Educatie
Tensiuni în Universitatea din București pe tema înființării unei noi facultăți. Unii profesori critică decizia / Cum răspunde rectorul Marian Preda
Publicat
acum 4 luniin
De
adminUniversitatea din București (UB) a decis înființarea, din anul universitar 2025-2026, a Facultății de Studii Interdisciplinare (FSI), conform unei decizii luate în Consiliul de Administrație al universității. Hotărârea a adus nemulțumiri în rândul unor profesori, care acuză că înființarea noii facultăți a fost decisă pentru a asigura în continuare unor cadre didactice locuri de muncă, conform Edupedu.ro. Rectorul UB, Marian Preda, a declarat în schimb că susținerea pentru înființarea noii facultăți a fost mare.
În Consiliul de Administrație al UB decizia înființării noii facultăți a fost luat cu 24 de voturi „pentru” și 3 „abțineri”.
Rectorul UB Marian Preda a explicat că este nevoie de o facultate interdisciplinară, pentru că sunt domenii care nu pot fi încadrate într-o categorie anume.
„Acum a apărut o portiță la CNATDCU și putem să facem domenii care să fie interdisciplinare cumva creând noi specializări cărora să le punem o etichetă din aceasta. De asemenea, am înființat Robotică, am pus-o la noi la Facultatea de Fizică, pentru că e cea mai apropiată de domeniu, dar Robotica implică mult mai multe specializări. Pe lângă informatică, implică lingvistică, chimie pentru materiale, biologie ș.a.m.d.”, a spus Marian Preda pentru Edupedu.ro.
„Deci domeniile acestea noi, cele mai multe, sunt interdisciplinare, și atunci, din experiența noastră, domeniile înființate la o facultate anume după aceea au tras prea mult [de] domeniul principal al facultății acelea și sufereau în zona disciplinelor conexe, de la alte specializări. Drept urmare, în urma discuțiilor, am hotărât să facem facultatea aceasta la care să se regăsească specializări ca cele de care v-am spus înainte și care nu sunt în mod clar majoritar sub un domeniu”, a mai spus Marian Preda.
El a adăugat că în continuare facultățile își vor putea crea propriile specializări interdisciplinare.
„Avem această Școală doctorală interdisciplinară deja funcțională. Și atunci vom face o entitate în care să găzduim programe la care participă celelalte facultăți și departamente existente, dar care va fi un fel de teren neutru al specializărilor, un fel de Elveția a domeniilor de studiu, în care nimeni să nu aibă toate drepturile, dar fiecare să poată participa cu drepturi egale”, conform rectorului.
Marian Preda, despre nemulțumirile unor profesori: „Rezistența la schimbare e o caracteristică a grupurilor umane”
La noua facultate vor preda profesori care sunt deja titulari la alte facultăți ale UB, a explicat rectorul.
Întrebat cine va preda la noua Facultate de Studii interdisciplinare, rectorul Marian Preda a spus că majoritatea profesorilor vor fi titulari de la facultățile existente:
„Deci numărul de titulari de facultate va fi relativ mic, dar numărul de participanți ca asociați interni din interiorul universității va fi destul de mare (…). Deci la început va avea un nucleu extrem de mic, de șapte-opt titulari, probabil opt titulari, ca să fie un departament de 15 posturi cu opt titulari. În rest vor fi profesori de la celelalte facultăți care își aduc orele, normele lor de la facultăți”, a spus Marian Preda pentru Edupedu.ro.
Preda a spus, despre profesorii care contestă înființarea noii facultăți, că rezistența la schimbare este o „caracteristică a grupurilor umane”.
„În Consiliul de Administrație cred că a fost una sau au fost două abțineri, în rest a fost vot «pentru», iar în Senat fost un vot foarte larg, majoritar «pentru», au fost doar câteva voturi împotrivă și niște abțineri. Deci discuțiile au fost serioase, dar, în final, consensul a fost foarte mare. Acum, dacă rămâne cineva care, știți… rezistența la schimbare e o caracteristică a grupurilor umane. Oamenii nu vor schimbare pentru că, na, consideră că n-au ei de câștigat de pe urma ei, dar noi trebuie să mergem înainte. Deci susținerea a fost foarte mare pentru înființarea facultății”, a declarat Preda.
Poate vrei sa citesti
Mark Rutte cere NATO să treacă la o mentalitate de război: Rusia se pregăteşte de confruntări pe termen lung
MIPE: Financing agreement with EIF worth 106.7 million EUR for Innovation Romania Programme
UDMR, din nou ‘adultul din încăpere’: Alegeri prezidențiale cât mai repede, prelungirea mandatului lui Iohannis nu liniștește lucrurile
Reporteri fără Frontiere: 54 de jurnalişti ucişi în 2024, o treime dintre ei în Fâşia Gaza
Gov’t okays development and implementation of Open Data Strategy
Economistul – șef al ING anunță ce lipsește României după intrarea în Schengen: O rețea complexă
ACTUAL
Alegeri prezidențiale 2024, capitolul promisiuni. Ce susțin candidații la președinție că vor face pentru educație
Publicat
acum 4 săptămâniin
17 noiembrie 2024De
adminSite-ul Școala 9 a analizat programele celor 14 candidați la președinție la alegerile din 24 noiembrie pentru a afla ce promit aceștia că vor face pentru școala românească.
Salarii ca de medici pentru profesori, burse de studiu în străinătate „ca pe vremea lui Eminescu”, jandarmi la paza școlilor, uniformă. Sunt câteva dintre ideile „altfel” cu care vin unii candidați la prezidențiale.
Majoritatea vorbesc de salarii, de burse și reducerea abandonului școlar, scrie Școala 9.
Pe listă apar și măsuri cum ar fi introducerea uniformelor școlare, eliminarea examenelor naționale sau participarea obligatorie a profesorilor la „seminarii de dezvoltare personală”.
Măsuri comune:
- abandon școlar – Elena Lasconi, Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă, Mircea Geoană, Cristian Diaconescu;
- șanse egale la educație – Marcel Ciolacu, George Simion, Ana Birchall, Elena Lasconi, Nicolae Ciucă;
- salarii mai bune pentru profesori: Nicolae Ciucă, George Simion, Ana Birchall, Mircea Geoană, Elena Lasconi;
- salariile profesorilor pe criterii de performantă – Kelemen Hunor, Marcel Ciolacu, Sebastian-Constantin Popescu;
- schimbarea examenului de bacalaureat – Kelemen Hunor, Ana Birchall, Sebastian-Constantin Popescu, Nicolae Ciucă, Mircea Geoană;
- robotică, automatizări, STEM în școală, inteligență artificială – Elena Lasconi, Nicolae Ciucă, Marcel Ciolacu;
- masă caldă în școli: Elena Lasconi, Nicolae Ciucă, Sebastian-Constantin Popescu, Marcel Ciolacu;
- investiții în învățământul dual – Marcel Ciolacu, George Simion, Sebastian-Constantin Popescu, Nicolae Ciucă;
- reformare sau modificări la programa școlară/curriculumul – Kelemen Hunor, Marcel Ciolacu, Elena Lasconi, Nicolae Ciucă, Sebastian-Constantin Popescu;
- uniforme școlare obligatorii – George Simion și Sebastian-Constantin Popescu;
- reducerea programului elevilor la un anumit număr de ore pe săptămână – Kelemen Hunor și Sebastian-Constantin Popescu;
- burse pentru elevi: George Simion, Sebastian-Constantin Popescu, Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă;
- reducerea consumului de droguri: Elena Lasconi, Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă;
- susținerea cercetării – Nicolae Ciucă, Marcel Ciolacu, Sebastian-Constantin Popescu;
- 6% din PIB pentru educație – Ana Birchall și Sebastian-Constantin Popescu.
Mai multe, pe Școala 9.
ACTUAL
Elevii din peste 20 de școli din Focșani învață în frig de două săptămâni. Autoritățile nu știu când se va rezolva situația: „Nu știu dacă cele câteva zile vor însemna o săptămână, două sau trei”
Publicat
acum o lunăin
11 noiembrie 2024De
adminSocietatea de termoficare a municipiului Focșani a intrat în insolvență, motiv pentru care cetățenii racordați la rețeaua publică de termoficare stau zilele acestea în frig. Afectate sunt și 21 din cele 33 de școli din oraș. În total, din 18.662 de preșcolari și elevi înscriși, 11.370 învață în frig, potrivit IȘJ Vrancea. Deși primarul Focșaniului, Cristi Valentin Misăilă, le-a recomandat școlilor să intre în sistem de predare online, acestea au refuzat, iar o parte dintre ele doar și-au redus programul.
„Eu am copilul la program prelungit la grădiniță. Soția a fost anunțată de educatoare să nu-l lăsăm program lung, până la 16:30-17:00, pentru că este foarte frig în grădiniță și nu ar vrea să îi culce pe copii acolo”, a spus, pentru HotNews.ro, unul dintre părinții care au copilul la o grădiniță din Focșani.
Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Vrancea a anunțat într-un comunicat de presă că în 11 școli din Focșani programul a fost redus, din cauza frigului din săli.
„Nu e căldură din câte știu în grădiniță de vreo două săptămâni. Nu putem să îi lăsăm, că este foarte frig. A fost redus programul presupun până la urmă, asta nu știu exact, dar e programul foarte scurt. Adică la ora 11:00-12:00 ar trebui să îl luăm. Dar și cu programul scurt, tot este frig. Nu poți să ții niște copii mici în 14 grade sau 16 grade, mi se pare frig”, spune părintele cu care HotNews.ro a vorbit.
Cele trei internate din Focșani, închise din cauza frigului
Inspectoarea școlară generală a IȘJ Vrancea, Livia-Silvia Marcu, spune că toate școlile din Focșani care sunt racordate la sistemul centralizat de termoficare (21, din totalul de 33) „nu au căldură”.
„Am comunicat tuturor directorilor că există niște soluții pe care eu le am la îndemână, nicidecum de a furniza agentul termic, și anume: reducerea programului, am acceptat chiar până la 30 de minute, pentru că este o situație într-adevăr specială, cu cinci minute pauză. Cei care au solicitat au primit aprobare imediat, deci de astăzi pot avea program scurt”, a spus, într-o discuție cu HotNews.ro, șefa IȘJ Vrancea.
„De asemenea, le-am expus și propunerea domnului primar, care recomanda funcționarea în regim online. Nicio școală nu mi-a trimis vreo solicitare în acest sens. Am fost deschisă oricărei variante”, a adăugat inspectoarea.
Livia-Silvia Marcu spune că luni, 11 octombrie, autoritățile au luat decizia să închidă cele trei internate din Focșani unde sunt cazați aproximativ 150 de elevi.
„Astăzi am fost pe teren la cele trei internate din Focșani și am vorbit cu domnii directori decizând ca de mâine (n.red.: de marți, 12 noiembrie) să închidem acele internate, pentru că noaptea sunt temperaturi scăzute, între trei și 13 grade înțeleg că sunt în interior”, a declarat aceasta.
Ea spune că elevii care sunt cazați în mod obișnuit la cămin fie vor face naveta până când situația va fi remediată, fie pot participa în regim online la ore, de acasă.
„În cele trei internate stau cam 150 de elevi. Deci, fiind în 30 de unități școlare, vă dați seama că ar fi câțiva în fiecare școală, nu e un impact major, nu sunt clase întregi, în sensul acesta”, a mai spus inspectoarea.
Nu e clar când va fi rezolvată lipsa căldurii din Focșani
Inspectoarea școlară a mai spus că nu știe concret de la autoritățile locale când va fi rezolvată situația.
„Domnul primar ne-a transmis adresa aceea în care propunea varianta învățării online și acolo e stipulată sintagma „în câteva zile” nu se va da căldură. Acum nu știu dacă cele câteva zile vor însemna o săptămână, două sau trei. Nu depinde de ISJ acest lucru. Eu sunt deschisă oricăror variante de funcționare”, a declarat aceasta.
Între timp, luni a avut loc o ședință de Consiliu Local unde pe ordinea de zi s-a aflat înființarea unei noi societăți care să furnizeze apă caldă și căldură cetățenilor din municipiu.
„Societatea nou înființată va prelua activitatea de producere a agentului termic de la ENET SA și va permite asigurarea continuității serviciilor de alimentare cu apă caldă și căldură pentru locuitorii Municipiului Focșani. Această decizie a fost luată ca urmare a problemelor financiare istorice ale ENET SA, societate care a rămas fără un contract de furnizare a gazelor naturale de la începutul lunii noiembrie”, a anunțat, săptămâna trecută, pe Facebook, primarul din Focșani, Cristi Valentin Misăilă.
„În paralel, pentru reluarea în regim de urgență a furnizării de agent termic și apă caldă, am făcut toate demersurile la Guvernul României pentru obținerea unui sprijin financiar necesar, valoarea consumului de gaze estimat pentru o lună de iarnă fiind de 8 milioane lei”, a mai transmis primarul.
Fosta firmă care furniza căldură și apă caldă în Focșani a înregistrat, „doar pe primul semestru din acest an”, o pierdere de 10,2 milioane lei.
„La finalul lunii septembrie 2024, societatea avea datorii de 221,2 milioane lei, din care 148,9 milioane lei sunt datoriile înscrise la masa credală. Societatea este deja în procedură de insolvență”, conform primarului, care a adăugat și că „o analiză arată faptul că doar 37% din abonați au plătit facturile de căldură/apă caldă către ENET SA”.
Pentru moment, școlile din Focșani care și-au redus programul de funcționare din cauza lipsei de căldură sunt:
- Colegiul Tehnic ,,Ion Mincu”;
- Școala Gimnazială ,,Oana Diana Renea”;
- CSEI ,,Elena Doamna”;
- Colegiul Tehnic ,,Edmond Nicolau”;
- Școala Gimnazială ,,Adrian Păunescu”;
- Liceul cu Program Sportiv;
- Colegiul Național ,,Al. I. Cuza”;
- Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga”;
- Liceul de Artă ,,Gheorghe Tattarescu” (sediul din Sihleanu);
- Colegiul Tehnic ,,Gheorghe Asachi”;
- Colegiul Tehnic ,,Valeriu D. Cotea”
ACTUAL
Acordarea burselor de performanţă doar pentru elevii din şcolile de stat e neconstituţională, a decis CCR
Publicat
acum o lunăin
7 noiembrie 2024De
adminCurtea Constituţională a României (CCR) a stabilit, joi, că este neconstituţională legea care prevede că pot beneficia de bursă de performanţă doar elevii înscrişi în sistemul de învăţământ preuniversitar de stat.
Potrivit unui comunicat transmis joi de CCR și citat de Agerpres, Curtea a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că este neconstituţională sintagma „de stat” din cuprinsul dispoziţiilor art. 82 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale 1/2011, anterior modificării prin art. I pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 69/2022 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale 1/2011 şi prorogarea unor termene.
„În esenţă, Curtea a reţinut că sintagma „de stat” din cuprinsul dispoziţiilor art. 82 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale 1/2011 permite acordarea bursei de performanţă doar cu privire la elevii înscrişi în sistemul de învăţământ preuniversitar de stat, creându-se astfel o discriminare nejustificată în mod obiectiv şi rezonabil a elevilor ce urmează cursurile în cadrul sistemului de învăţământ particular sau confesional, discriminare contrară art. 16 alin. (1) raportat la art. 32 şi art. 49 din Constituţie”, explică judecătorii constituţionali.
Educatie
De ce poate fi periculos să crești un „copil bun”
Publicat
acum o lunăin
29 octombrie 2024De
adminSă crești un „copil bun”, în accepțiunea termenilor de docil, conformist și extrem de politicos reprezintă pentru numeroși părinți un ideal. Ce mamă nu-și dorește un școlar care să-și facă întotdeauna temele fără să fie rugat sau un copil care își ține camera perfect ordonată din proprie inițiativă? Ei bine, specialiștii în psihologie anunță o serie de pericole ascunse în spatele acestui comportament exemplar.
Copiii care nu ridică probleme imediate și evidente sunt considerați a fi „cei buni”. Adulții presupun că o conduită ireproșabilă este semnul unei educații depline și că este normal ca un copil să îndeplinească așteptările celor din jur fără să protesteze. Această aparentă normalitate ascunde, însă, dezechilibre emoționale și lacune în formarea personalității vizibile mai târziu, în viață.
Frustrările din interiorul unui copil bun
Tocmai faptul că un copil nu se răzvrătește, nu opune rezistență în fața lucrurilor pe care nu și le dorește și nu își exprimă dezaprobarea este semnul cel mai clar al unor probleme formate deja la nivel inconștient.
Primul semnal de alarmă tras de un copil „bun” este nevoia lui excesivă de a face pe plac celor din jur. El consideră nu are nicio altă opțiune și trăiește sub povara obsesiei de a-i mulțumi pe alții, valorizându-se doar prin reacțiile pozitive pe care le stârnește. Bunătatea devine, astfel, mai degrabă o necesitate și nu o alegere.
Frustrările care nu ajung să fie exprimate și soluționate devin, treptat, izvorul tulburărilor de personalitate care prind amploare la maturitate.
Foarte mulți copii sunt excesiv de obedienți din dragostea pe care o poartă unui părinte depresiv, care se comportă constant ca și cum nu mai poate tolera dificultăți suplimentare.
Citește continuarea articolului pe site-ul nostru de parenting www.totuldespremame.ro
ACTUAL
7 din 10 elevi spun că au fost agresați la școală. „Obținerea de bani sau obiecte de valoare de către agresor”, cel mai invocat motiv
Publicat
acum 2 luniin
25 octombrie 2024De
admin71% dintre elevi spun că au fost agresați în timp ce se aflau la școală sau în aproprierea acesteia. Datele studiului „Siguranța în școală” arată că 94% dintre agresori au fost la rândul lor, cândva, victime.
Studiul a fost realizat de Ministerul Educației și Poliția Română, prin Direcția Siguranța Școlară. La întrebări au răspuns 10.776 de elevi din clasele V-XII, 6.657 de profesori și 12.209 de părinți, din 537 de școli, online, în perioada februarie-martie 2024.
„Datele de cercetare evidențiază că 71% dintre elevi au fost agresați la școală sau în proximitatea acesteia, în anul precedent celui în care s-a realizat cercetarea”, conform concluziilor.
Despre concluziile studiului a scris inițial Edupedu.ro.
Motivele pentru care sunt elevii agresați în școlile din România
Elevii care spun că au fost victimele agresiunii afirmă că printre principalele motive s-au numărat:
- obținerea de bani sau obiecte de valoare de către agresor (39%);
- „cheful de scandal” al agresorilor (35%);
- lipsa unui motiv real (31%).
„Incidența unor agresiuni comise pentru obținerea unor obiecte de valoare a fost mai mare în rândul elevilor de gimnaziu, mai expuși comportamentelor agresive ale celorlalți prin prisma vârstei și a lipsei de experiență în gestionarea interacțiunilor cu ceilalți sau în utilizarea unor strategii de protecție față de comportamente inadecvate”, notează autorii studiului.
Agresorii au fost cândva la rândul lor victime
Studiu arată și că 94% dintre agresori au fost, la rândul lor, victimele ale violenței din școli.
„Acest aspect întărește constatarea cadrelor didactice referitoare la probabilitatea suprapunerii de roluri în rândul unora dintre elevi, care sunt, succesiv, victime și agresori”, se arată în studiu.
37% dintre elevii agresori spun că au recurs la gesturi de violență din cauza a ceea ce li s-a spus sau a unui schimb de replici aprins cu victima: „Datele arată că fetele sunt mai des implicate decât băieții în acte de violență determinate de un schimb de replici în contradictoriu/o comunicare inadecvată”.
Agresorii spun că au recurs la gestiuri de violență din următoarele motive:
- dorința de creștere a prestigiului în rândul colegilor/al grupului de prieteni; 13% dintre agresori au recurs la faptele inadecvate pentru a apăra sau impresiona o fată/un băiat, 10% pentru a-și demonstra forța, iar 5% pentru a-și susține grupul de prieteni; pentru această categorie de cauze ale violenței școlare nu există diferențe în funcție de mediu de rezidență, nivel de educație, sex sau vârstă;
- obținerea de bani sau obiecte de valoare, menționată de către 13% dintre respondenți; fetele au apelat mai des decât băieții la astfel de comportamente;
- reacția de răspuns la provocarea victimei, răzbunarea pentru conflicte anterioare, menționate cu ponderi reduse;
15% dintre elevi spun că „profesorii nu fac nimic” în legătură cu cazurile de violență
Personalul din școli are obligația, conform legii Educației, să intervină în cazurile de violență școlară. Cu toate acestea, în anumite cazuri elevii spun că acest lucru nu se întâmplă.
„15% dintre elevi au declarat că profesorii „nu fac nimic”/nu intervin în situațiile de violență între elevi. Deși procentul nu este foarte ridicat, atrage atenția asupra faptului că există situații în care profesorii nu au o atitudine proactivă, nu sunt suficient de atenți în identificarea faptelor de violență între elevi și nu aplică demersuri ameliorative”, conform autorilor studiului.
Cum se implică profesorii atunci când află de cazuri de violență în școală. Sursa: studiu „Siguranța în școală”
Aproape jumătate dintre profesori consideră că scăderea notei la purtare reprezintă o măsură necesar a fi aplicată în situațiile de violență a elevilor. Pentru mai mult de o treime dintre profesori, monitorizarea comportamentelor elevilor prin instrumente adecvate constituie un demers eficient pentru prevenirea situațiilor de violență și/sau rezolvarea unor astfel de context.
Cum cred profesorii că ar trebui să se intervină în cazurile de violență între elevi. Sursa: studiu „Siguranța în școală”
Cei mai mulți dintre elevii care și-au agresat un coleg, spun că au primit observație individuală și au fost trimiși la ședințe de consiliere.
„Astfel de măsuri sunt declarate în ponderi mai mari de către elevii din mediul urban, comparativ cu cei din rural. De asemenea, apelarea la ședințe de consiliere este mai frecvent menționată în învățământul liceal, comparativ cu învățământul gimnazial sau cu învățământul profesional. Cel mai probabil, aceste diferențe sunt determinate de prezența consilierilor școlari cu prioritate în școlile urbane, respectiv în licee”, conform studiului.
Totodată, 45% dintre elevii care au declarat că au fost victime ale actelor de violență au beneficiat de ședințe de consiliere școlară, în contextul în care un consilier școlar din România are în grijă, în medie, 800 de elevi.
Foto: Dreamstime.com
Educatie
Un expert român, autorul unui studiu despre temele pentru acasă, explică când sunt acestea utile elevilor
Publicat
acum 2 luniin
23 octombrie 2024De
adminCiclic, apar curente care subestimează rolul temelor, mergând până la atitudinea extremă adoptată de unele țări din lume de a renunța complet la temele pentru acasă în învățământul primar. Este, însă, aceasta o soluție?
Există două curente radical diferite care marchează atitudinea față de teme în România: primul, conservator, care spune că un copil trebuie să muncească mult acasă pentru înțelegerea și aprofundarea materiei care i-a fost predată la școală. Așa, are șanse de a reuși în viață. Al doilea curent, modern, spune că temele pentru acasă, mai ales la clasele I-IV, nu fac decât să le răpească copiilor timpul de joacă/ relaxare, esențial pentru o creștere sănătoasă. „De mai bine de un secol, utilitatea temei pentru acasă este una dintre cele mai dezbătute teme în științele educației”, spune psihologul educațional Dacian Delean. Ciclic, apar curente care subestimează rolul temelor, mergând până la atitudinea extremă adoptată de unele țări din lume de a renunța complet la temele pentru acasă în învățământul primar. Este, însă, aceasta o soluție?
Am stat de vorbă cu Dacian Dolean pentru a înțelege ce fel de teme și în ce cantitate ajută cu adevărat elevii. Psiholog educațional, cu o experiență de peste 20 de ani ca profesor de învățământ primar, gimnazial, liceal și universitar în România și în SUA, este în prezent afiliat Universității Babeș-Bolyai ca director al unui proiect de cercetare care urmărește impactul temelor pentru acasă asupra performanțelor școlare. Este autorul singurului studiu experimental din România publicat la nivel international care testează eficiența temelor pentru acasă.
Studiul, apărut în 2021, este al treilea cel mai vizualizat din toate timpurile în jurnalul științific în care a fost publicat -The Journal of Experimental Education. Anul viitor, profesorul Dolean va publica un nou studiu experimental referitor la efecienta temelor pentru acasă, care conține și un ghid prin care părinții sunt învățați cum să-și ajute copiii la teme. „Pentru a înțelege dacă temele au efect (deci cauzează o schimbare), trebuie să facem studii experimentale, unde copiii primesc teme diferite – și apoi să măsurăm efectul lor. Sunt extrem de puține studii experimentale publicate și nici unul în ultimii 30 de ani, cu exceptia studiului nostru (Dolean & Lervag, 2021). În cadrul acestuia, am demonstrat că un volum moderat (dar nu mare) de teme la Scriere (dar nu la Matematică) poate face o diferență pozitivă în performanța elevilor”.
Articolul poate fi citit în întregime pe www.totuldespremame.ro
Mark Rutte cere NATO să treacă la o mentalitate de război: Rusia se pregăteşte de confruntări pe termen lung
MIPE: Financing agreement with EIF worth 106.7 million EUR for Innovation Romania Programme
UDMR, din nou ‘adultul din încăpere’: Alegeri prezidențiale cât mai repede, prelungirea mandatului lui Iohannis nu liniștește lucrurile
Reporteri fără Frontiere: 54 de jurnalişti ucişi în 2024, o treime dintre ei în Fâşia Gaza
Gov’t okays development and implementation of Open Data Strategy
În Argeș nu există niciun hotel de 5 stele! Cel mai apropiat s-a deschis azi… în Dâmbovița – Așa vrem in topul destinațiilor turistice?
Tragedie la Albeștii de Argeș: Mihai s-a sinucis la doar 34 ani, în postul Crăciunului
ITM Argeș, anunț important despre adeverințele de vechime în muncă
Familia fostului primar Nicolae Diaconu, mesaj special pentru argeșeni
VEȘTI BUNE! Se deschide tronsonul Pitești – Mânicești din autostrada Sibiu – Pitești. Cu 8 luni mai devreme
VIDEO | Acțiune de salvare extremă a jandarmilor montani argeșeni împreună cu Salvamont Argeș
VIDEO – VIAȚA BATE FILMUL! Tânăr dispărut în urmă cu 9 ani , găsit de jandarmii argeșeni
VIDEO | Un șofer de Audi a plecat cu tot cu pompă după ce și-a alimentat mașina
VIDEO | Percheziții la traficanții de droguri din Argeș – 8 persoane duse la audieri de mascați
VIDEO, ACUM! BLOCAJ TOTAL PE TRANSFĂGĂRĂȘAN – SUTE DE MAȘINI BLOCATE ÎN TRAFIC
PITEȘTI
VIDEO | I-AU BUBUIT! Percheziții la vânzătorii de artificii si petarde – O tonă de produse pirotehncie confiscate si 2 dosare penale
Ieri, 11 decembrie, polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase Argeș au continuat cercetările într-un dosar penal, sub supravegherea Parchetul...
ITM Argeș, anunț important despre adeverințele de vechime în muncă
Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș reamintește tuturor angajatorilor că, în conformitate cu legislația în vigoare, au obligația de a elibera...
VEȘTI BUNE! Se deschide tronsonul Pitești – Mânicești din autostrada Sibiu – Pitești. Cu 8 luni mai devreme
Lucrările la Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (#A1), pe tronsonul dintre Curtea de Argeș și Pitești, avansează într-un ritm accelerat....
Cine sunt noii parlamentari de ARGEȘ, lista completă
În urma votului exprimat duminică, 1 decembrie, Argeșul va trimite în Parlamentul României 13 deputați și senatori. Iată care sunt...
Curtea de Argeș
Tragedie la Albeștii de Argeș: Mihai s-a sinucis la doar 34 ani, în postul Crăciunului
O comunitate întreagă este zguduită de o tragedie neagră, după ce Mihai C., un tânăr de doar 34 de ani,...
Familia fostului primar Nicolae Diaconu, mesaj special pentru argeșeni
Într-o zi cu o semnificație profundă, de Ziua Sfântului Nicolae, o sărbătoare ce simbolizează generozitatea și bunătatea, familia lui Nicolae...
ȘOC! PNL și USR, mână-n mână cu AUR în Argeș pentru obținerea puterii locale – ARANJAMENTE PENTRU VOTUL DE DUMINICĂ
Contrar a ceea ce se intampla la Bucuresti unde goana după ciolan i-a unit pe cei care pana mai ieri...
ACUM! Incendiu într-un bloc din Curtea de Argeș
In această dimineață, pompierii au primit o sesizare privind o fumegație densă la un apartament al unui bloc din municipiul...
Tânăr din Domnești prins de polițiști conducând agresiv
În ziua de 3 decembrie a.c., polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Domnești au depistat un tânăr de 23...
Mioveni
ARGEȘ – Rezultate finale alegeri Parlamentare în orașele importante – ȘOC LA MIOVENI, PNL dezastru la Pitești – VEZI CLASAMENTE DETALIATE
În urma centralizării voturilor din peste 99,9% din secțiile de votare, Partidul Social Democrat (PSD) a obținut în Argeș o...
PSD câștigă alegerile parlamentare în Argeș, PNL suferă o prăbușire lamentabilă – VEZI REZULTATE DETALIATE
În urma centralizării voturilor din peste 99,9% din secțiile de votare, Partidul Social Democrat (PSD) a obținut o victorie concludentă...
VIDEO | Incendiu de proporții în Argeș – 3 case mistuite de flăcări
Un puternic incendiu a izbucnit în această dimineată în comuna Stâlpeni, satul Rădești la trei locuinte vecine. Dată fiin amploarea...
Ministrul Simona Bucura-Oprescu: Consolidăm și extindem cooperarea bilaterală cu Franța pe probleme de muncă și securitate socială ca parte a parteneriatului strategic
O delegație guvernamentală condusă de premierul Marcel Ciolacu a efectuat o vizită oficială în Franța și a avut o întrevedere...
Câmpulung
Șoc la Câmpulung! PSD câștigă în orașul Elenei Lasconi, PNL sub 10%
Partidul Social Democrat (PSD) a ieșit învingător în alegerile parlamentare desfășurate duminică, obținând un rezultat surprinzător în orașul Câmpulung, unde...
ALERTĂ COD ROȘU ÎN ARGEȘ – NINSORI ȘI VISCOL PUTERNIC ÎN ZONA MONTANĂ
Meteorologii de la ANM au emis o avertizare de tip cod roșu de viscol puternic și ninsoare în zona de...
ARGEȘ | A vrut să se sinucidă și să-și dea foc la casă – POLIȚIȘTII L-AU SALVAT
În noaptea de 18 spre 19 noiembrie a.c., polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Câmpulung au fost sesizați prin Serviciul Național...
În Trend
- ACTUALacum 2 săptămâni
A murit Nicolae Diaconu, fostul primar al orașului Curtea de Argeș
- ACTUALacum 6 zile
În Argeș nu există niciun hotel de 5 stele! Cel mai apropiat s-a deschis azi… în Dâmbovița – Așa vrem in topul destinațiilor turistice?
- ACTUALacum 2 săptămâni
ARGEȘ – Rezultate finale alegeri Parlamentare în orașele importante – ȘOC LA MIOVENI, PNL dezastru la Pitești – VEZI CLASAMENTE DETALIATE
- ACTUALacum o săptămână
Trupul neînsuflețit al fostului primar Nicolae Diaconu va fi adus la Curtea de Arges!
- ACTUALacum o săptămână
ACUM! Incendiu într-un bloc din Curtea de Argeș
- ACTUALacum o săptămână
Cine sunt noii parlamentari de ARGEȘ, lista completă
- ACTUALacum o zi
Tragedie la Albeștii de Argeș: Mihai s-a sinucis la doar 34 ani, în postul Crăciunului
- ACTUALacum o zi
ITM Argeș, anunț important despre adeverințele de vechime în muncă