Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Ministerul Afacerilor Externe, de Ziua Internaţională a Drepturilor Omului: E necesară identificarea unor răspunsuri eficiente pentru xenofobie și rasism

Publicat

in

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) afirmă, de Ziua Internaţională a Drepturilor Omului, că, în contextul actual, pe fondul intensificării rasismului, xenofobiei, discursului instigator la ură, cât şi al conflictelor aflate în desfăşurare, este necesară identificarea unor răspunsuri eficiente, pe termen lung, pentru contracararea acestor fenomene.

”Ministerul Afacerilor Externe salută celebrarea, la 10 decembrie, a Zilei Internaţionale a Drepturilor Omului şi marcarea a 75 de ani de la adoptarea Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului. Cu această ocazie, Ministerul Afacerilor Externe reafirmă angajamentul său pentru promovarea şi protejarea tuturor drepturilor omului şi condamnă orice formă de alterare şi de încălcare a acestora. În contextul internaţional actual, marcat de provocări multiple, atât pe fondul intensificării rasismului, xenofobiei, discursului instigator la ură, cât şi al conflictelor aflate în desfăşurare, este necesară identificarea unor răspunsuri eficiente, pe termen lung, pentru contracararea acestor fenomene”, arată reprezentanţii MAE, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, celebrarea Zilei Internaţionale a Drepturilor Omului contribuie la conştientizarea faptului că drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului trebuie să fie protejate la toate nivelurile de sistemele de drept şi de către toţi participanţii la viaţa publică.

”Ansamblul de acţiuni de politică externă ale României, precum şi priorităţile statului român la nivelul organismelor internationale în cadrul ONU, inclusiv din perspectiva calităţii de membru în Consiliul Drepturilor Omului, permit României să demonstreze ataşamentul său la valorile democraţiei, statului de drept, dreptului internaţional şi drepturilor omului”, subliniază MAE.

Organizaţia Naţiunilor Unite a adoptat, în 10 decembrie 1948, Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, completată ulterior cu alte documente: Convenţia privind Eliminarea Tuturor Formelor de Discriminare Rasială (1965), Convenţia Internaţională asupra Drepturilor Politice şi Civile (1966), Convenţia pentru Eliminarea Tuturor Formelor de Discriminare Împotriva Femeilor (1979), Convenţia Împotriva Torturii (1984), Convenţia împotriva Apartheid-ului (1985), Convenţia Drepturilor Copilului (1989) şi altele. Disponibilă în peste 500 de limbi, Declaraţia pentru Drepturile Omului este în prezent cel mai tradus document din lume.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

VIDEO – Austriecii fac minuni în România: Imagini spectaculoase cu autostrada care va traversa Carpații

Publicat

in

Austriecii de la PORR avansează serios cu cele două tuneluri Alina și Daniela, care vor traversa Munții Carpați la nivel de autostradă. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a fost în vizită pe șantierul autostrăzii Sibiu Pitești și a arătat că lucrările sunt în avans la cele două tuneluri, străpungerea urmând a fi terminată în primăvara anului viitor. Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

”Pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1 primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite

Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești

Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu

Povestea denumirii acestor 2 galerii provine din tradiția minerilor, pe care o păstrează și antreprenorul austriac, conform căreia Santa Barbara (în religia catolică) sau Sfânta Varvara (în religia ortodoxă) este ocrotitoarea minerilor, tuneliștilor și a tuturor oamenilor care lucrează în subteran.

Astfel, la începerea oricărei lucrări de săpătură în subteran, are loc o ceremonie de binecuvântare a șantierului și a tuturor celor care lucrează acolo, sub patronajul Sfintei Barbara, a cărei statuetă este amplasată între cele două galerii pe o nișă specială, urmând a rămâne în acest loc până la finalizarea lucrărilor, pentru a oferi muncitorilor protecție și binecuvântare.

content-image

Tot în cadrul acestei ceremonii, în semn de omagiu pentru Sfânta Barbara, în timpul lucrărilor, sunt denumite simbolic cu nume de fete, așa cum se practică în toată lumea, fie tunelurile, fie instalațiile tip TBM care realizează tunelurile.

Astfel, pe durata lucrărilor, constructorul a denumit cele două galerii – Daniela și Alina, după cele două doamne manager de proiect, iar denumirea oficială fiind Tunelul Momaia, după dealul pe care îl străpunge.

Această tradiție este omniprezentă chiar și astăzi în construcția de tuneluri și păstrată în toată lumea, un exemplu fiind în Londra, unde englezii au denumit un tunel – Elisabeta, conform acestei tradiții (link-uri în comentarii).

Tunelul Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente

– sistem de ventilație

– sistem de evacuare

– iluminat public

– sistem de comunicare

– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului

Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method, iar lucrările la cele două fire sunt deja în avans față de grafic.

Acesta Autostrada face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițițional 2021-2023 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, arată Ionel Irinel Scrioșteanu.

Cea mai complexă autostradă din România

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

Când va fi finalizată, această autostradă va asigura o conexiune pe autostradă care va traversa întreaga Românie și vom putea merge exclusiv pe autostradă de la Arad la Constanța.

Care va fi evoluția lucrărilor

,,Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier :

aprilie 2024 – relocarea DN73 C

iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.

Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp !”, arată cei de la PORR.

Citeste mai mult

NATIONAL

Inconștiență maximă la volan! ‘Zbura’ pe șosea cu o viteză ca la F1, dar a fost tras pe dreapta de polițiști / VIDEO

Publicat

in

Poliiştii din Braşov au surprins cu aparaul radar un şofer care circula cu 275 km pe oră. Acesta a fost amendat şi a rămas fără permis de conducere pentru o perioadă de 120 de zile.

”Stimate conducător auto, avem onoarea de a te informa că vehiculul tău a fost surprins de aparatul radar într-o cursă de viteză mai captivantă decât un film de acţiune! Suntem impresionaţi de performanţa ta, însă suntem aici pentru a te ajuta să rămâi cu picioarele pe pământ (sau pe asfalt, în cazul tău).

În urma analizei detaliilor, am decis să-ţi oferim un „permis de odihnă” timp de 120 de zile. Consideră acest interval ca pe unul de meditaţie, timp în care îi vei privi pe ceilalţi cum şofează”. a transmis Poliţia Braşov pe pagina de Facebook.

În aceeaşi notă, poliţiştii i-au trasmis şoferului că va avea timp să consulte articole despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora.

”Tot pentru această perioadă, în care nu vei putea conduce, ţi-am pregătit o listă cu articole interesante despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora. Sperăm să descoperi că deplasarea cu viteza legală poate fi chiar mai distractivă! Aşadar, după ce îţi vei redobândi permisul, condu în siguranţă şi fii atent la indicatoarele de viteză – ele nu sunt doar elemente”, mai precizează poliţiştii.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend