Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Stellantis va construi taxiurile zburătoare electrice ale lui Archer

Publicat

in

Constructorul auto Stellantis se lansează în fabricarea de vehicule aeriene, anunțând miercuri, în cadrul marelui salon de electronice CES din Las Vegas, că va produce avioane electrice dezvoltate de compania americană Archer și destinate să devină taxiuri zburătoare, potrivit AFP.

Midnight- taxiul zburător electric Foto: Handout / AFP / Profimedia

Stellantis, cunoscută pentru mărcile sale de automobile Peugeot, Citroen și Jeep, va oferi până la 150 de milioane de dolari pentru Archer și pentru aeronava sa cu decolare și aterizare verticală (eVTOL), proiectată pentru a transporta patru pasageri în afară de pilot.

Denumit Midnight, acesta arată ca un avion mic cu mai multe rotoare pe aripi și este proiectat să facă călătorii consecutive de aproximativ 30 de kilometri, cu un timp de reîncărcare de aproximativ 10 minute între fiecare călătorie.

Cele două grupuri au mai avut un parteneriat în 2021, dar la o scară mai limitată, Stellantis oferind asistență tehnică și acces la lanțul său de aprovizionare.

De data aceasta, se așteaptă ca Stellantis să producă în serie aeronava în calitate de producător contractual exclusiv la uzina Archer din Covington, Georgia, în estul SUA.

A se aventura în afara producției de automobile este „o chestiune de libertate de mobilitate”, a declarat Carlos Tavares, șeful Stellantis, în cadrul unei conferințe de presă.

Stellantis s-a angajat să ofere transport „sigur, curat și accesibil”, iar parteneriatul cu Archer face parte din acest obiectiv, a spus el.

Pe lângă expertiza sa în domeniul producției în masă și cele 150 de milioane de dolari care urmează să fie plătite în 2023 și 2024 în funcție de atingerea anumitor obiective, Stellantis intenționează, de asemenea, să își mărească participația la Archer prin răscumpărarea de acțiuni pe piață.

Parteneriatul îi permite companiei Archer să accelereze producția aeronavei, care ar trebui să înceapă la sfârșitul anului 2024.

Compania americană ar trebui să fie capabilă să construiască inițial până la 650 de avioane pe an, înainte de o posibilă extindere pentru a produce până la 2.300 pe an, a declarat Adam Goldstein, cofondator și director al Archer, în timpul briefingului de presă.

De asemenea, parteneriatul ar trebui să permită companiei americane să economisească „câteva sute de milioane de dolari” atunci când își va mări producția, datorită expertizei Stellantis.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Psiholog: Marijuana din România este stropită cu pesticide și otravă de şobolani

Publicat

in

De

Psihologul Eduard Bondoc, doctor în medicină în cadrul Clinicii de Psihiatrie din Craiova, a atras atenţia că marijuana din România nu este recreativă, aşa cum se întâmplă în Olanda, ci poate fi stropită cu insecticide, pesticide sau chiar otravă de şobolani care provoacă tulburări neuronale grave, potrivit News.ro.

Consumul de marijuana, o chestiune controversatăFoto: napshot-photography/F.Boillot / imago stock&people / Profimedia

Psihologul Eduard Bondoc a vorbit, joi seară, la Medika TV, despre efectele negative ale drogurilor.

„Poate să ducă drogul la sarcină nedorită, poate să ducă drogul la închisoare, la criminalitate, la o grămadă de lucruri pe care copiii noştri de pe internet nu le află. Acolo află că marijuana e bună, face plăcere, nu dă dependenţă şi totul e minunat şi hai să ne recreem, să bem ceva şi să luăm niste shoturi, să bem ceva şi după aia să fumăm nişte lucruri. Numai că nu le explică nimeni că marijuana asta care este vândută în România are de 5 ori mai mult THC decât aia recreativă din cafenelele din Olanda”, a declarat Eduard Bondoc la Medika TV.

Psihologul a mai precizat că marijuana din România poate fi tratată cu tot felul de substanţe.

„Mai mult, este stropită cu tot felul de lucruri pe care ei nu le ştiu şi astea pot fi pesticide, insecticide, otravă de şobolani, care provoacă tulburări neuronale grave, provoacă distrugere de neuroni şi de sinapse”, a spus Bondoc.

Dacă cineva vede cum se comportă un om care consumă droguri, spune psihologul, atunci se gândeşte de două ori dacă mai vrea să consume.

„În momentul în care văd un film în care pacientul este în sevraj, în momentul în care se urcă pe pereţi, în care rupe patul şi face o grămadă de acte antisociale şi dacă îl văd live cum face, atunci s-ar putea să se mai gândească o dată dacă se duc să tragă fumul ăla, să bea berea aia sau să facă alte lucruri”, a mai precizat Bondoc.

Citeste mai mult

NATIONAL

Londra ar putea amâna majoritatea controalelor vamale post-Brexit

Publicat

in

De

Guvernul britanic ar urma să renunțe la majoritatea controalelor asupra produselor alimentare importate din UE atunci când vor intra în vigoare noile controale vamale post-Brexit, la sfârșitul lunii aprilie, pentru a evita „perturbări majore” în porturi, a anunțat joi Financial Times.

Londra, Marea BritanieFoto: Amer Ghazzal / Alamy / Alamy / Profimedia

Potrivit unei note confidențiale trimise autorităților portuare și consultate de ziar, Departamentul pentru Mediu și Agricultură (Defra) admite că nu va putea efectua aceste noi controale vamale fizice la 30 aprilie, așa cum a fost anunțat inițial, citează AFP.

„Există un risc semnificativ de perturbare în prima zi dacă toate codurile asociate diferitelor mărfuri vor fi activate în același timp”, recunoaște acesta. Ca urmare a acestor dificultăți de înregistrare a produselor, ministerul se teme că se vor forma cozi interminabile în porturile britanice.

Pentru a evita acest lucru, verificările „esențiale” de sănătate și siguranță pentru aceste mărfuri, cu excepția celor cu risc ridicat, nu ar trebui să fie efectuate în primă instanță.

Guvernul vorbește despre o „punere în aplicare treptată”, probabil pe grupe de produse, fără a preciza un termen limită.

Doar produsele „cu risc ridicat”, cum ar fi carnea, provenite din anumite țări europene ar trebui să fie analizate inițial, în funcție de gradul de ocupare a porturilor, până când sistemul va fi pe deplin operațional, mai precizează ministerul în nota sa.

De la intrarea efectivă în vigoare a Brexitului, în ianuarie 2021, UE a introdus controale mai stricte asupra mărfurilor provenite din Marea Britanie.

Dar Londra a amânat deja până acum de cinci ori anumite formalități și controale la importuri, de teamă să nu penalizeze o economie în criză și să alimenteze inflația.

Într-o primă etapă, la sfârșitul lunii ianuarie, certificatele sanitare și fitosanitare au devenit deja obligatorii, în special pentru anumite produse de origine animală și vegetală cu „risc mediu”.

Printre produsele în cauză se numără anumite brânzeturi, unt, cârnați, jambon și mezeluri, precum și anumite flori tăiate, rădăcini și tuberculi.

Noile controale vor costa probabil companiile britanice aproape două miliarde de lire sterline (2,3 miliarde de euro) și se vor adăuga la inflație, a avertizat săptămâna trecută compania de asigurări Allianz Trade.

Pe de altă parte, asociațiile profesionale din industrie militează pentru ca acestea să fie amânate cel puțin până în toamnă.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend