizat luni că va obţine un profit anual mai scăzut şi a revizuit în scădere estimările privind nivelul producţiei, pe fondul perturbărilor din lanţurile de aprovizionare şi al slăbiciunii din China.

Luni dimineaţă, la Bursa de la Frankfurt, acţiunile Volkswagen au scăzut cu 2,6%, în timp ce la Londra titlurile Aston Martin înregistrau un declin de 20%. La Bursa de la Paris, acţiunile Renault înregistrau un recul de aproape 6%.

Tot în septembrie, Mercedes-Benz şi BMW au înrăutăţit previziunile anuale, menţionând cererea redusă în China, cea mai mare piaţă auto din lume. 

FOTO Articol: © Antonello Marangi | Dreamstime.com.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

9 mașini pe care un mecanic auto spune că nu le-ar cumpăra niciodată: „Costul reparațiilor este mult mai mare”

Publicat

in

Chris Pyle, mecanic auto și expert la Just Answer, a stat de vorbă cu cei de la GoBankingRates despre mașinile pe care el, personal, nu le-ar cumpăra niciodată.

Citiți mai mult pe ȘtirileProTV.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Ia sfarsit mitul masinilor germane?

Publicat

in

Marii constructori auto germani traverseaza o perioada de criza. Exporturile spre China s-au limitat mult, pretul de productie a crescut din cauza majorarii tarifelor la gaze. Volskwagen, BMW si Mercedes-Benz au pierdut zeci de miliarde pe bursa, in acest an. In contextul acestei crize, constructorii auto se pregatesc de decizii dureroase, prima si cea cu cel mai mare impact fiind reducerea numarului de angajati. La uzinele Volkswagen sunt deja proteste, iar negocierile par in impas. Toate detaliile aici https://capitalul.ro/bmw-volkswagen-mercedes-sfarsitul-mitului-german-de-ce-gigantii-auto-sunt-in-criza-in-germania/

Loading

Citeste mai mult

AUTO

„Minciuni”: Ce spune un laureat al Premiului Turing despre promisiunile Tesla privind mașinile ce se conduc singure

Publicat

in

Yann LeCun, un laureat al Premiului Turing și unul dintre cei 3 cercetători supranumiți „Nașii A.I.”, sugerează că promisiunile făcute de Elon Musk privind mașinile Tesla care se conduc singure sunt minciuni, relatează futurism.com.

„Elon: ‘V-am tot mințit din nou și din nou în ultimii 8 ani despre capabilitățile Tesla de Șofat Autonom Deplin, dar voi ar trebui să credeți tot ce spun despre politică și toate celelalte lucruri’”, a scris LeCun într-un mesaj distribuit recent pe „X”, rețeaua de socializare deținută de Musk.

Mesajul scurt al lui LeCun, în care acesta parafrazează presupusa mentalitate a miliardarului sud-african, a venit la o postare în care cercetătorul a redistribuit o amplă analiză publicată de Dan O’Dowd, un antreprenor și activist din domeniul tech cunoscut pentru criticile sale la adresa lui Musk și Tesla.

„Elon Musk a promis lumii timp de 10 ani că Tesla este pe cale să rezolve autonomia. Tesla nu este nici măcar aproape. După ani de eșecuri, Musk a anunțat în 2023 Șofat Autonom Deplin Versiunea 12, despre care a promis că va fi salvatorul groaznicului proiect al Tesla de șofat autonom”, scrie Dowd în deschiderea analizei în care îl numește pe miliardarul sud-african un „șarlatan”.

„Dar după ani de dezvoltare, v12 s-a demonstrat a fi la fel de proastă ca predecesoarea sa, Versiunea 11”, a subliniat el.

„Tesla este încă incapabilă să facă Șofatul Autonom Deplin să funcționeze, în pofida unei rescrieri totale. Este clar că ei nu sunt capabili să soluționeze autonomia. Afacerea Tesla cu taxiurile robotice este moartă la sosire”, a scris Dowd la finalul analizei, referindu-se la un alt proiect promis de Musk.

Ceartă halucinantă între Elon Musk și un cunoscut cercetător

În ceea ce-l privește pe Yann LeCun, un specialist în știința calculatoarelor care în prezent predă la Institutul pentru Științe Matematice din New York și este directorul de cercetare al companiei Meta, el nu este la prima dispută cu Elon Musk.

Într-un mesaj distribuit tot pe „X” înspre sfârșitul lunii mai, LeCun a scris că oamenii ar trebui să se alăture xAI doar dacă „pot suporta un șef” care „scoate pe gură teorii ale conspirației nebunești” și vine cu afirmații exagerate despre cum lucrurile la care se lucrează „vor fi rezolvate anul viitor”.

El s-a referit la compania de cercetări în domeniul inteligenței artificiale pe care Musk a înființat-o în vara anului trecut după ce miliardarul a invitat oamenii să vină să lucreze la xAI „dacă credeți în misiunea noastră de a înțelege universul”. Musk prezintă această companie a sa drept „a treia cale” în domeniul cercetărilor privind inteligența artificială.

Când LeCun a scris că a ales să lucreze la Meta, compania fondată și condusă de Mark Zuckerberg, în loc să își fondeze propria companie fiindcă „sunt un om de știință, nu un om de afaceri”, Musk l-a întrebat „ce ‘știință’ ai făcut în ultimii 5 ani”. El a respins totodată drept „nimicuri” cele peste 80 de articole de specialitate pe care LeCun le-a publicat doar din 2022 încoace.

„Devii slab. Încearcă mai mult”, i-a mai scris Musk pe „X” cercetătorului, adăugând că acesta „doar urmează ordinele”, o referință probabilă la faptul că LeCun este angajatul lui Mark Zuckerberg la Meta.

Schimbul de replici a fost atât de neobișnuit încât el a fost relatat integral de cunoscuta revistă financiară Forbes.

Yann LeCun a primit Premiul Turing pentru contribuțiile sale în domeniul „Deep learning”

LeCun a primit în 2018, alături de cercetătorii Yoshua Bengio și Geoffrey Hinton, Premiul Turing pentru munca lor la tehnologia de învățare profundă structurată („deep learning”), care face parte din familia metodelor de învățare automatizată bazată pe rețele neuronale artificiale.

Cei 3 cercetători sunt numiți colocvial „Nașii A.I.” sau „Nașii Deep learning”.

Considerat „Premiul Nobel pentru informatică”, Premiul A. M. Turing este decernat anual „unei persoane alese pentru contribuțiile de natură tehnică aduse comunității informatice”, care „trebuie să aibă importanță majoră de durată în domeniul informaticii”.

Premiul este numit după Alan Mathison Turing, matematicianul britanic care este considerat de mulți oameni de știință a fi părintele informaticii teoretice și inteligenței artificiale.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend