Conecteaza-te cu noi

Curtea de Arges

Unde se afla „clona” manastirii Curtea de Arges ? – Detalii mai putin stiute

Publicat

in

Un cititor al ziarului nostru, mare amator de calatorii, ne-a lansat ieri o frumoasa provocare: sa descoperim cateva diferente dintre doua fotografii care, la prima vedere, pareau identice. Argeseni fiind ne-am garbit sa tragem concluzii, mai ales ca era vorba (si) despre celebra manastire din Curtea de Arges. Provocarea cititorului nostru ne-a facut sa ne documentam si, la randul nostru sa lansam provocarea si cititorilor, pe pagna de facebook a ziarului. Firesc, patriotismul local si-a spus cuvantul dar, mai ales, siluetele celor trei turnuri inconfundabile ale manastirii Mesterului Manole.

Asadar, pentru cmulti argeseni nu stiu, va spunem ca in Romania exista ceea ce putem numi o clona a celebrei manastiri de la Curtea de Arges. Ea se afla in judetul Teleorman, mai exact in orasul Turnu Magurele. Constructia monumentalei biserici a inceput in anul 1900. Modelul pentru constructia catedralei a fost biserica manastirii Curtea de Arges, ctitoria lui Neagoe Basarab. Constructia  a fost terminata destul de repede, in anul1905. Marele istoric roman,Nicolae Iorga, o considera a 3-a din tara prin valoarea si frumusetea ei, dupa cea de la Curtea de Arges si Manastirea Trei Ierarhi din Iasi. Dupa cum arata pisania de la intrarea in catedrala arhitectul a fost D. Maimarol, iar constructor Nicolae B. Cernat. Pictura catedralei a fost realizata de pictorii Eugeniu Voinescu, profesor la Scoala de Arte Frumoase din Bucuresti,si Romeo Girolamo, in stil bizantin, avand ca model biserica San-Marco din Venetia. Patronul bisericii a ramas Sf. Haralambie, care este si patron al orasului Turnu Magurele. Ziua Sf. Haralambie este 10 februarie, ziua in care in anul 1829, vechea cetate Turnu a fost eliberata de armatele ruso-romane in timpul razboiului Crimeii, care a opus Imperiul Tarist fortelor Imperiului Otoman. Dupa acest razboi, prin tratatul de la Adrianopol din 1829, raiaua Turnu revine Tarii

Copia Manastirii de la curtea de Arges, biserica ortodoxa „Sf. Haralambie” a fost ridicata pe locul unei vechi bisericuţe, in jurul căreia se afla si un cimitir, fapt dovedit de găsirea de oseminte cu ocazia construirii noii clădiri. Cu excepţia turlei mari, care s-a prabusit, restul bisericii a rezistat foarte bine cutremurului de la 4 martie 1977. Intre anii 1985-1991, turla mare a catedralei a fost refăcută complet si întreaga construcţie a trecut printr-un amplu proces de consolidare. De menţionat ca, încă de la construcţie, biserica a avut instalaţii de calorifer in sistem roman, cu aer cald, cu energie termica obţinuta prin sobe încălzite cu lemne.

 

Loading

ACTUAL

Noile microbuze electrice școlare au ajuns la școlile Albeștii de Argeș, Micești și Mușătești

Publicat

in

Joi, 13 februarie 2025, noile microbuze electrice școlare au ajuns la școlile Albeștii de Argeș, Micești și Mușătești.

Elevii de la școlile din Albeștii de Argeș, Micești și Mușătești au microbuze electrice școlare noi. Joi, 13 februarie 2025, cele trei (3) microbuze au fost predate către administrațiile locale. Microbuzele au fost achiziționate de către Consiliul Județean Argeș, în cadrul unui proiect finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență. În total, prin PNRR, au fost achiziționate 28 de microbuze. Valoarea contractului de finanțare a acestui proiect este de peste 35 de milioane de lei. Până la această oră, 21 dintre acestea au ajuns la școlile din Valea Mare Pravăț, Călinești, Mihăești, Leordeni, Berevoești, Hârtiești, Schitu Golești, Lerești, Drăganu, Cetățeni, Aninoasa, Corbeni, Mălureni, Merișani, Bughea de Sus, Dragoslavele, Stoenești, Țițești și Albeștii de Argeș, Micești și Mușătești. Pe lista celor 28 de localități care vor primi microbuze, în cadrul acestui proiect, se mai regăsesc localitățile Bughea de Jos, Cocu, Tigveni, Ungheni, Moșoaia, Căteasca, Budeasa.

În plus, Consiliul Județean Argeș a mai achiziționat 17 microbuze școlare, proiect finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu. Microbuzele vor fi livrate către Centrele Școlare de Educație Incluzivă din Curtea de Argeș și Ștefănești și comunele Vulturești, Căldăraru, Poiana Lacului, Bogați, Sălătrucu, Buzoești, Băbana, Bascov, Davidești, Popești, Mărăcineni, Vedea, Nucșoara, Dârmănești, Stâlpeni. Valoarea proiectului este de 25.000.000 lei.

„Chiar dacă nu este în atribuțiile Consiliului Județean să asigure investiții în infrastructura școlară, întotdeauna am considerat că școala este cea mai importantă pentru viitorul copiilor din județul nostru. Am accesat aceste proiecte în parteneriat cu primăriile, pentru copiii din Argeș. Deși bugetul este exclusiv al proiectului atras de Consiliul Județean Argeș, primăriilor trebuie, la rândul lor, să asigura stațiile de încărcare, personalul care să deservească microbuzele și celelalte cheltuieli necesare. Suntem o echipă care nu își dorește altceva decât dezvoltarea județului. De-a lungul ultimilor ani, Consiliul Județean Argeș a alocat sume foarte mari administrațiilor locale pentru modernizarea infrastructurii școlare și acest lucru se vede în fiecare localitate” – Marius Nicolaescu, vicepreședinte Consiliul Județean Argeș.

Prin cele două proiecte Consiliul Județean Argeș a achiziționat 45 de microbuze electrice școlare de care vor beneficia peste 6000 de elevi.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

ACUM! Incendiu la Corbeni – Gospodărie cuprinsă de flăcări

Publicat

in

În urmă cu puțin timp, pompierii din Curtea de Argeș au fost sesizați cu privire la un incendiu izbucnit într-o gospodărie din comuna Corbeni. Potrivit primelor informații, flăcările au cuprins o gospodărie.
Intervin pompierii de la Detașamentul Curtea de Argeș cu două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD de prim ajutor calificat.

Știre in curs de actualizare…. revenim cu detalii

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Mașină făcută scrum pe Bulevardul Basarabilor, în Curtea de Argeș

Publicat

in

Detașamentul de Pompieri Curtea de Argeș a acționat în municipiul Curtea de Argeș, bulevardul Basarabilor, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un autoturism. La sosirea echipajelor operative, flăcările se manifestau în dezvoltare la elemente combustibile din componența compartimentului motor. La momentul izbucnirii incendiului, vehiculul se afla staționat. Nu s-au înregistrat victime, iar cauza probabilă de izbucnire a acestuia a fost un scurtcircuit electric, de la un conductor, cablu electric defect, neizolat corespunzător sau cu izolația deteriorată.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Boicotul lui Călin Georgescu, un mare fâs – Argeșenii au luat cu asalt supermarket-urile! Cozi și parcări pline!

Publicat

in

Într-o întorsătură surprinzătoare a discursului politic în curs din România, argeșenii au transformat apelul la boicotarea supermarketurilor de către candidatul pro-rus la președinție Călin Georgescu la cozi la supermarket-urile din jude’. Percepută inițial ca o glumă neglijentă a unui politician total deconectat de realitățile cu care se confruntă românii obișnuiți, pledoaria lui Georgescu a provocat astăzi o masivă manifestare de sprijin pentru supermarketurile locale.
În ceea ce a fost desemnat drept „Ziua Boicotului”, argeșenii s-au înghesuit la marile lanțuri de retail, inclusiv Lidl, Kaufland, Auchan și Carrefour, semnalând dezacordul lor puternic față de mesajul lui Georgescu. Echipa ziarului nostru a vizitat cinci supermarketuri din Curtea de Argeș și Pitești astăzi, la ora 10:30, pentru a capta realitatea de pe teren. Ceea ce am constatat a fost remarcabil: parcările erau pline de mașini, iar cozile lungi șerpuiau pe culoarele spre casele de marcat al magazinelor, în timp ce alți cumpărătorii își umpleau cărucioarele, hotărâți să susțină însuși unitățile pe care Georgescu le considerase inutile.

ora 10:30, Lidl Curtea de Arges – Parcare plina, cozi la casele de marcat



Elena Simescu din Pitești, la LIDL Calea Bascovului, și-a exprimat frustrările, afirmând: „Georgescu trăiește pe altă planetă. Supermarketurile sunt esențiale; ne oferă comoditate și alegere. Apelul său la boicot nu este doar nerealist, dar ignoră realitățile economice de aici, în Argeș”.
 Un alt cumpărător, Constantin Pleșa, la LIDL Curtea de Argeș, a fost de acord: „Aceste magazine oferă locuri de muncă și mențin prețurile competitive în comunitatea noastră. Este esențial să îi sprijinim, mai ales în aceste vremuri dificile.”

Pe măsură ce ziua a progresat, rețelele de socializare au fost pline de imagini cu holuri de magazine pline și cumpărători entuziaști, întărind ideea că argeșenii își prețuiesc afacerile locale și văd comentariile lui Georgescu ca fiind rupte de viața lor de zi cu zi.

Aglomerația de astazi din supermarketuri arata clar faptul că apelul la boicot al lui Calin Georgescu nu a făcut altceva decât să întărească legăturile dintre localnici și supermarketurile lor, asigurându-se că mesajul reverberează cu mult dincolo de culoarele magazinului.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

VIDEO | ARGEȘUL PE PRIMUL LOC! DJ 703H a devenit drumul groazei iar podul peste Argeș stă să se prăbușească – Coloane de TIR-URI traversează Valea Danului și nimeni nu le oprește

Publicat

in

Drumul Județean 703H, care leagă Curtea de Argeș de Sălătrucu și, mai departe de granița cu județul Vâlcea, a ajuns să fie cunoscut drept „drumul groazei” din cauza stării sale deplorabile, asta in ciuda faptului că, în campania electorala din toamna trecută, PSD Argeș se fălea cu o asfaltare de doar 3 kilometri anunțând mincinos ca „DJ 703 a devenit o alternativă la Valea Oltului”. Din păcate, drumul a devenit aproape impracticabil pe aproape jumatate din lungimea sa iar portiunea Curtea de Arges – Valea Danului – Cepari se poate bloca oricând cu consecințe dezastruoase din punct de vedere socio-economic.

Situația este cu atat mai gravă cu cat in ultimul an traficul, inclusiv cel greu, a crescut incredibil de mult după inceperea lucrarilor la sectorul 4 Curtea de Argeș- Tigveni al Autostrăzii Pitești -Sibiu și, mai mult, după inaugurarea portiunii de autostrada de la Pitesti la Manicesti. Astfel, pentru a scurta drumul spre Sibiu si pentru a evita neplacerile cauzate de lurarile la autostrada in zona Momaia, TIR-urile de marfă si celelalte masini care vin de pe autostrada A1 sunt directionate de Waze sau Google Maps pe DJ 703H prin Valea Danului si Cepari. Zilnic, coloane de TIR-uri tranziteaza si distrug si mai rau drumul județean uitat de CJ Argeș(Vezi FOTO).

Acestora li se alatura și masinile turistilor sau a celor care, indrumati de Waze sau Google Maps, au transformat acest drum atat de intens circulat încat a depasit ca trafic pe ora multe drumuri naționale. Dezastrul acestui drum este cu atat mai evident cu cat se fac aproape 10 ani de cand Consiliul Județean se chinuie sa construiasca noul pod peste Argeș de la intrarea pe DJ 703H. Potrivit surselor noastre, finanțarea pntru noul pod a fost pierdută și, în aceste condiții traficul extrem de aglomerat ramane să foe preluat inca de la intrarea pe „alternativă la Valea Oltului” de vechiul dar șubredul pod construit de nemți acum mai bine de un secol. Având in vedere traficul infernal și neimplicarea autorităților, acesta poate ceda in orice moment. De aceea solicitam CJ Argeș, Poliției Argeș, Prefecturii dar și parlamentarilor de Argeș luarea unor masuri urgente de restrictionare a accesului autovehiulelor grele pe podul dintre Curtea de Arges si Valea Danului pentru a se evita o foarte posibilă tragedie.

Argeșul pe locul II – Autoritatile din Vâlcea mai eficiente și mai inteligente.

Această porțiune de drum, cândva o importantă arteră de legătură între județul Argeș și Țara Loviștei din județul Vâlcea, a ajuns într-o stare avansată de degradare, cu porțiuni întregi lipsite de asfalt și gropi adânci care pun în pericol siguranța participanților la trafic. Nu și în Vîlcea, acolo unde autoritățile au dat dovadă de inteligență și grija față de infrastructura rutieră.

Autostrada va ajunge la Curtea de Argeș în cateva luni – probabil aprilie. Iar peste încă un an va fi gata și lotul dintre Curtea de Argeș și Tigveni. Asta va insemna ca tot traficul rutier va fi descărcat din autostradă pe un drum național DN 73C iar de aici…? Este si era, așadar clar, că va fi nevoie de o rută alternativă la Valea Oltului și Autostrada care va ajunge la Sibiou peste cativa ani. O astfel de alternativă a fost și este doar DJ 703H, un drum cândva național (DN 7D în Vâlcea), dar declasificat din cauza stării sale deplorabile. De la Curtea de Argeș la Sălătrucu, drumul e asfaltat dar aproape ipracticabil si cu un pod la Valea Danului care poate pica in orice moment. Apoi, de la Sălătrucu spre limita cu județul Vâlcea mai sunt 5-6 km neasfaltați, o rușine și aceștia pentru conducerea Argeșului. Pe teritoriul județului vecin, drumul, care traversează Țara Loviștei, e neasfaltat pe toată lungimea sa (aproape 32 km), până la Câineni, la intersecția cu DN 7.

Și, in timp ce autoritîțile din Argeș nu au mișcat un băț pentru a rezolva situația, cei din Vâlcea au prevăzut traficul crescand pe DJ 703H și au acționat din timp. Astfel, inca de la finele anului trecut, Consiliul Județean Vâlcea a semnat cu Strabag contractul pentru modernizarea Drumului Județean 703 H, legătura Curtea de Argeș – Câineni (DN 7 Valea Oltului), valoarea contractului fiind de 130 milioane lei. Proiectul cuprinde modernizarea DJ 703 H, drum care porneşte de la limita cu județul Argeș și traversează comunele Perișani, Titești, Boișoara și Câineni, până la intersecția cu DN 7. Prin proiect, pe lângă asfaltarea celor 31,6 km cât măsoară drumul, se vor reabilita și cele 11 poduri aflate pe traseu, se vor amenaja drumurile laterale, podețe de acces către proprietăți, rigole betonate, parcări și altele, astfel încât să avem în Vâlcea un drum modern, de la un capăt la altul.. Dar în Argeș? Nimeni nu vrea sa vorbeasca despre acest subiect. Dacă nu despre DJ 703 H, macar despre podul peste râul Argeș aflat în prag de prăbușire și tranzitat zilnic de zeci de TIR-uri și sute de autoturisme. Exista restrictii de tonaj, dar cine să se asigure ca ele sunt respectate. Exista variante de limitare a accesului TIR-urilor si a altor autovehicule grele ( gen limitare acces prin montarea unor stabilopozi de beton care permit doar accesul autoturismelor pe pod, asa cum a fost in 2013-2015), dar cine să le pună în practică?

Cert este că pe primii 15 kilometri au DJ 703H – Valea Danului – Vernești – Plaiul Oii – Cepari situația s-a agravat în ultimul an și se va agrava si mai mult in acest an. Localnicii și cei care tranzitează zona sunt disperați și cer autorităților județene să ia măsuri urgente pentru reabilitarea acestui drum. În ciuda promisiunilor și a alocării firave de fonduri, lucrările de reparații, măcar, întârzie să apară, iar starea drumului se deteriorează pe zi ce trece. Oamenii se tem că în curând nu vor mai putea circula deloc pe acest drum, iar zona va rămâne izolată.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Albeștii de Argeș trece la colectarea selectivă a deșeurilor

Publicat

in

Începând cu luna februarie 2025, locuitorii comunei Albeștii de Argeș vor fi obligați să colecteze selectiv gunoiul, în cadrul unei noi proceduri de gestionare a deșeurilor.

Cum se va face colectarea selectivă?

  • Deșeurile menajere: vor fi ridicate în continuare conform programului actual, fără modificări.
  • Deșeurile selectate: (sticlă, PET-uri, cutii din plastic, folii, cartoane, doze metalice, bidoane de plastic etc.) vor fi colectate o dată pe lună, în ultima zi de vineri a fiecărei luni, separat și doar în saci menajeri.

Prima ridicare a deșeurilor selectate

Pentru prima ridicare, cetățenii sunt rugați să folosească sacii proprii. Ulterior, compania de colectare va furniza saci menajeri pentru următoarele ridicări.

Amenzi pentru nerespectarea regulilor

Autoritățile locale avertizează că este interzisă aruncarea deșeurilor pe domeniul public, iar încălcarea acestei reguli va atrage amenzi, precum și posibilitatea confiscării vehiculului transportator.

Unde puteți obține mai multe informații?

Pentru mai multe informații, puteți contacta Primăria prin tel/Fax: 0248.735.005, mobil Viceprimar: 0742.132.924, email: albestiidearges@ag.e-adm.ro sau puteți vizita sediul instituției.

De ce este importantă colectarea selectivă?

Colectarea selectivă a deșeurilor este importantă pentru protejarea mediului înconjurător. Prin colectarea selectivă, deșeurile pot fi reciclate și transformate în alte produse, reducând astfel cantitatea de deșeuri care ajunge la gropile de gunoi.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend