Educatie
Un expert român, autorul unui studiu despre temele pentru acasă, explică când sunt acestea utile elevilor
Publicat
acum 2 săptămâniin
De
adminCiclic, apar curente care subestimează rolul temelor, mergând până la atitudinea extremă adoptată de unele țări din lume de a renunța complet la temele pentru acasă în învățământul primar. Este, însă, aceasta o soluție?
Există două curente radical diferite care marchează atitudinea față de teme în România: primul, conservator, care spune că un copil trebuie să muncească mult acasă pentru înțelegerea și aprofundarea materiei care i-a fost predată la școală. Așa, are șanse de a reuși în viață. Al doilea curent, modern, spune că temele pentru acasă, mai ales la clasele I-IV, nu fac decât să le răpească copiilor timpul de joacă/ relaxare, esențial pentru o creștere sănătoasă. „De mai bine de un secol, utilitatea temei pentru acasă este una dintre cele mai dezbătute teme în științele educației”, spune psihologul educațional Dacian Delean. Ciclic, apar curente care subestimează rolul temelor, mergând până la atitudinea extremă adoptată de unele țări din lume de a renunța complet la temele pentru acasă în învățământul primar. Este, însă, aceasta o soluție?
Am stat de vorbă cu Dacian Dolean pentru a înțelege ce fel de teme și în ce cantitate ajută cu adevărat elevii. Psiholog educațional, cu o experiență de peste 20 de ani ca profesor de învățământ primar, gimnazial, liceal și universitar în România și în SUA, este în prezent afiliat Universității Babeș-Bolyai ca director al unui proiect de cercetare care urmărește impactul temelor pentru acasă asupra performanțelor școlare. Este autorul singurului studiu experimental din România publicat la nivel international care testează eficiența temelor pentru acasă.
Studiul, apărut în 2021, este al treilea cel mai vizualizat din toate timpurile în jurnalul științific în care a fost publicat -The Journal of Experimental Education. Anul viitor, profesorul Dolean va publica un nou studiu experimental referitor la efecienta temelor pentru acasă, care conține și un ghid prin care părinții sunt învățați cum să-și ajute copiii la teme. „Pentru a înțelege dacă temele au efect (deci cauzează o schimbare), trebuie să facem studii experimentale, unde copiii primesc teme diferite – și apoi să măsurăm efectul lor. Sunt extrem de puține studii experimentale publicate și nici unul în ultimii 30 de ani, cu exceptia studiului nostru (Dolean & Lervag, 2021). În cadrul acestuia, am demonstrat că un volum moderat (dar nu mare) de teme la Scriere (dar nu la Matematică) poate face o diferență pozitivă în performanța elevilor”.
Articolul poate fi citit în întregime pe www.totuldespremame.ro
Poate vrei sa citesti
Fiica de 20 de ani a lui Elon Musk spune că părăsește SUA pe fondul speculațiilor că Trump îl va numi în guvern
Bărbat din Argeș reținut pentru agresiune sexuală asupra unei tinere de 18 ani
Marcel Ciolacu face primele precizări despre indemnizațiile nou introduse pentru persoane cu handicap: Am promis dreptate
Revenirea lui Trump va face să ardă mult petrol și gaze. Ce șansă mai are energia verde în SUA
Şapte bărbaţi reţinuţi după o altercație: Patru dintre ei au fost răniţi
Leul s-a depreciat uşor în raport cu euro, dar a câştigat teren în faţa dolarului american
Educatie
De ce poate fi periculos să crești un „copil bun”
Publicat
acum o săptămânăin
29 octombrie 2024De
adminSă crești un „copil bun”, în accepțiunea termenilor de docil, conformist și extrem de politicos reprezintă pentru numeroși părinți un ideal. Ce mamă nu-și dorește un școlar care să-și facă întotdeauna temele fără să fie rugat sau un copil care își ține camera perfect ordonată din proprie inițiativă? Ei bine, specialiștii în psihologie anunță o serie de pericole ascunse în spatele acestui comportament exemplar.
Copiii care nu ridică probleme imediate și evidente sunt considerați a fi „cei buni”. Adulții presupun că o conduită ireproșabilă este semnul unei educații depline și că este normal ca un copil să îndeplinească așteptările celor din jur fără să protesteze. Această aparentă normalitate ascunde, însă, dezechilibre emoționale și lacune în formarea personalității vizibile mai târziu, în viață.
Frustrările din interiorul unui copil bun
Tocmai faptul că un copil nu se răzvrătește, nu opune rezistență în fața lucrurilor pe care nu și le dorește și nu își exprimă dezaprobarea este semnul cel mai clar al unor probleme formate deja la nivel inconștient.
Primul semnal de alarmă tras de un copil „bun” este nevoia lui excesivă de a face pe plac celor din jur. El consideră nu are nicio altă opțiune și trăiește sub povara obsesiei de a-i mulțumi pe alții, valorizându-se doar prin reacțiile pozitive pe care le stârnește. Bunătatea devine, astfel, mai degrabă o necesitate și nu o alegere.
Frustrările care nu ajung să fie exprimate și soluționate devin, treptat, izvorul tulburărilor de personalitate care prind amploare la maturitate.
Foarte mulți copii sunt excesiv de obedienți din dragostea pe care o poartă unui părinte depresiv, care se comportă constant ca și cum nu mai poate tolera dificultăți suplimentare.
Citește continuarea articolului pe site-ul nostru de parenting www.totuldespremame.ro
ACTUAL
7 din 10 elevi spun că au fost agresați la școală. „Obținerea de bani sau obiecte de valoare de către agresor”, cel mai invocat motiv
Publicat
acum 2 săptămâniin
25 octombrie 2024De
admin71% dintre elevi spun că au fost agresați în timp ce se aflau la școală sau în aproprierea acesteia. Datele studiului „Siguranța în școală” arată că 94% dintre agresori au fost la rândul lor, cândva, victime.
Studiul a fost realizat de Ministerul Educației și Poliția Română, prin Direcția Siguranța Școlară. La întrebări au răspuns 10.776 de elevi din clasele V-XII, 6.657 de profesori și 12.209 de părinți, din 537 de școli, online, în perioada februarie-martie 2024.
„Datele de cercetare evidențiază că 71% dintre elevi au fost agresați la școală sau în proximitatea acesteia, în anul precedent celui în care s-a realizat cercetarea”, conform concluziilor.
Despre concluziile studiului a scris inițial Edupedu.ro.
Motivele pentru care sunt elevii agresați în școlile din România
Elevii care spun că au fost victimele agresiunii afirmă că printre principalele motive s-au numărat:
- obținerea de bani sau obiecte de valoare de către agresor (39%);
- „cheful de scandal” al agresorilor (35%);
- lipsa unui motiv real (31%).
„Incidența unor agresiuni comise pentru obținerea unor obiecte de valoare a fost mai mare în rândul elevilor de gimnaziu, mai expuși comportamentelor agresive ale celorlalți prin prisma vârstei și a lipsei de experiență în gestionarea interacțiunilor cu ceilalți sau în utilizarea unor strategii de protecție față de comportamente inadecvate”, notează autorii studiului.
Agresorii au fost cândva la rândul lor victime
Studiu arată și că 94% dintre agresori au fost, la rândul lor, victimele ale violenței din școli.
„Acest aspect întărește constatarea cadrelor didactice referitoare la probabilitatea suprapunerii de roluri în rândul unora dintre elevi, care sunt, succesiv, victime și agresori”, se arată în studiu.
37% dintre elevii agresori spun că au recurs la gesturi de violență din cauza a ceea ce li s-a spus sau a unui schimb de replici aprins cu victima: „Datele arată că fetele sunt mai des implicate decât băieții în acte de violență determinate de un schimb de replici în contradictoriu/o comunicare inadecvată”.
Agresorii spun că au recurs la gestiuri de violență din următoarele motive:
- dorința de creștere a prestigiului în rândul colegilor/al grupului de prieteni; 13% dintre agresori au recurs la faptele inadecvate pentru a apăra sau impresiona o fată/un băiat, 10% pentru a-și demonstra forța, iar 5% pentru a-și susține grupul de prieteni; pentru această categorie de cauze ale violenței școlare nu există diferențe în funcție de mediu de rezidență, nivel de educație, sex sau vârstă;
- obținerea de bani sau obiecte de valoare, menționată de către 13% dintre respondenți; fetele au apelat mai des decât băieții la astfel de comportamente;
- reacția de răspuns la provocarea victimei, răzbunarea pentru conflicte anterioare, menționate cu ponderi reduse;
15% dintre elevi spun că „profesorii nu fac nimic” în legătură cu cazurile de violență
Personalul din școli are obligația, conform legii Educației, să intervină în cazurile de violență școlară. Cu toate acestea, în anumite cazuri elevii spun că acest lucru nu se întâmplă.
„15% dintre elevi au declarat că profesorii „nu fac nimic”/nu intervin în situațiile de violență între elevi. Deși procentul nu este foarte ridicat, atrage atenția asupra faptului că există situații în care profesorii nu au o atitudine proactivă, nu sunt suficient de atenți în identificarea faptelor de violență între elevi și nu aplică demersuri ameliorative”, conform autorilor studiului.
Cum se implică profesorii atunci când află de cazuri de violență în școală. Sursa: studiu „Siguranța în școală”
Aproape jumătate dintre profesori consideră că scăderea notei la purtare reprezintă o măsură necesar a fi aplicată în situațiile de violență a elevilor. Pentru mai mult de o treime dintre profesori, monitorizarea comportamentelor elevilor prin instrumente adecvate constituie un demers eficient pentru prevenirea situațiilor de violență și/sau rezolvarea unor astfel de context.
Cum cred profesorii că ar trebui să se intervină în cazurile de violență între elevi. Sursa: studiu „Siguranța în școală”
Cei mai mulți dintre elevii care și-au agresat un coleg, spun că au primit observație individuală și au fost trimiși la ședințe de consiliere.
„Astfel de măsuri sunt declarate în ponderi mai mari de către elevii din mediul urban, comparativ cu cei din rural. De asemenea, apelarea la ședințe de consiliere este mai frecvent menționată în învățământul liceal, comparativ cu învățământul gimnazial sau cu învățământul profesional. Cel mai probabil, aceste diferențe sunt determinate de prezența consilierilor școlari cu prioritate în școlile urbane, respectiv în licee”, conform studiului.
Totodată, 45% dintre elevii care au declarat că au fost victime ale actelor de violență au beneficiat de ședințe de consiliere școlară, în contextul în care un consilier școlar din România are în grijă, în medie, 800 de elevi.
Foto: Dreamstime.com
Educatie
Se apropie vacanța de toamnă. Câte note trebuie să aibă elevii la încheierea primului modul
Publicat
acum 2 săptămâniin
22 octombrie 2024De
adminVacanța din octombrie este un moment mult așteptat de elevi și de profesori. Cele 7 săptămâni de studiu ale primului modul din anul școlar 2024-2025 sunt aproape de final, iar din 26 octombrie elevii vor lua o pauză de la învățare. Va fi un prilej bun pentru odihnă, relaxare, plimbări, citit și tras aer în piept pentru provocările din modulul al doilea de studiu.
Vacanța elevilor din octombrie 2024 începe pe data de 26 octombrie și se va încheia pe 3 noiembrie. Această săptămână de pauză este dedicată tuturor elevilor din ciclul primar și preșcolar, dar și elevilor din ciclul gimnazial și liceal. Vacanța de toamnă marchează încheierea primului modul de învățare, care a început la data de 9 septembrie 2024 și a durat aproximativ șapte săptămâni.
Câte note trebuie să aibă elevii la finalul primului modul?
În funcție de nivelul școlar, evaluările și notările din cadrul primului modul au o importanță majoră pentru stabilirea progresului fiecărui elev. Pentru elevii din ciclul primar, accentul a fost pus în primul rând pe evaluări informale și pe feedback-ul continuu oferit de învățători, prin diverse fișe de lucru, proiecte și activități practice. Deși în primii ani de școală nu există o presiune foarte mare asupra notelor, este esențial ca elevii să primească minimum două-trei calificative până la încheierea primului modul.
În ceea ce privește gimnaziul și liceul, situația este mai riguroasă. Conform regulamentului școlar, fiecare elev trebuia să aibă minimum 1-2 note la fiecare materie (care are mai mult de 2 ore pe săptămână) până la finalul primului modul. Aceste note sunt esențiale pentru a oferi o imagine clară asupra progresului academic și pentru a ajuta profesorii să planifice strategii de remediere sau consolidare a cunoștințelor, acolo unde este necesar.
Articolul poate fi citit în întregime pe www.totuldespremame.ro
ACTUAL
Apelul disperat al profesorilor de la cel mai titrat colegiu din Covasna, care predau în săli neîncălzite, printre gândaci: „Ne bucurăm că nu ne plouă”
Publicat
acum 2 săptămâniin
22 octombrie 2024De
adminColegiul Național „Mihai Viteazul” (CNMV), din municipiul Sfântu Gheorghe, a intrat în renovare acum 4 ani, lucrările nu au fost finalizate, iar o mare parte dintre clase au fost mutate în cinci locații diferite. Profesorii se plâng de lipsa materialelor didactice și de condițiile precare și insalubre în care învață elevii, scrie publicația locală covasnamedia.ro.
Într-o scrisoare deschisă transmisă presei, profesorii spun că sunt nevoiți să predea cu gecile pe ei și acuză lipsa materialelor: „Nu avem nimic”.
„Pentru cei care îi invidiază pe dascălii de la CNMV, îi invităm să predea o zi cu gecile pe ei, cu goangele (n. red.: gândacii) săltând de colo-colo, în ciuda dezinsecțiilor făcute, cu degetele înghețate pe cretă și cu nările înfundate de praful alb, da, alb, al cretei, pentru că nici whiteboard-uri nu avem. De fapt, nu avem nimic! Ne bucurăm că nu ne plouă, că ne mai vin copiii la școală, că profesorii se încăpățânează să își mai facă treaba”, se arată în scrisoarea publicată pe covasnamedia.ro.
Profesorii de la colegiul din Covasna spun că sunt singura școală care în prezent este nevoită să își desfășoare activitatea în „5-6 locații, singura școală care își aleargă profesorii, de altfel nu foarte tineri, „din deal în vale”, de la o locație la alta și mai mult decât atât avem pretenții de a desfășura un proces educațional la standardele cele mai înalte de calitate”.
Dascălii reclamă durata lucrărilor de reabilitare a clădirii care au început în octombrie 2020 și care, din cauza mai multor neînțelegeri dintre primărie și constructor, nu este clar când se vor finaliza.
„Suntem singura școală unde întâlnim probleme grave în procesul de reabilitare. Or fi fost și la Miko, și la Mikes, și la Muzeul Secuiesc (n. red.: alte instituții din județ reabilitate de-a lungul timpului) etc., dar doar la noi nu se găsesc soluții pentru a descâlci ițele încurcate ale legislației românești. Ce contează că suferă peste 1.100 de elevi, aproximativ 2.000 de părinți, 4.000 de bunici și cca 100 de angajați? Chiar nu ar fi o problemă, dacă procesul de reabilitare ar fi respectat termenele. Șase luni au devenit ani… și tot așa…”, își explică profesorii nemulțumirea.
Premierea școlilor se face „pe linie politică”, spun profesorii
Profesorii afirmă că în colectivul colegiului „e o tristețe cruntă, care te înfurie până la lacrimi, iar neputința e sfâșietoare”. Ei vorbesc și despre premii date „la recomandarea instituțiilor locale”, făcând referire la școlile pe care președintele Klaus Iohannis le-a premiat la începutul lunii.
„Mai suntem din când în când băgați în seamă, când mai trebuie să salvăm niște aparențe ale sistemului, că în rest nu suntem noi premiați de către prezidențiabili la recomandarea instituțiilor locale, până și asta se face tot pe linie politică. Chiar ne întrebăm, care or fi fost criteriile, s-o fi anunțat pe undeva un concurs de dosare, pe bune? Chiar pe baza rezultatelor? Poate că ne-am fi încercat și noi norocul! Sau s-a luat în considerare cât de frumos este vopsită școala!?”, întreabă în mod retoric profesorii din Covasna.
„Muncim până la epuizare, dar pentru cei care mai trag sforile în educație chiar nu contează”
Cadrele didactice adaugă că, în ciuda condițiilor, „avem și rezultate, modelăm o materie primă neselectată și avem o promovabilitate demnă de laudă în condițiile date”.
„Spunem demnă de laudă pentru că suntem, cu siguranță, singura școală din localitate, poate și din județ, nu mai spunem că suntem și colegiu, care nu are o tablă interactivă, măcar una!!! O fi vina noastră!? Cert este că nimănui nu-i pasă! Celelalte școli, tot citim prin mediul online, „au mai primit cadou una alta”. Cert este că pe noi nu ne cadorisește nimeni, iar bugetul se tot prioritizează, dar la noi nu se prea răsfrânge vizibil. Se primesc ceva firimituri, dar în realitate nu știm cât se pompează pe ici colo. Vedem doar filmulețe de promovare a unor condiții de învățare moderne, dar care cu siguranță nu sunt de la noi”, transmit profesorii.
„Nici măcar în proiectele europene ale altor instituții deconcentrate, nu suntem noi implicați, ci cu totul alte școli… mai din mediul rural sau nu, dar pe criterii total necunoscute de noi. Motivul, am obosit să auzim expresia „voi le aveți deja pe ale voastre”!!! Da, le avem pe ale noastre pentru că muncim până la epuizare, dar pentru cei care mai trag sforile în educație chiar nu contează”, acuză cadrele didactice de la CNMV Sfântu Gheorghe.
„Ar trebui să primim o medalie”
Profesorii spun că „ar trebui să primim o medalie pentru că ne încăpățânăm să mai supraviețuim”.
Directoarea colegiului din județul Covasna, Luminița Costea, spune că școala nu are în acest moment laboratoare de fizică, chimie, biologie sau cabinete pentru limba română, limbi moderne, istorie sau geografie.
„Avem doar 30 de săli de clasă, un laborator de informatică provizoriu, iar toate compartimentele administrative și secretariat sunt înghesuite într-o singură încăpere. De spații de depozitare nici nu poate fi vorba. Este extrem de greu”, a spus directoarea pentru covasnamedia.ro.
„Nu ne-am plâns foarte mult, am încercat să rezolvăm multe dintre probleme împreună cu doamna director adjunct, însă nici prin cap nu ne trecea în octombrie 2020, când am predat amplasamentul constructorului că va dura atât de mult și din păcate nu avem nici măcar un orizont de timp până la finalizarea internatului și a sălii de festivități”, a mai spus Luminița Costea.
Lucrările la clădirea CNMV au început în octombrie 2020. De atunci, Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, care a contractat lucrările, a raportat nereguli în procesul de reabilitare și a decis rezilierea contractului. În replică, constructorul (firma Modern Power Systems) a refuzat să predea șantierul, invocând faptul că nu a fost plătit pentru lucrările făcute. Autoritățile locale au patru contracte încheiate cu această firmă pentru reabilitarea CNMV, care se ridică la 7,1 milioane de lei plus TVA, scrie covasnamedia.ro.
Educatie
Există 5 limbaje ale iubirii. Care sunt gesturile care fac un copil să se simtă iubit
Publicat
acum 2 săptămâniin
21 octombrie 2024De
adminCopiii sunt diferiți. Tânjesc după diferite tipuri de atenție și afecțiune. Unii sunt pupăcioși și adoră îmbrățișările. Alții consideră micile cadouri adevărate declarații de iubire. Descoperă cum își exprimă copilul tău dragostea și învață să-l iubești pentru a se simți cu adevărat apreciat.
Se spune că există 5 limbaje ale iubirii. Teoria aparține unui consilier pentru cupluri, Gary Chapman, autorul unei serii de cărți despre aceste limbaje ale iubirii. Ideea pe care o dezvoltă această teorie este că oameni sunt diferiți și că oferă și primesc iubirea în moduri diferite.
Conform autorului acestei teorii, cele 5 limbaje ale iubirii sunt atingerea fizică, darurile, cuvintele de apreciere, serviciile și timpul petrecut cu cel drag. Acestea descriu, practic, modul în care simțim dragostea și aprecierea, dar și felul în care ne arătăm dragostea față de ceilalți.
De ce e important să descoperi limbajul iubirii copilului tău
Teoria lui Gary Chapman spune că toți simțim și exprimăm dragostea în aceleași 5 moduri, dar fiecare – inclusiv copiii – are un mod specific care contează cel mai mult pentru el. Unii preferă atingerea fizică, adică îmbrățișări, pupici, mângâieri. Alții se simt iubiți dacă li se spun cuvinte frumoase, aprecieri verbale. Decodificând aceste preferințe și oferindu-i iubirea așa cum își dorește, copilul se va simți iubit și apreciat. Nu va mai simți nevoia permanentă de a contesta toate deciziile părintelui sau de a-i „testa” iubirea. Un copil care se simte iubit este un copil care te înțelege. Este un copil mai receptiv la sfaturile și îndrumările tale, pentru că nevoia sa de bază este satisfăcută.
Care este limbajul iubirii copilului tău
Primul pas în identificarea limbajului principal al iubirii copilului tău este să acorzi atenție modului în care își arată afecțiunea. Pentru că toții avem tendința de a oferi afecțiune în modul în care dorim să o primim. Și, evident, trebuie să știm să oferim dragoste altora în modul care funcționează cel mai bine pentru ei. Nu trebuie decât să-ți urmărești copilul, căci el oferă exact acel fel de afecțiune pe care și-l dorește. Iată cum arată cele cinci limbaje ale iubirii copiilor și cum ar trebui iubit fiecare:
1. Când iubirea înseamnă pentru copil mulți pupici și îmbrățișări
Dacă micuțul tău este constant în jurul tău, împletindu-ți părul, împleticindu-se printre picioarele tale, aceste este semnul că limbajul iubirii pentru el este atingerea fizică. Îmbrățișări, mângâieri, pupici mulți și oferiți des, ținut de mână. Acesta este modul lui de a-și arăta dragostea și tot așa i-ar plăcea să i se arate această nevoie de bază, iubirea.
Articolul poate fi citit în întregime pe www.totuldespremame.ro
Educatie
Școala în străinătate. „Copiii mei merg cu drag la școala din Luxemburg. Ritmul e diferit, ai senzația că nu fac nimic, dar nu e așa”
Publicat
acum 3 săptămâniin
18 octombrie 2024De
adminAdriana Zeciu are 36 de ani, lucrează ca traducător la Parlamentul European și este mama lui Alexandru (7 ani) și a lui Radu (4 ani). Cu trei ani în urmă, după o experiență nefericită cu o grădiniță din Constanța, Adriana și soțul ei au decis să plece din România pentru a le oferi copiilor șansa de a trăi într-o țară cu oameni relaxați și un sistem educațional eficient și prietenos cu copiii.
Au ales să plece definitiv la Luxemburg, loc în care mai locuiseră o perioadă scurtă după nașterea primului copil. Într-un interviu acordat totuldespremame.ro, Adriana vorbește despre avantajele pe care le au copiii ei locuind în Luxemburg, despre bucuria pe care o au mergând la școală și despre modul în care învață lucruri noi în mod natural, fără efort și fără stres.
Totul Despre Mame: Cât de mult a contat perspectiva educațională a copiilor în decizia de a vă muta?
Noi ne-am tot plimbat pe ruta România – Luxemburg și retur, revenind de două ori în România, când s-au născut copiii, și fiind (aproape) hotărâți să rămânem. Motivul principal al deciziei de a pleca și, de data asta, de a rămâne în Luxemburg a fost chiar calitatea sistemului românesc de învățământ, începând de la grădiniță, cu care am avut contact direct și până la școală, despre care știam de la prieteni și în primul rând de la sora mea, cu copii de vârstă școlară.
Ce experiența ați avut în România cu sistemul educațional și cum te-a marcat aceasta? Dar pe copii?
Am avut două experiențe total diferite cu grădinița în România. Băiatul cel mare a mers cam un an și jumătate la creșă/grădiniță în Luxemburg înainte să se nască fratele lui. Am revenit în România când el avea doi ani și 8-9 luni, pregătiți să îl înscriem la o grădiniță în Constanța, orașul nostru. Oferta nu era prea generoasă pe vremea aceea, dar am ales o grădiniță particulară cu referințe bune în oraș. A fost o greșeală. Încă din prima zi trebuia să ne dăm seama că nu e ok. El, fiind un copil obișnuit cu mersul la grădiniță, știa ce se întâmplă și n-a plâns deloc, motiv pentru care nu a fost băgat în seamă aproape deloc toată ziua, copil nou, într-un mediu nou. Am urmărit pe camere cum au decurs lucrurile și mă durea sufletul să-l văd. (Apropo, de camere de luat vederi, aici, în Luxemburg, nu există așa ceva; există în schimb încredere în personalul grădiniței).
Am vorbit cu educatoarea și am crezut că s-au aranjat lucrurile. Cum era vară și aveau un loc de joacă mare și frumos, părea că totul e bine, copilul părea mulțumit. Cu timpul, am observat niște schimbări care nu mi-au plăcut în comportamentul lui și ușor ușor am aflat că lucrurile nu erau tocmai ok la grădiniță. Multe lucruri mărunte, metode de a-i convinge să facă ceva, modul de exprimare al educatoarelor, dar și lucruri mai grave: amenințarea că nu mai vin prinții să-i ia de la grădiniță dacă nu sunt cuminți, îndemnuri de genul „hai să râdem de x” etc.
Citește continuarea articolului pe site-ul nostru de parenting www.totuldespremame.ro
Fiica de 20 de ani a lui Elon Musk spune că părăsește SUA pe fondul speculațiilor că Trump îl va numi în guvern
Bărbat din Argeș reținut pentru agresiune sexuală asupra unei tinere de 18 ani
Marcel Ciolacu face primele precizări despre indemnizațiile nou introduse pentru persoane cu handicap: Am promis dreptate
Revenirea lui Trump va face să ardă mult petrol și gaze. Ce șansă mai are energia verde în SUA
Şapte bărbaţi reţinuţi după o altercație: Patru dintre ei au fost răniţi
ANUNȚ DE ANGAJARE ÎN CURTEA DE ARGEȘ!
TRAGEDIE ÎNTR-O FAMILIE DIN ARGEȘ – A murit strivit de propria mașină
ACUM, ARDE O VILĂ ÎN ARGEȘ
VIDEO | Accidente nocturne in Argeș cu mașini proptite: una în pom, alta într-o casă
Semafoare noi la Lidl: Un pas înainte pentru siguranța rutieră în Curtea de Argeș
VIDEO | Acțiune de salvare extremă a jandarmilor montani argeșeni împreună cu Salvamont Argeș
VIDEO – VIAȚA BATE FILMUL! Tânăr dispărut în urmă cu 9 ani , găsit de jandarmii argeșeni
VIDEO | Un șofer de Audi a plecat cu tot cu pompă după ce și-a alimentat mașina
VIDEO | Percheziții la traficanții de droguri din Argeș – 8 persoane duse la audieri de mascați
VIDEO, ACUM! BLOCAJ TOTAL PE TRANSFĂGĂRĂȘAN – SUTE DE MAȘINI BLOCATE ÎN TRAFIC
PITEȘTI
Bărbat din Argeș reținut pentru agresiune sexuală asupra unei tinere de 18 ani
În ziua de 6 noiembrie a.c., polițiștii din cadrul Biroului Investigații Criminale Pitești au continuat cercetările într-un dosar penal aflat...
Ministrul Simona Bucura-Oprescu: Consolidăm și extindem cooperarea bilaterală cu Franța pe probleme de muncă și securitate socială ca parte a parteneriatului strategic
O delegație guvernamentală condusă de premierul Marcel Ciolacu a efectuat o vizită oficială în Franța și a avut o întrevedere...
PSD Argeș susține investițiile care cresc accesul la gaze naturale, apă și canalizare pentru gospodării
În ultimii ani, datorită eforturilor Consiliului Județean, parlamentarilor PSD de Argeș și Guvernului Marcel Ciolacu, investițiile publice au fost la...
Polițist din Argeș găsit de ANI cu avere nejustificată – Agentul Gabriel Tufă Mihalcea este ginerele fostului vice din Ștefănești
Agenţia Naţională de Integritate a constatat averea nejustificată, starea de incompatibilitate sau a sesizat organele de urmărire penală în cazul...
Curtea de Argeș
Jenant! Pe principiul “întâi partidul, apoi cetățenii”, Bogdan Velcescu, lider-ul AUR Argeș, pune presiune maximă pe consilierii locali – VREA SĂ-ȘI URECHEZE COLEGII DE PARTID
E jale la AUR Argeș! Consilierii locali sunt stresati de prezenta liderului județean Bogdan Velcescu care le impune sa paraseasca...
ANUNȚ ANGAJARE
Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale – Unitatea Teritorială 360, în baza Prevederilor art VII alin (3)...
Cu voturi de la PSD, liberalul Costel Voica, noul viceprimar al Comunei Băiculești – Consilierul AUR a părăsit sala stresat de liderul județean
În urma unei ședințe a Consiliului Local Băiculești, care a avut loc ieri, liberalul Costel Voica a fost votat ca...
Semafoare noi la Lidl: Un pas înainte pentru siguranța rutieră în Curtea de Argeș
Începând de astăzi, 4 noiembrie, șoferii și pietonii din Curtea de Argeș se pot bucura de o nouă intersecție semaforizată....
VIDEO | Incendiu violent la Brăduleț – Casă făcută scrum
Pe parcursul nopții, pompierii de la Detașamentul Curtea de Argeș au intervenit pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit într-o...
Mioveni
VIDEO | Accidente nocturne in Argeș cu mașini proptite: una în pom, alta într-o casă
Pa parcursul nopții, pompierii argeșeni au fost solicitați să intervină în cazul a două accidente rutiere, după cum urmează: Două...
VIDEO! ACUM! Arde o casă la Mioveni!
In urmă cu puțin timp pompierii au fost solicitați să intervină la un incendiu izbucnit într-o gospodărie din orașul Mioveni,...
ITM ARGEȘ, ANUNȚ DE MAXIM INTERES: CUM PUTEȚI INTRA ÎN POSESIA CARNETELOR DE MUNCĂ – VEZI DETALII
Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeş anunţă angajatoriide pe raza judeţului Argeş că se pot prezenta la instituția noastră situată în...
OFICIAL! Ministrul Simona Bucura-Oprescu, deschide lista candidaților PSD Argeș pentru Parlament – Vezi lista finală pentru Senat și camera Deputaților
PSD Argeș a depus astăzi la Biroul Electoral Județean listele de candidați pentru alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024. Alături...
Câmpulung
VIDEO | Acțiune de salvare extremă a jandarmilor montani argeșeni împreună cu Salvamont Argeș
Salvamontiştii și jandarmii montani din Argeş au intervenit, sâmbătă seară, pentru a recupera trei persoane care s-au despărţit de grupul...
Președintele Klaus Iohannis a decorat un colegiu și două școli din Argeș – „Zinca Golescu”, Școala din Rucăr și „Tudor Vladimirescu”
Președintele României, Klaus Iohannis, a acordat Colegiului Național ”Zinca Golescu” din Pitești Ordinul „Meritul pentru Învăţământ” în grad de Ofiţer,...
VEȘTI BUNE! Au “bubuit” salariile in Argeș! Salariul mediu brut a ajuns la 1800 Euro – Un argeșean ia 1000 euro în mână
Salariile din Argeș, în creștere semnificativă, dar încă sub media națională potrivit datelor oficiale O veste bună pentru angajații din...
În Trend
- ACTUALacum 2 săptămâni
VIDEO ! Înotul românesc ar putea avea un nou star! Sașa Dincă din Curtea de Argeș, pe urmele lui David Popovici
- NATIONALacum o săptămână
Meteorologii anunță schimbarea radicală a vremii: Lovesc furtunile și temperaturile scad brusc
- ACTUALacum 2 săptămâni
VIDEO, ACUM! Incendiu violent la Albești
- ACTUALacum 7 zile
ANUNȚ DE ANGAJARE ÎN CURTEA DE ARGEȘ!
- ACTUALacum o săptămână
Un serial Netflix a „prevestit” inundațiile catastrofale din Valencia și fenomenul DANA
- ACTUALacum 2 săptămâni
ACUM! Accident grav – Autoturism răsturnat la Merișani
- ACTUALacum o săptămână
O mașină a Poliției Argeș implicată într-un grav accident
- ACTUALacum 5 zile
TRAGEDIE ÎNTR-O FAMILIE DIN ARGEȘ – A murit strivit de propria mașină