Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Scandalul indexării pensiilor militare: Ministerul de Finanțe vede un impact mai mare cu 500 milioane de euro decât calculele de la Guvern

Publicat

in

Impactul financiar al aplicării proiectului de lege privind indexarea pensiilor militare aflate în plată în raport cu solda sau cu salariul de grad sau de funcţie este estimat la circa 6,9 miliarde de lei (n.a cc. 1,4 miliarde de euro), arată Ministerul de Finanțe într-un răspuns comunicat în 7 noiembrie unui senator. Cifra este cu circa 500 milioane de euro peste estimările făcute de Guvern în punctul de vedere transmis în Parlament. Lipsa informațiilor legate de impactul bugetar este unul dintre motivele pentru care acest proiect de lege este atacat la Curtea Constituțională.

Luna trecută, un senator PSD a adresat Ministerului de Finanțe următoarea întrebare: 

  • „Care este impactul financiar suplimentar estimat pentru anul 2025 pe care l-ar presupune aplicarea inițiativei legislative înregistrate la Camera Deputaților Plx nr. 540/2024 referitor la completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat?”.

Întrebarea viza controversatul proiect de lege, adoptat luni, 4 decembrie, în procedură de urgență de Parlament, care prevede că pensiile aflate în plată se indexează în raport cu solda sau cu salariul de grad sau de funcţie.

6,9 miliarde de lei – impactul financiar estimat de Ministerul de Finanțe

Ministerul de Finanțe i-a răspuns senatorului în data de 7 noiembrie, dar cifrele prezentate surprind prin faptul că sunt diferite de calculele făcute de Guvern în punctul de vedere transmis în Parlament.

„Din datele disponibile la Nivelul Ministerului Finanțelor, impactul financiar al aplicării inițiativei la care se face referire în întrebare este estimat la circa 6,9 miliarde de lei”, se arată în răspunsul Ministerului de Finanțe, semnat de secretarul de stat Alin-Marius Andrieș.

Ministerul de Finanțe mai precizează că nu deține informații referitoare la numărul de beneficiari și cuantumul majorărilor de pensie militară rezultate în urma aplicării prevederilor acestui proiect de lege. Ministerul  spune că aceste date ar putea fi comunicate de către instituțiile care asigură plata pensiilor militare, respectiv Ministerul Apărării Naționale (MApN), Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Serviciu Român de Informații (SRI).

4,4 miliarde de lei – estimările Guvernului Ciolacu

Impactul financiar estimat acum de Ministerul de Finanțe este însă semnificativ mai mare decât estimările transmise de Guvern în Parlament la acest proiect de lege, despre care HotNews.ro a scris în premieră.

Șeful Guvernului, Marcel Ciolacu, a discutat vineri, 25 octombrie, cu militarii în rezervă care au organizat un miting în Piața Victoriei. Prim-ministrul a spus că va „susține cu fermitate” adoptarea rapidă în Parlament a proiectului prin care să fie eliminate inechitățile în aplicarea pensiilor militare.

Dar, cu două zile în urmă însă, Ciolacu a emis, la Guvern, observații semnificative la acest proiect, atât legate de impactul bugetar și problemele de aplicare, cât și de posibila neconstituționalitate. Cu aceste obiecții, Executivul a transmis documentul către Parlament.

Prima problemă semnalată de Guvern a fost legată de lipsa unei reglementări a modului de calcul între diferite pensii militare și de impactul bugetar semnificativ.

  • „În ceea ce priveşte impactul bugetar generat de aplicarea propunerii legislative, în lipsa unei metodologii menționate în cuprinsul acesteia, estimarea realizată se bazează pe o variantă proprie de calcul.
  • Aceasta constă în determinarea diferenței dintre solda de grad majorată și solda de grad din ultima lună din baza de calcul de la recalcularea din 2016, indiferent de cuantumul aflat în plată.
  • În cazul soldei de funcție, estimarea se face pe baza creşterii medii a soldei de funcție din perioada 2016-2024.
  • Astfel, impactul lunar generat de actualizarea soldei de grad este estimat la aproximativ 130 milioane lei, iar cel generat de actualizarea soldei de funcţie la aproximativ 240 milioane lei, ceea ce duce la un impact bugetar lunar total de aproximativ 370 milioane lei”, se arată în punctul de vedere al Guvernului.

Cu alte cuvinte, impactul bugetar anual ar depăși 4,4 miliarde de lei, echivalentul a aproape 900 de milioane de euro anual.

Guvernul avertizează că privire la „existenţa în plată a unor beneficiari cu situaţii juridice diferite, pentru care baza de calcul a pensiei aflate în plată este diferită (…), concluzionând că „fără reglementarea clară a modului de calcul al diferenţelor nu se poate face o estimare corectă a impactului bugetar”.

Avocatul Poporului a atacat proiectul la CCR: Nu are informații privind impactul bugetar

Senatul, for decizional, a adoptat, luni, 4 noiembrie, proiectul de modificare a Legii pensiilor militare, cu amendamente, prin care se prevede că pensiile aflate în plată se indexează în raport cu solda sau cu salariul de grad sau de funcţie.

Actul a fost trimis la promulgare către Președinție, dar între timp a fost atacat la Curtea Constituțională.

Mai precis, Avocatul Poporului a făcut în data de 7 noiembrie o sesizare de neconstituționalitate, în care susține că actul adoptat de Parlament încalcă mai multe prevederi constituţionale, printre care aprobarea cheltuielilor bugetare fără stabilirea sursei de finanţare şi nerespectarea egalităţii în drepturi, deoarece legea nu se aplică pensionarilor militar care ocupă funcţii în Executiv.

Avocatul Poporului susţine că sunt încălcate „prevederile articolului 138 aliniatul 5 din Constituţie privind imposibilitatea aprobării cheltuielilor bugetare fără stabilirea sursei de finanţare”.

 ”Din examinarea procesului legislativ al Legii pentru completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat (21-x nr. 540/2024) observăm că Guvernul a fost pus în imposibilitatea de a-şi îndeplini obligaţia de a întocmi fişa financiară în termenul legal de 45 de zile. Astfel, urmărind procesul legislativ de la Senat, observăm că fişa financiară a fost solicitată în data de 7.10.2024, termenul pentru transmiterea fişei financiare împlinindu-se în data de 20 noiembrie 2024. Cu toate acestea, propunerea legislativă a fost adoptată în data de 5 noiembrie 2024, cu mult înainte ca termenul în care Guvernul putea întocmi fişa financiară să se fi împlinit”, a transmis Avocatul Poporului, citat de News.ro.

În opinia Avocatului Poporului, îndeplinirea formală de către iniţiator a obligaţiei de a solicita fişa financiară, fără a aştepta împlinirea termenului de 45 de zile care să permită Guvernului să întocmească fişa financiară, echivalează cu nerespectarea art. 138 alin. (5) din Constituţie.

Avocatul Poporului a precizat că, potrivit estimării realizate de Guvern, impactul luna generat de actualizarea soldei de grad este estimat la aproximativ 130 de milioane de lei, iar cel general de actualizare a soldei de funcţie la aproximativ 240 de milioane de lei, ceea ce duce la un impact bugetar lunar de aproximativ 370 de milioane de lei.

Avocatul Poporului mai notează că această cheltuială nu a fost previzionată în bugetul de stat ”ceea ce denotă lipsa cooperării loiale între Parlament şi Guvern”.

Loading

ACTUAL

VIDEO | Accident grav in Argeș – Autocar cu pasageri lovit de un TIR

Publicat

in

Echipajele ISU Argeș au fost solicitate să intervină în aceasta dimineață în cazul unui accident rutier produs pe Autostrada A1, km 78, Pitești-București, produs între un autocar și un autocamion.
Forțele de intervenție ajunse la locul solicitării au evaluat rapid situația și au constatat că în autocar se aflau 11 persoane, iar în autocamion, un singur ocupant.
Nicio persoană nu necesită îngrijiri medicale.
Pompierii asigură măsuri specifice de prevenire a incendiilor.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Reacția HOLCIM după amenda uriașă primită de la Consiliul Concurenței: Respingem concluziile raportului de investigație și vom contesta sancțiunea

Publicat

in

Așa cum relatam intr-o știre anterioară, Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile Holcim Romania, Romcim şi Heidelberg Materials România cu amenzi de 217,9 milioane lei (43,7 milioane euro) pentru coordonarea politicilor de stabilire a preţurilor.

Holcim România S.A. , care are o fabrica și în județul nostru, la Câmpulung, a fost sancționată cu 90.900.114,26 lei (18,2 milioane euro), Romcim SA cu 66.123.571,28 lei (13,3 milioane euro), iar Heidelberg Materials România S.A. cu 60.942.856,28 lei (12,2 milioane euro).

Autoritatea de concurență spune că, cel puțin în perioada 2017-2018, între cei trei producători de ciment s-a făcut un schimb de informații comerciale sensibile referitoare la prețuri viitoare, discounturi, condiții de plată, termene de plată, cantități și volume prin intermediul unor clienți. Astfel, fiecare dintre cei trei producători a implementat mecanisme pentru organizarea și utilizarea internă a informațiilor colectate de la clienți prin agenții zonali de vânzări.

Cimentul este un material indispensabil pentru prepararea betoanelor și ca ingredient principal pentru o multitudine de materiale pentru construcții.

Reacția Holcim: Respingem concluziile raportului de investigație și vom contesta sancțiunea

„Ca urmare a finalizării investigației privind piața cimentului, astăzi, Consiliul Concurenței a anunțat decizia de sancționare a producătorilor de ciment cu amenzi raportate la cifra de afaceri a societăților, știre care a fost preluată în mass-media.

Holcim România respinge concluziile raportului de investigație și declară că a acționat și continuă să acționeze în conformitate cu normele concurențiale.

Considerăm decizia ca fiind lipsită de fundament, de aceea Holcim România își va exercita dreptul la apărare în fața instanțelor de judecată și va contesta sancțiunea emisă de autoritatea română de concurență.

Avem un angajament de lungă durată față de concurența loială, așa cum se reflectă în Codul de conduită în afaceri, un program extins de conformitate și integritate, care include politici, proceduri detaliate și instruire constantă privind regulile de concurență.

Holcim România are toleranță zero pentru orice încălcare a normelor. Suntem hotărâți să prevenim orice formă de activitate care permite încălcări ale Codului nostru de Conduită în Afaceri, precum și ale cadrului legislativ”, se arată într-un comunicat de presă remis redacției.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

VREI SPORT, PLĂTEȘTI! Taxe majorate la Curtea de Argeș – 250 lei ora pentru stadion, 138 lei ora în Sala de Sport – NICIO REDUCERE și… PLĂȚI ÎN NATURĂ

Publicat

in

Consilierii PSD și PNL au stabilit nivelul tarifelor de acces la putinele așezăminte sportive din municipiul Curtea de Arges. Au apărut taxe noi iar cele deja existente au fost deja majorate spre nemulțumirea argesenilor amatori de sport care spun ca li se cer din ce in ce mai multi bani dar fara a se oferi facilități suplimentare.

Cea mai contestata taxă nou introdusa este cea pentru utilizarea terenului secundar de fotbal, cel de lângă plute. Pentru a avea acces aici trebuie să plătiți 150 lei ora de utilizare. Nu exista niciun fel de reducere sau facilitate oferita unor categorii de tineri și copii.

Pentru utilizarea stadionului principal, cel care ofera si cateva vestiare ponosite si un gazon mai acătari, taxa de utilizare s-a majorat la 250 lei/ora de utilizare.

Pentru terenul sintetic din strada 1 Decembrie 1918, taxa de utilizare s-a majorat la 80 lei/oră.

Pentru a avea acces la Sala de Sport, chiar daca nu se ofera nimic în plus față de anii anteriori – cu excepția picaturilor de ploaie suplimentare, taxa de utilizare a fost majorată la 138 lei/oră, pentru lunile de iarnă, față de 125 lei cat era anul trecut și la 88 lei/oră pentru lunile de vară.

Și la Bazinul de înot au fost majorate tarifele, lucru acceptabil atata timp cat pierderile de aici sunt imense, facilitațile slabe iar majoritatea…. putinilor argeseni care mai folosesc asa numita „baie comunală” plătesc in natură intrarea sau cu ceva pile pentru acces gratuit.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

VIDEO | Gata, l-au filmat! Ce a putut face primarul Panțurescu cu mașina primăriei

Publicat

in

Afecțiunea și admirația pe care argeșenii le simt pentru iubitul lor primar Panțurescu au atins noi cote aseară, în timp ce un fan entuziast l-a urmărit pe primar în călătoria sa de după orele de program. Locuitorul devotat, sperând să obțină un autograf sau un macar un selfie cu PIC pentru a se lauda pe FB sai TikTok s-a trezit în mijlocul unei revelații neașteptate.

Înarmat cu hotărâre și un smartphone, fanul lui PIC Panțurescu crezut ca drumul primarului include vizite de lucru nocturne pe diverse șantiere. Cu toate acestea, seara a luat o întorsătură surprinzătoare când vehiculul primarului, o mașină oficială marcată distinct, a fost prptită de primarul PIC chiar în fața porții reședinței sale, ceea ce a dus la niște scenarii deloc lăudabile pentru motorina plătită din banii publici.

Potrivit relatării cetățeanului, acesta s-a apropiat de primarul PIC când acesta a coborât din mașină, întrebând despre utilizarea suspectă a vehiculului oficial. În loc să ofere claritate, primarul PIC a optat pentru tăcere și a încercat să devieze subiectul, declarând că doar a oprit schimbe de unul singur uleiul și filtrul motorului pentru a face economii la bugetul local.

Locuitorul iscoditor, simțindu-se nemulțumit de răspunsul primarului PIC care a lăsat să se înțeleagă că-l doare-n țeava de eșapament a Dusterului primăriei, a decis să raporteze incidentul la poliția locală, ridicând îngrijorări cu privire la utilizarea neadecvată a resurselor finanțate de contribuabili pentru comisioane personale. Răspunsul poliției, totuși, a fost în cel mai bun caz călduț, sursele afirmând: „Cum e primarul e și polițistul!” – un sentiment comun în rândul localnicilor cu privire la tendința forțelor de ordine de a evita problemele sociale mai controversate.

În ciuda controverselor, baza de fani devotați a primarului nu dă semne de scădere… ca vărstă. Mulți pensionari comuniști cred ( dat nu sunt siguri) că primarul PIC este cu adevărat dedicat îmbunătățirii infrastructurii orașului și bunăstării comunității, estompând granițele dintre supraveghere și admirație autentică.

Pe măsură ce circulă vestea acestor genuri de incidente, argeșenii rămân captivați de primarul PIC, ilustrând relația complexă dintre funcționarii publici și cetățenii care îi susțin. Fie în vremuri de laude sau de control, se pare că legătura dintre primar și alegătorii săi continuă să inspire dezbateri și bârfe continue…

Acest material este un pamflet și trebuie tratat ca atare

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Publicare anunt ziar pierdere acte

Publicat

in

Publicarea unui anunț în ziar referitor la pierderea actelor este un pas esențial care asigură validarea documentelor pierdute. Atunci când ne confruntăm cu situația neplăcută de a pierde acte importante, cum ar fi buletinul de identitate, permisul de conducere sau alte documente oficiale, este crucial să ne asigurăm că aceste acte nu pot fi utilizate în mod fraudulos de către terți. Prin publicarea anunțului în ziar, ne oferim o formă de protecție legală, demonstrând că actele respective nu mai sunt în posesia noastră și că, prin urmare, nu pot fi considerate valide. Această măsură nu doar că ne ajută să ne recuperăm documentele, dar și ne protejează împotriva potențialelor abuzuri care ar putea apărea în urma utilizării frauduloase a actelor pierdute.

Publicare anunt ziar pierdere acte

Importanța publicării anunțului în ziar

Publicarea unui anunț în ziar referitor la pierderea actelor este un pas esențial care asigură validarea documentelor pierdute. Atunci când ne confruntăm cu situația neplăcută de a pierde acte importante, cum ar fi buletinul de identitate, permisul de conducere sau alte documente oficiale, este crucial să ne asigurăm că aceste acte nu pot fi utilizate în mod fraudulos de către terți. Prin publicarea anunțului în ziar, ne oferim o formă de protecție legală, demonstrând că actele respective nu mai sunt în posesia noastră și că, prin urmare, nu pot fi considerate valide. Această măsură nu doar că ne ajută să ne recuperăm documentele, dar și ne protejează împotriva potențialelor abuzuri care ar putea apărea în urma utilizării frauduloase a actelor pierdute.

De asemenea, publicarea anunțului în ziar joacă un rol crucial în prevenirea utilizării frauduloase a actelor. Într-o lume în care criminalitatea cibernetică și fraudele sunt din ce în ce mai frecvente, este esențial să luăm măsuri proactive pentru a ne proteja identitatea și bunurile. Anunțul publicat în ziar servește ca o notificare oficială, atât pentru autorități, cât și pentru public, că actele respective nu mai sunt în posesia noastră. Acest lucru reduce riscul ca cineva să încerce să folosească aceste acte în mod ilegal, asigurându-ne astfel o oarecare liniște sufletească în legătură cu situația noastră.

Anunt Pierdere Legitimatie Student

În cazul pierderii unei legitimații de student, un Anunt Pierdere Legitimatie Student devine o necesitate. Legitimația de student nu este doar un simplu document, ci reprezintă accesul la numeroase drepturi și beneficii, inclusiv reduceri la transport, acces la biblioteci și alte resurse educaționale. Prin urmare, este esențial să acționăm rapid și eficient pentru a ne asigura că această legitimație nu va fi folosită în mod abuziv. Publicarea anunțului în ziar devine astfel un prim pas în procesul de recuperare a legitimației și de protecție a drepturilor noastre.

Procedura de publicare a anunțului în cazul furtului legitimației de student este similară cu cea a altor acte pierdute. Este important să ne adresăm unei publicații locale, să redactăm un anunț clar și concis și să ne asigurăm că acesta va fi publicat într-un interval de timp rezonabil. De obicei, anunțul ar trebui să conțină detalii despre documentul pierdut, cum ar fi tipul de act, data și locul pierderii, precum și informații de contact pentru eventualele întrebări. Varianta online pentru un Anunt Pierdere Legitimatie Student e mult mai usoara de abordat. Această abordare nu doar că ne ajută să ne recuperăm documentul, dar și să ne protejăm împotriva posibilelor fraude.

Modalități de publicare a anunțului

Publicarea anunțului în ziar este esențială în procesul de recuperare a actelor pierdute. Există mai multe modalități prin care putem realiza acest lucru. În primul rând, putem opta pentru ziarele locale, care au o audiență mai mare și care pot ajuta la răspândirea informației într-un timp scurt. De asemenea, multe publicații oferă opțiunea de a publica anunțuri online, ceea ce poate fi o alegere convenabilă și rapidă. Asigurându-ne că anunțul este redactat corespunzător și publicat în mod vizibil, ne creștem șansele de a ne recupera documentele pierdute.

Costurile anunțului în ziar referitor la pierderea actelor sunt variabile și depind de mai mulți factori, inclusiv de publicația aleasă, dimensiunea anunțului și durata de publicare. Este important să ne informăm cu privire la aceste costuri înainte de a lua o decizie finală. Unele ziare pot oferi reduceri sau pachete promoționale pentru anunțuri, așa că este recomandat să comparăm opțiunile disponibile pentru a găsi cea mai bună soluție pentru nevoile noastre.

Costurile asociate cu publicarea anunțului

Costurile pentru anunțul în ziar referitor la pierderea actelor variază semnificativ în funcție de publicația aleasă și de dimensiunea anunțului. În general, cu cât anunțul este mai mare și mai detaliat, cu atât costul va fi mai ridicat. De asemenea, ziarele regionale sau locale pot avea tarife diferite față de cele naționale, iar unele publicații pot oferi opțiuni mai accesibile pentru studenți sau pensionari. Este esențial să ne facem un buget planificat pentru a acoperi aceste costuri, astfel încât să nu fim luați prin surprindere.

Publicarea anunțului în ziar referitor la pierderea actelor necesită, așadar, o planificare atentă a bugetului. Este important să luăm în considerare nu doar costurile anunțului, ci și eventualele cheltuieli suplimentare, cum ar fi obținerea unor duplicate ale documentelor pierdute. Planificarea bugetului ne va ajuta să gestionăm mai bine aceste situații neprevăzute, asigurându-ne că putem acoperi toate costurile necesare pentru a ne recupera actele și a ne proteja identitatea.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Conturile REVOLUT, în vizorul ANAF: Cum poți rămâne fara bani pe card

Publicat

in

ANAF pune tunurile pe conturile romanilor care au ales sa își pastreze banii in conturile Revolut. Astfel, toate conturile Revolut se vor supune legislatiei romanesti așa ca afacerile celor care incaseaza prin aceasta banca vor fi verificate riguros.

Poprirea conturilor Revolut ale romanilor cu datorii la stat, de catre ANAF, se va face direct prin sucursala din Romania. Aceasta schimbare se va implementa odata cu introducerea IBAN-ului local romanesc si finalizarea migrarii conturilor au declarat reprezentanții Sucursalei Revolut Bank UAB România.

Ce se întâmplă cu popririle de la Fisc? Vor putea autoritățile să blocheze conturile utilizatorilor?

„Chiar și acum autoritățile pot face acest lucru (să pună popriri – n.r.). Și acum raportăm autorităților din România”, a precizat Gabriela Simion, manager general al Sucursalei Revolut Bank UAB România.

Antoine Le Nel, directorul responsabil cu creșterea și marketingul Revolut, a spus că „e un mit” faptul că Fiscul românesc n-ar fi putut până acum să blocheze conturile clienților români cu datorii la stat.

Totodată, dacă până acum ANAF putea face popriri pe conturile clienților din România prin Bank UAB din Lituania, începând din decembrie 2024, odată cu startul procesului de migrare anunțat de compania de fintech, popririle se vor face direct prin sucursala din România.

„Când vine vorba de popriri, trebuie să o facă prin Lituania. Acum va fi prin România”, a precizat Gabriela Simion, manager general al Sucursalei Revolut Bank UAB România.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend