Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Un alt apel pentru marcarea DN2 în sistem 2+1 alternativ: „Nu e nevoie de nimic altceva decât de vopsea pentru schimbarea actualului marcaj ambiguu. Pentru zonele cu valori de trafic deosebit de mari cerem lărgirea carosabilului”

Publicat

in

Un nou apel pentru transformarea marcajului ambiguu de pe DN2, cel mai periculos drum din țară, într-un format de tipul 2+1 alternativ a fost făcut miercuri de către Asociația Construim România. „Ne alăturam Asociaţiei Pro Infrastructura (API) care a cerut astăzi public printr-un comunicat măsuri urgente de ameliorare a circulaţiei pe DN2. In special măsura foarte simplă de marcare a carosabilului în sistem 2+1 alternativ în locul actualului marcaj ambiguu şi care duce la situaţii la limită pe zonele cu lăţimea drumului de 13m. Pentru această retrasare nu este nevoie de nimic altceva, decât de vopsea pentru a reface marcajul existent”, transmite ASCORO.

Potrivit Asociației Construim România, între Sinești și Movilița „s-a implementat deja sistemul 2+1 cu rezultate excelente pe partea de siguranţă rutieră”.

Propuneri suplimentare ASCORO:

„1. Implicarea imediată a Ministrului Transporturilor domnul Cătălin Drulă și a șefei CNAIR doamna Mariana Ioniță în acest demers. Le cerem să numească o persoană în cadrul CNAIR responsabilă cu siguranța rutieră pe DN2, care apoi sa ne ţină la curent cu demersurile care se fac şi stadiul acestora. Chiar dacă autostrada A7 Ploieşti –Bacău – Paşcani este într-o fază relativ avansată de implementare (cu orizont realist de execuţie începând din 2022-2023 şi dare în trafic pentru 2024-2026), totuşi nu ne putem juca pana atunci cu vieţile oamenilor.

2. Implicarea activă a Poliției Române şi ieșirea din starea de „nu avem ce face“. Să întreprindă demersuri active, inclusiv sa facă propuneri concrete pentru remedierea punctelor negre în care au loc în mod repetat accidente. De asemenea cerem Poliției Române sa amplaseze în mod constant maşini inscripţionate dotate cu radare în zonele potenţial periculoase.

3. Pentru zonele cu valori de trafic deosebit de mari cerem lărgirea carosabilului de la 13m la 15m în afara localităţilor, amplasarea de parapet median din beton şi trasarea drumului la standard 2+2 benzi. În special tronsoanele Voluntari – Urziceni (28km de drum în afara localităţilor, toate podurile deja la nivel 2+2) şi Tg. Frumos – Iaşi (24km). Voluntari – Urziceni nu va fi dublat de nici o autostrada şi sunt de aşteptat valori mari de trafic şi după finalizarea A7. Tg. Frumos – Iaşi va fi dublat de autostrada A8, dar cu A8 suntem cu ca. 3 ani întârziaţi faţă de A7 (proiectarea nu a început, se lucrează la studiul de fezabilitate), cu orizont realist de finalizare 2030. Lărgirea de la 13 la 15 metri se poate realiza rapid în regie proprie sau contractând firme prin licitaţii de urgenţă. Lângă Alexandria o lărgire cu 5 metri a carosabilului pe DN6 s-a realizat în 3 săptămâni pe ca. 3km lungime. Cerem lărgirea la 2+2 pe Voluntari – Urziceni şi Tg. Frumos – Iaşi în afara localităţilor şi amplasarea de parapet median de beton până la sfârşitul acestui an 2021!

4. Legat de zonele 2+1, avertizăm că aplicarea unor limitări de viteză exagerate va duce pe de o parte la furia şoferilor care au de condus pe distante lungi, pe de altă parte nu vor fi respectate. Este extrem de important ca limitele de viteza sa fie REZONABILE. Astfel, în Suedia pe zonele de 2+1 limita de viteza este 110 km/h, superioară celei de pe un drum obişnuit, iar în Germania limita este aceeaşi, 100 km/h, ca și pe restul drumurilor federale. Doar în zonele de îngustare şi trecere de la 2 benzi la o banda se impune o limitare la 80 km/h, ca şi pe zona intersecţiilor cu drumuri adiacente. La o limitare la 80 km/h pe zona de 2 benzi LEGAL NU POȚI DEPĂȘI TRAFICUL GREU CA VEHICUL UȘOR! Acest lucru este inadmisibil şi nici un şofer de autoturism nu va respecta limitarea. Recomandam 110 km/h pentru autoturisme pe zona de 2 benzi, 100 km/h pe zona de 1 banda şi 80 km/h la îngustări + intersecţii.”

Asociația Construim România e una dintre cele mai active ONG-uri din zona monitorizării proiectelor de infrastructură din țară și s-a remarcat de-a lungul timpului prin numeroase de luări de poziție privind derularea diverselor proiecte de autostrăzi, căi ferate sau lucrări urbane.

Asociația Pro Infrastructura au atras atenția miercurii că pentru DN2 și pe alte drumuri de 13 metri lățime există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Măsura a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

  • „De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!
  • Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?
  • Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime”, a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură.
În paralel cu DN2, Compania de Drumuri are în plan realizarea unei autostrăzi cu indicativul A7 pe ruta Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Siret, arteră care pe viitor va decongestiona DN2 și va prelua marea majoritate a traficului care tranzitează Moldova pe axa Nord-Sud. Proiectul este momentan în faza licitației pe tronsonul Ploiești – Buzău, și în etapele finale ale proiectării de la Buzău până la Pașcani. De la Pașcani la Suceava și Siret, proiectul A7 este încă în faza studiului de fezabilitate.CITEȘTE ȘI:

Weekend plin de accidente rutiere pe drumurile din țară

Weekendul care a trecut a fost unul dintre cele mai sângeroase de pe șoselele din România în acest an. Nu mai puțin de 24 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere.
Cel mai grav accident s-a petrecut pe DN2 (E85), în județul Bacău, la Răcăciuni – cinci adulți și doi minori și-au pierdut viața după ce un microbuz s-a ciocnit frontal cu un Mercedes cu volan pe dreapta înmatriculat în Marea Britanie.

Cele mai mari valori ale traficului din Moldova în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație – unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

Astfel s-a ajuns ca DN2/E85 să fie, din punct de vedere al accidentelor, cel mai periculos drum național din România.

NATIONAL

Astrele prognozează că șase zodii vor experimenta un succes garantat în 2024

Publicat

in

În cursul următoarelor șase luni, astrele prognozează că șase zodii vor experimenta un succes garantat, însoțit de o creștere a norocului, prosperității și câștigurilor financiare. Aceste zodii se așteaptă să primească numeroase vești pozitive și să beneficieze de o serie de oportunități favorabile care le vor aduce satisfacții și reușite remarcabile în diverse aspecte ale vieții lor.

Taur

Pentru Tauri se anunță vești bune în plan profesional și financiar. Își fac curaj și încearcă lucruri noi, care le aduc beneficii nesperate. Au numai de câștigat în lunile următoare. Totodată, încep proiecte individuale și au succes cu ele. Ideile lor sunt foarte bune și toată lumea îi apreciază, așa că primesc oferte interesante din partea colaboratorilor.

Leu

Pentru Lei se anunță vești bune în următoarele șase luni. Se vor bucura de succes în plan profesional și au șansa să ajungă exact acolo unde își doresc. Vor avea parte de câștiguri mari la locul de muncă și au șansa să-și depășească limitele. Apar schimbări pozitive în viața lor și oportunități la care nu s-ar fi așteptat.

Scorpion

Acești nativi vor da lovitura în carieră în următoarele luni. Nu se tem de provocări și sunt dispuși să lupte pentru ceea ce își doresc, chiar dacă pot apărea diverse obstacole. Mai devreme sau mai târziu vor avea parte de câștiguri financiare mari, cu care pot face investițiile pe care și le doresc. Se anunță surprize frumoase pentru Scorpioni.

Gemeni

Astrele anunță surprize și pentru nativii Gemeni, care se ambiționează și realizează ceva ce și-au propus de mult timp. Sunt sprijiniți de oamenii dragi din viața lor și reușesc să dea lovitura. De asemenea, se anunță oferte de nerefuzat pentru ei. Poate chiar vor primi o propunere de job care le-ar putea aduce schimbări uriașe, dar toate pozitive.

Pești

Peștii vor avea și ei parte de realizări importante în următoarele luni. Au succes și vor ajunge mai departe decât își imaginează, pentru că fac totul foarte bine și nu renunță la ideile lor. În plus, vor primi șansa de a începe un nou proiect, care îi va ajuta să evolueze în plan profesional și să se bucure de apreciere și câștiguri mari, scrie Fanatik.

Săgetător

Săgetătorii vor avea și ei noroc pe toate planurile, dar mai ales în carieră, pentru că depun eforturi mari, care nu trec neobservate, așa că primesc propuneri foarte interesante. Realizează tot ce își propun și nimic nu le stă în cale. Se anunță o perioadă foarte bună, plină de schimbări pe care și le doreau foarte mult. Norocul este de partea lor, orice ar face, așa că li se întâmplă multe lucruri bune.

Citeste mai mult

NATIONAL

După o absență de peste cinci decenii, americanii au atins cu succes suprafața lunară

Publicat

in

Firma americană Intuitive Machines a intrat în istorie, devenind prima companie privată care a reuşit să trimită cu succes pe Lună o sondă spaţială, aselenizarea reuşită în noaptea de joi spre vineri (ora României) fiind o premieră pentru SUA de la zborul Apollo 17 din urmă cu 51 de ani.

Sonda spaţială, supranumită Odysseus, a aselenizat în apropierea Polului Sud al Lunii, unde oamenii de ştiinţă speră că ar putea exista o sursă de apă.

Modulul spaţial a făcut o călătorie de 384.400 km de pe Pământ după ce a decolat de la Cape Canaveral, Florida, joia trecută.

Startup-ul Intuitive Machines a primit un contract de la NASA pentru a transporta la bordul navetei şase instrumente ştiinţifice care vor ajuta la studierea suprafeţei Lunii şi la măsurarea undelor radio. Compania cu sediul în Houston speră să trimită o altă navetă spaţială în martie, care va fora pentru a găsi gheaţă subterană

Odysseus transportă, de asemenea, 125 de sculpturi minuscule realizate de artistul american Jeff Koons. Acesta speră că vor fi primele opere de artă care vor ajunge pe suprafaţa lunară.

„Ce triumf”, a exclamat Bill Nelson, administratorul NASA, într-un mesaj după aselenizare. „Odiseu a cucerit Luna. Această ispravă reprezintă un pas uriaş înainte pentru întreaga omenire”, a comentat el folosind cuvintele primului om care a păşit pe Lună în urmă cu mai bine de jumătate de secol.

„Astăzi, pentru prima dată în mai bine de jumătate de secol, SUA s-au întors pe Lună. Astăzi, pentru prima dată în istoria omenirii, o companie comercială, o companie americană, a lansat şi a condus călătoria până acolo. Iar astăzi este o zi care arată puterea şi promisiunea parteneriatelor comerciale ale NASA. Felicitări tuturor celor implicaţi în această mare şi îndrăzneaţă misiune de la Intuitive Machines, SpaceX şi până aici, la NASA”, a declarat Nelson, citat de The Guardian.

Poreclit „Odie” sau IM-1, modulul se află pe suprafaţa Lunii şi transmite, a anunţat Intuitive Machines, cu sediul în Houston, compania care a dezvoltat nava spaţială. „Bine aţi venit pe Lună”, a declarat directorul general al companiei, după încercarea destul de dificilă de aselenizare.

Călătoria lui Odie pe Lună este concepută pentru a evalua mediul lunar de la polul sud al Lunii, înaintea planului actual al NASA de a trimite acolo o misiune cu echipaj uman, la sfârşitul anului 2026.

Succesul din 22 februarie vine după o misiune eşuată de aselenizare a SUA, luna trecută, iar nava spaţială Peregrine a ars în atmosferă în timp ce se îndrepta spre Pământ 10 zile mai târziu.

India şi Japonia au reuşit recent să ajungă cu propriile sonde pe Lună, dar cu ajutorul agenţiilor lor spaţiale naţionale, devenind astfel a patra şi respectiv a cincea ţară care reuşeşte acest lucru, după Uniunea Sovietică, Statele Unite şi China. Însă mai multe companii – israeliene, japoneze şi americane – nu au reuşit până acum să reproducă aceeaşi performanţă. De asemenea, Rusia a ratat o aselenizare a unui modul în această vară.

O ASELENIZARE CU EMOŢII

Odysseus, o sondă-robot cu şase picioare, a aterizat în jurul orei 23:23 GMT (1:23, ora României). Conform planificării, sonda spaţială s-a oprit într-un crater numit Malapert A, în apropiere de polul sud al Lunii. Aselenizarea, la o zi după ce nava spaţială a ajuns pe orbita lunară şi la o săptămână de la lansarea sa din Florida, a fost confirmată de semnalele transmise către controlul misiunii.

Însă comunicarea cu vehiculul a avut nevoie de câteva minute pentru a fi restabilită, iar semnalul iniţial a fost slab, ceea ce a lăsat controlul misiunii nesigur în ceea ce priveşte starea şi poziţia exactă a modulului de aterizare, potrivit controlorilor de zbor audiaţi în transmisiunea web.

Modulul spaţial nu a fost proiectat pentru a furniza imagini video în direct ale evenimentului.

Aselenizarea a avut loc după o problemă de ultimă oră cu sistemul de navigaţie autonom al navei spaţiale, care a necesitat ca inginerii de la sol să găsească o soluţie alternativă.

Astfel, joi, 22 februarie, Intuitive Machines, cu sediul în Texas, a realizat cu succes prima aselenizare a unei sonde americane după mai bine de 50 de ani, devenind în acelaşi timp prima companie privată care reuşeşte acest lucru. „Putem confirma fără nicio îndoială că echipamentul nostru se află pe suprafaţa Lunii şi că transmitem” un semnal, a declarat un oficial al companiei în timpul transmisiunii video în direct a aselenizării.

Coborârea temerară, care a fost complet automatizată, a durat aproximativ o oră. Camerele şi laserele au fost folosite pentru a ghida aeronava în timp real. Coborârea finală a început de la o altitudine de 30 de metri. În acest moment, o mică navă echipată cu o cameră, dezvoltată de Universitatea de Aeronautică Embry-Riddle, a fost ejectată din modulul lunar pentru a surprinde momentul din exterior.

CE TRANSPORTĂ ODYSSEUS

Vehiculul transportă o suită de instrumente ştiinţifice şi demonstraţii tehnologice pentru NASA şi pentru mai mulţi clienţi comerciali, concepute pentru a funcţiona timp de şapte zile cu energie solară înainte ca Soarele să apună deasupra locului de aterizare la polul opus.

Misiunea IM-1, fără echipaj, a fost lansată miercuri pe Lună cu ajutorul unei rachete Falcon 9, lansată de compania lui Elon Musk, SpaceX, de la Centrul Spaţial Kennedy al NASA din Cape Canaveral, Florida.

Aselenizarea de joi a reprezentat prima coborâre controlată pe suprafaţa lunară pe care o efectuează o navă spaţială americană de la Apollo 17 în 1972, când ultima misiune lunară cu echipaj uman al NASA a ajuns acolo cu astronauţii Gene Cernan şi Harrison Schmitt.

Sosirea lui Odysseus marchează, de asemenea, prima „aselenizare uşoară” pe Lună realizată vreodată de un vehicul fabricat şi operat comercial şi prima în cadrul programului lunar Artemis al NASA, în timp ce SUA se grăbeşte să readucă astronauţi pe satelitul natural al Pământului înainte ca China să trimită acolo propria navă spaţială cu echipaj.

NASA îşi propune să trimită prima sa misiune Artemis cu echipaj uman la sfârşitul anului 2026, ca parte a unei explorări lunare susţinute pe termen lung şi ca o piatră de temelie pentru eventuale zboruri cu echipaj uman spre Marte. Iniţiativa se concentrează pe polul sudic al Lunii, în parte pentru că acolo se presupune că există o abundenţă de apă îngheţată care poate fi folosită pentru susţinerea vieţii şi producerea de combustibil pentru rachete.

Este de aşteaptat ca o serie de mici vehicule de aselenizare precum Odysseus să deschidă calea misiunii în cadrul programului Commercial Lunar Payload Services (CLPS) al NASA, conceput pentru a livra instrumente şi echipamente pe Lună la costuri mai mici decât metoda tradiţională a agenţiei spaţiale americane de a construi şi lansa aceste vehicule.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend