Conecteaza-te cu noi

Invatamant

România cheltuiește anual cu cercetarea mai puțin decât cu pensiile de serviciu

Publicat

in

Ca număr de cercetători suntem devansați de țări precum Irlanda, Ungaria, Finlanda, Grecia, Cehia sau Austria, oricare dintre ele cu populație mai mică decât a noastră.

Cum probabil ați aflat, cercetătorii britanici au stabilit că inserarea termodinamică a unui jet subluminic de atomi de coperniciu într-o structură monobilaterală de metastabilopozi poate augmenta semnificativ reglarea interactivă a separării monociclomatului de diprosiu de fluxul de protoni autogenerați. Din păcate, această separare nu folosește la absolut nimic.

Problema cu cercetătorii britanici din știrile de la ora 5 și-un pic este că nu au nume și pronume, cum ar spune o prim-ministră non-conflictuală, nu lucrează în niciun institut identificabil și nu sunt parte din vreun program sau proiect care să aibă vreun titlu.

Epoca descalificării competenței

Din păcate, astfel de „știri” discreditează munca oamenilor de știință și a cercetătorilor. Tot astfel cum doctoratele plagiate aruncă în derizoriu efortul și calitățile celor care lucrează ani de zile ca să obțină, pe bune, onorantul titlu științific.

Oamenii cu o cât de câtă cultură generală se amuză de pseudo-informațiile științifice, iar cei fără, mai rău, le iau în serios și se așteaptă ca îngurgitarea masivă de castraveți mici roșiatici să vindece cancerul.

În realitate, n-am trăi așa cum trăim fără cercetare și fără știință. Cercetarea se împarte în cea experimentală, aparent fără rezultate spectaculoase, activitate care se bazează pe nenumărate încercări, pe pași mărunți – și cercetarea fundamentală, care explorează însăși bazele științei.

România are mai puțin de 20.000 de cercetători

România e devansată de țări precum Irlanda, Ungaria, Finlanda, Grecia, Cehia sau Austria, ca să nu mai vorbim despre marile puteri ale lumii științifice.

La nivel mondial, numărul de cercetători a crescut în patru ani de trei ori mai repede (13,7%) decât populația globală (4,6%), ajungând la 8,854 milioane de cercetători cu normă întreagă. În 28 de țări, procentul a crescut chiar cu peste 20%.

În Statele Unite, sunt peste 1,8 milioane de cercetători. Coreea de Sud are cel mai mare număr de oameni de știință și cercetători la 1.000 de angajați, respectiv 17,3, urmată de Suedia cu 16,6.

Toate aceste țări sunt însă devansate de China, care a ajuns la peste 6 milioane de lucrători în domeniu. Și, pentru a face dreptate adevăraților cercetători britanici, acești sunt vreo 800.000.

Singura palidă consolare pentru noi este că Bulgaria, sora noastră întru cerșitul la porțile Spațiului Schengen, are doar 17.000 de cercetători. Dar vecinii noștri de la sud sunt doar 6,5 milioane de locuitori.

Dacă e să ne comparăm cu state care au 19-20 de milioane de cetățeni, deci cam ca noi, Chile are circa 11.400 de cercetători, iar Kazahstan 21.800, deci nu stăm foarte rău dacă acceptăm comparații în afara Europei.

Bugetul cercetării a scăzut la 1,1 miliarde de euro

Unde stăm rău este la finanțare. Pentru 2024, cercetarea din România are un buget de 5,5 miliarde de lei. Este un buget substanțial mai mic decât în 2023, când a fost de 6,87 miliarde – şi eram oricum pe ultimul loc în UE în materie de investiții în cercetare-dezvoltare raportat la PIB. Asta în condițiile în care toate costurile au crescut aproape insuportabil.

Deci lumea merge înainte, oamenii se pregătesc să se întoarcă pe Lună, se fac cercetări esențiale în toate domeniile, iar noi reducem bugetul științei cu 20%.

Cum miliardele sunt cifre greu de reprezentat, să precizăm că România cheltuiește anual cu cercetarea mai puțin decât cu pensiile de serviciu. Quelle surprise!

Banii ăștia trebuie să ajungă pentru peste 150 de institute, centre, agenții și alte organisme din zona cercetării, care acoperă o mulțime de domenii. Câteva exemple: muncă, lingvistică, istorie, geografie, geologie, mediu, agricultură, biologie, chimie, farmaceutică, petrochimie, mecanică, motoare, echipamente electrice, informatică, energetică, fizică, materiale, fizică nucleară, construcții, teatru, cinematografie, certificări și omologări.

Prima Gală a Cercetării Românești

Anul trecut, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a organizat prima Gală a cercetării românești, ocazie cu care s-au premiat și promovat cele mai meritorii rezultate, îndeobște necunoscute marelui public.

Anul acesta a avut loc a doua ediție, la care s-au acordat 11 premii a câte 300.000 de lei. Merită amintite, fie și pentru a ne aminti personalitățile din istoria științei românești care au dat numele distincțiilor:

• Științe inginerești – Premiul „Henri Coandă”;
• Matematică și informatică – Premiul „Grigore Constantin Moisil“;
• Științele pământului, mediu și schimbări climatice – Premiul „Grigore Cobălcescu”;
• Științele vieții – Premiul „George Emil Palade”;
• Chimie – Premiul „Raluca Rîpan”;
• Energie și materiale avansate – Premiul „Nicolae Vasilescu Karpen”;
• Fizică – Premiul „Șerban Țițeica”;
• Biotehnologii – Premiul „Gheorghe Ionescu-Șișești”;
• Științe umaniste – Premiul „Dimitrie Cantemir”;
• Medicină – Premiul „Ana Aslan”;
• Științe sociale și economie – Premiul „Mattei Dogan”.

Mărturisesc că trei dintre nume îmi erau necunoscute, așa încât le-am căutat și iată: Raluca Rîpan a fost o chimistă de top, Nicolae Vasilescu Karpen era un inginer, fizician și inventator, care a studiat și realizat pilele Karpen, care funcționeză folosind căldura din mediul ambiant (!), iar Mattei Dogan un sociolog și politolog francez de origine română, cu majoritatea operelor publicate în străinătate.

Câteva vești bune

Există vești bune? Da. În primul rând, guvernul a anunțat cea mai mare investiție în cercetare, în valoare de 1,6 miliarde lei, pentru 20 de centre de excelență. Este extinderea unui proiect anunțat inițial de Ministerul Cercetării în august 2023 și care viza doar 16 astfel de centre.

În al doilea rând, filiala din Bistrița a Universității Tehnice Cluj-Napoca a găzduit în luna mai a acestui an conferința de prezentare a rezultatelor programului Nucleu, program dedicat cercetării românești, o reuniune la care au participat mințile strălucite din managementul instituțiilor de cercetare din România.

În aceeași lună, Ministerul Finanțelor a anunțat că România va avea un Institut de Cercetare în Inteligenţa Artificială, pe baza unei investiţii de peste 100 de milioane de lei. Cum se poate încheia o rubrică de știință într-o țară unde Guvernul cheltuiește anual cu cercetarea mai puțin decât cu pensiile de serviciu: Doamne, ajută!

Sursă foto: Dreamstime.com

Loading

ACTUAL

Muzeul Județean Argeș susține menținerea orelor de Istoria Românilor, Limba Latină și Geografie în planurile cadru

Publicat

in

Muzeul Județean Argeș reafirmă importanța păstrării și promovării orelor de Istoria Românilor, Limba Latină și Geografie în planurile cadru educaționale, ca elemente fundamentale în educația tinerelor generații. Aceste discipline sunt esențiale pentru înțelegerea istoriei, tradițiilor și culturii naționale, contribuind la formarea unei identități naționale conștiente și bine înrădăcinate.

Istoria Românilor oferă elevilor o înțelegere profundă a evoluției societății românești, iar Limba Latină constituie un pilon fundamental pentru dezvoltarea abilităților lingvistice și pentru aprofundarea cunoștințelor de literatură și știință, având un impact semnificativ asupra formării unei culturi generale solide. De asemenea, Geografia este esențială pentru cunoașterea diversității naturale și sociale a lumii în care trăim, având un rol determinant în dezvoltarea unei gândiri critice și analitice.

Muzeul susține, prin toate inițiativele sale, promovarea acestor discipline și își exprimă convingerea că educația bazată pe înțelegerea profundă a trecutului și pe cunoașterea realităților geografice va asigura formarea unor cetățeni responsabili, bine informați și capabili să participe activ la dezvoltarea societății.

Loading

Citeste mai mult

LIFESTYLE

Cum să începi programarea de la zero: Resurse și sfaturi pentru elevi

Publicat

in

Te-ai întrebat vreodată cum poți începe să programezi și să construiești bazele necesare pentru a deveni un expert în algoritmică? Indiferent dacă ești pasionat de tehnologie sau doar curios să explorezi acest domeniu, programarea este o abilitate valoroasă, iar startul nu trebuie să fie complicat.

Iată câteva resurse și sfaturi pentru elevii care doresc să pornească în această călătorie:

1. Alege un limbaj de programare potrivit pentru începători

Primul pas este să alegi un limbaj de programare care să fie accesibil și ușor de învățat. Printre cele mai populare pentru începători se numără:

  • Python: Simplu și intuitiv, ideal pentru a înțelege bazele programării.
  • C++: Excelent pentru algoritmică și pregătirea pentru olimpiade.
  • Scratch: O opțiune vizuală, ideală pentru cei mai mici sau pentru începătorii care vor să învețe prin joacă.

2. Învață prin resurse gratuite și interactive

Există numeroase platforme și instrumente care fac procesul de învățare interesant și accesibil:

  • Code.org și Khan Academy: Lecții interactive pentru începători.
  • w3schools și freeCodeCamp: Tutoriale pas cu pas pentru diverse limbaje de programare.
  • Algolymp.com: Platforma care oferă mentorat prin mentori tineri care au fost și ei medaliați la olimpiada de informatică atât pentru elevii începători din clasele 5-12 prin programul de bootcamp cât și pentru elevii avansați care vor să facă performanță la olimpiada de informatică

3. Pune accent pe practică

Programează zilnic, chiar dacă este vorba de exerciții simple. Crearea unor proiecte mici te va ajuta să îți consolidezi cunoștințele. Exemple:

  • Creează un calculator simplu.
  • Realizează un joc de tip „Ghiceste numărul”.
  • Exersează pe platforme precum HackerRank sau LeetCode.

4. Învață algoritmi și structuri de date

Dacă îți dorești să participi la olimpiade de informatică, algoritmii și structurile de date sunt esențiale. Începe cu subiecte de bază:

  • Algoritmi de sortare (Bubble Sort, Quick Sort).
  • Structuri simple: stive, cozi și liste legate.

Cu ajutorul Algolymp, vei învăța aceste concepte pas cu pas, ghidat de mentori experimentați care îți vor arăta cum să le aplici eficient.

5. Fii parte dintr-o comunitate

Progresul este mai ușor atunci când faci parte dintr-o comunitate de persoane cu aceleași interese. Alătură-te grupurilor de elevi pasionați de informatică, fie în școală, fie online. Platforma Algolymp nu doar că oferă mentorat, dar și creează o comunitate de elevi motivați, care învață împreună.

De ce să începi cu Algolymp?

Algolymp este mai mult decât o platformă de învățare – este locul unde îți construiești viitorul în informatică. Cu acces la sesiuni live, materiale de studiu și mentori care au fost campioni la olimpiade, vei avea toate instrumentele necesare pentru a progresa rapid.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Începe vacanța de schi 2025 din februarie a elevilor. Când sunt programate zilele libere pentru fiecare județ din România

Publicat

in

Potrivit structurii educaționale, în luna februarie elevii au vacanță școlară timp de o săptămână în perioada 10 februarie – 2 martie 2025. Perioada a fost deja stabilită, după caz, de inspectoratele școlare/județene/al municipiului București. Prima vacanță de schi este în perioada 10-14 februarie 2025.

Elevii din România urmează în prezent cursurile celui de-al treilea modul școlar, început din 8 ianuarie 2025. Perioada de învățare durează până pe 7 februarie 2025, respectiv 14 februarie sau vineri, 21 februarie 2025, data s-a stabilit, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cadrele didactice la nivelul unităților de învățământ. Ulterior, după finalizarea modulului din programa școlară, elevii vor intra în vacanța de schi, sau vacanța mobilă, așa cum a mai fost numită. Însă, nu este o perioadă comună pentru toți elevii din țară, ci fiecare județ are o dată de vacanță diferită

Pentru vacanța de schi în perioada 10-14 februarie a optat județul Bistrița Năsud. Pentru vacanța de schi din a doua jumătate a lunii februarie, elevii din 21 de județe vor avea zile libere între 17 și 21 februarie 2025:

  1. Argeș
  2. Bihor
  3. Buzău
  4. Brăila
  5. București
  6. Călărași
  7. Cluj
  8. Caraș-Severin
  9. Dâmbovița
  10. Gorj
  11. Giurgiu
  12. Hunedoara
  13. Ialomița
  14. Ilfov
  15. Mehedinți
  16. Olt
  17. Prahova
  18. Sălaj
  19. Teleorman
  20. Timiș
  21. Vaslui
  22. Vâlcea
  23. Vrancea

În ultima săptămână din lună, pe 24-28 februarie au vacanță elevii și copiii de grădiniță din 17 județe:

  1. Alba
  2. Arad
  3. Bacău
  4. Botoșani
  5. Braşov
  6. Constanţa
  7. Covasna
  8. Dolj
  9. Galați
  10. Harghita
  11. Iași
  12. Maramureș
  13. Neamț
  14. Satu Mare
  15. Sibiu
  16. Suceava
  17. Tulcea

Programul școlar după vacanța de schi

După încheierea vacanței de schi, elevii vor începe modulul al IV-lea de cursuri, în funcție de perioada stabilită de fiecare județ. Cursurile vor continua până pe 17 aprilie 2025, iar vacanța de primăvară va avea loc între 18 și 27 aprilie. Ultimul modul al anului școlar va începe pe 28 aprilie și se va încheia pe 20 iunie, iar vacanța de vară va începe pe 21 iunie, urmând să se încheie pe 7 septembrie 2025.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Controversa națională: Geografia și Istoria, scoase din programa școlară pentru elevii de liceu – Reacția Ministerului Educației

Publicat

in

Proiect controversat al Ministerului Educației. Istoria și geografia au fost eliminate din programa școlară pentru elevii de la real, uman și tehnologic. Potrivit noilor planuri cadru, aceste materii ar urma să fie studiate doar în primii doi ani de liceu și vor fi mai puține ore.

Pentru elevii de la uman, real și tehnologic, disciplinele „Geografie” și „Istorie” au fost eliminate din trunchiul comun, la clasele a XI-a și a XII-a, potrivit proiectului de planuri-cadru de liceu, document pus în consultare publică de Ministerul Educației. La unele specializări, aceste două discipline apar la „curriculumul de specialitate”, în ultimii doi ani de liceu. Conform proiectului, la clasele a XI-a și a XII-a, în trunchiul comun nu mai sunt incluse ”istoria” și „geografia”. În schimb, în trunchiul comun rămân „Istoria comunismului” și „Istoria evreilor. Holocaustul”.

Ministrul Educației și Cercetării Daniel David susține că Istoria rămâne o disciplină studiată de elevi în trunchiul comun. Este însă gândită să aducă mai clar în discuții diverse aspecte și sunt în acest trunchi comun pentru clasele a IX-a și a X-a, iar în clasele a XI-a și a XII-a devin de specialitate la profilul umanist și pot să fie predate și la profilul real dacă decid școala și elevii, respectiv dacă ăropunerea vine din partea elevilor. 

Ministrul susține că la minister au ajuns deja mai multe propuneri ca aceste materii să fie menținute în toate filierele de liceu, fără să mai fie această eliminare. 

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Studenții somează Guvernul: „Scoateți trenulețul din ordonanță!”

Iulia Uta

Publicat

in

Studenții sunt îndemnați să transmită Guvernului României adrese de fiecare dată când sunt afectați de prevederile ordonanței trenuleț

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) îndeamnă toți studenții afectați de prevederile O.U.G. 156/2024 care limitează dreptul studenților de a beneficia de reducerea de 90% la transportul feroviar să transmită începând de astăzi, 27.01.2025, o adresă către Guvernul României pentru a le comunica decidenților efectele negative ale acesteia și raționamentele pentru care prevederile restrictive trebuie abrogate.

Preia și tu modelul de adresă de pe site-ul ANOSR, completează-l cu datele tale și trimite-l la următoarele adrese cu titlul „Scoateți trenulețul din ordonanță”:

  • pm@gov.ro
  • cabinet.pm@gov.ro
  • cabinet@edu.gov.ro
  • petitie@mt.ro
  • registratura@mfinante.gov.ro

În paralel, ANOSR a solicitat, în data de 23.01.2025, printr-o adresă înaintată membrilor Guvernului României abrogarea prevederilor art. XXIX din O.U.G. 156/2024, iar astăzi, 27.01.2025 a transmis tuturor membrilor Parlamentului României adrese prin care solicită prioritizarea dezbaterii proiectului de Lege privind aprobarea O.U.G. 156/2024 și amendarea ordonanței, în vederea abrogării dispozițiilor art. XXIX alin. (1) care limitează aplicarea reducerii la transportul feroviar pentru studenți.

Acestea reprezintă doar două dintre demersurile întreprinse de ANOSR pentru a putea recăpăta dreptul legitim al studenților de a beneficia de transport redus cu 90% pe toate rutele feroviare interne. 

Reprezentanții ANOSR din Consiliul Economic și Social (CES) s-au opus ferm în timpul ședinței Comisiei pentru educaţie, tineret, sport, cercetare, formare profesională şi cultură (C5) și respectiv a Plenului CES față de prevederile proiectului de O.U.G. referitoare la limitarea acordării reducerii. Avizul final al CES față de proiectul de O.U.G. a fost nefavorabil.

Am solicitat de urgență o întâlnire cu Prim-ministrul României, Viceprim-ministrul și ministrul transporturilor și infrastructurii în 29 decembrie, pentru a discuta eliminarea dispozițiilor limitative privind aplicarea reducerii de 90% la transportul intern feroviar și auto acordate studenților.

La aceeași dată, am lansat o petiție care a strâns până în momentul de față aproape 50.000 de semnături, dintre care peste 35.000 în mai puțin de 24 de ore de la lansare și care poate fi semnată în continuare la linkul din primul comentariu.

Președintele ANOSR a depus lista de semnături din această petiție (cu aproximativ 35.000 la acel moment) la registratura Guvernului înainte de ședința executivului de adoptare a ordonanței de urgență din 30 decembrie.

Ulterior, în aceeași zi în care a fost depusă petiția, am fost invitați și am participat la o discuție cu șeful cancelariei Prim-ministrului, în cadrul căreia am prezentat argumentele pentru care reducerea acordată studenților la transportul feroviar nu ar trebui modificată. Am criticat lipsa de asumare a Guvernului de la acel moment, întrucât nu am primit un răspuns clar cu privire la solicitările studenților.

Am condamnat decizia executivului de a elimina posibilitatea studenților de a beneficia de tarif redus cu 90% pentru toate rutele feroviare ulterior publicării ordonanței în Monitorul Oficial și ne-am reiterat angajamentul de a lupta pentru recăpătarea acestui drept legitim al studenților.

Odată cu intrarea în vigoare a ordonanței și cu anunțul CFR din data de 1 ianuarie, conform căruia achiziționarea biletelor de tren cu reducere pentru studenți se poate realiza exclusiv fizic, am primit mai multe mesaje din partea studenților cu privire la dificultățile pe care le-au întâmpinat când au dorit să-și achiziționeze bilete de tren.

Din acest raționament, la 8 ianuarie am transmis o adresă pentru a solicita clarificări cu privire la aspectele semnalate de către studenți și o întâlnire cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ministerului Educației și Cercetării și ai Autorității pentru Reforma Feroviară, pentru a discuta posibile soluții pentru situațiile cu care s-au confruntat studenții. În data de 21 ianuarie, a avut loc această întâlnire, unde am discutat punctual variante de remediere pentru fiecare problemă semnalată. În urma discuțiilor, având în vedere faptul că pentru operaționalizarea tuturor propunerilor prezentate este nevoie de reglementări și soluții informatice consumatoare de timp, am accentuat din nou necesitatea eliminării prevederilor ce limitează acordarea reducerii de 90% studenților pentru transportul feroviar.

Două zile mai târziu, am lansat în spațiul public și am transmis tuturor membrilor Guvernului o analiză privind impactul bugetar infim al acoperirii cheltuielilor destinate reducerii la transport feroviar pentru studenți, reiterând, totodată, blocajele pentru studenți create de aplicarea acestei măsuri și lipsa unor argumente reale care să justifice adoptarea sa.

ANOSR își menține ferm poziția și acționează în continuare pentru ca studenții să-și recapete dreptul legitim la reducere pentru transportul feroviar, dar este crucial ca poziția noastră, a tuturor studenților, să aibă susținere din partea cât mai multor persoane. De aceea, astăzi te invităm și pe tine să le transmiți guvernanților motivele pentru care susții revenirea la dreptul legitim al studenților de a beneficia de tarif redus cu 90% la transportul feroviar. Descarcă modelul de adresă de pe site-ul nostru, completează-l și trimite-l către adresele de mai jos:

  • pm@gov.ro
  • cabinet.pm@gov.ro
  • cabinet@edu.gov.ro
  • petitie@mt.ro
  • registratura@mfinante.gov.ro

ANOSR va continua discuțiile cu toți factorii de decizie și acțiunile necesare pentru a se asigura că prevederile ordonanței care limitează acordarea reducerii de 90% la transport feroviar pentru studenți vor fi abrogate în cel mai scurt timp cu putință.

Adresa pentru Guvernul României poate fi găsită pe site-ul ANOSR, aici.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Reduceri de sărbătoare la Editura Diana: Cadouri educative pentru cei mici

Publicat

in

Sărbătorile de iarnă sunt momentul perfect pentru a oferi cadouri care aduc zâmbete și stimulează imaginația copiilor. Știi că cei mici au deja prea multe păpuși, mașinuțe și jucării de pluș, dar parcă nu-ți vin alte idei de cadouri? Vestea bună este că distracția și învățarea pot merge mână în mână! La Editura Diana, am pregătit pentru voi o gamă variată de produse educative și distractive, ideale pentru a transforma timpul liber al celor mici într-o experiență memorabilă. Și vestea cea mare? Multe vin acum cu reduceri substanțiale!

Puzzle-uri pentru mici exploratori ai gândirii

De la puzzle-uri simple pentru prichindei, la cele complexe care stimulează gândirea logică și răbdarea, aceste jocuri sunt perfecte pentru a petrece timpul în familie. Imaginile frumos realizate și temele captivante ajută copiii să învețe despre animale, natură sau chiar geografie. Cu reducerile speciale de sărbătoare, puzzle-urile devin cadoul ideal pentru copiii care iubesc provocările.

Creativitate fără limite: pictura pe numere și tablourile cu diamante

Pentru micuții artiști, pictura pe numere și tablourile cu diamante sunt activități care combină arta și relaxarea. Aceste produse ajută la dezvoltarea coordonării și a răbdării, iar rezultatul final este o operă de artă care poate decora cu mândrie camera copilului. Fiecare pachet vine cu toate accesoriile necesare, astfel încât cei mici să poată începe imediat aventura artistică.

Biciclete pentru copii – distracție și mișcare în aer liber

Ce poate fi mai frumos decât să oferi copilului tău o bicicletă nouă? Cu modele sigure și atractive, potrivite pentru toate vârstele, bicicletele pentru copii de la Editura Diana sunt partenerii perfecți pentru explorări și aventuri în aer liber. Încurajăm mișcarea și sănătatea prin produse de calitate, acum disponibile la prețuri speciale de sărbători.

De ce să alegi Editura Diana?

Pe lângă reducerile atractive, la Editura Diana găsești produse care îmbină distracția cu educația. Fiecare cadou ales de la noi contribuie la dezvoltarea armonioasă a copilului tău, fie că este vorba de creativitate, gândire logică sau activitate fizică.

Nu rata aceste oferte de sărbători! Vizitează-ne pe site-ul nostru sau în magazinul fizic și descoperă cadoul perfect pentru copilul tău. Transformă sărbătorile într-o experiență magică, plină de învățare și bucurie!

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend