Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

S-a cam stopat valul de români care voiau sa plece la muncă în străinătate. Care sunt cauzele

Publicat

in

Spania și Italia, pe vremuri, destinațiile preferate, au pierdut teren în preferințele românilor. Totuși, specialiștii în recrutare spun că nu pot să stabilească cifre exacte, pentru că destui români încă apelează la cunoștințe și nu la firme ca să obțină un contract, conform ProTV.

Olimpiu Boța a lucrat 12 ani în spitale din Germania. S-a specializat acolo în chirurgia mâinii și microchirurgie reconstructivă. La începutul anului s-a întors acasă, iar acum este chirurg la Spitalul Județean din Cluj-Napoca.

Dr. Olimpiu Boța, medic primar chirurgie plastică și estetică: „Factorul emoțional, părinți, familie, care sunt aici și m-au atras înapoi, și în același timp e și factorul profesional. Consider că pot să aduc mai mult aport aici, într-un sistem medical care se dezvoltă.”

Alți români nici nu mai iau în calcul un loc de muncă în străinătate

Nicolae Dina are o firmă de construcții și servicii în Spania și nu mai găsește conaționali dornici să lucreze la el. Nicolae Dina, român stabilit în Spania: „Aseară am dat un anunț, în zece minute am primit peste 20 și ceva de solicitări de la cetățeni din Sud America, niciun român. Înainte, la biserică când mergeam, nici nu stăteam o jumătate de oră și eram asaltat de 5-10 persoane care voiau de muncă.”

Cu aproape 50.000 a scăzut numărul românilor care au aplicat pentru un loc de muncă în străinătate pe una dintre platformele mari de recrutare, față de acum trei ani

Ana Călugăru, director comunicare platformă recrutare: „Îi vedem pe români tot mai puțin dornici să plece în afara țării. Majoritatea aplică pentru domenii care angajează din zona entry-level. Mai puțini specialiști pleacă la muncă în străinătate anul acesta.”

Italia, una dintre țările în care acum câțiva ani ajungeau cei mai mulți dintre conationali are nevoie acum de aproximativ 68 de mii de muncitori domestici. Ca să acopere deficitul, guvernul a decis să ofere mai multe permise celor din afara Uniunii Europene.

Giorgia Gollino, manager agenție de recrutare Italia: „Am observat că vin mai puțini români să muncească aici. Unii au lucrat câțiva ani, au economisit și s-au mutat înapoi în România.”

Totuși, românii care nu își caută locuri de muncă pe platforme de recrutare, ci apelează la rude sau cunoștințe, nu intră în aceste statistici.

Magnoliu Stan, consultant resurse umane: „Nu cred că se poate estima numărul exact al celor plecați la muncă în străinătate. Prin platformă aplică cei care fie nu au mai fost, fie încearcă să facă o schimbare sau să identifice o oportunitate mai bună.”

S-au schimbat și țările în care merg ai noștri să lucreze. Anul acesta, cele mai căutate au fost Germania, Olanda și Belgia

Cele mai recente date ale Institutului Național de Statistică arată că inclusiv numărul celor care își stabilesc temporar domiciliul afară a scăzut, de la 242 de mii in 2017, la 201 mii in 2022.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

VIDEO – Austriecii fac minuni în România: Imagini spectaculoase cu autostrada care va traversa Carpații

Publicat

in

Austriecii de la PORR avansează serios cu cele două tuneluri Alina și Daniela, care vor traversa Munții Carpați la nivel de autostradă. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a fost în vizită pe șantierul autostrăzii Sibiu Pitești și a arătat că lucrările sunt în avans la cele două tuneluri, străpungerea urmând a fi terminată în primăvara anului viitor. Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

”Pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1 primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite

Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești

Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu

Povestea denumirii acestor 2 galerii provine din tradiția minerilor, pe care o păstrează și antreprenorul austriac, conform căreia Santa Barbara (în religia catolică) sau Sfânta Varvara (în religia ortodoxă) este ocrotitoarea minerilor, tuneliștilor și a tuturor oamenilor care lucrează în subteran.

Astfel, la începerea oricărei lucrări de săpătură în subteran, are loc o ceremonie de binecuvântare a șantierului și a tuturor celor care lucrează acolo, sub patronajul Sfintei Barbara, a cărei statuetă este amplasată între cele două galerii pe o nișă specială, urmând a rămâne în acest loc până la finalizarea lucrărilor, pentru a oferi muncitorilor protecție și binecuvântare.

content-image

Tot în cadrul acestei ceremonii, în semn de omagiu pentru Sfânta Barbara, în timpul lucrărilor, sunt denumite simbolic cu nume de fete, așa cum se practică în toată lumea, fie tunelurile, fie instalațiile tip TBM care realizează tunelurile.

Astfel, pe durata lucrărilor, constructorul a denumit cele două galerii – Daniela și Alina, după cele două doamne manager de proiect, iar denumirea oficială fiind Tunelul Momaia, după dealul pe care îl străpunge.

Această tradiție este omniprezentă chiar și astăzi în construcția de tuneluri și păstrată în toată lumea, un exemplu fiind în Londra, unde englezii au denumit un tunel – Elisabeta, conform acestei tradiții (link-uri în comentarii).

Tunelul Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente

– sistem de ventilație

– sistem de evacuare

– iluminat public

– sistem de comunicare

– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului

Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method, iar lucrările la cele două fire sunt deja în avans față de grafic.

Acesta Autostrada face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițițional 2021-2023 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, arată Ionel Irinel Scrioșteanu.

Cea mai complexă autostradă din România

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

Când va fi finalizată, această autostradă va asigura o conexiune pe autostradă care va traversa întreaga Românie și vom putea merge exclusiv pe autostradă de la Arad la Constanța.

Care va fi evoluția lucrărilor

,,Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier :

aprilie 2024 – relocarea DN73 C

iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.

Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp !”, arată cei de la PORR.

Citeste mai mult

NATIONAL

Inconștiență maximă la volan! ‘Zbura’ pe șosea cu o viteză ca la F1, dar a fost tras pe dreapta de polițiști / VIDEO

Publicat

in

Poliiştii din Braşov au surprins cu aparaul radar un şofer care circula cu 275 km pe oră. Acesta a fost amendat şi a rămas fără permis de conducere pentru o perioadă de 120 de zile.

”Stimate conducător auto, avem onoarea de a te informa că vehiculul tău a fost surprins de aparatul radar într-o cursă de viteză mai captivantă decât un film de acţiune! Suntem impresionaţi de performanţa ta, însă suntem aici pentru a te ajuta să rămâi cu picioarele pe pământ (sau pe asfalt, în cazul tău).

În urma analizei detaliilor, am decis să-ţi oferim un „permis de odihnă” timp de 120 de zile. Consideră acest interval ca pe unul de meditaţie, timp în care îi vei privi pe ceilalţi cum şofează”. a transmis Poliţia Braşov pe pagina de Facebook.

În aceeaşi notă, poliţiştii i-au trasmis şoferului că va avea timp să consulte articole despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora.

”Tot pentru această perioadă, în care nu vei putea conduce, ţi-am pregătit o listă cu articole interesante despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora. Sperăm să descoperi că deplasarea cu viteza legală poate fi chiar mai distractivă! Aşadar, după ce îţi vei redobândi permisul, condu în siguranţă şi fii atent la indicatoarele de viteză – ele nu sunt doar elemente”, mai precizează poliţiştii.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend