Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Premieră în industria românească: de la anul, autobuze electrice vor fi fabricate lângă București

Publicat

in

România va produce și exporta autobuze electrice. La Ciorogârla, lângă București, din prima parte a lui 2024, compania românească BMC Truck&Bus va deschide o linie de producție pentru un autobuz electric marcă proprie ce va scoate de pe bandă, pentru început, 200 de unități pe an. Într-o fază ulterioară, linia de producție va fi extinsă până la 7-800 de unități anual, pentru că BMC vrea să devină exportator al acestor autobuze.

2024 va marca astfel momentul în care România va intra la lista țărilor europene care au o producție internă de autobuze și pot livra și la export. Printre aceste țări se numără Germania – Mercedes și MAN, Cehia (SOR), Olanda (Ebusco), Polonia (Solaris), Suedia (Volvo și SCANIA). Dincolo de frontiera UE, Turcia este un alt mare producător de autobuze electrice. China este, de parte, cel mai mare producător mondial, mai mare decât toți ceilalți producători la un loc.

BMC Truck&Bus este un nume deja consacrat la noi în țară în domeniul mobilității auto. În 20 de ani, fabrica din Ciorogârla a livrat 5.000 de autobuze și camioane. În ultimii ani, a furnizat 500 de autobuze electrice produse în China, de către gigantul ZTE (un holding cu venituri de peste 16 miliarde de dolari anual), dintr-un total de 1.000 de unități, câte s-au cumpărat în total, principalii clienți fiind primării din țară care s-au decis să-și înnoiască parcul auto de mijloace de trasnport în comun. Printre clienți se numără orașele București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra-Neamț, Craiova, Tulcea, Suceava.

Sute locuri de muncă și componente din România

Potrivit Silviei Colacea, director executiv BMC, autobuzul electric va purta numele Eurobus Diamond, un brand propriu sub care compania a mai vândut în România sute de autobuze diesel, în anii trecuți.

„La Ciorogârla avem deja o facilitate de producție, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați, care poate asambla 200 de autobuze pe an. Funcție de comenzi, o putem extinde până la 7-800 de unități pe an, pentru că deținem, cu totul, 35.000 de metri pătrați de teren lângă autostrada București – Pitești”, spune Colacea. Potrivit acesteia începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800.

În ceea ce privește componentele, autobuzul electric românesc va folosi tablă de la Alro Slatina, cauciucuri de la Pirelli Craiova, sistemele de frânare sunt Wabco, motoarele vin din Marea Britanie. „Din China luăm doar bateriile CATL și soft-urile. Ajutăm practic și alte firme din România să aibă de lucru, crește în ansamblu industria locală, odată ce vom începe producția de autobuze electrice”, mai spune Colacea.

Odată cu începerea producției de autobuze electrice sub brand propriu, compania din Ciorogârla va ieși la export și vizează piețele regionale, Ungaria, Serbia, Bulgaria, dar și Spania și Italia. Aici va participa la licitațiile publice organizate pentru achiziția de mijloace de transport în comun.

Pe piața românească, BMC concurează pentru livrarea de autobuze electrice cu Solaris Polonia, cu SOR Cehia, cu TEMSA și Karsan din Turcia. Sunt autobuze cu un preț mediu, în general, până în 500.000 de euro pe unitate, care poate diferi substanțial funcție de dotările cerute de client. Mercedes, MAN, IVECO au o prezență foarte redusă în piața locală a achizițiilor de autobuze electrice întrucât modelele lor sunt sensibil mai scumpe, iar primăriile nu și le permit.

În ultimii ani, primăriile din țară au lansat achiziții masive pentru cumpărarea de autobuze destinate reînnoirii parcului propriu de mijloace de transport în comun. Aproape toate achizițiile vizează autobuzele electrice, pentru că aici sunt disponibile ajutoare subvenții de la UE și statul român. Orientarea către electric face parte din planurile UE pentru 2030.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

VIDEO – Austriecii fac minuni în România: Imagini spectaculoase cu autostrada care va traversa Carpații

Publicat

in

Austriecii de la PORR avansează serios cu cele două tuneluri Alina și Daniela, care vor traversa Munții Carpați la nivel de autostradă. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a fost în vizită pe șantierul autostrăzii Sibiu Pitești și a arătat că lucrările sunt în avans la cele două tuneluri, străpungerea urmând a fi terminată în primăvara anului viitor. Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

”Pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1 primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite

Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești

Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu

Povestea denumirii acestor 2 galerii provine din tradiția minerilor, pe care o păstrează și antreprenorul austriac, conform căreia Santa Barbara (în religia catolică) sau Sfânta Varvara (în religia ortodoxă) este ocrotitoarea minerilor, tuneliștilor și a tuturor oamenilor care lucrează în subteran.

Astfel, la începerea oricărei lucrări de săpătură în subteran, are loc o ceremonie de binecuvântare a șantierului și a tuturor celor care lucrează acolo, sub patronajul Sfintei Barbara, a cărei statuetă este amplasată între cele două galerii pe o nișă specială, urmând a rămâne în acest loc până la finalizarea lucrărilor, pentru a oferi muncitorilor protecție și binecuvântare.

content-image

Tot în cadrul acestei ceremonii, în semn de omagiu pentru Sfânta Barbara, în timpul lucrărilor, sunt denumite simbolic cu nume de fete, așa cum se practică în toată lumea, fie tunelurile, fie instalațiile tip TBM care realizează tunelurile.

Astfel, pe durata lucrărilor, constructorul a denumit cele două galerii – Daniela și Alina, după cele două doamne manager de proiect, iar denumirea oficială fiind Tunelul Momaia, după dealul pe care îl străpunge.

Această tradiție este omniprezentă chiar și astăzi în construcția de tuneluri și păstrată în toată lumea, un exemplu fiind în Londra, unde englezii au denumit un tunel – Elisabeta, conform acestei tradiții (link-uri în comentarii).

Tunelul Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente

– sistem de ventilație

– sistem de evacuare

– iluminat public

– sistem de comunicare

– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului

Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method, iar lucrările la cele două fire sunt deja în avans față de grafic.

Acesta Autostrada face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițițional 2021-2023 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, arată Ionel Irinel Scrioșteanu.

Cea mai complexă autostradă din România

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

Când va fi finalizată, această autostradă va asigura o conexiune pe autostradă care va traversa întreaga Românie și vom putea merge exclusiv pe autostradă de la Arad la Constanța.

Care va fi evoluția lucrărilor

,,Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier :

aprilie 2024 – relocarea DN73 C

iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.

Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp !”, arată cei de la PORR.

Citeste mai mult

NATIONAL

Inconștiență maximă la volan! ‘Zbura’ pe șosea cu o viteză ca la F1, dar a fost tras pe dreapta de polițiști / VIDEO

Publicat

in

Poliiştii din Braşov au surprins cu aparaul radar un şofer care circula cu 275 km pe oră. Acesta a fost amendat şi a rămas fără permis de conducere pentru o perioadă de 120 de zile.

”Stimate conducător auto, avem onoarea de a te informa că vehiculul tău a fost surprins de aparatul radar într-o cursă de viteză mai captivantă decât un film de acţiune! Suntem impresionaţi de performanţa ta, însă suntem aici pentru a te ajuta să rămâi cu picioarele pe pământ (sau pe asfalt, în cazul tău).

În urma analizei detaliilor, am decis să-ţi oferim un „permis de odihnă” timp de 120 de zile. Consideră acest interval ca pe unul de meditaţie, timp în care îi vei privi pe ceilalţi cum şofează”. a transmis Poliţia Braşov pe pagina de Facebook.

În aceeaşi notă, poliţiştii i-au trasmis şoferului că va avea timp să consulte articole despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora.

”Tot pentru această perioadă, în care nu vei putea conduce, ţi-am pregătit o listă cu articole interesante despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora. Sperăm să descoperi că deplasarea cu viteza legală poate fi chiar mai distractivă! Aşadar, după ce îţi vei redobândi permisul, condu în siguranţă şi fii atent la indicatoarele de viteză – ele nu sunt doar elemente”, mai precizează poliţiştii.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend