Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Mulți români ajung să facă prima ecografie la peste 40 de ani. De ce a fost un succes campania de screening în parteneriat Regina Maria și Mega Image

Publicat

in

În zilele noastre, rolul angajatorului nu mai este doar de a asigura un salariu și de a oferi siguranță la locul de muncă, ci acest rol se extinde în afara programului de lucru, în condițiile în care se dovedește că un angajator poate salva vieți. Rețeaua privată de sănătate Regina Maria și Mega Image au derulat anul trecut o campanie de screening gratuită, în cadrul căreia 1.200 de colegi din Comunitatea Mega au putut să-și facă o ecografie abdominală, mamară sau tiroidiană cu ajutorul unor caravane care s-au deplasat chiar la locul de muncă al acestora. În cadrul campaniei, mulți pacienți au ajuns pentru prima oară la medic pentru o examinare ecografică, iar campania s-a dovedit a fi un succes nu doar pentru sănătatea imediată a angajaților, ci și pentru contribuția la schimbarea mentalității legate de prevenție în România.

„Noi ajungem mai greu la un control cum se face acesta. (N.r. – În altă parte) E și costisitor, și aici e gratis. A fost foarte bine, aș dori să se mai facă asemenea controale, pentru că unele femei, cum sunt și eu, avem o vârstă, nu plecăm de acasă pentru așa ceva din cauza banilor, din cauza timpului. E un serviciu pentru oameni foarte bun.”

„E bine să ne verificăm sănătatea, să știm dacă avem probleme grave sau ceva.”

„Vestea că putem face un screening gratuit  a fost una foarte bună. M-am înscris și am participat la o astfel de investigație. E un mega beneficiu și mă bucur cu atât mai mult cu cât echipa Regina Maria a venit chiar aici, la noi la serviciu, ceea ce mi-a salvat foarte mult timp.”

Declarațiile le aparțin, în ordine, angajaților Mega Image participanți la program.

În condițiile în care, în România, sistemul de sănătate este orientat cu precădere spre tratarea bolilor deja instalate, prevenția ocupă un rol secundar, spre deosebire de alte țări din Uniunea Europeană.

Totuși, fiecare dintre noi merită șansa de a preveni bolile, iar mentalitatea oamenilor se poate schimba prin lansarea unor programe de screening care să ajungă la cât mai multe persoane care, la rândul lor, să vorbească celor din jur despre cât de important este să ajungi la medic în mod constant, pentru verificare, nu doar pentru tratament.

Aceasta a fost filosofia Rețelei private de sănătate Regina Maria atunci când le-a propus celor de la Mega Image o campanie de screening pentru angajați: să le ofere acestora șansa la o verificare a stării lor de sănătate prin screening înainte ca bolile să se instaleze sau să devină grave și, în plus, să promoveze mai departe  importanța mersului la medic din timp.

De ce e bine să avem campanii de screening

Programele de screening sunt importante. Și sunt cu atât mai importante cu cât există un număr mare de oameni care neglijează să-și monitorizeze starea de sănătate atunci când nu există simptome. Totuși, de ce să aștepți apariția simptomelor, când o poți preveni? Un diagnostic timpuriu permite tratamentul prompt și îmbunătățirea șanselor de vindecare.

Prevenția este esențială înainte ca problemele de sănătate să apară, să se agraveze sau să cauzeze complicații serioase. Ea este cea mai importantă parte a rutinei medicale, spune dr. Gabriel Brătuianu, medic generalist cu competențe în ecografie la Regina Maria. În felul acesta, poți să afli la timp dacă ai vreo problemă de sănătate și să o tratezi înainte de a se agrava.

Cel puțin o dată pe an fiecare dintre noi – bărbat sau femeie – ar fi bine să ajungă la medic pentru analize de sânge. În plus, femeile au recomandarea de a face un examen genital și o ecografie de sân sau o mamografie, iar bărbații trebuie să-și verifice prostata și plămânii, spune dr. Brătuianu. Totuși, acest lucru nu se întâmplă întotdeauna. Fie din comoditate, fie din teama unui diagnostic neplăcut, de multe ori amânăm să mergem la medic.

Campania de screening realizată de către Regina Maria în parteneriat cu Mega Image a militat pentru o mai mare implicare a angajatorului în sănătatea angajatului.

Concret, toți angajații Mega Image au fost anunțați că se pot programa să facă ecografii abdominale, mamare și de tiroidă fără să fie nevoie să se deplaseze, pentru că, în anumite zile prestabilite, caravanele Regina Maria echipate cu specialiști și cu aparatura medicală necesară, s-au deplasat chiar la ei la serviciu.

Cei 1.200 de colegi care s-au programat au primit, ulterior, un ghid cu informații utile privind pregătirea pentru screening, durata unui astfel de control și detalii despre cum se va derula consultația.

„Caravana s-a deplasat în 12 județe din toată țara, am adresat toți cei 12.000 de colegi din toată organizația, din toate ariile de business – magazine, depozite si Sediul Central – au răspuns pozitiv 1.200 de colegi, cei care au reușit să se programeze pentru această inițiativă și, de aceea, credem că acoperirea a fost mare în rândul colegilor”, spune Ileana Alexandru, vicepreședinte în cadrul departamentului de Human Resources (HR) al Mega Image.

Și dr. Gabriel Brătuianu e de părere că pacienții au avut rezultate foarte bune de pe urma campaniei de screening, indiferent din ce perspectivă am privi: „Au fost unii foarte fericiți că au descoperit că nu au nimic și și-au dat seama cât e de simplu să faci o vizită la medic, au fost pacienți care au aflat că mai este necesar să facă câteva investigații suplimentare. Observăm că pacienții au conștientizat importanța acestui screening, am primit chiar mulțumiri că ne-am dus, pentru că ei greu se duc la astfel de investigații medicale, și ne-au încurajat să repetăm acest program”.

Primul contact cu medicul specialist, prima ecografie

Primul contact cu medicul este foarte important întotdeauna, dar poate cu atât mai important în cazul persoanelor care nu obișnuiau să meargă la controale de rutină și care au ajuns acum, prin intermediul campaniei de screening, pentru prima dată în fața unui specialist care să le facă o ecografie.

„Am avut colegi, chiar trecuți de 40 de ani, care au făcut pentru prima oară o astfel de investigație. Și credem că aceasta este cu adevărat o inițiativă care a schimbat vieți și mentalități”, spune Ileana Alexandru, vicepreședintele de HR de la Mega Image.

„Majoritatea nu se duseseră niciodată să-și facă o ecografie”, spune și dr. Gabriel Brătuianu, adăugând că rata de prezență a angajaților Mega Image la screening a fost de peste 95%, ceea ce reprezintă un succes.

Primul contact cu medicul este momentul în care individul poate să prindă curaj și să nu se mai ferească de un eventual diagnostic. Pentru că frica celor care evită să meargă la medic nu se referă la investigațiile medicale propriu-zise, ci e o frică de un eventual diagnostic nemilos.  

„Nu este vorba de teama de investigații, ci de teama de a putea afla niște lucruri neplăcute. De aici este și teama de a se prezenta la medic. Dar, dacă medicul găsește ceva, înseamnă că (n.r. – acel ceva) există și este mai bine ca pacientul să știe, pentru că, dacă știi, poți să faci ceva, să tratezi mai departe problema”, spune dr. Gabriel Brătuianu.

Cei care s-au prezentat în fața unui medic în cadrul campaniei de screening au vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Dr. Brătuianu s-a arătat încântat de deschiderea pe care a observat-o la persoanele de peste 40 de ani care au vrut să-și facă investigații, deși unele dintre ele nu făcuseră vreodată o ecografie: „Este cu atât mai bine și mai de lăudat, cu cât persoanele de vârsta a doua care nu și-au făcut până acum astfel de investigații au venit. Am observat o mare deschidere la persoanele de peste 40-50 de ani, care poate nu și-au făcut în viața lor un examen ecografic și care acum s-au prezentat la medic, și-au luat inima în dinți, au trecut peste frici și au putut să vină la un control.”

Cum contribuie la schimbarea de mentalitate

Frica de diagnostic și lipsa de disciplină în ceea ce privește vizitele constante la medic țin de o mentalitate românească, dar această mentalitate e una care poate fi schimbată nu numai direct prin astfel de campanii, ci și indirect. Fiecare om care a avut șansa unui screening – fie că a fost vorba de o ecografie abdominală, una mamară sau una de tiroidă – se poate duce acasă și poate împărtăși beneficiile unei astfel de verificări. În felul acesta, treptat, întreaga societate poate deveni mai conștientă de avantajele mersului la medic înainte ca problemele să apară. 

„Credem mult în ideea de prevenție, care înseamnă, evident, depistarea din timp a unor afecțiuni care astfel pot fi tratate mai ușor. De asemenea, credem că organizațiile cum sunt Mega Image sau Regina Maria au o responsabilitate în a educa atât angajații, cât și publicul larg, pentru că au la dispoziție resurse, conexiuni cu specialiști, dar si mijloace pentru a promova sănătatea și prevenția în organizațiile lor”, e de părere Ileana Alexandru, de la Mega Image.

Și George Popa, manager de Proiecte Speciale la Regina Maria, vorbește despre importanța campaniilor de screening de acest tip în schimbarea mentalității la scară largă. „Genul acesta de proiecte aduce sănătate nu numai angajaților, ci și comunităților din care angajatul face parte. Pentru că angajatul face parte din mai multe comunități: din echipa de la locul de muncă, din organizația în care lucrează, dar și din familia lui, restrânsă sau extinsă, și din grupul de prieteni, și-atunci, implementând astfel de programe, prin care aducem și educație medicală, și informație, dar și sănătate efectivă, putem să o și scalăm mai departe cu ajutorul fiecărui angajat care ia parte la astfel de programe. În felul acesta, ajungem să promovăm prevenția în comunități și, împreună cu ei și cu astfel de companii, să fim mai puternici și mai sănătoși”, e de părere George Popa.   

„Angajați sănătoși, bucuroși și productivi.” Cum s-a decis proiectul

Gândul din spatele proiectului realizat de către rețeaua privată de sănătate Regina Maria împreună cu partenerii de la Mega Image a fost de a  contribui  la bunăstarea angajaților.

„Inamicul numărul unu al productivității este boala, starea de sănătate precară, un stil de viață nesănătos. Știm cu toții că de la o banală răceală ne e greu să ne concentrăm, să fim productivi, atât în viața profesională, cât și în cea personală. Așa că gândul din spate a fost să aducem sănătatea la angajații Mega Image”, spune George Popa.

Pentru ca angajaților Mega Image să le fie simplu, adică să aibă acces ușor și rapid la un astfel de screening, a fost nevoie ca proiectul din spatele campaniei să fie unul provocator, complex și de durată.

„Îmi amintesc prima mea vizită împreună cu echipa de la Regina Maria la Mega Image. Încă de atunci m-au cucerit determinarea și hotărârea cu care ei voiau să facă un proiect de sănătate pentru angajații lor, dincolo de abonamentul medical”, mai spune George Popa, adăugând că e normal ca un astfel de proiect să poată fi implementat după discuții îndelungate, tocmai pentru a putea lua în considerare cât mai multe dintre nevoile atât ale angajaților, cât și ale angajatorului, astfel încât impactul să fie semnificativ.

„Astfel de proiecte, care își doresc să aibă un adevărat impact și la cât mai mulți angajați, nu se pot face de pe o zi pe alta”, completează George Popa, manager Proiecte Speciale Regina Maria.

Ileana Alexandru a fost atrasă mai ales de ideea aducerii investigațiilor medicale chiar acolo unde lucrează angajații Mega Image, cu ajutorul caravanei echipate special. „Ne-am gândit la ce ar putea să însemne o investigație de interes general pentru colegii noștri. Astfel că am oferit colegilor noștri posibilitatea de a beneficia în mod gratuit de un screening mamar sau abdominal. Mai mult, la finalul anului trecut, am extins investigațiile, oferindu-le posibilitatea de a efectua și o ecografie tiroidiană”, spune ea.

Cum pot angajatorii să salveze vieți?

Câtă lume se gândește că un angajator poate avea un rol atât de important în salvarea de vieți umane? Totuși, în ziua de azi, rolul angajatorului nu mai este doar de a asigura un salariu și de a oferi siguranță la locul de muncă, ci acest rol se extinde în afara programului de lucru. Un angajator poate salva vieți.

Companiile private au un rol semnificativ în promovarea și conștientizarea prevenției de către populație, atât prin facilitarea accesului la servicii medicale, cât și prin campaniile de educare și informare pe care le desfășoară. „Din ce în ce mai multe companii își asumă rolul de a asigura bunăstarea angajaților și completează pachetele medicale cu programe de wellbeing și de screening. În ultimii ani, aprox. 200.000 de angajați au primit acces la programe de wellbeing, din care aproape 40.000 au fost  screeninguri”, spune Andreea Minuță, director executiv al diviziei de abonamente a Regina Maria.

De altfel, Rețeaua privată de sănătate Regina Maria desfășoară, alături de companiile partenere, de mai bine de șase ani astfel de campanii de screening care includ investigații anuale de prevenție.

„Cele mai accesate screeninguri sunt cele oncologice, pentru depistarea celor mai frecvente tipuri de cancer. Un diagnostic timpuriu permite un tratament prompt și îmbunătățirea șanselor de vindecare. Pe termen lung, programele de screening reprezintă o schimbare majoră în ceea ce privește mentalitatea și comportamentul românilor, care au șansa să vindece în primul rând frica de diagnostic”, mai spune Andreea Minuță.

Ileana Alexandru spune că, în Mega Image, există o preocupare constantă legată de starea de sănătate a angajaților, dovedită prin derularea mai multor programe care țintesc starea de bine: „Cred că am reușit să demonstrăm că, dincolo de promisiunea noastră – Când suntem împreună suntem Mega! – stau acțiuni concrete, stau inițiative prin care adresăm nevoile lor reale. De aici și răspunsul lor în număr atât de mare la propunerea noastră”.

Andreea Minuță aduce în discuție și conceptul de wellbeing, care extinde conceptul de sănătate, cuprinzând astfel nu numai sănătatea fizică, ci și pe cea psihoemoțională. „Este foarte important ca angajatorul să înțeleagă ce înseamnă bunăstarea angajaților. În ultimii ani, sănătatea fizică a angajaților este doar o componentă a ecosistemului pe care toți îl numim, generic, loc de muncă. Organizațiile au înțeles că promovarea unei abordări holistice a sănătății angajaților, atât din punct de vedere fizic, cât și psihoemoțional, contribuie la un mediu de lucru sănătos și productiv. Este o investiție în primul rând în sănătatea angajaților și, implicit, în succesul pe termen lung al unei companii”, spune ea.

Pacienții abonați merg la medic de trei ori mai des decât cei neabonați

Dincolo de campaniile de screening, care, indiferent de importanța lor, au o durată limitată, specialiștii în sănătate vorbesc despre cât de importante sunt abonamentele atunci când vine vorba de prevenție. Când ai un abonament în care îți sunt incluse, de obicei, consultațiile și o serie de analize medicale, te duci mai des la medic, programându-te din timp. Nu mai amâni mersul la medic pentru când „o să ai bani” și, pentru că treci mai des prin cabinetul unui medic, nici nu te mai temi atât de tare de ce-ai putea afla.

„Aș vrea să felicit atât firmele, cât și pacienții care au abonamente medicale, pentru că asta înseamnă un semn de mare responsabilitate. Responsabilitate pentru tine, ca persoană, dar și pentru familie și societate. Un abonament medical îți oferă șansa la o paletă diversă de investigații medicale, ceea ce înseamnă că tu ai posibilitatea să-ți ții sub control tot timpul starea de sănătate”, spune dr. Gabriel Brătuianu, adăugând că abonamentul medical e avantajos și din punct de vedere financiar.

Milioane de români au accesat servicii medicale în rețeaua de sănătate Regina Maria.  

„În ultimul an am înregistrat o creștere de peste 20% în divizia de abonamente. Gestionăm în prezent peste 850.000 de abonamente și un portofoliu de peste 11.000 de companii. Datele ne arată că pacienții abonați vin mai des la medic. Ei vin de trei ori mai mult decât un pacient neabonat. Cele mai accesate servicii sunt exact serviciile de prevenție care sunt incluse gratuit sau cu discount semnificativ în abonamentele medicale – vorbim de consultații, analize de laborator și ecografii”, spune Andreea Minuță, directorul diviziei de abonamente a Regina Maria.

Dintre serviciile puse la dispoziția abonaților de către Regina Maria, cele mai accesate sunt analizele de laborator, urmate de consultațiile de obstetrică-ginecologie, dermatologie, cardiologie și endocrinologie.

„În topul celor mai accesate servicii medicale în ultimii trei ani au ajuns specialitățile de cardiologie, endocrinologie și dermatologie întrucât ele sunt puternic influențate de starea psihoemoțională a angajaților. Dacă nu ești bine fizic, atunci nu poți avea o stare bună din punct de vedere psihoemoțional și valabilă e și viceversa”, explică Andreea Minuță.

În condițiile în care prevenția ocupă un rol secundar în România, pentru că sistemul de sănătate public este orientat cu precădere spre tratament, sectorul medical privat își asumă responsabilitatea de a ajuta populația generală să conștientizeze că e bine să ne gândim la sănătate atunci când o avem, nu numai când avem probleme. „În contextul socioeconomic care se arată, prevenția rămâne cea mai simplă și sigură formă de a te menține sănătos, dar și de a economisi. Gradul mare de accesare a serviciilor medicale pe abonament ne arată că pacienții abonați înțeleg importanța prevenției și pun sănătatea pe primul loc”, menționează Andreea Minuță.

Și mai accesibil decât atât. Clinica virtuală și cabinete on site

Atunci când se gândește la cele mai potrivite servicii medicale pentru abonații rețelei Regina Maria, Andreea Minuță vorbește despre ele personalizat, în funcție de preferințele angajaților calificați sau ale celor din producție.

În cazul industriilor calificate, spune ea, există o preferință clară către abonamente care includ pachete medicale complexe și care răspund nevoilor angajaților atât din punct de vedere fizic, cât și psihoemoțional. „Pentru ei, aceste abonamente complexe vor fi completate și de servicii de stomatologie. Tot pentru aceste industrii, observăm cât de apreciate sunt instrumentele digitale, care îi ajută pe pacienți să-și gestioneze rapid și eficient programările la medic, să vadă rezultatele analizelor și evoluția lor în timp, precum și sumele pe care le-au economisit pe abonament”, spune Andreea Minuță.

Clinica virtuală, platforma de telemedicină a rețelei de sănătate Regina Maria, prin care pacienții se pot programa la medici și pot avea consultații online, de oriunde s-ar afla, este accesată foarte des. În 2023, s-a atins pragul de 1 milion de programări de la lansarea clinicii virtuale, ceea ce reprezintă un record în medicina digitală din România.

Pentru angajații din producție, care se mobilizează mai greu să ajungă la o clinică, e apreciat atât accesul în Clinica Virtuală, cât și trendul companiilor de a deschide cabinete on site,  la sediile companiilor: „În prezent avem peste 80 de cabinete medicale on site sau chiar minipoliclinici, cu cinci-șase cabinete deschise la sediile companiilor, astfel încât angajații să poată accesa serviciile medicale chiar acolo, la locul de muncă. Doar în ultimul an am deschis 10 astfel de locații”.

Proiecte de viitor

Atât rețeaua Regina Maria, cât și Mega Image, vor continua să pună în aplicare programe de sănătate destinate angajaților, inclusiv campanii de screening care presupun deplasarea la magazinele, depozitele sau Sediul Central a unor caravane echipate medical.

„Luăm în calcul să organizăm mai multe inițiative de acest gen, să adăugăm și investigații noi pentru colegii noștri, să reluăm caravanele care au avut atât de mult succes pentru colegii noștri”, spune Ileana Alexandru, vicepreședinte de HR la Mega Image.

Rețeaua privată de sănătate Regina Maria intenționează să extindă astfel de proiecte și către alte companii partenere, cu atât mai mult cu cât se constată că, după pandemie, tot mai mulți angajatori sunt atenți la sănătatea angajaților lor și aleg să completeze abonamentele medicale deja existente cu diferite extraopțiuni.

„Avem deja discuții cu multe companii pe astfel de proiecte. Companiile au înțeles că angajatul este o ființă complexă și holistică și încearcă să o trateze ca atare. Sunt luate în calcul dimensiuni precum sănătatea psihoemoțională, sănătatea orală sau din zona de screening de prevenție”, explică George Popa, managerul de proiecte speciale de la Regina Maria.    

În cele din urmă, misiunea rețelei Regina Maria este, după cum mărturisește Andreea Minuță, director executiv al diviziei de abonamente, de a construi o rețea de sănătate care să arate comunității că îi pasă autentic de oameni. Obiectivul pe termen lung este de a crește generații de pacienți mai sănătoși, mai informați și mai responsabili, ceea ce vine la pachet cu o schimbare profundă a mentalității.

„Acționăm conduși de credința că pacientul trebuie să se afle în centrul preocupărilor noastre și că doar așa îi putem oferi acestuia experiențe pozitive memorabile. Suntem singurul furnizor privat din România care oferă pacienților posibilitatea de a acorda recenzii medicilor după vizita la medic. Avem în prezent peste 720.000 de recenzii pe care pacienții le-au oferit medicilor noștri, cu o medie de 9,56 la nivelul întregii rețele. Aceste recenzii sunt transparente și sunt publicate pe site-ul nostru și ajută pacienții în alegerea celor mai potriviți medici pentru a-și rezolva problemele medicale. În plus, suntem singurul furnizor de servicii medicale din România care măsoară gradul de satisfacție al pacienților cu privire la accesarea serviciilor medicale, iar rezultatele ne arată că direcția în care mergem este cea bună”, mai spune Andreea Minuță.    

Articol susținut de Regina Maria

Loading

DIVERSE

Horoscop rune 20 mai 2025. HAGALAZ anunţă transformări majore. OTHILA, inversată, aminteşte de vechi probleme

Publicat

in

Horoscop rune 20 mai 2025. Runele sunt considerate alfabetul zeilor si sunt seturi de simboluri gravate pe pietre, lemn sau sticla ce reprezinta semne sacre care sunt conectate cu lumea supranaturalului. Ele au provenienta din triburile nordice si germanice si dateaza inca din secolul 1. Totalitatea runelor laolalta cu puterile si conexiunile lor formeaza un sistem magic, adevarat centru de forta ce se considera ca aduc mesaje de la zei.

Iata mesajele pe zodii in etalarea runelor pentru marti 20 mai 2025
In legenda norvegiana, se stie ca zeul Odin si-a tras in teapa inima cu propria sa sulita si a atarnat-o in copacul vietii Yggdrasil pentru noua zile si noua nopti, totul ca sa poata percepe semnificatia mistica a runelor. Zeul Odin a facut acest urias sacrificiu plin de chin si risc pentru sine pentru ca stia ca runele transmiteau mesaje adanci, fiind punti de comunicare intre supranatural si natural, iar daca putea intelege aceste mesaje ar fi dobandit intelepciune profunda si putere nelimitata. Zeul si oamenii sai puteau folosi runele ca vraja pentru protectie si succes pentru ca ele erau simboluri izvorate din sursa destinului.

De aceea, inca din primul secol popoarele germanice au folosit runele atat pentru scris cat mai ales pentru virtutile lor metafizice si de natura magica.
Este un instrument foarte valoros pentru cei ce cauta intelegere mai profunda a situatiilor, predispozitii sau raspunsuri subtile la o intrebare. Runele nu iti dau un indiciu iar tu iti folosesti intuitia pentru urmatorul tau pas.

Horoscop BANI si SUCCES 20-25 mai 2025. Săptămână cu prudenţă financiară, norocul e volatil

Desi in acele vremuri toata lumea le folosea, adevaratii cunoscatorii ai tainelor runelor erau considerati vindecatori sau magicieni. Doctorii tratau boli, razboinicii se rugau pentru batalii in lupte, vanatorii pentru o prada bogata.

Fiecare runa are mai multe semnificatii si un element comun intre acestia iar interpretarea etalarilor este variata si are la baza exact semnificatia acestor pietre magice.

Primeste mesajul, coreleaza-l cu viata ta prezenta si extrage din el tot ce e mai bun ca sa te imputerniceasca si sa iei cele mai bune decizii!

Horoscop rune 20 mai 2025 pentru BERBEC
Runa etalata – Hagalaz: Esti pe punctul de a experimenta o transformare majora. Accepta schimbarile neasteptate si foloseste-le ca pe o sansa de a te elibera de vechile obiceiuri care nu iti mai sunt de folos.

Cele 4 ZODII care dau marea lovitură până la sfârșitul lunii MAI 2025. Au SUCCES pe toate planurile

Horoscop rune 20 mai 2025 pentru TAUR
Runa etalata – Jera: Jera este simbolul recoltei. Ai timp pentru de toate. Urmeaza un eveniment anual important. Sau poate primesti recompense pentru eforturile de puse pana acum. O persoana cu o rabdare uriasa iti face o promisiune.

ETALARE RUNE pentru GEMENI
Runa etalata – Nauthiz: La nivel spiritual, aceasta runa  iti transmite mesajul ca sufletul tau simte nevoia unei inaltari. Sufletul se simte sarac si are nevoie de o imbogatire. Aceasta nemultumire spirituala te poate impiedica sa atingi abundenta in stare materiala.

Horoscop rune 20 mai 2025 pentru RAC
Runa etalata – OTHILA, inversata. Se cere ca acum sa dai jos un rand din pielea ta veche. Daca primesti beneficii ti se poate cere sa cedezi tu ceva. Poate sa fie dificil pentru ca parte din ceea ce ar trebui sa dai face parte din felul tau de a fi din trecut, deci trebuie sa renunti la aceasta identitate ca sa ai parte de noile castiguri.

ETALARE RUNE pentru LEU
Runa etalata – Raido: Aceasta runa iti da sfatul sa fii atent la tot, inclusiv in viata de zi de zi. Fii pregatit sa depui eforturi sa te mobilizezi, este foarte important acum. Daca te astepti la ceva bun, iti este posibil dar nu va fi servit pe platou. Daca esti intr-o stare calma si lenesa, exista un mare risc sa iti pierzi norocul daca nu esti suficient de muncitor.

Mai multe pe sfatulparintilor.ro

Loading

Citeste mai mult

DIVERSE

Horoscop BANI si SUCCES 20-25 mai 2025. Săptămână cu prudenţă financiară, norocul e volatil

Publicat

in

Horoscop BANI si SUCCES 20-25 mai 2025.  Iata ce aduc zodiilor evenimentele astrale ale saptamanii pe domeniul financiar, cariera, relationare cu ceilalti pentru aceasta zona. Este de dat, este de primit, este de conservat ce avem, sunt ocazii sa facem noi bani sau sa tinem de ce este?

Horoscop BANI BERBEC (21 martie – 19 aprilie)
Saptamana aceasta poti trece prin anumite drame relationale. Lucrurile pe care considerai de la sine inteles intre tine si sefii tai sau mentorii sau angajatii pot fi intelese si interpretate gresit sau criticate. Lasa-le sa treaca, da-le jos de pe umerii tai si alta data sa fii mai clar. Daca banii sunt legati de aceste situatii, comunica-ti clar nevoile si nu lasa un conflict sa strice un bun parteneriat benefic pentru toti.

Relatia Berbecului cu banii:
Berbecii sunt uluitor de eficienti in joburile lor si au predispozitia sa faca, asadar, multi bani din munca lor. Sunt insa destul de impulsivi si pot face multe cheltuieli neplanificiate. Pot sa tina de un buget o vreme, insa daca ceva ii tenteaza, vor face acea cumparatura. Totusi, Berbecii sunt si intelepti si stiu cand sa isi puna singuri limita cu privire la suma cheltuita, asa incat sa se mentina in echilibru.

Horoscop bani si succes TAUR (20 aprilie – 20 mai)
Te simti mai liber saptamana aceasta sa iti asumi riscurile pe planul comunicarii care duce la rezultate mai bune financiar. Vei culege rezultate cand vine vorba de eforturi la munca sa faci mai multi bani sau in cautarea unui nou job. Ai mai multe oportunitati sa castigi mai mult prin ore suplimentare sau un part time. Dar sunt si aspecte mai neplacute din zona jobului. Daca compania unde esti pare nesigura, pregateste-ti cvul si incepe sa il trimiti.

Relatia Taurului cu banii:
Taurii adora lucrurile frumoase, le place sa se rasfete in ceea ce poate fi cumparat cu banii si se bucura din plin de posesiunile lor materiale. Muncesc si foarte mult si sustinut ca sa isi faca banii si sunt buni la a-i produce si atrage, dar sunt si mari priceputi la a-i cheltui. Din acest motiv, au tendinta sa aiba probleme cu bugetul ; nu suporta ca cineva sa le spuna ca nu pot avea ceva sau sa nu isi cumpere ceva pentru ca e prea extravagant fata de ce au altii. In schimb, Taurii sunt generosi si fac cadouri scumpe si celorlalti. Din fericire pentru ei, au un fel de manager interior al banilor, deci daca lucrurile devin prea dezechilibrate, isi vor pune frana la cheltuieli. Dar trebuie sa ajunga foarte aproape de acea limita ca sa simta cu adevarat pericolul financiar.

Horoscop BANI GEMENI (21 mai – 20 iunie)
Esti mai guraliv si mai social decat ai fost pana acum. Vei avea o saptamana plina de surprize placute. Ceva ce credeai ca stii va trebui reaprofundat sau poti avea brusc dorinta imperioasa sa iti extinzi educatia cu cursuri sau workshopuri noi. Este un aspect pozitiv care te va ajuta sa castigi mai multi bani inclusiv din vanzari internationale.

Horoscop Camelia Pătrășcanu. Taurii, Leii și Fecioarele, schimbări importante în viitorul apropiat

Relatia Gemenilor cu banii:
In Gemeni exista o dubla personalitate si in legatura cu tema banilor. Pe de-o parte, exista o parte a lor care este foarte practica si prudenta financiar dar exista si cealalta parte careia ii place sa riste, sa isi joace banii, sa isi incerce norocul prin miscari nu foarte sigure financiar. Nu exista o predictie care parte va domina, poate fi oricare oricand. Gemenii sunt foarte buni sa isi economiseasca banii, sa ii cheltuiasca cu intelepciune si apoi, din senin, sa apara o idee, o ocazie si sa fie in stare sa faca ceva nesabuit cum ar fi sa cumpere actiuni fara sa fie siguri ca e bine sau sa investeasca intr-o afacere instabila.

Horoscop bani si succes RAC (21 iunie – 22 iulie)
Aspectele astrale ce afecteaza casa ta pentru invatat, predat, calatorie si legi iti arata ca vei avea o saptamana buna sa iti imbunatatesti abilitati in domeniile de mai sus care duc la cresteri financiare urmare a unei versiuni mai profesioniste a ta. Vei putea constata ca legea este de partea ta intr-o contradictie pe care o ai poate cu cineva, chiar in dispute financiare. Intre timp, trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea sa fii si tu tratat.

ULTIMA conjuncție SOARE-URANUS în TAUR pentru următoarele 8 decenii. Marea revelație a DESTINULUI, toate ZODIILE sunt vizate! 

Relatia Racului cu banii:
Pentru Raci, banii sunt in totalitate asociati cu cuibul, fiind foarte important pentru ei sa aiba o fundatie solida in care sa se ocupe de cei dragi si o casa sigura si foarte confortabila. Nu isi cheltuie banii impulsiv. Daca fac planuri sa cumpere ceva substantial in casa, vor face cercetari ca sa fie siguri ca e cea mai buna oferta. Racii stiu sa isi faca un buget si sa tina de el si sa il pastreze pentru cheltuieli mari si importante. Ei nu vor sa simta niciodata frica de a nu avea suficient pentru a-si mentine casa; daca asa ceva s-ar intampla, s-ar invinovati si intreaga lor lume s-ar destrama.

Mai multe detalii, pe sfatulparintilor.ro

Loading

Citeste mai mult

DIVERSE

Școală la domiciliu, în situații de excepție. Ministrul Daniel David a prezentat cine și cum va beneficia de această formă de educație alternativă

Publicat

in

Ministrul Educației, Daniel David, vine cu un proiect în ajutorul părinților care vor să-și educe copiii acasă. Vorbim despre home schooling (școală acasă), o formă de educație alternativă.

Daniel David a prezentat luni, într-o conferință de presă, cele mai importante coordonate ale acestui proiect, astfel încât să se înțeleagă foarte clar cum și în ce condiții s-ar putea beneficia de această formă de educație. Demnitarul a detaliat procedurile legate de home schooling, care sunt legate, printre altele, de urmărirea permanentă a progresului elevului, inclusiv în ceea ce priveşte dezvoltarea emoţională şi integrarea în colectivitate.

Citește și Daniel David spune că ar putea rămâne la Ministerul Educației „dacă” vede că există un guvern care își asumă „lucruri mari” în programul de guvernare

Ministrul Educației a subliniat, în primul rând, că home schooling-ul va viza ”situații de excepție” și nu va fi practică uzuală.

”Eu cred că nu trebuie să ne ascundem că este o practică care există în diverse ţări şi am propus home schooling-ul ca o situaţie educaţională posibilă în România pentru situaţii de excepţie, nu ca o practică obişnuită, nu ca o practică curentă. Eu cred că este un lucru corect să deschidem posibilitatea home schooling-ului şi să nu mai avem aceste situaţii în care oamenii fac pe ascuns, după aceea se trezesc în faţa legii că au probleme, hai să reglementăm!”, a explicat Daniel David, citat de news.ro.

În ce condiții va putea un copil să facă școală la domiciliu

Ministrul a precizat apoi care sunt etapele de parcurs pentru ca un copil să beneficieze de școală la domiciliu.

Astfel, iniţial, trebuie depusă o solicitare scrisă de către părinţii care doresc să îşi şcolarizeze copilul acasă. Solicitarea va trebui adresată autorităţilor locale, mai precis actualelor inspectorate şcolare, și va trebui să conțină argumente convingătoare privind nevoia şcolarizării la domiciliu de către familie. În aceeași cerere, va trebui demonstrat că nivelul de educaţie al persoanelor care se vor ocupa de şcolarizare este acceptabil.

Tot în solicitare, va trebui prezentat un plan de lucru, în care să fie detaliat numărul de ore şi de zile de predare – învăţare – evaluare preconizat. Totodată, va trebui demonstrat că pot fi oferite condiţii de lucru satisfăcătoare pentru atingerea obiectivelor, conform programei şcolare, și va trebui, de asemenea, să fie indicate materialele folosite (manuale, auxiliare) şi metodele prin care se face monitorizarea progresului elevului.

În aceeași solicitare trebuie identificată o ”şcoală – umbrelă” care să faciliteze monitorizarea progresului elevului, prevede același proiect.

Solicitarea va fi urmată de o testare iniţială a copilului. Dacă motivele invocate în cerere sunt evaluate ca fiind justificate, copilul trebuie evaluat, independent şi comprehensiv, din punct de vedere cognitiv, precum şi din punct de vedere al performanţelor şcolare/preşcolare şi al dezvoltării socio-emoţionale.

”Testarea este necesară pentru a determina dacă dezvoltarea viitorului elev şcolarizat la domiciliu este similară cu a altor copii de aceeaşi vârstă (şi a identifica potenţiali factori de risc care pot afecta negativ dezvoltarea copilului)”, se mai arată în proiectul făcut public de ministrul Educaţiei.

Ulterior, în fiecare an, va fi făcută o raportare incluzând activităţile desfăşurate în conformitate cu programa şcolară, precum şi măsurile luate de familie pentru prevenţia izolării sociale a copilului – de pildă, implicarea lui în activităţi extracurriculare.

Tot anual va fi făcută o monitorizare a competenţelor copilului școlarizat la domiciliu.

”Pentru a preveni carenţe în dezvoltarea şcolară şi socio-emoţională a elevilor şcolarizaţi la domiciliu de către familie, trebuie ca aceştia să participe la evaluări anuale, la finalul anului şcolar. Aceste evaluări pot fi făcute de către profesorii şi de către consilierii şcolari din şcoala la care este arondat elevul sau de către o comisie stabilită la nivelul inspectoratului şcolar. Standardele minimale de performanţă vor fi stabilite conform programei şcolare la nivelul inspectoratului şcolar. Este indicat ca evaluările anuale să cuprindă atât dezvoltarea competenţelor şcolare ale elevilor, cât şi cele socio-emoţionale”, se mai arată în același proiect.

Propunerile privind şcolarizarea la domiciliu mai prevăd reînnoirea periodică a solicitării, în condiţiile în care contextul familial se poate schimba odată cu trecerea timpului, iar asta poate influenţa condiţiile de şcolarizare la domiciliu de către familie. Solicitarea va trebui reînnoită periodic, mai precis o dată la trei ani.

Citește și Anunțul făcut de PPC, fostul Enel, pentru toţi clienţii din România. Decizie de ultimă oră a companiei

Loading

Citeste mai mult

DIVERSE

Proprietarul Mega Image și Profi a numit un fost membru al boardului Lidl în funcția de Chief Commercial Officer. Se dorește eficientizarea costurilor și dezvoltarea mărcilor private în România

Publicat

in

Ahold Delhaize, proprietarul lanțurilor Mega Image și Profi din România, l-a numit pe Tim Bork ca Chief Commercial Officer pentru Europa și Indonezia. Poziția a fost creată cu scopul de a accelera strategia de creștere în cele două regiuni, iar Bork a fost cooptat de la concurentul Lidl, unde a fost membru al boardului internațional.

Tim Bork, unul dintre foștii lideri ai grupului Lidl este, începând de astăzi, 19 mai, noul Chief Commercial Officer pentru Ahold Delhaize Europe & Indonesia, regiune din care face parte și România unde Ahold operează sub siglele Mega Image și Profi.

Rolul ocupat de acesta este unul nou, creat special pentru a accelera strategia de creștere acompaniei în regiune, managerul fiind responsabil de modelarea și conducerea dezvoltării comerciale și a lanțului la nivel european. Așadar, Bork va fi responsabil de gurnizarea strategiilor de achiziții, dar și de dezvoltarea mărcilor proprii specifice pentru Europa, bazate pe analize aprofundate. Alături de echipele comerciale, acesta va căuta oportunități de eficientizare a proceselor în domenii comerciale cheie, de reducere a costurilor și de realizare a beneficiilor utilizând singeriile din grup.

Citește și: Câți bani au adus magazinele Profi proprietarului Mega Image. Ce strategii are grupul Ahold Delhaize pentru a crește vânzările în România

Cine este Tim Bork, noul Chief Commercial Officer Mega Image și Profi

Tim este din Germania și are peste 20 de ani de experienșă în retailul alimentar internațional, deținând mai multe funcții de conducere la Lidl. Recent, acesta a fost Chief Customer and Purchasing Officer și membru al consiliului de administrație la LIDL International. În ultimul său rol, Tim a condus achizițiile internaționale de produse alimentare, a gestionat operațiunile de comerț electronic în șase țări și a fost responsabil de managementul comercial, inclusiv de marketing, experiența clienților și loialitate.

Tim și-a început cariera în domeniul achizițiilor și a continuat să evolueze. În calitate de membru al Consiliului de administrație al unei divizii, a fost responsabil de aprovizionarea cu produse sub marcă proprie în peste 30 de țări.

 „Sunt încântat să mă alătur Ahold Delhaize și să contribui la strategia sa puternică orientată către client și excelență operațională. Aștept cu nerăbdare să lucrez cu echipele din Europa și Indonezia și sper că pot aduce o experiență valoroasă, combinând mentalitatea mea de creștere cu „ADN-ul accesibilității” pentru a debloca noi oportunități de inovare și colaborare, având întotdeauna clientul în centrul a tot ceea ce facem.”, a declarat acesta.

Citește și: Trucul cu care Lidl vrea să distrugă concurenţa făcută de Mega Image. Culmea, este preluat chiar de la rivali!

Loading

Citeste mai mult

DIVERSE

Cele 4 ZODII care dau marea lovitură până la sfârșitul lunii MAI 2025. Au SUCCES pe toate planurile

Publicat

in

Poate părea incredibil acum, dar până la sfârșitul lunii vei înțelege de ce tot ce ai trăit până acum te-a pregătit pentru ceea ce urmează.
cele 4 zodii cărora destinul le servește, în sfârșit, recompensa pe care nici ele nu îndrăzneau s-o viseze cu ochii deschiși.

4 zodii dau lovitura până la sfârșitul lunii mai 2025

Leu

Ți-ai dorit ceva foarte specific de atât de mult timp, Leu, și nimeni din jurul tău nu a avut nicio idee. Ascunzi atât de puține lucruri de lume, pentru că ești mereu undeva în lumina reflectoarelor, dar în sfârșit a venit momentul ca visul tău secret să-și facă debutul public. Nu poți deveni muzician sau model, CEO sau bucătar temporar fără să-ți faci numele cunoscut.

Totul este la îndemâna ta înainte de sfârșitul lunii și tot ce trebuie să faci este să smulgi rotițele de antrenament care te-au împiedicat să vezi munca vieții tale ca pe altceva decât un hobby sau o aspirație. Ai depus efortul. Ai acreditările. Acum este momentul să revendici pe bună dreptate ceea ce a făcut mult timp parte din identitatea ta și să strălucești pentru ca toată lumea să vadă.

Fecioară

Fecioară, este o situație dificilă. Cum să-ți explic că succesul pe care l-ai obținut, de când te știi, nu a fost succesul pe care ți l-ai dorit cu adevărat. Ți-a plătit facturile, ți-a asigurat o poziție stabilă ca membru respectabil al societății, dar nu ți-a umplut inima sau sufletul așa cum ți-a umplut buzunarele sau calendarul.

Vezi și Astrele se aliniază pe 21 mai, ora 7, pentru cinci zodii. Alarma sună cu vești bune, BANI și noroc

Amintește-ți de zilele în care erai prea tânăr ca să recunoști așteptările altcuiva de la tine. Zilele în care visai la covoare zburătoare sau la creșterea unei menajerii de dragoni. Reconectează-te cu acea versiune inocentă a ta și cu ceea ce își doreau. Asta e tot ce îți stă la dispoziție înainte de sfârșitul acestei luni. Trebuie doar să fii suficient de perspicace pentru a vedea legătura dintre acele vise și oportunitățile din fața ta.

Citește continuarea pe sfatulparintilor.

Loading

Citeste mai mult

DIVERSE

Se închide definitiv un celebru supermarket deschis în epoca comunistă. Reforma fiscală a pus lacătul pe magazin

Publicat

in

Aproape toate rafturile și frigiderele au fost golite, iar aprovizionarea a fost sistată. Raionul alimentar va fi lichidat până la finalul săptămânii, relatează publicația rusă 74.RU, citată de Libertatea.

Se închide definitiv un celebru supermarket deschis în epoca comunistă

Inițial, clienții au crezut că magazinul intră în renovare, dar, ulterior, au aflat de la angajați că acesta se va închide definitiv. Traktorozavodski era singurul magazin din oraș în care localnicii puteau găsi produse de la furnizori locali. De exemplu, de aici puteau fi cumpărate produse de cofetărie Sitno, greu de găsit în alte magazine.

Supermarketul Traktorozavodski a fost primul supermarket cu autoservire din oraș. În perioada sovietică, ocupa un întreg etaj și era cunoscut ca Supermarketul nr. 13. A trecut prin toate transformările epocii: de la lipsuri alimentare și cupoane, până la liberalizarea pieței și privatizare.

Citeste si Supermarketul care îi face pe coloșii Auchan și Kaufland să tremure. Lidl a dat lovitura în România

Mulți dintre angajați au lucrat acolo zeci de ani. De exemplu, Nina Ivanovna s-a angajat în 1984 și nu a lucrat niciodată în altă parte. Spune că închiderea magazinului o afectează profund, și nu doar la nivel salarial. Se atașase de acest loc de muncă, iar acum simte că pierde o parte importantă din viață.

Își amintește de perioada grea a anilor 90, când prețurile creșteau constant, iar aprovizionarea se făcea personal, direct de la depozite.

Cu toate că nu ducea lipsă de clienți, supermarketul nr. 13 nu a putut face față concurenței. Lanțuri precum Pyaterochka sau Magnit au devenit mult mai atractive pentru locuitorii din zonă.

Noua reformă fiscală a determinat închiderea magazinului

Reforma fiscală care intră în vigoare în 2025 – ce impune TVA pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de ruble – a fost picătura care a umplut paharul și care a determinat conducerea să pună lacătul pe magazin.

Directorul Alexander Kiiko a explicat că majorarea prețurilor pentru a acoperi noile taxe ar face magazinul necompetitiv.

Citeste si Ce prețuri au un litru de ulei sau un kilogram de roșii la un supermarket în China. Prețuri mult mai mari decât în România, deși salariile sunt mult mai mici

Prin urmare, magazinul va fi închis, iar spațiul închiriat. Locul în care a funcționat Traktorozavodski va fi ocupat de un magazin Pyaterochka. Contractul de închiriere a fost semnat în aprilie, iar deschiderea noului magazin este programată pentru sfârșitul lunii iunie, mai spune sursa citată.

Loading

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Câmpulung

În Trend