AUTO
„Minciuni”: Ce spune un laureat al Premiului Turing despre promisiunile Tesla privind mașinile ce se conduc singure
Publicat
acum 2 săptămâniin
De
adminYann LeCun, un laureat al Premiului Turing și unul dintre cei 3 cercetători supranumiți „Nașii A.I.”, sugerează că promisiunile făcute de Elon Musk privind mașinile Tesla care se conduc singure sunt minciuni, relatează futurism.com.
„Elon: ‘V-am tot mințit din nou și din nou în ultimii 8 ani despre capabilitățile Tesla de Șofat Autonom Deplin, dar voi ar trebui să credeți tot ce spun despre politică și toate celelalte lucruri’”, a scris LeCun într-un mesaj distribuit recent pe „X”, rețeaua de socializare deținută de Musk.
Mesajul scurt al lui LeCun, în care acesta parafrazează presupusa mentalitate a miliardarului sud-african, a venit la o postare în care cercetătorul a redistribuit o amplă analiză publicată de Dan O’Dowd, un antreprenor și activist din domeniul tech cunoscut pentru criticile sale la adresa lui Musk și Tesla.
„Elon Musk a promis lumii timp de 10 ani că Tesla este pe cale să rezolve autonomia. Tesla nu este nici măcar aproape. După ani de eșecuri, Musk a anunțat în 2023 Șofat Autonom Deplin Versiunea 12, despre care a promis că va fi salvatorul groaznicului proiect al Tesla de șofat autonom”, scrie Dowd în deschiderea analizei în care îl numește pe miliardarul sud-african un „șarlatan”.
„Dar după ani de dezvoltare, v12 s-a demonstrat a fi la fel de proastă ca predecesoarea sa, Versiunea 11”, a subliniat el.
„Tesla este încă incapabilă să facă Șofatul Autonom Deplin să funcționeze, în pofida unei rescrieri totale. Este clar că ei nu sunt capabili să soluționeze autonomia. Afacerea Tesla cu taxiurile robotice este moartă la sosire”, a scris Dowd la finalul analizei, referindu-se la un alt proiect promis de Musk.
Ceartă halucinantă între Elon Musk și un cunoscut cercetător
În ceea ce-l privește pe Yann LeCun, un specialist în știința calculatoarelor care în prezent predă la Institutul pentru Științe Matematice din New York și este directorul de cercetare al companiei Meta, el nu este la prima dispută cu Elon Musk.
Într-un mesaj distribuit tot pe „X” înspre sfârșitul lunii mai, LeCun a scris că oamenii ar trebui să se alăture xAI doar dacă „pot suporta un șef” care „scoate pe gură teorii ale conspirației nebunești” și vine cu afirmații exagerate despre cum lucrurile la care se lucrează „vor fi rezolvate anul viitor”.
El s-a referit la compania de cercetări în domeniul inteligenței artificiale pe care Musk a înființat-o în vara anului trecut după ce miliardarul a invitat oamenii să vină să lucreze la xAI „dacă credeți în misiunea noastră de a înțelege universul”. Musk prezintă această companie a sa drept „a treia cale” în domeniul cercetărilor privind inteligența artificială.
Când LeCun a scris că a ales să lucreze la Meta, compania fondată și condusă de Mark Zuckerberg, în loc să își fondeze propria companie fiindcă „sunt un om de știință, nu un om de afaceri”, Musk l-a întrebat „ce ‘știință’ ai făcut în ultimii 5 ani”. El a respins totodată drept „nimicuri” cele peste 80 de articole de specialitate pe care LeCun le-a publicat doar din 2022 încoace.
„Devii slab. Încearcă mai mult”, i-a mai scris Musk pe „X” cercetătorului, adăugând că acesta „doar urmează ordinele”, o referință probabilă la faptul că LeCun este angajatul lui Mark Zuckerberg la Meta.
Schimbul de replici a fost atât de neobișnuit încât el a fost relatat integral de cunoscuta revistă financiară Forbes.
Yann LeCun a primit Premiul Turing pentru contribuțiile sale în domeniul „Deep learning”
LeCun a primit în 2018, alături de cercetătorii Yoshua Bengio și Geoffrey Hinton, Premiul Turing pentru munca lor la tehnologia de învățare profundă structurată („deep learning”), care face parte din familia metodelor de învățare automatizată bazată pe rețele neuronale artificiale.
Cei 3 cercetători sunt numiți colocvial „Nașii A.I.” sau „Nașii Deep learning”.
Considerat „Premiul Nobel pentru informatică”, Premiul A. M. Turing este decernat anual „unei persoane alese pentru contribuțiile de natură tehnică aduse comunității informatice”, care „trebuie să aibă importanță majoră de durată în domeniul informaticii”.
Premiul este numit după Alan Mathison Turing, matematicianul britanic care este considerat de mulți oameni de știință a fi părintele informaticii teoretice și inteligenței artificiale.
Poate vrei sa citesti
Poliția Capitalei (MAI): La Piața Unirii e un litigiu civil. El va fi tranșat de instanțele de judecată / Foto
Caz șocant în Hunedoara: O bonă a pierdut trei copii pe care îi avea în grijă/ Au fost daţi în urmărire naţională
Agenţie de evaluare financiară: ‘În următorul deceniu va creşte probabil numărul ţărilor în incapacitate de plată’
Tensiune maximă între marile puteri nucleare: Rusia refuză orice negociere cu SUA
Bursa de la Bucureşti a închis pe roşu prima şedinţă de tranzacţionare a acestei săptămâni
Gabriela Firea a izbucnit după ce a văzut scandalul cu planșeul de la Piața Unirii: ‘Viața oamenilor nu poate fi manipulată la infinit în scop politic’
AUTO
Noua Dacia Bigster, lăudată de britanicii de la „Top Gear”: „Pregătită să urce un munte”
Publicat
acum 14 orein
14 octombrie 2024De
admin„Conceptul care a prefigurat acest BigBoy a ilustrat ambiția Dacia de ‘a urca pe înălțimi mai mari‘. Se pare că au luat acest obiectiv în serios, pentru că noua Dacia Bigster pare pregătită să urce un munte”, scrie site-ul celebrei emisiuni auto „Top Gear”. Dacia a prezentat miercuri modelul Bigster, cel mai mare, mai scump și mai sofisticat din istoria sa.
„Deși este proiectat să combată creșterea costurilor cu care se confruntă clienții, acest nou SUV a fost conceput pentru ieșiri serioase în aer liber. Și deja te gândești: ‘Oare ce munte să urc cu el?’, continuă descrierea din articol.
„Pentru că arată cu adevărat foarte bine. Noul limbaj de design al Daciei se potrivește destul de bine pe acest tip de mașină: noua identitate a farurilor și a grilei, forma pătrățoasă, barele de pe acoperiș, protecția ‘Starkle’ (n.r. un material compozit obținut din transformarea polipropilenei) a caroseriei și o gamă de jante funky cu dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch.
Dacă ai probleme în a evalua dimensiunea, este un SUV din segmentul C, iar mașinile din segmentul C includ modele ca Golf, Astra, Megane, Corolla, A3, C4 și… ai prins ideea”, le mai transmite site-ul „Top Gear” fanilor emisiunii.
Site-ul „Top Gear”, descrie pe larg noua Dacia Bigster
Site-ul emisiunii găzduite de BBC mai notează că Bigster este bine izolat fonic la interior, iar portbagajul este de foarte mare capacitate.
Apoi sunt trecute în revistă cele trei opțiuni privind motorizarea. Despre noul TCe 130 „Top Gear” scrie că face din Dacia Bigster „un SUV cu tracțiune integrală – surpriză! – de 4×4 și că „are aceeași configurație ca și modelul de 140 (motor turbo de 1,2 litri, 3 cilindri, 48V, cu șase trepte)”.
Descrierea integrală făcută de „Top Gear” Daciei Bigster poate fi citită integral pe site-ul emisiunii auto.
„Prețurile nu au fost confirmate încă, dar ne putem aștepta ca modelul de bază să înceapă de la sub 30.000 de lire sterline. Acum, spre ce munte vreți să vă îndreptați?”, se încheie articolul.
Emisiunea „Top Gear” a avut premiera în 1971 și a fost difuzată încontinuu de atunci de către BBC. Începând cu 2002, când James May și Richard Hammond i s-au alăturat ca prezentatori lui Jeremy Clarkson, ea s-a transformat treptat dintr-o emisiune auto de nișă cunoscută preponderent publicului din Marea Britanie în una cu fani în întreaga lume.
„Top Gear” a continuat cu o echipă nouă de prezentatori după ce l-a concediat pe Clarkson în 2015 și ceilalți doi co-prezentatori de la momentul respectiv au părăsit emisiunea în semn de solidaritate cu el.
Daca in perioada urmatoare va planificati o vacanta in tara alaturi de familie si doriti sa apelati la un serviciu de inchirieri masini iata cum ar trebuii sa procedati pentru a face cea mai buna alegere.
Atunci cand planifici o calatorie, fie ea de afaceri, de agrement sau pur si simplu o excursie, mobilitatea reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont. Daca ai in vedere o vizita in capitala Romaniei sau daca locuiesti in Bucuresti si ai nevoie de o masina temporara, serviciile de inchirieri auto Bucuresti pot fi solutia ideala. Totusi, cum te poti asigura ca faci cea mai buna alegere in acest sens? In randurile urmatoare vom discuta despre pasii esentiali pe care trebuie sa ii urmezi pentru a inchiria o masina eficient si rapid in Bucuresti, mai ales daca vrei sa profiti de cea mai moderna metoda: rezervarea online.
De ce este important sa alegi corect o masina de inchiriat?
Inchirierile auto in Bucuresti au devenit un serviciu tot mai popular atat pentru turisti, cat si pentru rezidenti. Cu o piata in continua crestere, ofertele sunt variate, iar optiunile de masini sunt numeroase, de la vehicule mici si economice, pana la SUV-uri sau masini de lux. Cu toate acestea, alegerea masinii potrivite pentru nevoile tale poate face diferenta intre o experienta placuta si una mai putin confortabila. De aceea, este esential sa fii informat inainte de a lua o decizie.
Un prim aspect de care trebuie sa tii cont este scopul calatoriei tale. Daca vizitezi Bucurestiul pentru afaceri, ai putea avea nevoie de o masina eleganta, care sa impresioneze la intalnirile de afaceri. In schimb, daca esti in vacanta cu familia, vei dori o masina spatioasa si sigura, care sa iti ofere confort pe durata intregii calatorii. Daca scopul tau este sa te deplasezi in interiorul orasului, o masina compacta si economica ar putea fi cea mai buna alegere pentru a evita aglomeratia si pentru a parca usor.
Pe langa aceste detalii, trebuie sa ai in vedere si bugetul pe care il ai alocat pentru inchirierea masinii. De aceea, este important sa te informezi si sa compari ofertele disponibile pe piata.
Avantajele rezervarii online pentru inchirieri auto
In zilele noastre, tehnologia joaca un rol esential in usurarea multor procese. Rezervarea online a unei masini de inchiriat este una dintre metodele cele mai rapide si eficiente de a beneficia de acest serviciu. Unul dintre cele mai mari avantaje este faptul ca poti face acest lucru din confortul casei tale, la orice ora, fara sa fii nevoit sa te deplasezi la sediul fizic al unei agentii.
Platformele online ale companiilor de rent a car Bucuresti sunt concepute astfel incat sa ofere utilizatorului toate informatiile necesare pentru a face cea mai buna alegere. Pe aceste site-uri poti compara preturile mai multor tipuri de masini, poti vedea disponibilitatea acestora in functie de perioada in care ai nevoie si poti consulta eventualele oferte speciale sau reduceri disponibile. De asemenea, multe platforme online includ si filtre care te ajuta sa selectezi masina potrivita in functie de preferintele tale: tipul masinii, capacitatea motorului, consumul de combustibil sau numarul de locuri.
Un alt beneficiu important este reprezentat de posibilitatea de a citi recenzii ale altor clienti. Aceste recenzii iti pot oferi o imagine clara asupra calitatii serviciilor oferite de diverse companii de inchirieri auto din Bucuresti, precum si asupra starii masinilor inchiriate.
Compararea preturilor si serviciilor
Un alt pas important in procesul de inchiriere este compararea preturilor si a serviciilor. Preturile pot varia semnificativ intre companiile de inchirieri auto, in functie de tipul masinii, perioada de inchiriere si eventualele servicii aditionale pe care le ofera fiecare agentie. De aceea, este esential sa aloci timp pentru a analiza ofertele si pentru a vedea ce ti se potriveste cel mai bine.
Pentru a-ti simplifica aceasta sarcina, majoritatea platformelor online de inchirieri auto ofera optiuni de filtrare a masinilor in functie de pret. Astfel, poti seta bugetul maxim pe care esti dispus sa il aloci si vei primi doar ofertele care se incadreaza in acest plafon. De asemenea, trebuie sa fii atent si la conditiile contractuale: unele agentii pot percepe taxe suplimentare pentru anumite servicii, precum livrarea masinii la o adresa specifica sau returnarea masinii in afara programului de lucru.
Un alt aspect la care trebuie sa fii atent este politica de combustibil. Unele companii solicita ca masina sa fie returnata cu acelasi nivel de combustibil cu care a fost preluata, in timp ce altele percep o taxa suplimentara daca nu respecti aceasta regula. Asadar, citirea atenta a contractului este un pas esential pentru a evita eventualele surprize neplacute.
Livrarea masinilor in aeroport – Optiuni pentru inchirieri auto Otopeni
Daca aterizezi pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) si ai nevoie de o masina imediat dupa sosire, serviciile de inchirieri auto oferite direct in aeroport reprezinta o optiune extrem de convenabila. Majoritatea companiilor de inchirieri auto din Bucuresti ofera posibilitatea de a prelua masina direct din aeroport, ceea ce iti economiseste timp si efort. Tot ce trebuie sa faci este sa specifici in momentul rezervarii locatia de preluare – Aeroportul Otopeni.
Aceste servicii sunt ideale pentru calatorii care doresc sa isi inceapa deplasarea imediat ce aterizeaza. De asemenea, companiile care ofera masini de inchiriat Otopeni care opereaza in aeroport ofera, de obicei, un program de functionare non-stop, ceea ce este un avantaj semnificativ daca ai un zbor la ore tarzii sau devreme dimineata. Totodata, companiile care ofera acest serviciu in aeroport au tendinta sa fie mai bine organizate si sa ofere un proces de preluare si predare a masinii mult mai rapid.
Pentru a beneficia de aceste servicii, este recomandat sa faci rezervarea online in avans. Astfel, vei avea siguranta ca masina pe care ti-o doresti este disponibila la ora si locatia potrivita.
Inchirieri auto pentru locuitorii din Bucuresti
Nu doar turistii si oamenii de afaceri pot avea nevoie de o masina inchiriata in Bucuresti. Si locuitorii capitalei pot apela la acest serviciu in diverse situatii: fie ca masina personala se afla in reparatii, fie ca au nevoie de un vehicul mai incapator pentru o excursie sau pentru un eveniment special. Inchirierea unei masini poate fi solutia ideala in astfel de momente.
Unul dintre avantajele majore ale inchirierii auto pentru locuitorii din Bucuresti este flexibilitatea oferita de aceste companii. De exemplu, multe agentii permit preluarea masinii din diverse puncte ale orasului, nu doar din aeroport. Acest lucru este util in special pentru cei care locuiesc in zonele centrale sau de periferie ale capitalei si nu vor sa se deplaseze prea mult pentru a ridica vehiculul.
De asemenea, pentru inchirierile de lunga durata, companiile de rent a car din Bucuresti ofera adesea preturi mai bune sau reduceri, ceea ce poate fi un avantaj semnificativ pentru cei care au nevoie de masina pentru perioade extinse de timp. Aceste oferte sunt disponibile de obicei si pe platformele online, ceea ce face procesul de inchiriere si mai convenabil.
Alegerea masinii in functie de buget
Bugetul reprezinta un factor decisiv atunci cand vine vorba de inchirierea unei masini. In functie de suma pe care o ai la dispozitie, poti alege intre masini economice, medii sau de lux. O masina economica poate fi o alegere excelenta daca ai un buget limitat si iti doresti sa reduci costurile de combustibil. Pe de alta parte, daca planifici o calatorie mai lunga sau vrei sa te bucuri de un confort sporit, o masina dintr-o clasa medie sau superioara poate fi o optiune mai buna.
Rezervarea online iti ofera posibilitatea sa vizualizezi toate aceste optiuni si sa compari preturile in functie de bugetul tau. In plus, unele platforme online de inchirieri auto ofera si optiunea de a plati partial sau integral in avans, ceea ce poate fi o modalitate utila de a-ti gestiona bugetul.
Inchirierea unei masini in Bucuresti poate fi o experienta rapida si placuta, cu conditia sa te informezi corespunzator si sa faci alegerile potrivite. Rezervarea online este, fara indoiala, cea mai rapida si eficienta metoda de a inchiria o masina, oferindu-ti flexibilitatea de a compara preturile, de a alege vehiculul dorit si de a beneficia de cele mai bune oferte. Fie ca ai nevoie de o masina pentru o calatorie de afaceri, o vacanta sau doar pentru a te deplasa prin oras, alegerea corecta a unei masini de inchiriat poate face diferenta intre o experienta reusita si una mai putin placuta. Daca doriti cele mai avantajoase si mai practice solutii de inchirieri auto Bucuresti Inchirieriauto-bucuresti.com va ofera posibilitatea sa alegeti masina in functie de buget.
AUTO
Beneficii Stage 1: Cum ajută Chiptuning-ul mașina ta?
Publicat
acum 5 zilein
9 octombrie 2024De
adminStage 1 reprezintă primul nivel de chiptuning, o tehnică de optimizare a software-ului ECU (Engine Control Unit) pentru a îmbunătăți performanțele motorului mașinii.
Stage 1 reprezintă primul nivel de chiptuning, o tehnică de optimizare a software-ului ECU (Engine Control Unit) pentru a îmbunătăți performanțele motorului mașinii. Acest proces nu necesită modificări fizice ale motorului și se concentrează exclusiv pe reglajul electronic al parametrilor, cum ar fi presiunea turbo, injecția de combustibil și avansul la aprindere.
Beneficiile Chiptuning-ului Stage 1
1. Creșterea puterii și cuplului
Primul și cel mai evident beneficiu al unui Stage 1 este creșterea puterii motorului. Majoritatea mașinilor vin cu o calibrare conservatoare din fabrică, iar chiptuning-ul Stage 1 poate aduce o creștere de până la **20-30%** a puterii și cuplului. Astfel, mașina va accelera mai rapid și va avea un răspuns mai bun la pedala de accelerație.
2. Eficiență mai bună a consumului de combustibil
Odată optimizată curba de cuplu și gestionarea injecției de combustibil, motorul poate deveni mai eficient. Cu toate acestea, eficiența îmbunătățită depinde și de stilul de conducere. De obicei, dacă nu se abuzează de puterea suplimentară, consumul poate scădea ușor datorită funcționării motorului într-un regim mai eficient.
3. Îmbunătățirea răspunsului la accelerare
Prin optimizarea setărilor ECU, se poate reduce lag-ul turbo și întârzierile la accelerare, ceea ce face mașina să răspundă mult mai prompt. Acest lucru aduce un plus de plăcere în condus, mai ales în depășiri sau pe drumuri sinuoase.
4. Adaptabilitate la preferințele șoferului
Chiptuning-ul Stage 1 permite personalizarea caracteristicilor motorului în funcție de nevoile și preferințele fiecărui șofer. Dacă îți dorești o experiență mai sportivă sau o mai bună economie de combustibil, ajustările pot fi realizate pentru a atinge aceste obiective.
5. Niciun impact asupra duratei de viață a motorului
Stage 1 este considerat a fi o modificare sigură, deoarece parametrii rămân în limitele de toleranță ale motorului și ale componentelor sale. Nu necesită modificări fizice ale motorului sau schimbarea pieselor, deci nu afectează negativ durabilitatea motorului atunci când este făcut corespunzător și cu responsabilitate.
Este Stage 1 pentru Tine?
Dacă îți dorești să îmbunătățești performanța mașinii fără a compromite siguranța și fiabilitatea, chiptuning-ul Stage 1 este o opțiune excelentă. Cu toate acestea, este important să alegi o firmă de încredere, care să utilizeze un software de calitate și să cunoască particularitățile mașinii tale. Un Stage 1 realizat greșit poate duce la defecțiuni majore, așa că nu ar trebui să faci compromisuri privind calitatea.
Chiptuning-ul Stage 1 poate aduce multiple beneficii, de la creșterea puterii și a cuplului până la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil. Este un mod sigur și eficient de a îmbunătăți performanțele mașinii tale, oferind o experiență de condus mai plăcută. Asigură-te că te informezi bine și colaborezi cu specialiști pentru a te bucura la maxim de avantajele chiptuning-ului.
AUTO
FOTO VIDEO Cum arată Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model din istoria mărcii / Care sunt versiunile de echipare și ce opțiuni are Bigster
Publicat
acum 5 zilein
9 octombrie 2024De
adminDacia a prezentat informații și imagini cu cel mai mare și mai scump model din istoria mărcii, un SUV de clasă C care este produs la Mioveni. Bigster este cu 23 de cm mai lung decât Duster 3, vine cu motorizări noi și cu mult spațiu la interior.
Bigster devine primul SUV Dacia de segment C
Dacia anunță acum al doilea SUV al gamei, modelul Bigster care este „fratele mai mare” al lui Duster. Bigster fusese prezentat sub formă de concept în 2021 când s-a spus că va ajunge la clienți în 2025.
Compania nu a dat în comunicat detalii despre prețuri, însă presa a scris că acestea vor porni de la aproximativ 25.000 de euro și vor trece de 30.000 de euro la variantele hibride cu maxime dotări.
VIDEO – Cum arată Dacia Bigster
Dacia insistă mult pe faptul că acest nou model are spațiu interior excepțional., compania susținând că niciun alt model din segment nu stă la fel de bine în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului (distanța până la plafon).
Dacia Bigster are 4,57 m lungime. Spre comparație, Duster are 4,34 m lungime, Logan are 4,39 m, Sandero are 4,10 m, iar Jogger are 4,55 m lungime.
„Dacia intră în segmentul C-SUV cu o strategie de produs bine elaborată. Astfel, în viitor, lui Bigster i se vor alătura alte două modele”, se arată în comunicatul companiei. Presa franceză a scris în ultimii doi ani despre un proiect denumit C-Neo în interiorul Renault, însemnând lansarea unui break și a unei berline de clasă C.
Dacia descrie acest SUV de segment C ca fiind „robust”, un vehicul care să poată fi folosit pentru deplasările profesionale zilnice al clienților cât și pentru activitățile cu familia sau pentru ieșirile în timpul liber.
În funcție de nivelul de echipare, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră pe un model Dacia, o consolă înaltă integrând o cotieră (cu compartiment frigorific), un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare generos.
Ecranul central tactil de 10,1 inci este disponibil pe toate nivelele de echipare ale modelului Bigster.
Versiunile Bigster Essential și Expression dispun de sistemul multimedia Media Display cu patru difuzoare și conectivitate wireless Apple CarPlay/Android Auto.
Ce spune Dacia despre design:
„Senzația de robustețe este accentuată de aspectul masiv și de verticalitatea părții frontale, caracteristică modelelor SUV. Partea din față este totodată fidelă designului Dacia, cu o grilă lată, de culoare negru lucios, având în centru sigla „Dacia link”. Capota orizontală, sculptată, a fost proiectată pentru a oferi șoferului o vedere cât mai bună asupra șoselei. Stilul modelului Bigster vizează esențialul, fără a uita aspectul « cool » care face parte din valorile mărcii și din așteptările clienților segmentului C-SUV”.
Care sunt câteva dintre opționalele de pe mașină: scaune cu susținere laterală, izolație fonică optimizată, sistem de aer condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru locurile din spate, plafon panoramic cu trapă, scaun pentru șofer cu reglaje electrice, echipament multimedia cu 6 difuzoare.
Noul Bigster – Ce spune Dacia despre motorizări
Noul Bigster HYBRID 155. Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. Ea se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,4 kWh (230 V)
și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Noul Bigster TCe 140. Propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere, acest motor este derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe Noul Duster. Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 l turbo de nouă generație, cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Sistemul mild-hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea cu circa 10% a consumului mediu (5,6 l/100 km) și a emisiilor de CO2.
Noul Bigster ECO-G 140. Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL).
Noul Bigster TCe 130 4×4. Noul Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V.
Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, în fazele de demaraj și accelerație. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh.
Dacia Bigster – nivele de echipare și echipamente de serie
Bigster Essential : jante de aliaj de 17’’, bare de pavilion fixe, Media Display cu ecran central de 10,1’’, tablou de bord digital de 7’’, aer condiționat manual, radar și cameră video de staționare spate, geamuri față și spate cu deschidere electrică…
Bigster Expression : idem Essential + sistem de aer condiționat automat cu două zone , frână de parcare electrică, senzori de ploaie, oglinzi retrovizoare cu rabatare automată, banchetă spate fracționabilă 40/20/40 cu funcția Easy Fold.
Bigster Extreme: idem Expression + jante aliaj de 18’’, bare de pavilion modulabile, ornamente exterioare și interioare de culoare Copper Brown, plafon panoramic cu trapă, card mâini libere, tapițerie lavabilă din TEP microcloud, covorașe de interior și de portbagaj din cauciuc, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, Downhill speed control.
Bigster Journey : idem Expression + jante aliaj de 18’’, caroserie în două nuanțe, hayon cu acționare electrică, card mâini libere, consolă centrală înaltă cu cotieră, scaun șofer cu reglaje electrice, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, încărcător cu inducție pentru smartphone, Adaptive Cruise Control.
AUTO
De ce România a ales să se abțină la votul pentru taxarea mașinilor electrice produse în China
Publicat
acum 6 zilein
8 octombrie 2024De
adminStatele UE au aprobat introducerea unor taxe vamale suplimentare de până la 35% pentru mașinile electrice produse în China, însă România a fost în rândul țărilor care s-au abținut la vot. Unul dintre oamenii care au participat la discuții a explicat de ce țara noastră a ales această poziție.
După votul de vineri al statelor UE, Comisia Europeană are undă verde să impună taxe suplimentare mașinilor electrice produse în China, deși opoziția a fost mare în rândul câtorva țări importante, mai ales Germania.
„Prea puține date venite de la Comisia Europeană”
România s-a numărat printre cele 12 state care s-au abținut, 10 state au votat „pentru” impunerea acestei suprataxări, iar cinci au votat împotrivă (Germania, Ungaria, Slovacia, Slovenia și Malta).
Votul României nu a înclinat în niciun fel balanța, fiindcă era nevoie de 15 state care să se opună, însă numai câteva au votat nu, așa că a fost obținut fără probleme acceptul pentru aceste noi taxe.
Dan Vardie, președinte al APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), a explicat într-o discuție cu jurnaliștii că în România Guvernul a dat Ministerului Economiei sarcina de a discuta acest subiect cu Comisia Europeană, iar ministerul a contactat APIA, care a fost partener principal de discuție pe această temă.
„Am fost întrebați ce părere avem noi, APIA, în această problemă cu suprataxele și am fost rugați să emitem o părere”, spune șeful asociației, precizând că de această opinie urma să decidă votul României la Bruxelles.
Șeful APIA spune că a trimis câteva întrebări la Ministerul Economiei legat de datele pe care Comisia le-a furnizat statului român despre această anchetă în care producătorii de mașini electrice din China sunt acuzați că au primit subvenții mari în acea țară, iar acele ajutoare le permit să vândă în Europa mașinile la prețuri nerezonabil de mici, concurența fiind neloială.
Oficialul spune că România a ales să se abțină, fiindcă au fost furnizate prea puține date de către Comisia Europeană în legătură cu ancheta și nu s-au oferit informații despre cuantumul subvențiilor primite în China de companiile care exportă mașini electrice în UE, aceste date fiind considerate confidențiale. „Una este dacă o companie a primit un miliard de dolari, alta este dacă a primit subvenții de 20 de miliarde dolari”, spune șeful asociației auto.
O altă întrebare a APIA a fost cum s-au calculat aceste taxe care variază între 7,8% la Tesla și 35,5% pentru SAIC, în timp ce la Dacia taxa ar fi de 20,1%, a spus Vardie. În comunicatul de vineri au fost date doar câteva exemple de taxe, dar nu și pentru constructorii europeni. Oficialul de la APIA s spus că nu s-a explicat în funcție de ce criterii au fost stabilite diversele taxe pentru fiecare companie în parte.
„În fața atâtor necunoscute, noi am recomandat guvernului să se abțină pe motiv că nu are cum să se pronunțe asupra unor lucruri atât de grave, fără a avea niciun fel de informații. Cum pot să te pronunți când nici măcar nu știi despre ce este vorba?”, se întreabă șeful Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
Prețurile mașinilor produse în China ar putea crește în 2025
Dar Vardie a reamintit că aceste taxe impuse acum au venit în urma unei anchete și au fost calculate o serie de procente de taxare suplimentară, pe lângă cele 10% taxe vamale. Comisia a stabilit cuantumul taxelor ce vor fi aplicate suplimentar, iar pentru ca propunerea să fie pusă în practică au fost consultate statele UE.
Șeful APIA spune că acest sistem de consultare, de vot, se concentrează nu pe cine este „pentru”, ci pe cine este „împotrivă”, fiindcă pentru ca o propunere a Comisiei să fie respinsă trebuie să se reunească 15 state europene cu un total de minim 65% din populația UE. Acest prag de 15 state care să voteze „împotrivă” este extrem de greu de atins, așa că în general rămâne cum a propus Comisia, a explicat Vardie.
„Era clar cu două zile înainte care va fi verdictul, iar presa internațională a tot scris, deoarece erau acele patru țări cu care făceai mai mult de 35% – Franța, Italia, Polonia și Grecia. Din câteva țări se rezolvă totul, iar nemții, care au fost împotrivă, n-au avut nicio șansă”, spune Dan Vardie, explicând că piața chineză este cea mai mare pentru industria auto germană, așa că nu era în interesul companiilor germane această decizie.
Noile taxe ar trebui să intre în vigoare pentru cinci ani de la 1 noiembrie 2024. Cel puțin până atunci, chinezii vor mai purta discuții cu oficialii europeni și cuantumul unor taxe a mai scăzut cu unul-două puncte procentuale față de propunerea inițială. Unele lucruri au șanse să se mai schimbe.
Marea întrebare la care nu avem un răspuns este ce se va întâmpla cu prețul mașinilor electrice produse în China și aduse în țările UE. Este de așteptat ca prețurile să rămână neschimbate în următoarele luni, însă în 2025 unele companii fie vor include toată taxa suplimentară în prețul mașinii, fie vor alege să meargă pe ideea ca o parte din creșterea de preț să fie susținută de companie, iar o parte de către client. Clienților li s-ar putea explica în campanii de informare că prețul crește din cauza unei decizii a Comisiei Europene.
AUTO
FOTO Primele imagini cu viitoarele vanuri electrice Mercedes, camuflate, ale căror motoare vor fi produse la Sebeș
Publicat
acum 7 zilein
8 octombrie 2024De
adminMercedes-Benz are în curs de dezvoltare o întreagă familie de microbuze și vanuri comerciale electrice, pe o platformă complet nouă, botezată VAN.EA (Electric Arhitecture). O serie de fotografii cu primul model camuflat au fost lansate odată cu startul testelor de șosea ale acestui model, care va primi motoare electrice construite la Sebeș.
Citiți mai mult pe Profit.ro.
Poliția Capitalei (MAI): La Piața Unirii e un litigiu civil. El va fi tranșat de instanțele de judecată / Foto
Caz șocant în Hunedoara: O bonă a pierdut trei copii pe care îi avea în grijă/ Au fost daţi în urmărire naţională
Agenţie de evaluare financiară: ‘În următorul deceniu va creşte probabil numărul ţărilor în incapacitate de plată’
Tensiune maximă între marile puteri nucleare: Rusia refuză orice negociere cu SUA
Bursa de la Bucureşti a închis pe roşu prima şedinţă de tranzacţionare a acestei săptămâni
VIDEO | PRINȘI ÎN FLAGRANT CÂND VINDEAU DROGURI ÎN APARTAMENTUL DIRECTORULUI MITUCĂ DIN CURTEA DE ARGEȘ
ITM ARGEȘ, ANUNȚ DE MAXIM INTERES: CUM PUTEȚI INTRA ÎN POSESIA CARNETELOR DE MUNCĂ – VEZI DETALII
VIDEO | RAZIE DE PROPORȚII LA CURTEA DE ARGEȘ – MASCAȚII ȘI ZECI DE POLIȚIȘTI AU PURICAT ORAȘUL ȘI COMUNELE VECINE
Președintele Klaus Iohannis a decorat un colegiu și două școli din Argeș – „Zinca Golescu”, Școala din Rucăr și „Tudor Vladimirescu”
Turistă jefuită la Curtea de Argeș: “Experiența mea de turist a fost ruinată!”
VIDEO – VIAȚA BATE FILMUL! Tânăr dispărut în urmă cu 9 ani , găsit de jandarmii argeșeni
VIDEO | Un șofer de Audi a plecat cu tot cu pompă după ce și-a alimentat mașina
VIDEO | Percheziții la traficanții de droguri din Argeș – 8 persoane duse la audieri de mascați
VIDEO, ACUM! BLOCAJ TOTAL PE TRANSFĂGĂRĂȘAN – SUTE DE MAȘINI BLOCATE ÎN TRAFIC
VIDEO – ACCIDENT GRAV ÎN ARGEȘ – O mașina a intrat în țeava de gaze și a luat foc
PITEȘTI
ITM ARGEȘ, ANUNȚ DE MAXIM INTERES: CUM PUTEȚI INTRA ÎN POSESIA CARNETELOR DE MUNCĂ – VEZI DETALII
Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeş anunţă angajatoriide pe raza judeţului Argeş că se pot prezenta la instituția noastră situată în...
ARGEȘ | Femeie tâlhărită în miezul zilei – VIDEO
În ziua de 8 octombrie a.c., polițiștii piteșteni au fost sesizați prin Serviciul Național Unic Apeluri de Urgență 112, de...
Președintele Klaus Iohannis a decorat un colegiu și două școli din Argeș – „Zinca Golescu”, Școala din Rucăr și „Tudor Vladimirescu”
Președintele României, Klaus Iohannis, a acordat Colegiului Național ”Zinca Golescu” din Pitești Ordinul „Meritul pentru Învăţământ” în grad de Ofiţer,...
OFICIAL! Ministrul Simona Bucura-Oprescu, deschide lista candidaților PSD Argeș pentru Parlament – Vezi lista finală pentru Senat și camera Deputaților
PSD Argeș a depus astăzi la Biroul Electoral Județean listele de candidați pentru alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024. Alături...
Curtea de Argeș
VIDEO | Accident groaznic la Merișani – Motociclist de 16 ani ka spital
Un grav accident rutier produs între un autoturism și o motocicletă a avut loc in urma cu putin timp în...
Turistă jefuită la Curtea de Argeș: “Experiența mea de turist a fost ruinată!”
O turistă din Mureș cazată în acest weekend la pensiunea Geostar din Curtea de Argeș a avut parte de o...
VIDEO | RAZIE DE PROPORȚII LA CURTEA DE ARGEȘ – MASCAȚII ȘI ZECI DE POLIȚIȘTI AU PURICAT ORAȘUL ȘI COMUNELE VECINE
Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Curtea de Argeș, ai Secțiilor de Poliție Rurală Albeștii de Argeș, Domnești, Tigveni și ai...
VIDEO | PRINȘI ÎN FLAGRANT CÂND VINDEAU DROGURI ÎN APARTAMENTUL DIRECTORULUI MITUCĂ DIN CURTEA DE ARGEȘ
Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Pitești – Serviciul Antidrog, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Pitești, au...
Haos la Curtea de Argeș: Pana de curent masivă paralizează orașul
O pană de curent electric fără precedent a paralizat duminică orașul regal, provocând haos și panică printre locuitori și turiști....
Mioveni
VEȘTI BUNE! Au “bubuit” salariile in Argeș! Salariul mediu brut a ajuns la 1800 Euro – Un argeșean ia 1000 euro în mână
Salariile din Argeș, în creștere semnificativă, dar încă sub media națională potrivit datelor oficiale O veste bună pentru angajații din...
Bucuria constructorilor! Magazinul Leroy Merlin din Pitesti se deschide săptămâna viitoare – VEZI DETALII și PROGRAM
Lantul de magazine de bricolaj Leroy Merlin, al doilea jucator de pe piata de bricolaj din Romania, cu o retea...
PRO ARGEŞ TV – O nouă televiziune pentru argeșeni a primit undă verde de la CNA
Consiliul Național al Audiovizualului a adus o veste bună pentru telespectatorii din Argeș, aprobând în ședința de ier, în unanimitate,...
DSV a făcut prăpăd! Zeci de amenzi și zeci de tone de alimente retrase din magazinele din Argeș
Inspectorii din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Argeș au efectuat 154 controale în cursul lunii august...
Câmpulung
ARGEȘ – Pensionar de 93 ani accidentat grav de un șofer neatent
Un grav accident rutier în care un pieton a fost acroșat a avut loc in această după amiază în localitatea...
TIR răsturnat într-o prăpastie în Argeș
În urmă cu puțin timp pompierii argeșeni au fost anunțați prin 112 despre un accident între n care un cap...
ARGEȘ | Un bărbat de 38 ani și-a snopit mama în bătaie, în plină stradă
Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Câmpulung au continuat cercetările într-un dosar penal aflat sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria...
În Trend
- ACTUALacum o săptămână
VIDEO | Accident mortal în Argeș – Fata de 15 ani și șoferul de 22 ani au murit pe loc
- ACTUALacum 6 zile
VIDEO | PRINȘI ÎN FLAGRANT CÂND VINDEAU DROGURI ÎN APARTAMENTUL DIRECTORULUI MITUCĂ DIN CURTEA DE ARGEȘ
- ACTUALacum 2 săptămâni
EXCLUSIV! Mascații au descins în apartamentul directorului Mitucă de la Spitalul Curtea de Argeș – Droguri deținute de chiriași
- ACTUALacum 5 zile
ITM ARGEȘ, ANUNȚ DE MAXIM INTERES: CUM PUTEȚI INTRA ÎN POSESIA CARNETELOR DE MUNCĂ – VEZI DETALII
- ACTUALacum o săptămână
ACUM! Grav accident de tren pe ruta Curtea de Argeș- Pitești
- ACTUALacum o săptămână
Haos la Curtea de Argeș: Pana de curent masivă paralizează orașul
- NATIONALacum 2 săptămâni
Atac armat de tip execuție în una dintre țările considerate cele mai sigure: Trei persoane au murit
- ACTUALacum 2 săptămâni
ARGEȘ – Pensionar de 93 ani accidentat grav de un șofer neatent